Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Jamaica Reggae Boyz football, World Cup news and forums. Jamaican T-shirt, Player Profiles of the Jamaican National Soccer Team, Photos of the Reggae Boyz.
Kampen mot laget fra Jamaica er i følge Lars-Kristian Eriksen på Åråsen i dag klokka 12.00.
(Lasse hadde vært ute og løpt da jeg traff ham etter å ha konstatert at det ikke foregikk noe på Vigernesjordet klokka 11.00.)
Antagelig bruker LSK denne kampen som Liverpool brukte sin treningskamp mot Lyn i går. Spørsmålet er bare om A-laget starter og etterhvert byttes ut med de yngre og mer uerfarne, eller omvendt.
Referat fra kampen følger (i denne tråden) seinere i dag.
Litt synd at ikke denne kampen har blitt annonsert tidligere. Jeg kunne gjerne tenke meg å se den og det er sikkert også flere som ble tatt litt på senga av å få denne informasjonen under 2 timer før kampstart.
Litt synd at ikke denne kampen har blitt annonsert tidligere. Jeg kunne gjerne tenke meg å se den og det er sikkert også flere som ble tatt litt på senga av å få denne informasjonen under 2 timer før kampstart.
Helt enig, men jeg er ikke veldig overrasket. LSKs markedsføringsstrategi for tiden ser ut til å være og ligge lavest mulig. Var det f eks noen som så kreative annonser foran den viktige TIL-kampen? Eller noen annonser i det hele tatt?
Helt enig, men jeg er ikke veldig overrasket. LSKs markedsføringsstrategi for tiden ser ut til å være og ligge lavest mulig. Var det f eks noen som så kreative annonser foran den viktige TIL-kampen? Eller noen annonser i det hele tatt?
Kreativt blir det neppe heller, når man regelrett stjeler bilder fra KFL.no. Undertegnede opplevde for eksempel under Tromsø-kampen at hans bilder har blitt benyttet i markedsføring på storskjermen i hvert fall 10 ganger - på en kamp! Helt uten hverken tillatelse, eller i det minste fått en forespørsel om det på forhånd fra LSK.no.
Mål av MAgnus Myklebust på en retur på et skudd fra Edwin. Keepern fomla voldsomt med å få kontroll på ballen og Mykle dytta den inn.
Dette var et lag Lillestrøm nok hadde kjørt over om de hadde satt opp tempoet litt og jobba hardere. Men vi fikk se et Lillestrøm som tok det meget bedagelig.
Elveren som starta var:
Otto
KArim - Steinar - Frode - Martin
Bjørkøy - Nosa - Kiko - Bolly
Myklebust
Edwin
Etterhvert kom de to prøvespillerne inn, begge så ganske gode ut, men ingen dominerte. En Stopper og en spiss/ving.
Gabrielsen fikk prøve seg som både back og spiss i dag.
Gulbrandsen, Dosso, Tokstad, Mosis fikk også prøve seg.
Mål av MAgnus Myklebust på en retur på et skudd fra Edwin. Keepern fomla voldsomt med å få kontroll på ballen og Mykle dytta den inn.
Dette var et lag Lillestrøm nok hadde kjørt over om de hadde satt opp tempoet litt og jobba hardere. Men vi fikk se et Lillestrøm som tok det meget bedagelig.
Elveren som starta var:
Otto
KArim - Steinar - Frode - Martin
Bjørkøy - Nosa - Kiko - Bolly
Myklebust
Edwin
Etterhvert kom de to prøvespillerne inn, begge så ganske gode ut, men ingen dominerte. En Stopper og en spiss/ving.
Gabrielsen fikk prøve seg som både back og spiss i dag.
Gulbrandsen, Dosso, Tokstad, Mosis fikk også prøve seg.
Hvordan klarte Martin Husár seg? Er han god nok for spill i tippeligaen?
Hvordan klarte Martin Husar seg? Er han god nok for spill i tippeligaen?
Vanskelig å dømme utfra en kamp som denne. Han ble runda rimelig greit en gang under kampen. Likte ikke det jeg så da. Offensivt hadde han noen fine raid og avleveringene hans var generelt mye bedre enn forrige gang jeg så han i gul trøye.
Ikke lett å dømme midtstopperpar etter en kamp som denne. Så ut som om de hadde bra kontroll, men det ble ikke noe mindre stødig når Pedersen ble bytta ut med prøvespilleren. Riseth og Kippe hadde nok også sett trygge ut i denna kampen.
Etter 80 minutter kom Fredrik Mosis og Kristoffer Tokstad inn for Edwin og Dosso (som fikk seg et par trøkker), og Fugla avslutta kampen med
Karim-Ivory-Frode-Fredrik M
Kristoffer-Jonna-Nosa-Felix
Fredrik G-Ruben
Portmore spilte 1-1 mot Nybergsund i går i den første omgangen (da Sundet stilte med det beste mannskapet som var tilgjengelig etter Adeccokampen borte mot Keikos KIL dagen før), og vant andreomgangen mot Sundets "guttelag" 2-0. De hadde som en kan vente flere raske og teknisk gode spillere, og også en to meter høy keeper. De pådro seg tross sin hurtighet og tekniske ferdigheter fire gule kort (ingen til LSK), for en klar viljeshands på midtbanen (31 minutter) og for stygge taklinger av Edwin (63 minutter), Dosso (65 minutter) og Fredrik G (67 minutter).
Vår "nye" venstreside av Martin og Mathis trenger definitivt slik kamptrening som dette. Begge er offensive spillere med gode individuelle ferdigheter, men samspill, posisjonering og valg må bli klart bedre. (Det var derfor mye roping på Martin og Mathis fra medspillerne for å lære dem dette.) Blant annet må Mathis lære seg å falle ned på back når Martin veldig ofte går helt fram (og innover mot seksten). Ellers kan dette raskt bli himmel eller helvete, som alt er bemerket av andre.
"Ivory" var flink til å posisjonere seg og orientere seg om hvor medspillerne var, relativt rask, god med ballen i beina og én mot én (med ballen langs bakken), men mangler en del på høyden til å være noe særlig til hodespiller (dømt ut fra den omgangen og de få hodeduellene jeg så). Felix var rask og teknisk god, kanskje best på høyre kant, der han fikk spille tjue minutters tid.
Kommentar