Lillestrøm SK - Strømsgodset lør. 22. august kl. 16.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

Kamptråd Lillestrøm SK - Strømsgodset lør. 22. august kl. 16.00

Da er det klart for nok en sekspoengmatch mot Godset, og det blir like jævla spennende som hva gårsdagens kamp mot søpla. Vi er i utgangspunktet et bedre lag enn Godset, men det betyr ikke at drammenserne er rævva. De har klassespillere i Winsnes, Moldskred(joda, gutten er jævla god selv om han ikke kan sparke ballen og er noe uortodoks) og Andersson, mens Mohammed Keita og Marcus Pedersen er enorme talenter som kan lage helvete på en god dag. Dermed må vi passe på at selvtilliten vi tar med oss fra Ullevåll med null baklengs for første gang på nesten ett år ikke blir til arroganse og undervurdering. Når det er sagt tror jeg dette er en kamp vi kommer til å vinne, spesielt med visse endringer.

Det mest avgjørende av alt er at Arildo kommer inn for Occean. Han slo flere gode pasninger på de første fem minuttene han var på banen enn hva salgsobjektet(fingers crossed beyond recognition, y'all) fikk til hele kampen til sammen. Eller, på de to siste kampene til sammen, faktisk. Ærlig talt, jeg blir jævlig skeptisk til Bergs vurderingsevner når han for tredje kamp på rad starter med en spiller som i praksis fungerer som en sjeldent effektiv forsvarer for motstanderne i stedet for en mann med et mye bredere spekter av ferdigheter og mye bedre uttelling på sjansene.

Det er divisjonsforskjell på disse to. I dobbel forstand.

Fint for deg, Henning, at du putta inn verdens beste keeper per akkurat i dag i stedet for en annen av klubbens store skuffelser denne sesongen(eller, Occean er ikke en skuffelse, han er akkurat det jeg forventet og regnet med minus et par dukkopp-scoringer innenfor fem meter). Det og byttene til pausene reparerer heldigvis litt av inntrykket. Og SP må fortsette i midten! Han var stor i dag!

Videre forventer jeg at venstresiden fra andre omgang forblir inntakt, mens Tunisiaduoen på høyre får fortsette å bygge på sitt ekstremt lovende samarbeid. Ny kontrakt til Karim bør være en selvfølge etter det han har levert de siste kampene.

Vi tar Godset. Og da er vi ute av det. Optimism is officially restored. Bitches.
    Last edited by Grusom B; 17.08.2009, 09:40. Begrunnelse: får vel fikse litt på denne siden den ble åpning i kamptråd(helt ok, rsp)
    Ni principe ni rey...

D10S!
  • Hamburg & Kanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 3006

Enig med grusom. Occean eier ikke fotballtalent og ødelegger mer enn han bidrar. Han er faktisk en elendig fotballspiller. Vi har sundgot. Selg occean og bruk pengene som blir til overs på noe nytt. Occean burde finne seg en annen idrett, for han er uegnet for fotball og lagidrett.

Godt å se den gode, nye keeperen og også mj tilbake. Lsk er bedre med de. Samme med mykle, en meget god lagspiller og duellspiller.
    LSK Norges beste lag

Kommentar

• Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

Opprinnelig skrevet av Loddet
      Ble plutselig en Occean debatt dette her.

Uansett, jeg er helt enig at Arild burde starte. Men i forhold til den venstresiden vi hadde idag, er Occean et minimalt problem..
      Tja, forskjellen på et LSK som fungerer offensivt, noe som er viktig etter som nå begynner den viktigste delene av sesongen, er rett og slett om Arildo eller Occean spiller. Sistnevnte er rett og slett ikke god nok, førstnevnte er god nok. Jeg synes Edwins reaksjon på Occeans nte elendige pasning sa alt; frustrasjonen og fortvilelsen lyste av ham. Han har tidligere uttalt at han liker å spille med Arildo, og da bør han få det. Samspill er nøkkelen når man snakker spisspar, og disse to har det. Occean har det ikke, og klikker ikke med resten av laget heller. Jeg forstår simpelthen ikke hva han gjør på banen! Hvorfor spiller Olivier Occean, Henning Berg??? Svar meg på det, for jeg begriper ikke hvordan det kan rettferdiggjøres!
      Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• BlodigHøne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2007
        • 729

Lillestrøm SK - Strømsgodset lør. 22. august kl. 16.00

Mener vi bør starte med laget som kom ut i andreomgang i dag, i tillegg til Arild mot Metern. Bjørkøy i stedet for Kiko, Søgård eller Nosa funker også.

Logi
        Essidiri - S.Pedersen - Kippe - M.Johnsen
        Kiko - Søgård - Nosa - Mykle
        Arild - Edwin
        Oh, fishy, fishy, fishy fish!
        That went wherever I... did go!

Kommentar

• Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

Opprinnelig skrevet av BlodigHøne
          Mener vi bør starte med laget som kom ut i andreomgang i dag, i tillegg til Arild mot Metern. Bjørkøy i stedet for Kiko, Søgård eller Nosa funker også.

Logi
          Essidiri - S.Pedersen - Kippe - M.Johnsen
          Kiko - Søgård - Nosa - Mykle
          Arild - Edwin
          Bare en tommel opp holder ikke. Velger heller store typer. DETTE ER LSKs FØRSTELAG. Dette laget funker. Bjørkøy? Har ikke akkurat spilt seg inn. Samme med Occean. Og juniorene. De får heller gjøre innhopp, så de blir sultne igjen, og i Occean og Bjørkøys tilfelle: at de skjønner alvoret.
          LSK Norges beste lag

Kommentar

• Arind
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2006
            • 459

Veldig enig med trådstarter......deilig deilig i kveld, videre med fullt fokus mot lørdagens dødsviktige kamp i morra kl 08.00. Dette er en kamp som kan legge grunnlaget for en høst som ikke blir en nervepirrende kamp for å overleve.

Occean kommer til å score igjen. I motsetning til mange her, tror jeg han kommer tilbake, men spørsmålet er kanskje om han bør starte hver gang. Arildo hadde igjen et godt innhopp og jeg syns han fortjener å starte.
            Bolly er fortsatt alt for usikker og pasiv på kant og bør ikke starte. Det bør Johnsen som jeg syns jobba godt i andre omgang. Henning mener Martin Husar har vist mer enn han fikk ut i dag....vel, vi får se på lørdag om han kommer innpå

Jeg tror løsningen på seier på lørdag, blir å holde potte tett bak. Offensivt er det små marginer unna nå. Godset må angripe og dersom vi klarer å få samspillet der bak til å sitte, så taper vi ikke. Essidiri - Pedersen - Kippe - Johnsen synes å være rett kombinasjon.

Vi ska holde nullen og vi skal ta tre poeng på lørdag :-)
            Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

Kommentar

• Mynten
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 484

Håper vi starter med laget vi avsluttet med i går med unntak av Edwin i stedet for Occean. Occean er dessverre ikke i nærheten av å holde nivå i den formen han er nå. Treg og ufattelig dårlig med ballen i beina. Arild har et helt annet nivå per nå, stort sett det han gjør ender i alle fall med en pasning til medspiller.

Bolly viste nok en gang at han ikke er i nærheten av tippeliganivå. Jeg synes han har fryktelig langt igjen til å kunne forsvare en plass på laget. La han prøve seg i 2.divisjon resten av sesongen!

Jeg er tilhenger av å få Nosa enn mer delaktig i det offensive spillet, og gjerne gi han mindre defensivt ansvar. Ved flere tilfeller også i går ser vi at han jukser mye i det defensive arbeidet. Kanskje midtbanen bør se annerledes ut - Nosa foran Søgård eller Kiko som ryddemann bak Nosa.

Har derfor tro på:
              Magnusson
              Essediri - Pedersen - Kippe - Johnsen
              Søgård
              Kiko - Myklebust
              Nosa
              Edwin - Sundgot

Kommentar

• Toro
                Medlem
                Hoffnarr
                • Jan 2007
                • 42

Occean

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                Enig med grusom. Occean eier ikke fotballtalent og ødelegger mer enn han bidrar. Han er faktisk en elendig fotballspiller. Vi har sundgot. Selg occean og bruk pengene som blir til overs på noe nytt. Occean burde finne seg en annen idrett, for han er uegnet for fotball og lagidrett.

Godt å se den gode, nye keeperen og også mj tilbake. Lsk er bedre med de. Samme med mykle, en meget god lagspiller og duellspiller.
                Håper for guds skyld vi slipper å se Occean på banen ever again!!!
                Mannen eier ikke teknikk(Han demper ballen hardere enn enn han skyter)!!

Han evner ikke å gjøre sine medspillere bedre, og han er fullstendig håpløs i plasseringene/bevegelsene sine om dagen(Eller alltid).
                I tillegg er han fullstendig ufarlig når han er i soringsposisjon !!!

Kommentar

• HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6111

Om eriksen blir klar til denne kampen så kunne jeg tenkt meg å se han som høyreving. Mouelhi bør flyttes inn sentralt der han hører hjemme. Mouelhi og Nosa fordeler arbeidsoppgavene på en mer fornuftig måte enn det vi så Søgård og Nosa gjøre i går. Om Johnsen også holder seg skadefri gjennom uka så håper jeg på dette laget:

Logi
                  Essediri - Pedersen - Kippe - Johnsen
                  Eriksen - Mouelhi - Nosa - Myklebust
                  Sundgot
                  Edwin

Kommentar

• antikris
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 520

Vil se følgende lag mot godset:

Logi
                    Karim-Pedersen-Kippe-Johnsen
                    Nosa-Søgård-Kiko-Myklebust
                    -----Arild-------Edwin--------

Syns Nosa passer bedre på "kanten" enn det Kiko gjør. Kiko er flinkere til å vende spillet motsatt, og har nok en bedre forståelse av spillet. Ser helt tydelig mot enga at fotballintelligens er noe mannen besitter og det veier opp for manglende tempo i spillet. Occean må smake benk, men syns ikke vi burde kvitte oss med han. Bolly må spise benk og løfte vekter, trenger litt mer muskler. Så forresten Bolly under oppvarminga mot enga og da hadde gutten noen syke finter og god ballkontroll, så talentet er utvilsomt der.

Kommentar

• GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

Vi trenger 32 poeng før vi kan begynne å snakke om at vi er utenfor nedrykksfare, og dit er det fortsatt langt igjen. Bare å starte på nytt med de som startet andre omgang i går, med unntaket å bytte Sundgot med Occean. Slik vi spiller for tida har vi ingen bruk for Meter'n, det er et mysterium at mannen blir brukt når han ikke har forutsetninger for å lykkes. Nesten slik at vi kan hive han med på dealen med Odd hvis Bjørkøy forsvinner. Spillertypen Occean er uansett ikke en del av LSKs fremtid. Frigjør dette midlene som gjør at vi kan gå for noen fremtidsretta spillertyper med større register så er det ingenting å dvele ved.

Ellers er det fantastisk å se at Essediri er i ferd med å redde karrieren sin, mannen har tatt sjumilssteg etter den håpløse Vikingkampen. Tror vi like godt kan avskrive Eriksen for resten av sesongen, jeg har ihvertfall gitt opp å se ham mer på banen i år. Bolly trenger den samme tilliten som Essediri, men det er nok ennå litt for tidlig for ham. Vi har veldig mye bra i vente fra denne karen, tro meg!

Kommentar

• norskpoker
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2007
                        • 399

Opprinnelig skrevet av antikris

Logi

Syns Nosa passer bedre på "kanten" enn det Kiko gjør. Kiko er flinkere til å vende spillet motsatt, og har nok en bedre forståelse av spillet. .
                        Nå er jeg en av Kikos største fan og det er ingen tvil om at han først og fremst er en sentral midtbanespiller og ingen høyreving. Men, etter gårsdagens kamp lurer jeg faktisk på om det beste for klubben akkurat nå er at han fortsetter på høyresiden til vi har reddet plassen. Mannen var faktisk meget bra i går og ekstremt mye involvert til å spille på høyresiden. Hans defensive kvaliteter gjør at Essediri kan ha en meget fri backrolle og vi vil alle at Karim skal gå fremover og slå sine herlige innlegg. Kiko og Nosa er nok neste års sentrale midtbane, men akkurat nå er det viktigst å vinne to-tre kamper til for å redde plassen. Etter at dette er i orden kan vi begynne å spille inn neste års lag.

Kommentar

• caLitri
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2007
                          • 634

Håper virkelig ikke Occean starter denne kampen.
                          Hørt på tribunen: Occean har ball mottak som en murvegg!

Arlid og Edwin er det rette spiss parret.
                          Og mykle på ventre kant. Bolly får jo ikke til noe som helst.

Bolly har vistnok fart?!? men han bruker den ikke.
                          Skal ha god teknikk og drible ferdigheter. men kommer han noen gang forbi?

Da er det bedre med mykle.. selvom det ikke kommer noe særlig med innlegg så skaper han i alle fall farligheter ved å trekke inn i banen.

Logi på keeperplass.

Dette er en kamp som må vinnes.
                          Last edited by caLitri; 17.08.2009, 10:32.
                          Gi alt, stå på LSK

Kommentar

• mats
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2008
                            • 621

logi
                            lasse-pedersen-kippe-marius
                            karim-nosa-kiko-mykle
                            arild-edwin...

om ikke lasse:

logi
                            karim-pedersen-kippe-marius
                            kiko-espen-nosa-mykle
                            arild-edwin

Kommentar

• Ola
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1651

Opprinnelig skrevet av antikris

Logi

Syns Nosa passer bedre på "kanten" enn det Kiko gjør. Kiko er flinkere til å vende spillet motsatt, og har nok en bedre forståelse av spillet. Ser helt tydelig mot enga at fotballintelligens er noe mannen besitter og det veier opp for manglende tempo i spillet. Occean må smake benk, men syns ikke vi burde kvitte oss med han. Bolly må spise benk og løfte vekter, trenger litt mer muskler. Så forresten Bolly under oppvarminga mot enga og da hadde gutten noen syke finter og god ballkontroll, så talentet er utvilsomt der.
                              Dette er det beste laget LSK kan stille akkurat nå. Eksperimenteringen må slutte Henning, nå er det alvor. TV2 ga Bolly 2 på børs, Myklebust fikk 5. De andre avisene følger opp dette bildet. Nosa er bedre enn Kiko på kanten, og Kiko er bedre enn Nosa sentralt. Søgård må fornyet tillit og Sundgot er klart i bedre form enn Occean. Om Marius Johnsen klarer en hel kamp er en annen sak...

Kommentar

• mortenhb
                                Juniormedlem
                                Bøffel
                                • Jun 2009
                                • 27

Herregud jeg blir frustrert over dere. Jada, Occean har sugd i det siste, helt enig. Men han har en dårlig periode. Ikke mange som klagde da han putta to mot RBK i fjort. Eller, åja glemte nesten, begge VIDUNDELIGE målene i cupfinalen.

Hvis Henning kan bruke han riktig, og kanskje starte med ordentlig vinger, så kommer Occean til å bøtte inn mål. SKJERPINGS
                                VG og TV2 kan brenne.
                                <3 http://www.lsk.no/?did=9113370

Kommentar

• KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

Opprinnelig skrevet av mortenhb
                                  Herregud jeg blir frustrert over dere. Jada, Occean har sugd i det siste, helt enig. Men han har en dårlig periode. Ikke mange som klagde da han putta to mot RBK i fjort. Eller, åja glemte nesten, begge VIDUNDELIGE målene i cupfinalen.

Hvis Henning kan bruke han riktig, og kanskje starte med ordentlig vinger, så kommer Occean til å bøtte inn mål. SKJERPINGS

Nå blir vel dette samme sak som med essediri. At han har spilt dårligere for noen uker siden betyr ikke at han ikke skal spille nå. Nå som han spiller bra så teller ikke det som skjedde for noe uker eller måneder siden.

Samme med Occean. Hvis han spiller elendig og ikke får til en drit og Sundgot scorer og er effektiv som bare f så er det openlyst at OO blir benka og Legenden får prøve seg.

Klart målene i cupfinalen og mot RBK var bra men det har ikke noe å si nå.

Kommentar

• trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7154

Faen heller, ikke ta av ennå. Vi spilte slett ikke bra i går, og har Stefan å takke for at det ble seier. Og Strømsgodset holdt veldig lenge følge med Brann helt til Museflett skrudde på turboen. Ikke glem det!

Jeg vil se

Stefan; Karim, Steinar, Frode, MJ; Kiko, Søgård, Nosa, Myklebust; Sundgot, Eddie.

Ferdig arbe'. Dette laget skal klare å slå Godset.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• chrissp
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2004
                                      • 2403

Jeg venter med å føle meg "langt oppe" frem til vi slår godset. Deilig med seier i går, men den satt langt inne.

Dessverre er det ikke spillerne som er vårt største problem, men heller de som bestemmer på benken. Hvordan det er mulig å benytte Bolly fra start er for meg en gåte og burde vært det for alle som har sett han i de siste kampene.

Det samme gjelder for OO. Mulig han blir brukt feil, men i så fall er det enda større grunn til bekymring rundt Bergs vurderinger.

Nå forventer jeg at Berg har lært og får inn Mykle og Arild for det to nevnte. Resten av laget bør få være uforandret med mindre Eriksen og Johnsen er klare.

Logi
                                      Karim, Steinar, Kippe, Johnsen
                                      Kiko, Espen, Nosa, Mykle
                                      Legenden, Edwin
                                      Bølerkanaris

Kommentar

• reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13278

Opprinnelig skrevet av chrissp
                                        Dessverre er det ikke spillerne som er vårt største problem, men heller de som bestemmer på benken. Hvordan det er mulig å benytte Bolly fra start er for meg en gåte og burde vært det for alle som har sett han i de siste kampene.

Det samme gjelder for OO. Mulig han blir brukt feil, men i så fall er det enda større grunn til bekymring rundt Bergs vurderinger.
                                        Om du leser treningsrapportene vil du se at gilbert (?) omtalte venstresida med bolly og husar som meget lovende. Berg er jo nødt til å ta hensyn til hva man viser på trening, hvis ikke blir det litt meningsløst å gampe rundt utpå jordet der. At en del spillere åpenbart ikke får ting ut i kamp er en større grunn til bekymring. Ser jo ut som om dommeren blåser en bedøvelsespil rett i skinka på bolly når han starter kampen. Her kan jeg begynne å mase om idrettspsykologer etc som bl.a. RBK bruker med hell. Hos LSK skal kampnerver og usikkerhet åpenbart bare "gå seg til". Er stygt redd for at det kan ta laang tid.

Dessuten: Bolly, i likhet med våre andre spillere med mer enn middels teknikk, strevde vel veldig med en knusktørr ullevålmatte? Var flere ganger både han og edwin sleit med å føre ballen fremover. Etter pause regnet det, noe jeg mener hadde en umiddelbar positiv effekt på spillet. Vi fikk pasningsspillet til å sitte, mens søpla (som åpenbart hadde trent på tørr bane?) slo mange feilpasninger. Kanskje noen med mer praktisk fotballerfaring kan svare på om mine spekulasjoner stemmer?
                                        Last edited by reka; 17.08.2009, 19:35.

Kommentar

Working...