Det blir 3 poeng mot Odd. Garrrrantert. Merk mine ord.
Vi trenger 33 poeng for å overleve - hvordan skal vi få dem?
Collapse
X
-
Tror vi skal være litt forsiktige nå. Det er selvfølgelig fint at spillet begynner å sitte, og jeg tror vi har en god sjanse til å få fornyet kontrakt i toppen. Men... nå ser vi også at andre bunnlag tar overraskende poeng. "Alle kan slå alle" gjelder vel egentlig ennå. Det er greit nok at de andre bunnlaga ikke akkurat imponerer, men de plukker poeng! Sandefjord har f.eks. nærmest spilt seg til ny kontrakt og det var det ikke mange som hadde tippet.
Med tap for Odd borte vil nok noen av de andre krype ennå nærmere oss og kanskje forbi. Har ikke helt godfølelsen. Prøver å minne meg selv på at vi med seier i de to neste hjemmekampene (Bodø og Lyn) langt på vei kan puste lettere og er vel så godt som sikret kontrakt.Kommentar
-
Vi spilte godt i flere kamper på høsten i fjor også. Da som nå ga spillet for sjeldent utslag i tre poeng.
Dunke innlegg i boksen var medisinen mot Stabæk. Jeg skjønner ikke at vi måtte vente til andre omgang før vi begynte med det. Håper å få se et topptent mannskap fra første spark på ballen i Skien. Vi kan ikke spille fotball i en halv kamp og håpe på poeng.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Til dere som prøvde å håne meg da jeg startet denne tråden, fortsatt like overbeviste om at vi ikke kan rykke ned? Fortsatt like klokketro på at statistikken fra tidligere i sesongen også kan brukes når prognosen for innspurten skal stilles?
Hvis ja på det siste spørsmålet, så nøyer jeg meg med å trekke fram følgende: "Svake" Sandefjord slo Brann borte i forrige runde, og var nær ved å ta tre poeng i Stavannger i går. Glimt banket Viking forrige helg, og tok poeng i en meget vanskelig bortekamp i Ålesund i går. Godset rundspilte medaljejagende Odd søndag.
Dermed gjentar den gamle visa seg: På høsten tar de såkalte bunnlagene flere poeng enn "eksperten" tipper de skal gjøre.
Vi kan godt fortsette å mene at det er umulig for oss å rykke ned.
Det er i så fall å tro på en løgn. Og det er livsfarlig i den situasjonen klubben er nå.
Tre hjemmekamper gjenstår. Vi må trolig vinne mot Glimt, Lyn og Brann dersom vi ikke pynter på den dramatisk dårlige bortestatistikken vår i kampene mot Odd, Fredrikstad, Sandefjord og Molde.
Etter min mening er kanskje Logi den viktigste brikken i høstinnspurten. Ottos opptreden mot Stabæk var som et gufs fra vårsesongen. Fryktelig!Kommentar
-
Vi derimot gikk rundt å trodde på topp fem, av en eller annen merkelig grunn. Og nå har vi plutselig havnet i kvikkleira.Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Kanskje.... Men som jeg har påpekt før så har stort sett alle de andre (kanskje bortsett fra FFK) forberedt seg på at denne sesongen ble en kamp for å overleve. Derfor er situasjonen ingen overrakelse for dem..
Vi derimot gikk rundt å trodde på topp fem, av en eller annen merkelig grunn. Og nå har vi plutselig havnet i kvikkleira.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Og hjemme mot Brann og borte mot Odd. Jeg vil si vi har gode muligheter til 3 poeng i alle kampene vi har igjen. Etter å ha sett söpla-Molde regner jeg også med at vi bör ha en fair sjanse i Moldekampen også. De ser ihvertfall ut til å sleppe seg litt ned nå som de ikke har noen gullsjanser lenger. Om de spiller på 100% så kommer vi til å slite, men slepper dem seg ned et hakk har vi gode muligheter."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Kanskje.... Men som jeg har påpekt før så har stort sett alle de andre (kanskje bortsett fra FFK) forberedt seg på at denne sesongen ble en kamp for å overleve. Derfor er situasjonen ingen overrakelse for dem..
Vi derimot gikk rundt å trodde på topp fem, av en eller annen merkelig grunn. Og nå har vi plutselig havnet i kvikkleira.
gilbertKommentar
-
Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
1. Rosenborg
73
2. Molde
58
3. Stabæk
48
4. Odd Grenland
48
5. Brann
44
6. Sandefjord
42
7. Viking
41
8. Tromsø
40
9. Lillestrøm
40
10. Start
37
11. Fredrikstad
36
12. Bodø/Glimt
33
13. Aalesund
32
14. Strømsgodset
29
15. Vålerenga
29
16. Lyn
19
Prøvde TV2s tabellkalkulator, tippet litt med hjertet og fikk denne tabellen.
Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Prøvde TV2s tabellkalkulator, tippet litt med hjertet og fikk denne tabellen.
http://msn.tv2sporten.no/spill2/tabellsimulator/
1. Rosenborg
71
2. Molde
56
3. Stabæk
48
4. Odd Grenland
47
5. Brann
44
6. Lillestrøm