Jeg sa allerede tidlig i år at jeg trodde man måtte ha 32 poeng for å overleve i Tippeligaen. Nå tror jeg kanskje det reelle tallet blir 33.
Så er spørsmålet; hvordan skal vi få det?
Alle lagene fra midten og ned har nå åtte kamper igjen å spille (bortsett fra TIL), og tabellen ser slik ut:
Sandefjord 28
Tromsø 26 (en kamp til gode)
Lillestrøm 26
VIF 25
Aalesund 23
Glimt 23
Fredrikstad 22
Strømsgodset 20
Lyn 16
Helgens resultater med Lyn-, Sandefjord- og Glimt-seire viser det samme som har vært trenden mange ganger før. På høsten tar bånnlagene poeng når man minst aner det.
Derfor mener jeg vi fortsatt har en stor utfordring foran oss før kontrakten er sikret. Jeg er også sikker på at minst et par av konkurrentene - trolig FFK og VIF - kommer til å bruke penger denne uken for å forsterke laget.
Her er mine tips for de gjenstående kampene:
Stabæk hjemme: 1 p, maks
Odd borte: 0 p
Glimt hjemme: 3 p
FFK borte: 1 p, maks
Lyn hjemme: 3 p
Sandefjord borte: 1 p
Brann hjemme: 1 p
Molde borte: 0 p
Går mine tips inn, så ender vi på 36 poeng og berger plassen. Men jeg tror regnestykket er i overkant optimistisk, så jeg frykter mange nervepirrende kamper ennå. Og jeg håper for Guds skyld det er avgjort før de to siste kampene mot Brann og Molde...
Så er spørsmålet; hvordan skal vi få det?
Alle lagene fra midten og ned har nå åtte kamper igjen å spille (bortsett fra TIL), og tabellen ser slik ut:
Sandefjord 28
Tromsø 26 (en kamp til gode)
Lillestrøm 26
VIF 25
Aalesund 23
Glimt 23
Fredrikstad 22
Strømsgodset 20
Lyn 16
Helgens resultater med Lyn-, Sandefjord- og Glimt-seire viser det samme som har vært trenden mange ganger før. På høsten tar bånnlagene poeng når man minst aner det.
Derfor mener jeg vi fortsatt har en stor utfordring foran oss før kontrakten er sikret. Jeg er også sikker på at minst et par av konkurrentene - trolig FFK og VIF - kommer til å bruke penger denne uken for å forsterke laget.
Her er mine tips for de gjenstående kampene:
Stabæk hjemme: 1 p, maks
Odd borte: 0 p
Glimt hjemme: 3 p
FFK borte: 1 p, maks
Lyn hjemme: 3 p
Sandefjord borte: 1 p
Brann hjemme: 1 p
Molde borte: 0 p
Går mine tips inn, så ender vi på 36 poeng og berger plassen. Men jeg tror regnestykket er i overkant optimistisk, så jeg frykter mange nervepirrende kamper ennå. Og jeg håper for Guds skyld det er avgjort før de to siste kampene mot Brann og Molde...
Kommentar