Olivier Occean

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rEPPA
    *****istrator
    • Nov 2003
    • 3930

    Olivier Occean

    www.kfl.no/debatt
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    #2
    Tror ikke vi kan konkurere med vif på overgangsmarkedet enda. Vil vif ha han går han nok dit. Tror heller ikke Powel går til odd, de er vel heller ikke intresert i å betale lønna hans. Men vi får se.

    Kommentar

    • kimmern
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2005
      • 1174

      #3
      ja han er ikke dum han.. vi trenger en spiss som virkelig kan score mål selv om occean ikke har vært så frampå med scoringer i år.

      greit å betale 5 mill for han men da må han også bli en stund! (hvis han er smart å går til lsk)

      Kommentar

      • Guling
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2004
        • 484

        #4
        Som det står i VG-artikkelen, så kan evt bytte med Powell gi oss et fortrinn i forhold til VIF i forhandlingene.

        Det ville vært topp å få Occean til Åråsen. Det jeg har sett av ham, vitner om klasse.

        Kommentar

        • Fridtjof
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2005
          • 2120

          #5
          Det at Ocean ikke har putta så mye i år kan vel forklares med tabellposisjonen til Odd.
          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

          Kommentar

          • GulMakt
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Apr 2005
            • 115

            #6
            Occean er en klassespiss som jeg gjerne vil se med gul drakt. Han har en spillestil som jeg tror kunne passet godt inn i LSK. Om han går til oss er et annet spørsmål, men vi begynner å få en høyere stjerne på overgangsmarkedet nå. Kommer det til valget mellom oss og Søpla tror jeg allikevel at han velger feil, men det kan telle positivt at vi har vist interesse for han tidligere og at ledelsen er klare på at de ønsker han til Åråsen.

            Kommentar

            • andee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 1191

              #7
              Opprinnelig skrevet av Fridtjof
              Det at Ocean ikke har putta så mye i år kan vel forklares med tabellposisjonen til Odd.
              Jo, men på den annen side så kan f.eks. tabellposisjonen vår forklares med at Sundgot og Mifsud har putta mye, så det blir en litt sånn høna og egget-situasjon.

              Men for all del, jeg ønsker virkelig å se Occean i gult og svart på Åråsen, selv om det evt. skulle koste oss fem mill og Powell. Han er vel det nærmeste vi kan komme stjernespissen vi og Rösler lenge har ønska oss!
              TS05 - Felt C

              Kommentar

              • Fridtjof
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2005
                • 2120

                #8
                Pris vi betaler er mer 5 mill minus Powell...

                Det blir 5 mill minus en mill årlig
                Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  #9
                  Nå skal jo occean også ha lønn om han kommer, noe han nok ikke gjør.

                  Kommentar

                  • Jan Banan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 809

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    Tror ikke vi kan konkurere med vif på overgangsmarkedet enda. Vil vif ha han går han nok dit. Tror heller ikke Powel går til odd, de er vel heller ikke intresert i å betale lønna hans. Men vi får se.
                    I følge TV2 Nettavisen har Magne Hoset allerede sagt farvel til lagkameratene i København, noe de mener tyder på at han har bestemt seg for å bli ape. Tror neppe sprøytekameratene er ute etter både Hoset og Occean.
                    - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                    Stuart Baxter har forstått det.

                    Kommentar

                    • fugla_4_ever
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2003
                      • 467

                      #11
                      Jeg har en god magefølelse når det gjelder Occean. Vi er en voksende klubb og jeg tror det kan virke intressant for Occean. Det er ingen tvil om at han blir 1. prioritet i LSK, i VIF må han trolig vike for Steffen Iversen.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        #12
                        Hvorfor tror du ikke de vil ha begge? Kan vel spille sammen med ivers i vif. Og hoseth skal vel spille på midtbanen, tydelig i vinter at vif ikke bare handler spillere de absolut trenger til 1. 11 heller.
                        Om man setter opp en liste over de 4 beste spissene som spiller i vif eller lsk vil 3 av dem spille i gult til daglig, så konkurangsen på spissplassen er vel liek hard i LSK.
                        Selvfølgelig burde han velge LSK ettersom han trolig vil videre i karieren, men vif har på en eller annen måte fått et utrolig utenomsportslig overtak på oss.

                        Vi kan jo alltids håpe at rambekk var bestekameraten til occean.

                        Kommentar

                        • fugla_4_ever
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 467

                          #13
                          Jeg tror ikke VIF velger å bruke begge fordi de foretrekker å spille med en spiss og en hengende spiss. For tiden er Iversen den beste i spiss rollen. Gashi og dos Santos blir priotitert som hengende spisser. VIF har Bernt Hulsker som reserve for Occean hvis Ivers blir skadet. I LSK vil Occean trolig gå rett inn i første 11'ren som den "store, sterke" spissen, ved siden av den "lille, raske" spisse," som per dags dato er Mifsud. Dette er grunnen til at jeg tror Occean havner i LSK. Detter forutsetter selvfølgelig at overgangen finner sted i sommer. Hvis det ikke blir noen overgang før vinduet stenger, er jeg mer usikker, i og med at Iversen trolig forsvinner fra Vålerenga etter sesongen.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            #14
                            Nå kan jo grunnen til at vif bare bruker en spiss være at de bare har en spiss som ikke suger kraftig.
                            Men mulighetene for å komme videre i karrieren er større i lsk, det ser man fort ved å se hvor runar nordmann f.eks havna etter å ha spilt for klubbene. Tror det beste for occean ville vært lsk, men han velger garantert vif.

                            Kommentar

                            • Jan Banan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 809

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av HSft
                              Hvorfor tror du ikke de vil ha begge? Kan vel spille sammen med ivers i vif. Og hoseth skal vel spille på midtbanen
                              Slik jeg ser det vil Hoset måtte konkurrere med Gashi og dos Santos i rollen som hengende spiss, som det også ble skrevet litt over meg på denne tråden. Hvor Occean skal gå inn i denne lagoppstillingen har jeg dermed vanskelig for å se. Men nå spekuleres det jo i at både Gashi og Iversen skal være på vei bort rimelig snart, og der kan det jo være mye vi ikke vet.
                              - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                              Stuart Baxter har forstått det.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                #16
                                Hoseth kan vel konkurere om vingen like gjerne, eller han kan spille bak 2 spisser sånn som koren. Har absolut ikke lyst til å begynne å sette opp 1. 11ern til vif på forumet her, men det er nok mange muligheter. Om vif spiller med 2 spisser må han konkurere ut hulsker eller berre(?) det er lettere enn å konkurere ut sundgot.

                                Kommentar

                                • Jan Banan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2004
                                  • 809

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av HSft
                                  Hoseth kan vel konkurere om vingen like gjerne, eller han kan spille bak 2 spisser sånn som koren. Har absolut ikke lyst til å begynne å sette opp 1. 11ern til vif på forumet her, men det er nok mange muligheter. Om vif spiller med 2 spisser må han konkurere ut hulsker eller berre(?) det er lettere enn å konkurere ut sundgot.
                                  Jo, han kan konkurrere om en plass på vingen, men selv på vpn er det mange som mener han ikke har hurtighet nok til det. Kan ikke se at han skulle hatt store problemer med å utkonkurrere Sundgot. Selv om Gilbert har scoret flere mål har nok det mye med kvaliteten og driven i hele laget å gjøre om man setter Odd og LSK opp mot hverandre. I tillegg må man vel veie Occeans større spilleregister opp mot at Sundgot er meget godt likt av Rösler.
                                  - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                  Stuart Baxter har forstått det.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                                    ... mot at Sundgot er meget godt likt av Rösler.
                                    Det er vel en av de få grunnene han har til å velge lsk, Occean er veldig godt likt av røssler og vil få tillitt, det har røssler gjort helt klart.

                                    Foresten er det mulig Occean vil ha europacupspill.

                                    Kommentar

                                    • Jan Banan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2004
                                      • 809

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av HSft
                                      Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                                      ... mot at Sundgot er meget godt likt av Rösler.
                                      Det er vel en av de få grunnene han har til å velge lsk, Occean er veldig godt likt av røssler og vil få tillitt, det har røssler gjort helt klart.

                                      Foresten er det mulig Occean vil ha europacupspill.
                                      Jaja, da blir det vel konkurranse mellom Occean og Sundgot om hvem som tar med de søteste og blankeste eplene på trening :wink:
                                      - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                      Stuart Baxter har forstått det.

                                      Kommentar

                                      • Ketil Cantona
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6813

                                        #20
                                        Ikke overasket at Uwe ønsker seg Oliver, men han er en utrolig god spiss... Velkommen skal han være, rask og målfarlig! Håper Fjøra og Uwe jobber steinhardt for å få han hit.

                                        Kommentar

                                        Working...