Olivier Occean

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    #21


    Hmm, verdsetter sandstø Powel til 5-7 mil? da bør vi selge til odd om vif kjøper Occean, så kan vi finne på noe annet.
    3 - 4 mil + Powel er vel en grei pris.

    Kommentar

    • MedlemNR35
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2004
      • 905

      #22
      Opprinnelig skrevet av HSft
      http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=281238

      Hmm, verdsetter sandstø Powel til 5-7 mil? da bør vi selge til odd om vif kjøper Occean, så kan vi finne på noe annet.
      3 - 4 mil + Powel er vel en grei pris.
      Han mener vel ikke at Powell er verd 5-7 millioner med dette.Han mener nok bare at hvis Odd får Powell så kan LSK få Occean billigere enn Enga pga hvis han går til Enga må Odd lete etter en ny angriper.

      Kommentar

      • Jan Banan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 809

        #23
        Det står jo rimelig lettforståelig her da...

        "- Powell og 8-10 mill. Hvis ikke, behøver de ikke ringe igjen. Når det gjelder Vålerenga, bør alt under 15 mill være uaktuelt, mener Sandstø. "
        - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

        Stuart Baxter har forstått det.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #24
          vif må betale 15
          LSK må betale 8-10 + Powel
          Går utfra at de ikke forskjellsbehandler, ergo at prisen er den samme.

          dette gir: 8-10 + Powel = 15
          Powel = 15 - 8-10
          Powel = 5-7

          Greit for meg. Men prisene til Sandstø er selvfølgelig på tryne, prisene på begge. Powel og Occean har begge kort kontrakt og prisen på occean burde vært 5, powel 1-2.

          Om disse prisene blir en realitet så kan vif få han for 15, deretter kan odd få powel for 7, så sitter de igjen med powel og 8 mil som de ville ha.
          Så kan vi eventuelt bruke 1 -2 av disse 7 mil på moa.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7056

            #25
            Ser ut som om Uwe forbereder seg på at Koren forsvinner. Hvis Occean kommer og Powell går, regner jeg med å se Arild fast som target man i en offensiv midtbanerolle, der han har spilt bra i noen kamper nå, og Mif + Occean på topp.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • SuperErik
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 535

              #26
              Sies at Hoset og VIF er enige ..
              Det betyr vel trolig at Occean kanskje ikke blir high-pri hos bydels-laget nå.
              Hoset blir nok neppe billig,så spørs om Engen har råd/vil bruke flust av mill på begge to.
              - Tycker det är otrolig elektricitet i LSK-klacken. Får en liten känsla av en strålande sommardag, ute på öppet hav med den nytjärade ekan och herr Taube i bakgrunden -

              <Djurgården-supporter etter LSK-DIF 1-0>

              Kommentar

              • bøllefrø
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2004
                • 462

                #27
                nå begynner denne her å bli litt off topic, men hvis uwe skal tenke "etter-koren" senario, burde han ta en tur til sogndal for å se på en viss offensiv midtbanespiller der.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Ser ut som om Uwe forbereder seg på at Koren forsvinner. Hvis Occean kommer og Powell går, regner jeg med å se Arild fast som target man i en offensiv midtbanerolle, der han har spilt bra i noen kamper nå, og Mif + Occean på topp.
                  Vi har da vært ute etter en spiss helt siden uwe ble ansatt. Occean bøy vi også på i vinter, så det er ikke så overaskende at vi prøver nå. Synes ikke dette ser ut som noe annet enn at vi fortsatt vil ha en stjernespiss.

                  Kommentar

                  • CocaJerry
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 2532

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av SuperErik
                    Sies at Hoset og VIF er enige ..
                    Det betyr vel trolig at Occean kanskje ikke blir high-pri hos bydels-laget nå.
                    Hoset blir nok neppe billig,så spørs om Engen har råd/vil bruke flust av mill på begge to.
                    YES!, gode ting, gode ting. Magne Hoseth er ei røy, gledelig at VIF satser på kjerringer.

                    Du har forhåpentligvis riktig i at Occean ikke blir førstepri hos Vif nå, hadde vært jævlig fett om Lillestrøm fikk tak i han.


                    Heia Fjøra!

                    Kommentar

                    • Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

                      #30
                      Driter i hva engen henter av tidligere Molde og RBK spillere(nor europas største klyse).... Håper på Ocean! Hvem er da overgangsvinnere, jo vi(Riise, Olsen, Ocean??, Hjelde??)- For en sommer jeg går i mot.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        #31
                        Riise Olsen og occean ville vært knallkjøp. Skulle gjerne hatt en ekstra for å skape litt bredde i forsvaret, men vil ikke ha hjelde, må finnes bedre alternativ.

                        Kommentar

                        • Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

                          #32
                          Hjelde er vel ikke mitt første valg heller men som tidligere sagt så går det vel på pris og tilgjenglighet!?

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            #33
                            Man skal ikke glemme kvalitet heller.

                            Kommentar

                            • gamle-perta
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2418

                              #34
                              Så lenge Bergomi gikk i vasken, så synes jeg man heller skal tenke nytt: Bruk pengene framover på banen. Se på Brann, de har nesten utelukkende investert i offensive midtbanespillere og spisser. Dette har resultert i flere fantastiske kamper, selv om de også slipper i ganske mange mål.
                              Oliver O vil være perfekt i vår spillestil nå. Etter min mening kan han bli en moderne Diallo - tidenes beste spiss på Åråsen etter Tom Lund!

                              Tror dessuten vi nok av alternativer i forsvaret (bortsett fra keeper-plassen) dersom det blir krise. Påsan kan trekkes ned på venstreback når Trond Olsen kommer, Kasey og Powell (dersom han blir) kan spille stopper, JP kan spille back osv. Det er mye lettere "å lage" forsvarsspillere enn målscorere.

                              mvh
                              perta
                              Mvh
                              Gammer´n (Per T)

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7056

                                #35
                                ...men hvordan blir angrepet komponert med OO på plass? Han er vel ikke primært en hodesterk spiller. Får vi Mifsud - Occean på topp og Sundgot rett bak, måske? Jeg håper på det - da har vi en ekstremt slagkraftig angrepsrekke som kommer til å være livsfarlige i alle faser av spillet, men kanskje spesielt i kontringsfasen. Både MM og OO må vel være blant de raskeste spissene i Tippeligaen.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  #36
                                  Er ikke helt sikker på hvor god Occean er som oppspillspunkt, men det virker som han blir brukt som det i odd nå uten å gjøre seg helt bort (?)

                                  Vil helst ha koren bak spissene ettersom han gjør mest ut av seg der. Med et par vinger på plass får han mange muligheter som ballfordeler. Dumt å bruke han som ving når vi får på plass andre vinger.

                                  B H Riise------R Koren------P Strand
                                  --------M Mifsud-------O Occean------

                                  om occean skulle blitt klar før Påsan er i kampform så er kanskje det beste å spille med koren som ving(om vi ikke henter olsen med en gang).

                                  B H Riise------A Sundgot-----R Koren
                                  ---------M Mifsud-------O Occean-----

                                  Men mest sannsynlig blir detta laget

                                  B H Riise------R Koren------P Strand
                                  --------M Mifsud------A Sundgot------

                                  Da occean nok ender opp i vif.
                                  Lese nyheter i dag? Varden gir deg nyheter, sport, kultur, underholdning, feature og meninger fra Telemark.

                                  Kommentar

                                  • Jan Banan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2004
                                    • 809

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av HSft
                                    Dersom det ikke er avtalt møter med LSK så MÅ ledelsen få ut fingeren. Gjentatte ganger har Fugla mistet potensielle spillere, og da særlig lokale gutter, pga treghet. Men med tanke på spillere vi har signet og nesten signet de siste ukene, så får vi tro at Fjøra og Uwe har kontroll.
                                    - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                    Stuart Baxter har forstått det.

                                    Kommentar

                                    • Ola
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 1651

                                      #38
                                      Mye mulig han går til VIF. Håper for guds skyld at Sportsklubben blir med lenge i budrunden slik at det virkelig blør for klubbkassa til VIF.

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                                        Dersom det ikke er avtalt møter med LSK så MÅ ledelsen få ut fingeren.
                                        - Det har vært et tema. I så fall kan det løse den ene delen av våre krav, sier Rønning - som var i samtaler med Jan Åge Fjørtoft torsdag. LSK-manageren vil ikke si hvor langt klubben er villig til å strekke seg i kampen om Occean.

                                        Begge har møter, men at vif har møte tyder på at de går for occcean, da går han nok til vif.

                                        Kommentar

                                        • GulMakt
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Apr 2005
                                          • 115

                                          #40
                                          Det er godt mulig at Occean går til Vif, men jeg gir ikke opp før det er stadfesta. Har blitt overraska over hva Fjøra har fått til tidligere og ser ikke bort ifra nye mirakler .

                                          Kommentar

                                          Working...