Veldedighetsfotball??
Collapse
X
-
Jeg mener også at Frank Grønlund har en stor, stor del av ansvaret for de siste års himmelhøye lønninger. Frank, du bør forlate Åråsen rett etter sesongslutt.Kommentar
-
Björköy ville aldri komme til å selges for särlig mer enn 1-2 millioner. I denne situasjonen har LSK to valg;
Håpe på at mannen skal spille seg opp og nå den verdien. Mens man venter på at Björköy skal prestere sportslig og at kjöpekraften hos norske klubber skal öke, skal mannen ha lönnen sin og spilletid for å öke markedsverdien sin. Dette på bekostning av yngre spillere som har riktig videresalgspotensiale, og etablerte midtbanespillere som Kiko og Sögård. 1.3 millioner i 2-3 år blir fort noen kroner. Pluss på arbeidsgiveravgift etc, og overgangspengene FFK skal ha ved X antall spilte kamper. Etter 2-3 år koster det mer enn det smaker, når vi tross alt snakker om en spiller som ikke er i förste-ellveren. Lönna til Björköy var også prestasjonsretta, noe som vil tilsi at den antakeligvis stiger betraktelig om LSK skulle slutte med dette bunnstrid-tullet vi har holdt på med siden han kom til klubben.
Alternativet som LSK har valgt, er å kvitte seg med den utgiftsposten. Kan vi i stedet hente en god forsterkning fra utlandet til ca 400-500k i året, så sparer vi bortimot en million i året.
Helt rett å sleppe ham når Odd tar over lönna, da det förste alternativet er gambling som til syvende og sist ikke kommer til å gi noen ökonomisk gevinst. Snarere tvert i mot. Fordelen med det förste alternativet er at vi slipper å se ut som bondefangede tosker. I alle fall ikke i like stor grad. Ser man bak overgangstallene ser man derimot at dette er den mest gunstige lösningen.
Det nytter ikke å bli forbanna på denne overgangen. Det man skal väre forbanna på, er at Björköy blei henta for 4 millioner og fikk en relativt feit lönn. Det eneste vi kan gjöre er å konstatere hvor dårlig ledelse vi har hatt på Åråsen de siste årene. Takk gud for at Bjarmann har kommet inn med kantklippern og gått nådelöst til verks på Udays ugress. Utmerket jobb."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Ikke var han verdt 5 mill for 2 år siden og ikke er han verdt 5 mill i dag..
Men LSK betalte 5 mill for han.......
Ja som jeg sier er det sikkert best å bli kvitt han for å ikke bruke enda mer penger på en spiller de ikke finner god nok, men det er da lov å bli frustrert over alle pengene som er borte?!!!!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Odd er like blakke som alle andre, kjøpekraften i norsk fotball er null og niks etter de siste års hodeløse sjømannshandel. At de tar over Bjørkøy skal vi bare bukke og takke for.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Om Odd lönner den typen spillere med 800K i året så regner de antakeligvis de resterende 500K som overgangspenger/sign on fee, og en del av kostnaden ved å hente spilleren. Om Björköy signerer for tre år betyr det at Odd har lagt 1.5 mill på å hente ham.
Hva som er de reelle tallene vet jeg ikke, men gjetter på at Odds best lönnede spillere ligger mellom 700K og 1 million i lönn. Uten at det er noe jeg skal si sikkert."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Her på forumet argumenteres det nesten utelukkende med "det var lurt å selge Bjørkøy fordi vi har så dårlig råd".
Jeg lurer på om det har kommet noen forklaringer fra LSK på hvorfor de ville gi Bjørkøy vekk. Er det fordi han ikke var god nok, for gammel eller fordi klubben har så elendig økonomi som det virker som når vi må gi vekk fotballspiller som tross alt holder et ok nivå.
Er klubben virkelig så skakkjørt så er det jo bare å gi vekk flere som tjener bra og presterer ok (Occean, Otto, Marius, Kiko). Tenk så mye penger vi sparer da!Kommentar
-
Sportslig utvalg, daglig leder i LSK, Frank Grønlund, Tom Nordlie, Jan Åge Fjørtoft og ikke minst mannen som skulle rydde opp i den økonomiske situasjonen i LSK i 2004, men presterte å gjøre den verre: Konserndirektør Svein Asmyhr. Det er for meg helt uforståelig at dette ikke har fått konsekvenser for noen i administrasjonen, Tom Nordlie kan overhodet ikke få skylda for at gutta fikk gode lønninger, han ga bare sine anbefalinger på hvilke spillere han ville ha, det er de som styrer det økonomiske (Asmyhr) som satte budsjett og styrte spillerlønninger.
Dritt lei at Tom Nordlie skal få skylda for alt sammen, og jeg er dritt lei at det er de samme som sitter og gir ut de samme økonomiske rammene den gang som det fortsatt er i dag. Amatører!Kommentar
-
man må ha i bakhuet at omtrent samtlige tippeliga-lag sprengte budsjetter på overgangssummer, spillerlønninger og satsing på stadionutbygginger. I åra 2004-2007 så var det et voldsomt oppsving på publikumsinntekter og mange rike onkler som var villige til å punge ut for klubber i deres hjerte. Ting så jo generelt lyst ut i både fotball og næringsliv, ingen trodde nedgangen skulle komme...sånn var det overalt. Så smalt bomba og da må man ta støyten for det nå. Lett å være etterpåklok.Kommentar
-
Dårlig økonomistyring og inkompetanse i alle ledd på pengefronten er et fellestrekk ved stort sett alle klubber Tippeligaen, med unntak for Viking og til en viss grad Rosenborg. Alle med en hel hjerne visste at nedturen ville komme, men ingen planla noe annet enn det som skulle skje dagen etter. Så også i Lillestrøm, men vi tok heldigvis tak i det før noen andre i Tippeligaen. Jeg tipper andre klubber er mye verre stilt enn oss.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Fjøra og Nordli gjorde mye håpløst på overgangsfronten som Bjarmann og Berg nå må rydde opp i. Men vi kunne faktisk hatt dårligere transferpolitikk med andre bak rattet. Husker at det var en del her inne som ville gi Sundgot + penger for Bjørkøy.Kommentar
-
Dårlig økonomistyring og inkompetanse i alle ledd på pengefronten er et fellestrekk ved stort sett alle klubber Tippeligaen, med unntak for Viking og til en viss grad Rosenborg. Alle med en hel hjerne visste at nedturen ville komme, men ingen planla noe annet enn det som skulle skje dagen etter. Så også i Lillestrøm, men vi tok heldigvis tak i det før noen andre i Tippeligaen. Jeg tipper andre klubber er mye verre stilt enn oss."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Ikke bare ledelsen i LSK som bør ta et kræsjkurs i Økonomi 1.01 (selv om jeg mener de traff ganske bra denne gangen). superbøffel har selvfølgelig rett i sine betraktninger rundt denne overgangen. At en spiller har kostet mye penger i innkjøp er uvesentlig, dette er sunk cost på fagspråket.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Dårlig økonomistyring og inkompetanse i alle ledd på pengefronten er et fellestrekk ved stort sett alle klubber Tippeligaen, med unntak for Viking og til en viss grad Rosenborg. Alle med en hel hjerne visste at nedturen ville komme, men ingen planla noe annet enn det som skulle skje dagen etter. Så også i Lillestrøm, men vi tok heldigvis tak i det før noen andre i Tippeligaen. Jeg tipper andre klubber er mye verre stilt enn oss.
Keiko som en velsignelse fra helvete!Kommentar
-
Off-topic, men la gå:
Alt jeg har fått høre fra mange av de som var involvert i og rundt laget i 2007 forteller at misnøyen med Nordlie kom veldig fort. Allerede rundt mai-juni 2007 var det en tydelig og voksende misnøye med taktikk, treninger, væremåte og alle de mange defektene vi vet at Uday har, både fotballfaglig og medmenneskelig.
Kollapsen var i mine øyne helt uunngåelig, og det er bare å prise seg lykkelig over at han ikke fikk fyken to måneder senere. Da ville vi vært i Adecco nå.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Dårlig økonomistyring og inkompetanse i alle ledd på pengefronten er et fellestrekk ved stort sett alle klubber Tippeligaen, med unntak for Viking og til en viss grad Rosenborg. Alle med en hel hjerne visste at nedturen ville komme, men ingen planla noe annet enn det som skulle skje dagen etter. Så også i Lillestrøm, men vi tok heldigvis tak i det før noen andre i Tippeligaen. Jeg tipper andre klubber er mye verre stilt enn oss.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Tipper det egentlig er enda mer eplekjekt å hevde at det er eplekjekt å hevde at alle så at den digre luftbobla TV2-milliarden genererte, til slutt måtte sprekke, men tro hva du vil.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Sportslig utvalg, daglig leder i LSK, Frank Grønlund, Tom Nordlie, Jan Åge Fjørtoft og ikke minst mannen som skulle rydde opp i den økonomiske situasjonen i LSK i 2004, men presterte å gjøre den verre: Konserndirektør Svein Asmyhr. Det er for meg helt uforståelig at dette ikke har fått konsekvenser for noen i administrasjonen, Tom Nordlie kan overhodet ikke få skylda for at gutta fikk gode lønninger, han ga bare sine anbefalinger på hvilke spillere han ville ha, det er de som styrer det økonomiske (Asmyhr) som satte budsjett og styrte spillerlønninger.
Dritt lei at Tom Nordlie skal få skylda for alt sammen, og jeg er dritt lei at det er de samme som sitter og gir ut de samme økonomiske rammene den gang som det fortsatt er i dag. Amatører!
Du vil plassere mye av ansvaret på Asmyhr. Det er i og for seg greit siden han er konserndirektør og har det øverste ansvaret. Men det er ikke hans skyld at det sportslige apparatet har brukt godt over 30 mill, nærmere 40 mill på spillere som i dagens marked har en verdi på 5 mill. (Brenne, Kiesenebner, Johnsen, Midtun Lie, Bjørkøy, Riseth, etterlønn til Nordlie) Det er her mye av årsakene til de økonomiske hengemyra ligger etter min mening. Asmyhr har ingen sportslig kompetanse til å å si om spillere har potensialet til videresalg. Det er det sportslig utvalg som har. Jan Åge hadde kun talerett i sportslig utvalg, men ikke stemmerett. Jeg nekter å tro at han ikke hadde mulighet til å påvirke spillerkjøp, f eks Kiesenebner vil jeg tro var hans verk. Årsaken til problemene er avjgørelsene til sportslig utvalg samt trener og manager i sammen. Men det er mulig Asmyhr bør ta hatten sin å gå fordi de han har ansvaret for, har gjort svært dårlige investeringer, sett i ettertid.Kommentar
Kommentar