Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
DRAMATISK: Peter Kovac er alene igjennom og skal bare sette ballen forbi Stefan Logi Magnusson. Men islendingen står rolig og tar i mot ballen. Mange mener Nosa Igiebor (her i duell med Tommy Svindal Larsen) skulle hatt rødt kort etter at han satte albuen i Odd-spiller Storbæk. Lars Kristian Eriksen mener Peter Kovac filmet seg til straffespark. Kampen på Skagerak Arena hadde det meste. ALLE FOTO: MARTIN SLOTTEMO LYNGSTAD
Dramakampen i Skien
SKIEN:
Kampen på Skagerak Arena søndag kveld ble alt annet enn kjedelig. Flere straffesituasjoner og en albue kom i fokus.
Arild Sundgot scoret det avgjørende tredjemålet, men uten Stefan Logi Magnussons innsats i LSK-målet ville det ikke vært nok til seier.
Islendingen leverte en ny stor kamp for LSK. Selv om det ble to baklengsmål, var han på mange måter LSKs matchvinner som han var det mot Vålerenga i forrige bortekamp.
LSK har fortsatt til gode å ligge under med Magnusson mellom stengene.
– Det ble en fin kamp for oss. Akkurat slik vi hadde håpet. Jeg er veldig fornøyd med jobben som ble gjort foran meg, og det er alltid morsomt å gjøre avgjørende redninger, sier han.
– Pinlig av Kovacs
Lars Kristian Eriksen var forbannet på Odd-spissen Peter Kovacs etter kampen. Eriksen var i duellen med ungareren da han fikk straffe. – Jeg opplevde straffesparket som svært billig ute på banen. Etter å ha sett det på tv, er jeg enda mer sikker på at det ikke skulle vært straffe. Det er rett og slett pinlig at store Kovacs kaster seg på den måten, sier Eriksen.
Rett etterpå var LSK-spilleren i en ny duell hvor Odd-spissen falt.
– Han forsøkte å få et straffespark til da han falt i angrepet etterpå. Det er jo helt håpløst at han skal holde på slik. Jeg hadde litt sympati med Kovacs etter episoden mot Brann tidligere i sommer, men etter denne kampen er den borte, sier Eriksen som spilte sin første kamp på to måneder i går.
– Uforskyldt
Publikum på Skagerak Arena ropte på rødt kort da Håvard Storbæk gikk rett i bakken før en corner – etter en klinsj med Nosa Igiebor. LSK-spilleren mener han ikke slo Odd-spilleren.
– Det var litt knuffing før corneren. Jeg tok ut armen for å holde balansen og var uheldig da jeg traff ham. Jeg ble overrasket over at han falt. Etterpå sa jeg unnskyld til spilleren. jeg mente ikke å dytte ham, sier Igiebor som sammen med Storbæk fikk tilsnakk etter episoden.
I går kunne 31-åringen juble etter å ha vært involvert i alle Lillestrøms mål. Først etter krigersk innstilling. Deretter med målgivende pasning. Til sist med scoring.
Kriget inn ledermålet
Sundgot skaffet Lillestrøm-ledelse etter en pussig situasjon inne i Odds femmeter. Den vanligvis så stødige Odd-målvakten Arni Gautur Arason mistet ballen, og Sundgot kjempet med to Odd-forsvarere om å nå ballen først. Odds Steffen Hagen var kjappest, men skjøt i lagkameraten Torjus Hansén og i mål.
Peter Kovacs utlignet, før Frode Kippe headet Lillestrøm i ledelsen etter corner. Arild Sundgot stusset ballen på første stolpe, slik at Kippe hadde en enkel jobb med å sette ballen i mål.
Scoring nummer 99
Et kvarter før slutt var det duket for Sundgots 99. eliteseriescoring for Lillestrøm.
Morten Fevang dro ned kjappe Emanuell Nosa Igiebor inne i egen 16-meter, og Sundgot tok ansvar fra straffemerket. Da fikk det ikke hjelpe at Fevang reduserte på samme måte ett minutt senere. Lillestrøm tok tre svært viktige poeng, og er med sine 29 poeng på det nærmeste sikret fornyet kontrakt i eliteserien. – Vi vant fullt fortjent. Ingen av Odds mål burde vært godkjent. Det første var offside, og det andre var ikke straffe, sier Lillestrøm-trener Henning Berg ifølge NTB.
Odd Grenland gikk dermed på sitt andre hjemmetap på to sesonger. Skiensklubben kan se langt etter sølvmedaljene, men har fortsatt gode muligheter til å bli nummer tre i årets eliteserie.
Åråsen: (LSK 2 - Fram Larvik 7-1) Anført av en glimrende Bjørn Bergmann Siguardson sikret LSK 2 seg fortsatt håp om fornyet kontrakt. Opp til vålerengen 2 og gårsdagens motstander over streken skiller det nå seks poeng.
Det mener trener trener Andre Bergdølmo ikke er umulig.
-Vi måtte vinne denne kampen. Og gutta viste virkelig at de ønsket det.
En særdeles vellykket midtbanekonstellasjon i diamantform, med en sprudlende tremålsscorer Siguardson lengst frem i kvartetten, sendte de vestfoldingene hjem med skikkelig karusellføleslse.
-Bjørn var veldig god. Det samme var Bolly oh Husar. De ble mest indreløpere å regne og løste dette veldig godt. Om det går mot et bedre lang gjenstår å se, sier treneren.
Programmet vårt de siste seks kampene er ikke veldig tøft. Dette er foortsatt mulig, mener Bergdølmo.
FORSVARER: LSK-trener Henning Berg mener det var riktig av dommeren å kun gi tilsnakk i klinsjen mellom Igiebor og Storbæk. FOTO: MARTIN SLOTTEMO LYNGSTAD
Berg forsvarer Nosa
Henning Berg endrer ikke mening om albuen til Nosa Igiebor.
Søndag var LSK-trener Henning Berg klar på at Nosa Igiebor ikke skulle vært utvist etter klinsjen med Håvard Storbæk. Han forandret ikke mening etter at han hadde sett tv-bildene.
– Det var mye knuffing på alle dødballene også før dette skjedde. Jeg synes det var riktig av dommeren å snakke med spillerne istedenfor å dele ut kort. Nosa gjorde ikke dette med vilje, og Odd-spilleren ble heller ikke skadet så vidt jeg kunne se, sier Berg.
– Uforskyldt
Publikum på Skagerak Arena ropte på rødt kort da Håvard Storbæk gikk rett i bakken før en corner – etter en klinsj med Nosa Igiebor. LSK-spilleren mener han ikke slo Odd-spilleren.
– Det var litt knuffing før corneren. Jeg tok ut armen for å holde balansen og var uheldig da jeg traff ham. Jeg ble overrasket over at han falt. Etterpå sa jeg unnskyld til spilleren. jeg mente ikke å dytte ham, sier Igiebor som sammen med Storbæk fikk tilsnakk etter episoden.
LSK 2 tok 4 poeng
15/09/2009
(LSK 2-Fram Larvik 7-1) Ketchupeffekten kom da LSK-rekruttene knuste Fram Larvik på Åråsen. Og storseieren ga i praksis 4 poeng!
Følges av Sunderland Åråsen: Til tross for at Stefan Logi Magnusson er en aktuell spiller i både England, Nederland og i andre skandenaviske land, er LSK førsteprioriteten til Islendingen.
Premier League klubben Sunderland skal ha sett 28 åringen i flere kamper denne sesongen. Men LSKs leiesoldat mener selv det er litt stort steg å ta. -Jeg vet at de blant annet var på tribunen da jeg spilte europa cup med KR Reykjavik. Men for meg handler det om å finne det riktige nivået og ikke ta for store steg. Derfor er LSK perfekt. Jeg håper virkelig klubbene blir enige om å forlenge oppholdet mitt her.
Henning Berg er også klar på at han ønsker Logi med seg vidre. Sportsdirektør Torgeir Bjarmann sier han er i dialog men KR-direktør Runar Kristinsson.
-Men det er ingenting konkret å melde ennå, sier Bjarnmann.
Magnusson synes det gikk overraskende smertefritt i Skien søndag. Men han kjenner fortsatt til Ribbeinsbristene han pådro seg i kampen mot Stabæk.
-Men det går bedre og bedre. Jeg har ikke fått noe tilbakefall heller,
- Men først skal jeg hjelpe Strømsgodset beholde plassen, sier han.
Hell/Bergen (TV 2 Sporten): Etter 18 år som toppspiller takker Vidar Riseth for seg etter inneværende sesong.
Strømsgodset-stopperen annonserte nyheten på landssamlingen for ungdomsorganisasjonen MOT på Hell utenfor Stjørdal torsdag.
- Jeg har bestemt meg for at dette blir den siste sesongen min. Men først skal jeg hjelpe Strømsgodset å beholde plassen i Tippeligaen, sier Riseth.
Veteranen forteller at han kunne ha fortsatt også neste sesong, ettersom han har fått tilbud fra flere Tippeliga-klubber.
- Men jeg merker at det er tøft å stå opp om morgenen og jeg er stiv i beina. Det er litt vemodig, men det er på tide å gi seg nå, sier han.
Dermed følger stopperen i samme fotspor som Jan Derek Sørensen som også legger opp senere i høst.
Men den driftige frostingen har ikke tenkt å ligge på latsiden. For når han har spilt sin siste seriekamp skal han jobbe for MOT.
- Det var viktig for meg at jeg hadde noe å gå til og jobben jeg skal gjøre for MOT passer meg perfekt. Du spiller på lag og det har jeg gjort hele mitt liv, sier Riseth.
Måtte bryte Strand-avtale
Riseth hadde opprinnelig en muntlig «avtale» med Roar Strand om at de skulle legge opp samtidig.
Men den evigunge RBK-spilleren forlenget kontrakten med nok et år torsdag formiddag.
- Jeg hadde en avtale med Roar. Men jeg måtte bryte den. Hvis ikke måtte jeg ha spilt til jeg var 50 år, sier Riseth med et smil.
Spilt for åtte toppklubber
Riseth er en av de mest omreiste norske fotballproffene de siste to tiårene.
37-åringen debuterte for Rosenborg i 1991, før turen gikk innom klubber som Kongsvinger, Luton, LASK Linz, Celtic og 1860 München. I 2003 vendte han tilbake til RBK.
Så ble det klubbytte til Lillestrøm i 2007, før han ble utleid til Strømsgodset tidligere i høst.
I tillegg til åtte forskjellige klubber, har også Riseth 52 landskamper for Norge.
Les alt om opplegget på Martins før denne superviktig kamp for å unngå nedrykk. Stemningsvideo på storskjerm, quiz og hyggelige Kanaris er stikkordene.
* Det blir KFL-stand, billig drikke for medlemmer og salg av mat.
* Kreativ Kanaris presenterer "Vi denga enga- spesial". Gutta har mekka sammen en times video med tribunestemning, spill og seiersfest på Ullevaal.
* Kl. 13.30 braker det løs med årets tredje LSK-Quiz. Prestisjen er skyhøy og spenninga i toppen er til å ta og føle på. Alle kan være med på quizen, enten du melder på et eget lag eller blir med på noen av de eksisterende. Vår eminente quizmaster, Frode Homb, har laget en variert og god quiz. Sammenlagtstillinga finner du her: http://www.kanari-fansen.no/debatt/showthread.php?t=14768
* Kl. 16.00 er det klart for tribunemøte. Siste forberedelsene for tribunelivet til denne viktige matchen. Det er endringer på feltet som folket bør få med seg. Møt opp, bidra eller bli informert. Vi reiser opp til Åråsen senest en time før kampstart.
* Dette er som overskriften tilsier, en superviktig kamp for Fugla. Akkurat som om ikke alle kampene før i år også har vært "skjebnekamper". Seier her så tar Fugla et gigantisk steg vekk fra bunnstriden, så ekstremt viktig at vi gjør denne kampen til noe mer enn et vanlig oppgjør mot nordlendingene. Vi må ta på oss fighting faces og kline til fra start, sånn at vi er med og sette standarden for gutta på banen.
Syk Kippe kampklar Åråsen: Frode Kippe ble syk onsdag og trente heller ikke med laget i går. LSK-kapteinen slet fortsatt med ettervirkningene av sykdommen.
-Han er stadig blitt bedre, men vi valgte å ikke ta noen sjanser. Derfor sto han over. Han skal trene lørdag og jeg regner med at han blir kampklar, sier Berg. LSK har ikke all verdens av stopperalternativer. I Kippes fravær spilte Marius Johnsen sammen med Steinar Pedersen i midtbaneforsvaret.
Kommentar