Nyheter september 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Nettavisen

Berg kan kopiere Sir Alex

PASSER PÅ: Nå vurderer Henning Berg å følge like nøye med på klokka i de neste Lillestrøm-kampene.
    Lillestrøm-trener Henning Berg vurderer å ta med seg stoppeklokke til Fredrikstad.

Publisert 25.09.09 15:41

KLAR TALE: Henning Berg vurderer å følge dommerens tilleggstid nøyere på slutten av sesongen. Foto: Erlend Aas ( Scanpix )

95.28 viste klokka da Michael Owen sendte Old Trafford og Manchester United til himmels i forrige helgs lokalderby mot Manchester City. Manager Alex Ferguson jublet som besatt på sidelinjen, men skotten har ikke alltid vært like fornøyd.
    Det er ikke mange år man må tilbake for å finne en trippende Ferguson på sidelinjen med stoppeklokke. Ikke bare for å sjekke om dommeren la til rett med tid, men også som et signal til dommerne om at «jeg følger med på alt dere gjør».
    Og basert på forrige helgs kamp, så kan man i alle fall fastslå at United sjelden i alle fall får for lite tid hvis de trenger det på tampen av kampene.

- Aldri skjedd på Old Trafford
    Nå vurderer LSK-trener Henning Berg det samme.
    Dommer Tom Harald Hagen la nemlig bare til tre minutter da romerikingene spilte 2-2 hjemme mot Bodø/Glimt forrige helg. Og det i en periode hvor Bergs mannskap trykket voldsomt på for å få inn seiersmålet.
    - Det hadde nok ikke bare blitt tre minutter på Old Trafford, hvis det hadde vært like mye uthaling av tid der som det var av Bodø/Glimt sist på Åråsen. Dommeren burde lagt til mye mer, sier Berg til Nettavisen.
    - Alle husker jo hvordan Alex Ferguson fløy på sidelinja med en stoppeklokka for noen år siden. Kanskje jeg burde gjøre det samme, legger han til.
    - Mener du det?
    - Ja.

Viktig kamp
    Lillestrøm ligger på 11. plass på tabellen før helgas runde, men må trolig ha tre poeng til for å være sikre på overleve i Tippeligaen. Håpet er selvfølgelig at de kommer mot nestjumbo Fredrikstad lørdag.
    Steinar Pedersen og Nosa Igiebor, som begge skadet seg mot Glimt forrige uke, er klare til lørdagens kamp. Hos Fredrikstad er det Alex Valencia som sliter med før kampen. Ifølge Fredriksstad Blad sliter han med en plagsom lyske.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

RB

I FJOR: En LSK-supporter blir pågrepet av politiet etter at han truet en fotograf med juling. FOTO: DAGFINN KRISTIANSEN

Vil unngå dette i dag

LILLESTRØM:
      Over 500 kanarifans reiser til Fredrikstad. Med seg på tur har de to politimenn.

ESPEN BOLSTAD
      Publisert 26.09.2009 kl 11:16 Oppdatert 26.09.2009 kl 11:22

SIKKERHETSSJEF: Frode Thai Johannesen

LSK spiller i ettermiddag mot Fredrikstad i plankebyen. En skjebnesvanger kamp for begge lag som trenger poeng for å ikke synke lenger ned i nedrykkssumpa.
      Fra Kanari-Fansen varsles det at så mange som mellom 500 og 800 gule og svarte supportere er på vei sørover, likevel frykter ikke Kanari-Fansens sikkerhetssjef bråk.
      – Vi er mange KFL-vakter som har god kontroll som skal nedover. Jeg er allerede på vei, sier Frode Thai Johannesen til rb.no ved 11-tida.

Angrep fotograf
      I fjor gikk det ikke akkurat knirkefritt da kanarifansen gjestet plankebyen. En supporter ble fotografert mens han rev ned FFK-flagg i sentrum.

Da reagerte han med å true fotografen.
      – De truet med å knuse både meg og kameraet hvis jeg ikke sluttet å ta bilder, fortalte fotograf Dagfinn Kristiansen til RB.
      Fotografen nektet imidlertid å imøtekomme supporternes krav.
      – Det ble aldri håndgemeng, men flere kom med direkte trusler, sa han.

To politimenn med
      I tillegg ble en barnefar som også observerte flaggnedheisingen angrepet og sparket av flere LSK-supportere.
      Kanari-Fansen har ved tidligere borteturer hatt med seg en polititjenestemann som kjenner fotballmiljøet godt.
      Denne gangen har KFL hyret inn to mann som skal sørge for at alt går rolig for seg.
      – Jeg tror ikke det blir noe problem denne gangen. Hvis det skulle begynne å bli trøbbel så vil politimennene og sikkerhetsvaktene til Kanari-Fansen gripe inn raskt, sier Johannessen.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Folkebladet

Kippe krever innsats

Publisert: 26.09.2009 kl. 11:18 , endret: 26.09.2009 kl. 11:20

Etter en tidlig ledelse mot Bodø/Glimt kollapset Lillestrøm og spilte en av sine svakeste omganger denne sesongen. Etter pause klarte de å ro i land et uavgjort resultat, men alt i alt var det en skuffende forestilling. Nå forventer kaptein Frode Kippe en helt annen innsats når laget reiser for å møte Fredrikstad.

Møkkakamp
        - Det var en møkkakamp. Vi spilte fryktelig dårlig og tempoet vårt var langt unna akseptabelt. Nå må vi få opp tæl og innsats som vi viste mot Odd Grenland og i de foregående kampene. Jeg håper vi klarer å slå tilbake, sier Kippe, vel vitende om at tre poeng i Fredrikstad trolig sikrer klubben fornyet kontrakt i eliteserien.

Trenger poeng
        Motstander Fredrikstad er i akutt pengenød og på randen av konkurs. De ligger også nest sist på tabellen og er også i akutt poengnød for å unngå nedrykk.
        - Vi møter et lag som trenger poeng. Det er det ingen tvil om, sier Kippe, som kan glede seg over at både midtstoppermakker Steinar Pedersen og playmaker Nosa Igiebor blir skadefrie og klare for spill mot Fredrikstad.

Skadefri tropp
        Trener Henning Berg har dermed en tilnærmet skadefri tropp til disposisjon, og stiller trolig med denne lagoppstillingen:

(4-4-2) Stefan Logi Magnusson – Lars Kristian Eriksen, Steinar Pedersen, Frode Kippe, Marius Johnsen – Karim Essediri, Espen Søgård, Nosa Igiebor, Khaled Mouelhi – Arild Sundgot, Edwin Eziyodawe

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

lsk.no

Venter seg en tøff og jevn kamp

Henning Berg reiser til Fredrikstad med et godt forberedt LSK. Kampstart mot FFK er 16:00.

Kommentar

• KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

RB.no

FFK BEST: Fredrikstad har vært best i åpningen av kampen. FOTO: SCANPIX
            – Vi var ikke gode nok

(FFK – LSK 1-0). Selvfølgelighet fra Henning Berg etter 1-0-tapet i plankebyen.

LSK-trener Henning Berg var ikke fornøyd med LSKs spill. Til NRK sier han at LSK ikke fikk til å spille det spillet de ønsket.

– I dag skulle vi gjerne ha vunnet, men vi var ikke gode nok, sier han til kanalen.

Han mener LSK var gode bakover i store deler av kampen, men at det er beklagelig at FFK scorer på en av sjansen de fikk.

Kommentar

• KrisB
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2008
              • 2923

Pedersen misfornøyd med Øvrebø

Fikk sitt andre gule etter å ha sagt «vi tapte kampen på grunn av deg».

Fredrikstad Stadion/Bergen (TV 2 Sporten): Etter kampslutt i oppgjøret mellom Fredrikstad og Lillestrøm løp en rasende Steinar Pedersen bort til Tom Henning Øvrebø for å lufte sine meninger om dommerens innsats under oppgjøret.
              Det likte ikke Øvrebø, som dro opp det gule - og deretter det røde - kortet, ettersom Pedersen hadde gult fra før.

- Tapte kampen på grunn av deg
              Steinar Pedersen var ikke førnøyd med den avgjørelsen.
              - Jeg sa bare at «vi tapte kampen på grunn av deg». Såpass må han tåle i kampens hete, sier Pedersen til TV 2 Sporten.
              Se situasjonen i videovinduet over!

- Han sa ingen stygge ord
              Lillestrøm-trener Henning Berg var heller ikke særlig imponert over Øvrebøs reaksjon.
              - Han sa ingen stygge ord. Det var en reaksjon du ser på fotballbanen hele tiden, sier Berg til TV 2 Sporten
              Han synes det første kortet Pedersen pratet på seg var unødvendig, men ble overrasket da han fikk det andre gule etter kampslutt.
              - Jeg er overrasket over at han fikk et gult kort etter kampen, i tillegg til det unødvendig gule fikk for å protestere til linjemannen. Det var ikke bra av Steinar, men det er mange verre ting som har blitt sagt i løpet av en fotballkamp enn det Steinar gjorde mot slutten, sier Berg.

Se intervju med Berg her:

Kommentar

• KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

Nettavisen.no

- Gjør det aldri igjen

BLE UTVIST: Rutinerte Steinar Pedersen pådro seg rødt kort etter kampslutt. Foto: Kyrre Lien/SCANPIX
                Steinar Pedersen angret etter å ha blitt utvist etter kampslutt.

FREDRIKSTAD-LILLESTRØM 1-0: Han spilte sin 317. seriekamp i en alder av 34 år, har vunnet Champions League, spilt på det norske landslaget, og står frem som sindigheten selv når du prater med ham.
                Mot Fredrikstad mistet den rutinerte LSK-spilleren Steinar Pedersen fullstendig hodet.
                Det kunne kanskje forsvares det første gule kortet han fikk – da han løp bort til FFK-spissen Everton og ga ham huden for usportslig oppførsel. Å fortelle assistentdommeren hva han syntes om innsatsen hans, etter kampslutt, er dog ikke av det smarteste Pedersen har gjort. Gult nummer to = rødt.
                - Hvorfor i all verden, Steinar Pedersen?
                - Huff, nei.
                - Jeg har aldri gjort det før, og jeg skal aldri gjøre det igjen, lover den angrende sørlendingen.
                - Tapte kampen for oss
                - Hva sa du til linjedommeren?
                - Det var veldig dumt, selv om jeg ikke synes det var så ille. Jeg sa til ham at jeg mente han tapte kampen for oss i dag, da jeg var helt overbevist om at det var en FFK-spiller som var i offside i forkant av målet deres.
                - Er det feil, så er det bare å beklage, men selv om det var en dum ting å si, så synes jeg ikke det var det verste man kan komme med.
                Duket for landslagsspiller
                Henning Berg var heller ikke fullstendig fordømmende overfor sin rutinerte midtstopper.
                - Det er veldig mange som har sagt langt verre ting på banen enn det Steinar sa.
                - Samtidig vet han at det var veldig unødvendig gjort, sier LSK-treneren til Nettavisen.
                Med Vidar Riseth utleid, og Pål Steffen Andresen fortsatt på skadelista, kan det gå mot en debut for den jamaikanske landslagsspilleren Adrian Reid i hjemmekampen mot Lyn.

http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle2716039.ece

Kommentar

• KrisB
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2008
                  • 2923

LSK.no

Pedersen: - Mistet hodet
                  Steinar Pedersen fikk sitt andre gule kort på overtid. Etterpå gikk han i dommergarderboen for å forklare seg.

Kommentar

• KrisB
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2008
                    • 2923

LSK.no

Søgård: - Lykketreff av FFK
                    Espen Søgård var like skuffet som resten av LSK-spillerne etter tapet i Fredrikstad.

Kommentar

• KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

LSK.no

Kippe: - Vi skal berge plassen neste helg
                      Kaptein Frode Kippe ser nå fram mot neste helg.

Kommentar

• KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923

LSK.no

Berg: - Surt å tape mot FFK
                        Henning Berg var skuffet etter tapet mot FFK. - Ekstra surt å tape når vi nesten ikke slapp til motstanderen, sa han etter kampen.

Trykk her for å se hele intervjuet med Henning Berg på LSK-TV

Kommentar

• KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

RB.no

KLAR MELDING: Henning Berg viste tydelig hva han mente om Steinar Pedersens røde kort i går. LSK-veteranens to gule kort hadde ikke akkurat noe med fotball å gjøre. De kom på grunn av dårlig oppførsel. FOTO: DIGITALSPORT
                          Refset Pedersens ville røde

FREDRIKSTAD:
                          (Fredrikstad – Lillestrøm 1-0). Henning Berg var mildt sagt ikke imponert over Steinar Pedersens røde kort. Midtstopperen lover bot og bedring.

LSK-treneren har ikke for vane i gi spillerne offentlig refs, men etter at midtstopperen pratet på seg to gule kort i går, det siste etter dommeren blåste for fullt tid, var treneren klar i meldingen.
                          Pedersens lille «hjerneblødning» fikk ikke konsekvenser for kamputfallet, men allerede før sørlendingen hadde rukket å komme seg av gressmatta fikk han klar melding fra treneren.
                          – Dette likte jeg ikke i det hele tatt. Helt unødvendig å prate på seg to gule kort. Steinar klarte ikke å holde seg, men så profesjonell skal han være. Og er det noe som kjennetegner Steinar er det nettopp profesjonaliteten, så dette var veldig overraskende, sier Berg til Romerikes Blad.

– Hardt dømt

Pedersen selv forklarer kortene med impulsivitet.
                          – Det har aldri skjedd før og kommer aldri til å skje igjen, sier han.
                          Det første fikk han etter å ha skjelt ut en liggende Everton. Fredrikstad-spissen presset Stefan Logi Magnusson etter vertene hadde kastet ballen tilbake til LSK som følge av skade.
                          Pedersen spurtet til Everton som lå på bakken etter å ha fått keeperens klarering i ansiktet.
                          – Jeg synes det var usportslig og ble forbannet. Jeg sa ikke noe stygt, men vi fikk begge gult kort for å ha sørget for at det ble bråk. Det synes jeg i grunn var ganske håpløst, sier Pedersen.

Nytt utbrudd

Det gule kortet var uansett Pedersens tredje, og han var allerede ute mot Lyn søndag.
                          Det andre gule kom da han med kraftig kroppsspråk sa sin mening om assistentdommer Dag Roger Nebben etter kampslutt.
                          – Jeg mener en Fredrikstad-spiller var i klar offside før målet. Jeg sa til ham at «i dag tapte du kampen for oss». Jeg synes det også var litt strengt. Det sa jeg også til Tom Henning Øvrebø etterpå.

Sjanseløst

LSK leverte en solid innsats defensivt i kampen det var aller viktigst ikke å tape. Men Mattias Anderssons stjernetreff sju minutter før slutt knuste LSKs håp om ett poeng.
                          Men framover på banen lyktes kanarifuglene med lite.
                          Nosa Igiebors skudd rett på keeper 13 minutter før slutt var faktisk lagets eneste farlighet.
                          – Det ble veldig mye langt. Vi fikk aldri i gang spillet vårt gjennom midtbanen. Dermed fikk vi heller ikke kantene med. Likevel synes jeg kampen var såpass jevn at uavgjort hadde vært et helt riktig resultat, mener Henning Berg.

Tilbake i sumpa

Med fire kamper igjen er nå LSK for alvor med i nedrykksstriden igjen.
                          Selv om treneren ikke prater om tabellen, innrømmer både Steinar Pedersen og kaptein Frode Kippe at de har rotet seg tilbake i gjørma.
                          – Og vi har hatt alle muligheter, så vi kan egentlig bare skylde på oss selv. Både mot Bodø/Glimt sist og i denne kampen har vi fått for dårlig poengmessig uttelling. Dette var kampen vi ikke kunne tape. Vi hadde vært fornøyde med ett poeng, sier Pedersen.
                          – Likevel har vi alt i egne hender. Vi ligger over streken og kan påvirke vår egen skjebne selv. Men dette er veldig skuffende, sier kaptein Kippe.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

Rb: Børsen Fredrikstad - Lillestrøm

Fredrikstad – Lillestrøm 1-0 (0-0)

Fredrikstad stadion.

Mål: 1-0 (83) Mattias Andersson.

Gule kort: Abgar Barsom og Everton, FFK. Steinar Pedersen, Frode Kippe og Khaled Mouelhi, LSK.

Rødt kort: Steinar Pedersen (90, to gule).

Tilskuere: 10.538.

Målsjanser: FFK 4, LSK 1.

Cornere: FFK 5, LSK 5.

Kampkarakter: 3

Stadionstemning: 6

STEFAN LOGI MAGNUSSON 5
                            Passiv på corneren før Gashis sjanse, men svært våken i feltet da Askar ble spilt gjennom minuttet senere. Skikkelig på skovtur da han pløyde ned Gashi rett etter pause. Virket sjanseløs på scoringen. Stort sett gode igangsettinger.

KARIM ESSEDIRI 5
                            Mye bedre da han ble flyttet ned på backen igjen mot Glimt. God kontroll på Andersson. Kun et offensivt raid, men da ble innlegget for upresist. Satt på skikkelig prøve da Andersson ble frispilt etter LSK-dødball rett etter pause. Gode dødballer.

STEINAR PEDERSEN 4
                            Slo mye langt i starten. Ingen store feil. Dro på seg et helt unødvendig gult kort og klarte også å prate på seg et nytt gult etter kampslutt. Må stå over neste kamp.

FRODE KIPPE 6
                            Satte linja fint da Evertons "scoring" ble korrekt annullert for offside. Vant de fleste duellene, flere av dem var viktige inngripener. Fikk en skikkelig smell etter pause, men kom seg på banen igjen. Klarerte ut til Andersson vinnermål, men det kan ikke LSK-kapteien lastes for. Burde hatt straffe i sluttminuttene.

LARS KRISTIAN ERIKSEN 4
                            Flyttet over på venstrebacken i Johnsens fravær. Fikk en del å gjøre mot Askar i starten, men kom greit ut av det. Opphevet offsiden på Askars nesten-mulighet før pause. Løste også sin motstander bra etter pause. Lite med framover.

KRISTOFFER TOKSTAD 3
                            Den store overraskelsen i Bergs startoppstilling. Veldig lite involvert før hans geniale frispilling av Essediri på høyrekanten. Like usynlig etter pause før han ble tatt av kvarteret før slutt.

KHALED MOUELHI 3
                            Tilbake fra start etter sykdomsfravær. Løp mye og klarte seg greit i duellspillet, men fikk aldri anledningen til å styre midtbanen før pause. Ikke bedre de siste 45 minuttene og rotet det skikkelig til ved et par anledninger.

ESPEN SØGÅRD 4
                            Er fortsatt ikke i kontraktsforhandlinger. Viktig inngripen foran en scoringsklar Ramberg etter kvarteret. Ble mest duellspill og var heller ikke veldig presis de gangene han hadde muligheten til å spille langs bakken. Kom ikke opp i Andersson før scoringen.

MAGNUS MYKLEBUST 4
                            En annen LSK-spiller uten kontrakt neste sesong. Omtrent ikke involvert offensivt før pause, og virket som han slet med touchen de gangene han kom rettvendt. Vesentlig bedre i den defensive jobben og ga Eriksen fin støtte.

ARILD SUNDGOT 4
                            Enklere i luftrommet uten fyrtårnet Piroja i FFK-forsvaret. Fikk det likevel tøft mot FFK-stopperne da LSK slo veldig mye langt før pause. Ingen sjanser.

EDWIN EZIYODAWE 4
                            Herjet med Fredrikstad i Åråsen-møtet. Mer anonym fra start i går. Kom rettvendt i duell med Ophaug etter drøye halvtimen, men fikk ikke kontroll på ballen. Bedre inn mot pause, blant annet med noen lekre driblinger. Kviknet til da landsmann Igiebor kom på banen.

SUM 11 MANN: 46

INNBYTTERE:

NOSA IGIEBOR
                            (15 min. for Tokstad).
                            Fikk LSKs første sjanse med sitt første spark på ballen. Lekre tekniske detaljer.

FREDRIK GULBRANDSEN
                            (4 min. for Eziyodawe).

DOMMER:

TOM HENNING ØVREBØ 5
                            La frisparklista befriende høyt fra start, men kanskje høyere enn spillerne tålte. Klokkeklart gult til Barsom og måtte gjøre noe med masseansamlingene da Everton og Pedersen barket sammen.. Blendet (?) av sola da Kippe burde fått straffe i sluttminuttene, men tenkte kanskje på situasjonen da Magnusson gikk i ryggen på Gashi tidligere i omgangen.

ANALYSEN
                            Svært viktig kamp i bunnstriden, og et gjensyn med Tom Nordlie for LSK. Vertene var hakket hvassere fra start, men det første kvarteret forløp uten de store sjansene.

Vertene var også best utover i omgangen, men LSK-forsvaret hadde stort sett god kontroll.

Framover på banen skapte LSK nær null og niks, et par stusser etter frispark var det nærmeste gjestene kom.

Heller ikke etter pause klarte LSK å prege kampen, men kanarifuglene sto imot defensivt helt til Andersson fikk drømmetreff.

Jakten på utlikningen ble heller krampaktig for et LSK som nå i aller høyeste grad er med i bunnstriden.

Vurdert av Morten Svesengen og Per Morten Sødal

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

Aftenposten (papir)

LSKs beste mot FFK; Espen Søgård:
                              Ga aldri opp, og bandt Lillestrøms midtbane sammen.

Kommentar

• Emil B
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 5921

Aftenposten.no

Berg skuffet over angrepsspillet.

Lillestrøm produserte knapt nok en målsjanse borte mot Fredrikstad.

Som mot Bodø/Glimt i forrige serierunde ble Lillestrøms angrepsspill nøytralisert gjennom å hindre lagets kantspillere i å komme til innlegg. Mot Glimt fikk trener Henning Berg orden på problemet etter pause, men i lørdagens kamp borte mot Fredrikstad kom laget hans knapt nok til en eneste målsjanse.
                                - Planen var å være flinke rundt Arild (Sundgot) på de lange oppspillene, men det fungerte ikke helt. Vi fikk heller aldri i gang spillet vårt gjennom midtbanen, og dermed fikk vi heller ikke kantene med, sier Berg, som naturlig nok var skuffet over at laget hans fikk til så lite offensivt.
                                Fikk ikke til noe

Lillestrøms eneste reelle målsjanse kom 13 minutter før slutt, da innbytter Nosa Igiebor holdt på å sette ballen i mål med sin første ballberøring.
                                - Selv om vi egentlig gjorde en god defensiv jobb fikk vi ikke til noe selv, og var ikke presise nok med ballen da vi hadde den, sier Berg.

Fortjente poeng

Likevel mente LSK-treneren at kampen var såpass jevn at uavgjort hadde vært et greit resultat.
                                - Begge lag var klart bedre defensivt enn offensivt, og derfor ble det få sjanser. De scoret på en av de få de hadde, men det kunne tippet begge veier, mener LSK-treneren, som trolig har en jobb å gjøre med lagets offensive spill før kampen mot bunnlaget Lyn neste søndag.

Kommentar

• KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

LSK.no

Må vinne bunnoppgjøret
                                  LSKs rekrutter tar i mot Mandalskameratene på Åråsen klokka 16.00. Ingenting annet enn seier er godt nok.

Kommentar

• Kanarifugl84
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2007
                                    • 2319

lsk.no

Robin senket Mandal
                                    28/09/2009
                                    (LSK 2-Mandalskameratene 1-0) Robin Karlsens skåring allerede etter 13 minutter sørget for tre poeng til Lillestrøm-rekruttene i bunnoppgjøret mot Mandalskameratene.

Kommentar

• KrisB
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2008
                                      • 2923

LSK.no

Se rekruttenes seier på LSK-TV
                                      Mandag ettermiddag vant LSK over Mandalskameratene i 2. divisjon.

Du kan se høydepunktene fra kampen på LSK-TV
                                      Trykk her for å se høydepunktene fra LSK2-Mandalskameratene

Kommentar

• McGuffy
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 5104

KR vil beholde André

KR-ingar vilja halda Andre Hansen - Hafa ekki rætt við Gunnleif

KR-ingar vilja halda Andre Hansen í sínum röðum.

Mynd: Fótbolti.net - Gísli Baldur

KR-ingar vilja halda norska markverðinum Andre Hansen áfram í sínum herbúðum. Hansen kom til KR á láni frá Lilleström í lok júlí en á sama tíma fór Stefán Logi Magnússon til norska félagsins á láni.

,,Við ætlum að reyna allt sem við getum til að halda honum. Hann er fyrsti kostur hjá okkur og við viljum halda honum en það verður alls ekkert auðvelt. Við viljum fá hann á láni í eitt ár í viðbót," sagði Rúnar Kristinsson yfirmaður knattspyrnumála hjá KR í samtali við Fótbolta.net í dag.

Lilleström gæti keypt Stefán Loga eftir að tímabilinu lýkur í Noregi og þá vilja KR-ingar halda Hansen.

,,Þetta gengur allt út á að þeir gangi frá kaupum á Stefáni. Það var samkomulag á milli félagana á sínum tíma að skoða málin í lok leigutímans."
                                        Landsliðsmarkvörðurinn Gunnleifur Gunnleifsson hefur verið sterklega orðaður við FH og Kr en Rúnar segir að Vesturbæjarliðið hafi ekki rætt við hann þar sem að Hansen sé fyrsti kostur.

,,Við höfum ekkert talað við Gunnleif og erum ekki búnir að taka ákvörðun um það hvort við tölum um hann. Það getur vel verið að við heyrum í honum hljóðið en það hefur engin ákvörðun verið tekinn um það," sagði Rúnar

--------------------------

KR vil beholde Andre Hansen - Har ikke snakket med Gunnleif

KR vil beholde den norske målvakten André Hansen i sine rekker. Hansen kom til KR på utlån fra Lillestrøm i slutten av juli, og samtidig gikk Stefán Logi Magnússon til den norske klubben.

"Vi prøver alt vi kan for å beholde ham. Han er førstevalget vårt og vi vil beholde ham, men det blir ikke lett. Vi ønsker å få ham på lån for ett år til, sier Rúnar Kristinsson i samtale med Fótbolta.net dag.

Det kan ende med at LSK kjøper Stefán Logi etter sesongen i Norge, og at KR beholder Hansen.

«Det hele står og faller på om LSK kjøper Stefán. Det er enighet mellom lagene å vurdere tingene på slutten av sesongen. "

Landslagsmålvakt Gunnleifur Gunnleifsson har vært aktuell for både FH og KR, men Rúnar sier at de ikke har snakket med ham og at Hansen er det første alternativet.

"Vi har ikke snakket med Gunnleif og er ikke klar for å ta en avgjørelse på dette nå. Det kan hende vi snakker med ham, men det skjer ikke noe nå sier Rúnar.

Kommentar

• KrisB
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2008
                                          • 2923

RB.no

SPILLER: Sist kamp ble det 1-1 mellom lagene. På søndag møtes LSK og Lyn til kamp igjen. FOTO: MARTIN SLOTTEMO LYNGSTAD
                                          LSK møter Lyn som planlagt

OSLO:
                                          Lyn er reddet fra konkurs og spiller ut sesongen.

Lyn-ledelsen har i dag sittet i møter for å avgjøre klubbens videre skjebne.
                                          Aftenposten.no skriver nå at klubben er reddet ut sesongen, og dermed unngår konkurs.
                                          Oslo-klubben har den siste tiden slitt med store økonomiske problemer, og det har vært usikkert om de i det hele tatt ville overleve ut denne sesongen.
                                          Det som er sikret i dag er lønn til spillere og ansatte i et par måneder fremover, men ifølge aftenposten.nobetyr ikke dette at klubben ikke kan gå konkurs før året er omme.

Reddet av millioner

Det skal være flere millionbeløp som dukket opp i siste liten som har fått styret til å bestemme seg for å drive videre ut sesongen.
                                          Avgørelsen er også tatt med hensyn til de andre klubbene i serien.
                                          Hadde Lyn blitt konkurs ville lagets kamper blitt strøket fra resultatlistene, noe som kunne fått dramatiske konsekvenser for de andre lagene i Tippeligaen.
                                          Lillestrøm spilte 1-1 mot Lyn sist kamp, og nå som klubben er reddet vil søndagens kamp bli spilt på Åråsen som planlagt.

Spillerne informert

Tidligere i dag har det blitt klart at blant annet Norsk Toppfotball har bidratt med et forskudd på 1,6 millioner til klubben.
                                          I tillegg skal det også være andre anonyme giveresom skal ha bidratt med penger som gjør det mulig å føre driften videre.
                                          Spillerne i klubben ble informert om resultatet fra Lyn-ledelsen sine møter kl.14.45. Foreløpig har ingen uttalt seg til pressen, og det vil bli holdt en pressekonferanse på Ullevaal 16.30 i ettermiddag.

Kommentar

Working...