Nyheter september 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

Nyhetstråd Nyheter september 2009

Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden.

Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

Vi ønsker mer av dette:
    - TV-klipp
    - Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    - Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    - Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    - Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    - Faktainformasjon som angår alle

Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

Nyhetstråden modereres etter § 12 i forumreglementet (finnes under FAQ):

Nyhetstråden modereres strengt. Reglene for nyhetstråden er som følger:

1. Nyheter skal alltid først publiseres i nyhetstråden, deretter i andre tråder hvis det er interessant.
    2. Nyheter skal limes inn i sin helhet. Hvis bare en liten del av nyhetssaken angår LSK, er det imidlertid nok å lime inn denne delen.
    3. Nyheter fra lsk.no skal kun klippes og limes inn med overskrift, ingress og lenke til den aktuelle artikkelen på lsk.no.
    4. Alle nyheter skal ha lenker til originalsaken, eventuelt med informasjon om hvilken avis som siteres.
    5. Er det oppgitt en forfatter på nettsiden der nyheten hentes fra, skal artikkelforfatters navn komme med i innlegget.
    6. Chatting og kommentarer er strengt forbudt i nyhetstråden.
    7. Nyheter som ikke oppfattes som viktige, publiseres i tråden "Nyheter uten nyhetsinteresse" på LSK-backstage.
    8. Nyheter som omhandler rykter om LSK og LSKs spillere skal publiseres i ryktetråden frem til LSK offisielt kommenterer den aktuelle saken.
    Søstertråden (FAQ og diskusjon):

----------------
    Børsen: LSK-Stabæk

Lillestrøm – Stabæk 1-2 (0-1)

Åråsen.
    Mål: 0-1 (31) Jon Inge Høiland, 1-1 (86) Marius Johnsen, 1-2 (90) Jon Inge Høiland.
    Gule kort: Daigo Kobayashi, Vegard E. Hedenstad og Jon Inge Høiland, Stabæk.
    Tilskuere: 6.543.
    Målsjanser: LSK 6. Stabæk 6.
    Cornere: LSK 2. Stabæk 3.
    Dagens kanarifugl: Steinar Pedersen.
    Stadionstemning: 5
    Kampkarakter: 4
    LSK (4-4-2):

STEFAN LOGI MAGNUSSON -
    Litt ned på jorda med tabbe sist. Uredd i duell med Berglund og ble liggende. Kom seg på beina, men kjente fortsatt smertene og måtte gi seg.

KARIM ESSEDIRI 4
    Strålende de siste kampene og et naturlig valg, selv med Eriksen kampklar. Flere svake dødballer som endte rett i klypene til Knudsen. Også innleggene hadde kun adresse til keeperklypene en stund. God kontroll på Kobayashi defensivt.

STEINAR PEDERSEN 6
    Enormt viktig "comeback" på litt uvant plass i midtforsvaret. Havnet i ingenmannsland, grunnet en Berglund i offside før ledermålet til gjestene, men var ellers i forkant av det meste Nannskog foretok seg. Svært solid også etter pause. Et par skjønnhetsfeil fikk ingen konsekvenser.

FRODE KIPPE 5
    Marerittkamp mot Stabæk i cupen. God fra start i går og fortsatte trenden med å vinne dueller utover i omgangen. Slo veldig mye langt og kunne ha variert mer. Også solid etter pause, selv om han og keeper Fredrikson holdt på å tukle det skikkelig til ved en anledning.

MARIUS JOHNSEN 4
    Pådro seg et par frispark i starten. Det ene førte til Stabæks første sjanse. Ingen heldig førsteomgang, heller ikke i pasningsspillet hvor det ble feil adresse på flere. Utlikningsmålet var vakkert. Kunne blitt matchvinner med en ny suser på overtid. Nærmest Høiland da han headet inn 2-1.

KHALED MOUELHI 4
    En ny spiller med god formkurve. Kanoninnlegg til Sundgots tidlige gigantsjanse. Forsvant mer og mer ut av kampen, men flink til å støtte Essediri defensivt. Også godt innlegg før Sundgots første sjanse etter hvilen. Men som landsmannen Essediri; flere svake dødballer.

ESPEN SØGÅRD 3
    Klarte ikke å komme skikkelig opp i Stabæk-spillerne tidlig. Slo også vekk et par fine overgangsmuligheter. Heller ikke etter pause klarte fetsokningen å prege kampen. Laget et håpløst frispark som førte til seiersmålet. Svak kamp.

NOSA IGIEBOR 5
    Finner seg mer og mer til rette sentralt på midtbanen. Kom til et par fine skuddmuligheter i starten og viste også noen "unorske" tekniske detaljer. Men feilprosenten ble i perioder vel stor. Spilte seg opp etter pause, men også da ble kombinasjonene litt for fikse.

MAGNUS MYKLEBUST 4
    Veldig anonym førsteomgang og mislyktes de få gangene han kom i ballkontakt i nærheten av Stabæk-målet. Mye bedre etter pause og skapte flere nesten-muligheter det første kvarteret. Fortsatte, men later til å binde seg veldig når han kommer i nærheten av målet.

ARILD SUNDGOT 3
    Kampklar etter en mild influensa. Men hvordan han kunne unngå å score på Mouelhis krempasning, vet han bare selv. At han ikke nettet på den første etter pause er forståelig. At han ikke traff mål da Igiebor sendte ham alene var rett og slett fryktelig svakt. Også et par tvilsomme defensive involveringer da han ble flyttet ned.

EDWIN EZIYODAWE 4
    Kom seg ut av noen vanskelige situasjoner med ballen, men gjorde det også vanskelig for seg selv. Vant flere hodedueller og viste defensiv moral. Ble aldri satt opp i bakrommet før innbytter Bergmann sendte ham alene med Knudsen. Men kom altfor nær og landslagskeeperen reddet.

INNBYTTERE:
    OTTO FREDRIKSON 4
    (62 min. for Magnusson). Sjanseløs på Stabæk-scoringen etter knapt tre minutter på banen. Virket veldig usikker i igangsettingene og så ut til å mangle selvtillit. Ikke noe å gjøre med 1-2 heller.
    SUM 11 MANN: 46
    BJØRN BERGMANN SIGURDARSON
    (18 min. for Mouelhi).
    Meget godt innhopp. Kunne ha scoret direkte etter en kjempeprestasjon. Også flott framspill til Eziyodawes store mulighet.
    DOMMER
    SVEIN ODDVAR MOEN 3
    Alle tvilstilfeller gikk mot LSK i starten og beholdt også kortet i lomma da Berglund kvestet Magnusson. Svensken ble også tillatt å være i soleklar offside i forkant av gjestenes ledermål. Rakk også å frata Igiebor et soleklart frispark på 18 meter før pause. Etter pause gikk vinklingen begge veier. Men Haugar-dommeren skal ha for tidvis fin bruk av fordelsparagrafen.
    ANALYSEN
    Kjempemulighet til å kvitte seg med nedrykksspøkelset mot et litt vaklende Stabæk.
    Etter at begge lagene fikk hver sin kjempesjanse, falt kampen i kvalitet og intensitet. Det siste mye takket være at kampens svake dommer valgte å blåse nesten hver gang en Stabæk-spiller gikk i bakken.
    Men da Berglund var i offside unnlot dommertrioen å gripe inn, slik at gjestene fikk ta ledelsen.
    LSK evnet ikke å skape trøkk mot gjestenes mål og pasningsspillet var til tider svært upresist.
    Etter pause var kanarifuglene langt bedre og burde ha avgjort kampen. Men både Sundgot, Sigurdarson og Eziyodawe brant store sjanser.
    Johnsen utlikning kunne ha gitt et særdeles viktig poeng, men det ble skuslet vekk med håpløst forsvarsspill på overtid.

Vurdert av Per Morten Sødal og Per Kristian Torvik

Last edited by RSP; 01.09.2009, 06:54.
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

LSK.no

Marius fra himmel til helvete
    Marius Johnsen var i syvende himmel etter drømmescoringa, men kom fort ned på jorda igjen da LSK røk på tap hjemme mot Stabæk.

Kommentar

• KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

LSK.no

Berg: - Vi burde ha vunnet
      Hovedtrener Henning Berg viste blandede følelser etter 1-2 tapet mot Stabæk hjemme på Åråsen mandag kveld.

Kommentar

• KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

LSK.no

Logi fikk pustebesvær
        Keeperen måtte byttes ut etter takling fra Fredrik Berglund.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

Aftenposten (papir)

LSKs beste; Steinar Pedersen:
          Gjør sjelden feil, spiller hele tiden på det han kan.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

Nettavisen

- Jeg beklager ingenting

BOM. Arild Sundgot lyktes ikke foran mål mot Stabæk. Foto: Jon-Michael Josefsen/Scanpix

Men Arild Sundgot innrømmer at han ikke kom til å få sove godt.

Publisert 01.09.09 08:28

LILLESTRØM (Nettavisen): Han er Lillestrøms toppscorer i år, og den mestscorende spilleren i klubbens historie. Mot Stabæk så han ut som alt annet. Tre saftige bommer noterte måltyven Arild Sundgot seg for, og etter kampen hadde LSK-legenden ingen problemer med å rekke opp hendene.
            - Jeg får ikke sove godt i natt. Jeg burde ha scoret minst to i dag, innrømmer 31-åringen overfor Nettavisen.

Vil ikke beklage
            Spesielt den første, da han etter åtte minutter på klassisk Sundgot-vis fikk lurt seg umarkert inn i feltet, og satte pannebrasken til, var en bom av de sjeldne.
            - Jeg bruker å sette de der. Jeg siktet inn på hjørnet, men ballen gikk utrolig nok utenfor, sukker LSK-spissen oppgitt.
            Missene til tross, han sa ikke noe spesielt til sine lagkompiser etter det forsmedelige Stabæk-tapet.
            - Jeg beklager ingenting, det er bare sånn fotballen er. Men det er fryktelig dårlig av meg, innrømmer kraftspissen med letthet.

Galgenhumoristisk Sundgot
            Ved siden av står en Steinar Pedersen som sier han er vant med at LSK-kollegaen setter slike sjanser, uten at den rutinerte forsvarsspilleren vil legge skylda for tapet på Sundgot. Begge er enige i at LSK-spillet begynner å ligne noe etter en heller poengbegredelig vår, nå mangler bare én ting før trepoengerne begynner å renne inn.
            - Hvis bare spissene begynner å score målene sine, så blir dette så bra så, sier en galgenhumoristisk Arild Sundgot.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

lsk.no

Flytter kampene til Åråsen

Tirsdag spiller LSKs lag i 2. divisjon hjemme mot Start på Åråsen. Resten av kampene flyttes til Åråsen:

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

lsk.no

Kulturministeren roser LSK

Tirsdag kom pengene fra Grasrotandelen til LSK. Kulturminister Trond Giske kom derfor til Åråsen for å gi LSK ros.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

FFK-LSK flyttet til lørdag 26. sept. kl. 16.00 (fotball.no)

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

lsk.no

Adrian Reed

Jamaicaneren Adrian Reed kan oppleves i LSK-drakt for første gang når LSK og Start utkjemper en svært viktig 2. divisjonskamp på Åråsen i ettermiddag.

Kommentar

• KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

LSK.no

Stortap mot Start
                      (LSK 2-Start 2 0-4) Det liknet ikke på to Tippeliga-lag som kjempet om å beholde rekuttene sine i 2. divisjon. Etter 3 seire så langt i høst, ble dagens 2. divisjonskamp en nedtur.

Kommentar

• reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13278

aftenposten.no (100 % fotball)

Berg er ikke bekymret

Foto: Josefsen, Jon-Michael
                        Av: André Almløv

Lillestrøm-treneren fokuserer ikke på tabellposisjonen.

ÅRÅSEN: Lillestrøm måtte se alle hjemmepoengene forsvinne med Jon Inge Høilands to scoringer på Åråsen mandag. Samtidig mistet laget mye av luka til nedrykksstreken, og ligger nå bare tre poeng foran Strømsgodset på direkte nedrykksplass. Men trener Henning Berg er ikke bekymret over tabellsituasjonen.
                        - Vi er klar over tabellposisjonen vår, og den er langt bedre enn tidligere. Vi har plukket poeng jevnt og trutt. Det er nå syv kamper igjen å spille, og får vi til spillet vårt der får vi mange poeng fremover.
                        Vi har blikket på det som skjer på banen. Det er der vårt fokus er, sier Berg.
                        Video: Høydepunkter LSK - Stabæk

Ikke offensiv

Han innrømmer likevel at han var skuffet da Stabæk knep seieren på overtid av gårsdagens kamp.
                        - Da vi scoret, trodde jeg det skulle holde til ett poeng, og kanskje mer. Men de fikk en scoring på slutten der vi ikke er gode. Otto(Fredrikson) burde vært ute og bokset ballen unna, men rygget i stedet for å være offensiv. Dette vet Otto selv, sier Berg, som måtte se førstekeeper Stefan Logi Magnusson gå ut med skade midtveis i 1.omgang.

Knotter i brystet

Islendingen Magnusson måtte til slutt gå av banen etter et ublidt møte med Stabæk-spiller Fredrik Berglunds knotter.
                        - Jeg fikk vondt for å puste etter han traff meg rett under brystbenet. Da kampen ble satt i gang igjen ble det bare verre, og til slutt måtte jeg bytte, sier Magnusson, som i dag var til medisinsk test for å få oversikt over omfanget på skaden.

Kommentar

• KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

RB-Papir

Kampen mot klokka

Åråsen: Røntgenundersøkelsen av ribbeina til Stefan Logi Magnusson viste to brister etter at han ble kvestet av stabæks Fredrik Berglund mandag. Dermed kjemper keeperen med en kamp mot klokka og sin egen smerteterskel for å bli klar til kampen mot Odd Grendland 13. septemper.
                          -Allmenlegen sa først at jeg burde hvile i to uker, uten å gjøre noe som helst. Men det går ikke for en idrettsutøver. Nå må jeg først ha noen dager hvile, så får jeg se hvordan det går, sier Magnusson til RB.

Han sier det først og fremst er pusten som er problemet. Smertene skal han klare å leve med. Men samtidig vet han at han må være forsiktig.
                          -Det verste som kan skje er at jeg punkterer lungen. Det har jeg ikke akkurat veldig lyst til å gjøre.

Han følte han på sett og vis sviktet laget da han måtte gi seg.
                          -Men samtidig hadde jeg sviktet dem mer hvis jeg hadde blitt stående og ikke kunne yte bra nok. men jeg skal love at jeg skal gjøre alt for å bli klar til neste kamp.

Kommentar

• gamle-perta
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2418

LSK og Lyn best med sparekniven

Fra VG Nett: http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...p?artid=578180

Lyn og LSK best i Norge med sparekniven
                            Bunnlag tar gull og sølv på lønnsbesparelser

(VG Nett) De ligger som nummer 16 og 11 på eliteserietabellen, men ingen i Norge er bedre enn Lyn og LSK til å kutte skyhøye lønnskostnader.

Ifølge VG Netts beregninger tar Lyn gull og LSK sølv på kutt-tabellen når det gjelder løpende driftskostnader på spillerne.

Lyn vil ved utgangen av året ha nesten 35 prosent lavere lønnsbudsjett når det gjelder spillerstallen, LSK vil ha gjort kutt pålydende 20 prosent bare gjennom salg og utlån.

Besparelsene i rene kroner per år vil være 8 millioner for Lyn og 6 millioner for LSK.

Storsalg i Lyn

- Ved forrige årsskifte hadde vi 31 millioner i lønnskostnader på spillerstallen, men her lå det også inne syv millioner i tidligere sign-on-summer. Ved utgangen av 2009 - ett år senere - vil vi ha 16 millioner kroner i årlige lønnskostnader, opplyser direktør Erik Langerud til VG Nett.

Lyn har dermed gått fra 24 millioner i rene lønnsutgifter til 16 millioner i løpet av 12 måneder. Og mye av det er tatt ut i sommer gjennom salgene av Diego Guastavino, Indridi Sigurdsson, Theodor Elmar Bjarnason, Johan Dahlin og Shane Stefanutto.

- Vi er fornøyd med innsparingene vi har gjort, men vi skulle gjerne tatt gull på den andre tabellen også. Vi har lyktes godt med å redusere kostnader, men har slitt veldig med press på inntektene våre, sier Langerud.

Ferdig for i år

LSK har hatt en av de dyreste spillerstallene i drift i Norge. Når den i tillegg har underprestert til de grader, skjønte ledelsen på Åråsen at noe måtte gjøres. Mange av de kostbare kostene fra Nordlie/Fjørtoft-regimet er sendt på dør til fordel for yngre og billigere arbeidskraft.

- Vi skal ned 20 prosent, sa formann Per Mathisen i fjor.

- Har dere nådd målet nå?

- Vi er ikke der helt ennå, men vi vil være der når året er omme. Vi har gjort noen bra grep på kostnadssiden, men har fremdeles noe etterslep så full effekt får vi ikke før 2010, sier Mathisen til VG Nett.

LES OGSÅ:LSK er utlånskonger i finanskrisen

Ettersom overgangsvinduet stengte ved midnatt mandag kan ikke Lyn og LSK fortsette å ta ut personalkostnader.

- Nei, nå er vi nok ferdig på det området for i år. Slik ståa er nå, vil den være ut året, tror Erik Langerud i Lyn.

Sport og økonomi enig

LSK-leder Mathisen bedyrer overfor VG Nett at det har vært enighet mellom sportslige og økonomiske styrer om en billigere vei videre.

Derfor er Simen Brenne og Bjørn Helge Riise solgt, Vidar Riseth leid ut og John Anders Bjørkøy gitt bort. Alle sammen tjente sannsynligvis mellom 1,5 og 2,5 millioner kroner i året i LSK.

LSK har fremdeles noen spillere som hever fete lønnssjekker, og klubben vil fortsette å slanke lønnsbudsjettet neste år.

- Vi er litt stolte av det vi har fått til. Vi begynte tidlig med å låne ut spillere og fikk et forsprang, sier Per Mathisen.

Men det koster å rydde opp i gamle synder. For mannen i gaten høres det rart ut å kjøpe John Anders Bjørkøy for 5 millioner kroner det ene året og gi ham bort gratis det neste.

Unngått lønnskutt

LSK har nådd målet uten å foreta et generelt lønnskutt for hele spillerstallen, slik blant annet Lyn gjorde med å kutte flatt på 7,5 prosent over hele linjen.

I tillegg til Lyn har også Stabæk, Odd, Strømsgodset og Bodø/Glimt gjennomført kostnadskutt mer eller mindre i samarbeid med spillerne.

Joachim Walltin som er konstituert forbundsleder i spillerorganisasjonen NISO. Han liker best LSK-måten å kutte på.

- Lønnskutt synes jo vi er en uting. Da er det mer ryddig med salg og utlån for å berge et budsjett. Det viktigste er at spillerne aldri skal føle seg tvunget til å bli med på noe for å redde en klubb. Ting går fort, ofte med korte frister - i slike saker oppfordrer vi spillerne til å rådføre seg med oss først, sier Walltin til VG Nett.

- Fortjener ikke noen av klubbene litt ros også for opprydningen?

- Det er positivt at de nå tar grep. Man skjønner jo at finanskrisen har vært negativ for driften, men mange klubber røyk jo så det sang i fjor også. Dette er konsekvenser av dårlig drift i lang tid, sier Walltin.

Nærmest Lyn og LSK på kutt-tabellen kommer, etter det VG Nett erfarer, Rosenborg og Vålerenga. Begge klubbene har tynnere staller nå enn hva de innledet sesongen med.
                            (VG NETT 03.09.2009 kl. 07:18, Sist oppdatert 03.09.2009 kl. 07:20)
                            Mvh
                            Gammer´n (Per T)

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

lsk.no

Tokstad med innhopp mot Polen

Kristoffer Tokstad fikk innhopp for Norge i 1-1-kampen mot Polen. Ny mulighet for mer spilletid i dag.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

lsk.no

Ønsker du å følge LSK tettere?

LSK.NO oppdaterer ukentlig treningstidene til a-laget. Dermed kan du følge a-laget enda tettere.

Kommentar

• morten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 2156

EM-søknaden og analysen levert til regjeringen
                                  Onsdag ble EM-søknaden og analysen levert til regjeringen. Samtidig ba fotballpresident Sondre Kåfjord om statstøtte til EM 2016.
                                  Badekar
                                  http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

lsk.no

Henning rundet 40 år

Henning Berg rundet tirsdag 40 år. I dette intervjuet ser LSK-treneren tilbake på det som har vært - og det som skal skje videre.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

lsk.no

- Alle gutta gleder seg

Alper Gøksu er endelig tilbake fra start etter flere måneder når LSK-juniorene jakter høstens femte strake seier mot Raufoss i kveld.

Kommentar

• Petter Ø
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3008

Siste info før Kanaricupen

For spillere, supportere, drikkende managere, maskoter og alle andre som måtte forville seg inn i LSK-hallen på lørdag

Ikke mindre enn 12 lag er påmeldt i år:
                                        1. Team Vulva - Anders Ellefsen
                                        2. Tsjåpp Sæ - Lars Raastad
                                        3. Sklier - Silje Antonsen
                                        4. FC Rapid Schnabelkeese - Petter Ødemark
                                        5. Junior Kanaris - Erik Kristiansen.
                                        6. Team Alkis - Thomas Antonsen
                                        7. Ultras Paranoia - Kenneth Kvebek
                                        8. Oksefjellet Klatreklubb - Eivind Brekke
                                        9. LKT and friends - Eirik Wold Falla
                                        10. Blodig Tampong i Maten Boldclub - Knut Sindre Vorkinn
                                        11. Return of the Ugly V - Per Arne Kristiansen
                                        12. Svett-Pers Sure Tær - Macho Galåsen

Dagen begynner med oppmøte kl 0930. Da betaler lagleder avgiften på 700kr i sekretariatet, de som ikke har medlemskapet i orden fikser det og vi kan forsikre oss at alle er klare for cup. Medlemskap koster forøvrig 100kr for barn, 200kr for voksen og 500kr for familie. Medlemskapet gjelder da fantastisk nok både ut 2009 og 2010!

Kl 0945 er det trekning av gruppene før vi kl1000 begynner de første gruppespillskampene. Vi kjører 2 kamper om gangen i år.

-Standard 7’er fotballregler.
                                        -Hver spiller kan kun spille for ett lag.
                                        -Skruknotter er ikke lov.
                                        -Leggskinner er påbudt.
                                        -Kamper på 1 x 15min.
                                        -Gruppespillet avgjøres etter poeng først så målforskjell, antall scorede, innbyrdes oppgjør.
                                        -3 grupper med 4 lag i hver. I tillegg til enere og toere går de to beste treerne videre til sluttspillet.
                                        -Ved uavgjort i sluttspillskamper blir det straffekonk med 5 straffer til hvert lag deretter 1 og 1.

Gruppespillet er planlagt å være ferdig kl 13 og finalen går rundt kl 15.

Det vil være salg av baguetter, pølser, drikke med mer.

Vi vil ha isposer og medisinkoffert i sekretariatet. Det vil også være innsamling til FuglaTifo så om det er vanskelig å dele de 700kr på 9 stykker på laget så putt 200kr på bøssa.

Ære, pokal og ostepop i premiepotten med pokalutdeling på Åråsen i pausen mot Bodø/Glimt
                                        Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

Working...