Presentasjon av nye spillere/ Pauseunderholdninga på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • erlando
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 858

    #21
    Det kan ikke sies sterkt nok. Pauseunderholdninga er det sterkeste argumentet mot å gå på fotballkamp på Åråsen. Personlig vurderer jeg sterkt å heller gå på Rolvsrud neste sesong - der blir man ikke plaget livet av med masse dill som har null med fotballkamp å gjøre.

    Forøvrig kommer jeg aldri til å kjøpe et Sony-produkt så lenge Sony-tuppen eksisterer. (...og ja, jeg satte ikke min fot på Elkjøp den tida det het Elkjøp-tuppen.)
    Ja til pause i pausen!

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      #22
      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
      Spiller det noen rolle, da? Det er vel ingen som tvinger noen til å følge med på pauseunderholdninga. Sidemannen er sikkert tilsnakkendes selv om noen renner rundt i gult kostyme på banen.
      Tull og tøys. Pauseunderholdningen pakker fotball inn i plastikk og floskler fra reklamebransjen. I pausen bør det settes på høydepunkter fra eldre LSK-årganger på storskjermen, og ellers være stillhet fra høytalerne.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #23
        Opprinnelig skrevet av sniper
        Det er vel så enkelt at vi ikke ønsker underholdning i pausen, vi ønsker mulighet til å kunne snakke med sidemannen, analysere 1. omgang, gå i kiosken and so on. Pauseunderholdning er bare tull, jeg er ikke på Åråsen for å se vissvass i pausen, jeg er for å se en fotballkamp.
        Enig, men tullebukks forslag om en liten pausekamp mellom noen yngre lag synes jeg er godt. Foreslår at vi starter med et ti minutters prestisjeoppgjør mellom Bulldog og Terrier (G9).

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13277

          #24
          I tillegg er lyden over høyttalerne av og til så jævlig høy at man må rope til sidemannen for bli hørt. Kampene er også et sosialt treffsted, og det er jævlig irriterende å ikke kunne snakke med kompiser. Litt stillhet skader ingen, man må ikke pøse på med puddelrock så fort ingenting skjer på banen.

          Den eneste pauseunderholdningen jeg virkelig har likt har vært kampene med LSK unified. Fotball er underholdning uansett nivå, og disse kampene bør vel også favne flest mulig publikummere. Selv om kampene er morsomme i seg selv er det jævlig bra for sjela å bli minnet på at noen faktisk har det gøy med ball utpå der. Spesielt etter å ha hørt skjellsordene hagle fra tribunen i 45 minutter. Et ekstra pluss er at det er relativt stille fra høyttaleranlegget.

          Kommentar

          • Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5917

            #25
            Opprinnelig skrevet av superbøffel
            Tull og tøys. Pauseunderholdningen pakker fotball inn i plastikk og floskler fra reklamebransjen. I pausen bør det settes på høydepunkter fra eldre LSK-årganger på storskjermen, og ellers være stillhet fra høytalerne.
            Forsåvidt enig. Kommersialisering er en uting, men jeg bare minner om at det befinner seg folk andre steder enn på kanarifeltet. Noen har med seg unger også. Litt underholdning for disse er vel ikke av veien, selv om det kan ignoreres av andre.
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              #26
              Opprinnelig skrevet av Stray Cat
              Forsåvidt enig. Kommersialisering er en uting, men jeg bare minner om at det befinner seg folk andre steder enn på kanarifeltet. Noen har med seg unger også. Litt underholdning for disse er vel ikke av veien, selv om det kan ignoreres av andre.
              Jeg er selv ikke på feltet.

              Den generelle oppfatningen på Felt F er at "pauseunderholdningen" er noe forbanna tull. Det folk ønsker seg er å slippe å høre på stutt-tjukken mase om Sony-tuppen, Gullik danse til Macarena (hvem faen laget den miksen???) og kortere dass- og kioskkøer.
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • audun
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2005
                • 255

                #27
                Opprinnelig skrevet av reka
                I tillegg er lyden over høyttalerne av og til så jævlig høy at man må rope til sidemannen for bli hørt. Kampene er også et sosialt treffsted, og det er jævlig irriterende å ikke kunne snakke med kompiser. Litt stillhet skader ingen, man må ikke pøse på med puddelrock så fort ingenting skjer på banen.
                Enig der. Jeg pleier ikke å bry meg om pauseunderholdninga, men særlig under pausen i forrige kamp ble jeg litt provosert. Jeg skulle låne penger fra brodern til å kjøpe Cola, men det var jo omtrent umulig å snakke sammen pga veldig høy musikk. Og vi sto nede BAK tribuna. Høy musikk liker jeg, men ikke på fotballkamp!
                Kreativ Kanaris - Fotograf
                www.audunbraastad.com

                Kommentar

                • chrissp
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 2403

                  #28
                  Jeg forstår at mange er negative til pauseunderholdning. Men nå er det nå en gang slik at LSK har behov for å trekke både familier og barn til kampene - mange med kanskje bare en litt over middels motivasjon for å gå. Hva vet jeg, men da er nok kanskje ulik pauseunderholdning en mulig motivasjonsfaktor. Jeg tror nok at Gullik-dansen kan være populær blant mange barnefamilier og også på felt c der jeg står var det mange som reiste seg og tok del i denne fantastiske dansen.

                  At dette er en del av den moderne fotballen som så mange av oss er i mot er nå så, men LSK kan ikke bare velge å se bort fra dette hvis man fortsatt ønsker å ta del i norsk fotballs elite. Da kan man heller ikke se bort i fra ønske fra sponsorer om å markedsføre seg med en ufarlig Sony-tupp i pausen - som tross alt er ganske lite påtrengende og tross alt med en fotball.
                  Bølerkanaris

                  Kommentar

                  • iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

                    #29
                    synes virkelig familer at pauseunderholdning er bra?
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                    Kommentar

                    • Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5917

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av iL
                      synes virkelig familer at pauseunderholdning er bra?
                      Trodde temaet her var pauseunderholdning eller ikke. Innholdet i og kvaliteten på underholdninga kan vel gjøres noe med.
                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        #31
                        Poden prøver ofte å kommunisere med meg om det som skjer på banen i pausen, men vi kan jo ikke prate sammen. Høy lyd er ekstremt lite familievennlig. Dessuten er jeg redd for at TNT eller annen tregreps snifferock fullstendig ødelegger forbindelsene mellom nevronene i høyre hjernehalvdel hos det lille finkulturelle individet jeg forsøker å ale opp.

                        Det finnes to ulike tilnærminger til pauseunderholdning i følge http://www.wikipedia.no/pauseunderholdning/ :

                        1) Den intrusive, hvor speaker eller TNT krever din oppmerksomhet gjennom kauking i mikrofon og stadige oppfordringer om å følge med. Fungerer ved å umuliggjøre all annen egenprodusert atspredelse som f.eks. samtaler. Gjennom høy musikk/mye lyd har man ikke annet valg enn å følge med eller kope ut i lufta som et Guantanamooffer

                        2) Den frivillige, hvor du selv kan ta stilling til om du vil følge med. Dette involverer balllek på banen, tenåringsjenter i miniskjørt som lapper på matta, synet av båremannskaper som røyker, B-idrettskjendiser som løper opp og ned SS med selvopptatte glis mm. Holder i massevis for meg.

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                          Trodde temaet her var pauseunderholdning eller ikke. Innholdet i og kvaliteten på underholdninga kan vel gjøres noe med.
                          La meg re-phrase:

                          Synes familier at det og ha pauseunderholdning er en bra ting?
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            #33
                            Ikke når vi ikke kan snakke sammen. Dessuten: Ungene står blant en haug med voksne og ser lite annet enn taket over seg. Kutt iallefall ut musikken.

                            hilsen familie

                            Kommentar

                            • Loddet
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2004
                              • 325

                              #34
                              Hovedproblemet med Gullikdansen er at Smurfemacarenaen tordner så høyt at det nærmest bryter lydmuren, noe som gjør all muntlig kommunikasjon umulig. Ja, det er noen som syns dette er gøy, mens veldig mange andre hater det.

                              Om man skulle brukt retorikken om at pauseunderholdning er greit så lenge noen syns det gøy, kunne man jo argumentert med at for eksempel Siv Jensen kunne holdt appell i pausen om Frps syn på innvandring. Noen hadde sikkert satt pris på det, mens mange andre ville hata det.

                              Den egenproduserte pauseunderholdningen til LSK har alltid vært en skandale. Fallskjermhoppinga er jo umulig å overgå, men husker i tillegg med gru brannsikkerhetsselskapet Firesafe som skulle prøve å gi opera til folket gjennom det knitrende lydanlegget på Åråsen.

                              Hvis du skal ha tips okb, så er det tipset stillhet. Ingen vil la seg provosere av det, og mange ville sette umåtelig pris på det. Om man absolutt må ha noe, er je enig i at Unified er en god greie. Men det er vel neppe kommersielt nok for den moderne fotballen.

                              Kommentar

                              • vermu
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2008
                                • 1729

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av okb
                                Hei Pål!

                                Adrian var i kampmodus, og dermed valgte vi å kjøre et veldig anonymt opplegg for han. Han ble klar for klubben på mandag, og er kun på låneopphold fra Portmore. Hvis, eller når, han skriver under på en avtale som er litt lengere enn fire måneder så vil han selvsagt få en velkomst LSK og Adrian verdig. Dette er noe som både jeg personlig og klubben setter høyt. Likevel er det slik at man i noen situasjoner ikke har anledning til å gjøre det større. Å sette det opp mot Gullik-dansingen blir for meg veldig rart.

                                ..
                                Hei og takk for svar OKB!

                                Jeg vil bare si at i mitt åpningsinnlegg så var ikke poenget Gullikk i det hele tatt. Jeg mente at nye spillere bør få hovedfokus en liten stund, så kan biler, banker, båter og Gullikk ( som denne gang fikk mer oppmeksomhet enn Adrian Reid ) vente til dette er ferdig.
                                Det var hovedpoenget mitt.

                                Kommentar

                                • KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

                                  #36
                                  Når man har pauseunderholdning som folk ikke liker, hvorfor fortsette med det da?

                                  Som man leser her inne ser man at det ikke er så mange som liker den pauseunderholdninga som er nå. Jeg følger selv ikke en møkk med hva som skjer på banen i pausen og hadde jeg fått en sånn ball hadde jeg vel bare gitt den til sidemann eller noe.

                                  Er det ikke noe som burde skje? noen som kan gjøre noe? Noe nytt hadde vært bra. Det som er nå er alt for dårlig. Heller ikke noe, enn det.

                                  Kommentar

                                  • mr.Jordbakke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3845

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av KrisB
                                    Når man har pauseunderholdning som folk ikke liker, hvorfor fortsette med det da?

                                    Som man leser her inne ser man at det ikke er så mange som liker den pauseunderholdninga som er nå.
                                    Det kan godt tenkes at forumets medlemmer ikke er representative for målgruppen LSK prøver å tekke med pauseunderholdningen.
                                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                    Mvh
                                    Mr.Jordbakke

                                    Kommentar

                                    • mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                      Det kan godt tenkes at forumets medlemmer ikke er representative for målgruppen LSK prøver å tekke med pauseunderholdningen.
                                      Det kan så være, men jeg veit ikke helt hvem iallverden som tenkes å være målgruppen for "Sony straffa" og "Gullik swing". Den typen underholdning er nærmest som et gufs fra 30 år tilbake.

                                      Pauseunderholdninga i dagens form må gå!
                                      Fugla mot nye høyder

                                      Kommentar

                                      • LSK N/B
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 830

                                        #39
                                        Siden denne tråden nå omhandler alternativ underholdning på Åråsen.

                                        Er det mulig å slutte å spille Carl Orff O Fortuna før kampene. Den passet veldig bra før RBK kampen i fjor, men synes den bare har blitt slitsom. Vi kan spare den til spesielle anledninger, som RBK kampen i fjor.
                                        03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                                        Nei til NFF!

                                        Kommentar

                                        • sniper
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 5254

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                          Det kan godt tenkes at forumets medlemmer ikke er representative for målgruppen LSK prøver å tekke med pauseunderholdningen.
                                          Det er merkelig at de mest trofaste og ivrige ALDRI er i målgruppen når nye og spennende stunts skal gjennomføres.
                                          Skulle ønske de bare kunne rulle inn 10-15 biler på gresset i pausen igjen, det var show det

                                          Kommentar

                                          Working...