Odd - Lillestrøm SK, søn. 13.09 kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    Kamptråd Odd - Lillestrøm SK, søn. 13.09 kl. 18.00

    Jeg föler meg frekk og freidig i dag, og oppretter derfor en kamptråd til denne.

    Viktig kamp for å holde oss unna den verste nedrykks-söla mot ett Odd-lag som har overrasket alle i år. Odd kommer nå senest fra 1-3 tap mot tomgodset, og bör väre hissige på å revansjere seg og holde fölge i sölvkampen. Vi for vår del bör også väre revansjesugne, ikke bare på grunn av Stabäkmatchen, men også på grunn av uavgjortresultatet Odd rana med seg fra Åråsen tidligere i år. Kom igjen, Fugla!

    Jeg vil se fölgende bande:

    ---------Logi-------------
    Karim-Steinar-Kippe-Marius
    ---------Kiko-------------
    -Lasse---Nosa-----Mykle-
    --------Sundgot---------
    ---------Edwin-----------

    Eventuellt:

    ---------Logi-------------
    Karim-Steinar-Kippe-Marius
    ---------Kiko-------------
    ----Nosa-----Sögård------
    --------Sundgot----------
    ----Bergman-Edwin--------

    I en diamantformasjon slik som foreslått i egen tråd.

    Bergman bör få innhopp uansett.
    Last edited by RSP; 03.09.2009, 06:55. Begrunnelse: Tagget som kamptråd.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor
  • Tvilling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 1471

    #2
    Tror vi kan glemme Logi i mål på en god stund.. Hans helse bør selvsagt snarest på plass - og derfor ingen match på han så raskt..
    Men om Otto er dårligere - har vi en god keeper likevel - og håper han fighter om plassen men enda bedre spill

    Kommentar

    • merch
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2007
      • 938

      #3
      80% av dere vil sikkert ikke ha han i troppen, men er det håp om at Olivier Occean kan rekke kampen?

      Har vi noen karantener å bekymre oss for foran denne kampen?
      lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
      sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

      Kommentar

      • Kanarifugl84
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2007
        • 2319

        #4
        Opprinnelig skrevet av merch
        Har vi noen karantener å bekymre oss for foran denne kampen?
        Så vidt jeg husker ble det ikke delt ut noen kort til LSK-spillere forrige kamp mot Stabæk. I så måte skal hele troppen være klare til spill mtp karantener.

        Kommentar

        • KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

          #5
          Kortsituasjonen til LSK er ikke så gal. Det er kun Søgård og Pedersen av de faste som må stå over ved neste kort i tillegg til Sigurdarsson. Søgård kan erstattes men månemannen er det værre med.

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            #6
            Opprinnelig skrevet av KFL41
            Kortsituasjonen til LSK er ikke så gal. Det er kun Søgård og Pedersen av de faste som må stå over ved neste kort i tillegg til Sigurdarsson. Søgård kan erstattes men månemannen er det værre med.
            Om Månemann må ut har vi et minor problem. Da står det i såfall mellom Johnsen, Gabrielsen og i verste fall Sögård. Johnsen er på kort sikt min hest i dette racet, forutsatt at vi driller ham litt på stopperplass nå som vi har litt tid i landslagspausen. Det kan väre greit å forberede seg litt på dette scenarioet först som sist, da det er dömt til å oppstå för eller senere. Pedersen og Kippe bör holde hode kaldt og i det lengste unngå gulkort i höst. I Kippes fall blir det vanskelig, for han får kort for de merkeligste saker.

            Gabrielsen er ikke helt törr enda og Sögård er nok veldig uvant med stopperplassen. Reid trenger tid til å aklimatisere seg og tilpasse seg spillet, men forhåpentligvis er han skarp og lettlärt og således aktuell i löpet av hösten. Det er uansett ikke noe vi skal regne med så per nå bör Johnsen få en del tid som stopper på treningene, särlig med tanke på at Ringstad straks er tilbake fra skade.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • dollyholly
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2007
              • 965

              #7
              Kippe er klar, ikke mange som bryr seg men, han er klar

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #8
                Opprinnelig skrevet av andersmm
                Om Månemann må ut har vi et minor problem. Da står det i såfall mellom Johnsen, Gabrielsen og i verste fall Sögård. Johnsen er på kort sikt min hest i dette racet, forutsatt at vi driller ham litt på stopperplass nå som vi har litt tid i landslagspausen. Det kan väre greit å forberede seg litt på dette scenarioet först som sist, da det er dömt til å oppstå för eller senere. Pedersen og Kippe bör holde hode kaldt og i det lengste unngå gulkort i höst. I Kippes fall blir det vanskelig, for han får kort for de merkeligste saker.

                Gabrielsen er ikke helt törr enda og Sögård er nok veldig uvant med stopperplassen. Reid trenger tid til å aklimatisere seg og tilpasse seg spillet, men forhåpentligvis er han skarp og lettlärt og således aktuell i löpet av hösten. Det er uansett ikke noe vi skal regne med så per nå bör Johnsen få en del tid som stopper på treningene, särlig med tanke på at Ringstad straks er tilbake fra skade.
                Så lenge jeg slipper å se Søgård i forsvarsrekka skal det nok gå greit..

                Kommentar

                • KrisB
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2008
                  • 2923

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av dollyholly
                  Kippe er klar, ikke mange som bryr seg men, han er klar
                  ?

                  Hadde kippe vært usikker hadde jeg brydd meg. Tror kanskje du mente Occean.?

                  Ellers så skjønte jeg ikke hva du mente med det du sa.

                  Kippe er en av våres viktigste spillere og det hadde vært krise om han ikke var klar.

                  Kommentar

                  • Emil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 306

                    #10
                    Jeg håper virkelig med hele mitt hjerte at vi ikke går ut i en flat 4-4-2 mot Odd. Tommy Svindal Larsen kommer til å herje om han får det rommet mellom spissene og midtbanen. Denne mannen må markeres, om han får fritt spillerom kommer vi til å bli overkjørt.

                    Jeg vil se dette laget, gitt at Logi blir frisk fra den ribbeinsskaden:

                    ---------Logi---------
                    KE---SP-----FK---MJ
                    ------KM----ES------
                    LKE---------------MM
                    ---------AS-----------
                    ---------EE-----------

                    Kiko og Rånern plukker opp indreløperene, Sundgot må til enhver tid plukke opp og markere Svindal Larsen. LKE og Mykle kommer til å ha fritt spillerom på kantene, da Odds markeringer kommer til å være motsatt av vår. Dette avhenger naturligvis av at deres kantspillere gjør som vanlig i 4-3-3, følger backene. Om de da ikke gjør det, men ligger dypt defensivt, må backene komme etter og skape overtall med overlaper. Er ingen fan av Myklebust, men akkurat nå er det han som er best i den posisjonen der.
                    Last edited by Emil; 03.09.2009, 06:39. Begrunnelse: La inn ønsket formasjon og laguttak.

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Emil

                      ---------Logi---------
                      KE---SP-----FK---MJ
                      ------KM----ES------
                      LKE---------------MM
                      ---------AS-----------
                      ---------EE-----------
                      Noen grunn til at Nosa er vraket og hva er den i tilfellet? Han bør være selvskreven til denne kampen.
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • Emil
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 306

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                        Noen grunn til at Nosa er vraket og hva er den i tilfellet? Han bør være selvskreven til denne kampen.
                        Satt og ventet på at den skulle komme. I denne formasjonen og i denne kampen vil jeg heller ha Sundgot enn Nosa. Grunnen er at Nosa i mine øyne er blottet for defensive krefter. Han hadde kanskje fulgt Svindal 4/10 ganger, noe som ikke holder. I tillegg må Sundgot da få smake benken om Nosa skulle spilt. Nosa kunne vært flyttet over på høyrekanten, men ser ikke poenget i å spille med spillere i posisjoner der de ikke hører hjemme. Men kantene kommer til å ha store rom i denne kampen, kanskje det hadde passet Nosa bra. Men som offensiv midtbane i denne kampen mot dette laget vil jeg heller ha Sundgot.

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Emil
                          Satt og ventet på at den skulle komme. I denne formasjonen og i denne kampen vil jeg heller ha Sundgot enn Nosa. Grunnen er at Nosa i mine øyne er blottet for defensive krefter. Han hadde kanskje fulgt Svindal 4/10 ganger, noe som ikke holder. I tillegg må Sundgot da få smake benken om Nosa skulle spilt. Nosa kunne vært flyttet over på høyrekanten, men ser ikke poenget i å spille med spillere i posisjoner der de ikke hører hjemme. Men kantene kommer til å ha store rom i denne kampen, kanskje det hadde passet Nosa bra. Men som offensiv midtbane i denne kampen mot dette laget vil jeg heller ha Sundgot.
                          Ut i fra formasjonen din ser det ut som om Legenden spipller hengende spiss med Edwin og Kiko og Søgård tar midtbanen. Eller vil du ha 4-5-1?

                          Ville helt klart byttet ut en av de med Nosa.
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • Emil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 306

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                            Ut i fra formasjonen din ser det ut som om Legenden spipller hengende spiss med Edwin og Kiko og Søgård tar midtbanen. Eller vil du ha 4-5-1?

                            Ville helt klart byttet ut en av de med Nosa.
                            Han spiller offensiv midtbane. Forskjellen i mine øyne er at han under posisjonen offensiv midtbane har mye mer defensivt ansvar. Jeg ville ikke byttet Nosa med hverken Kiko eller Søgård i denne kampen, indreløperene til Odd må følges og til den jobben er ikke Nosa rett mann. Er enig med deg i at han bør være på banen, da vil det evt. i min lagoppstilling bli som høyrekant.

                            Kommentar

                            • andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

                              #15
                              Jeg tenker at diamantformasjonen som diskuteres i egen tråd burde egne seg godt mot 4-3-3 lag som Odd.

                              ---------Kiko----------
                              ----Nosa----Sögård----
                              -------Sundgot--------
                              ---Edwin------Björn---

                              Denne midtbanenfireren bör ha alle forutsetninger til å nedkjempe Odds trio.
                              Nosa og Sögård som indrelöpere.

                              ----------Kovacs--------
                              Sörensen---------Bentley
                              ---Brenne----Lekven(?)--
                              ---------Svindal---------

                              Sundgot får oppgaven med å plukke opp Svindal, mens Nosa og Sögård tar hånd om Brenne og Odds andre indrelöper, med stötte fra Kiko.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                              Kommentar

                              • Emil
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 306

                                #16
                                Eneste jeg savner her er bredde. Utrolig enkelt å forsvare seg mot et lag som bare spiller på 40 av de 68 meterene som er i bredden. Selve fordelen med 4-4-2 mot 4-3-3 er bredden i midtbaneleddet. Mens 4-3-3 sid fordel er overtall sentralt i banen.
                                Last edited by Emil; 03.09.2009, 07:23. Begrunnelse: La på litt.

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Emil
                                  Eneste jeg savner her er bredde. Utrolig enkelt å forsvare seg mot et lag som bare spiller på 40 av de 68 meterene som er i bredden.
                                  Det hviler en del ansvar på backene i denne formasjonen. I tillegg må spissene bruke bredden i större grad. Meningen er vel at man skal ligge kompakt og ikke utnytte så mye bredde når vi forsvarer, mens vi sprer ut og gir indrelöpere mulighet til å gå bredere når vi angriper.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • mats
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 621

                                    #18
                                    nosa skal uansett være med....

                                    Kommentar

                                    • El Caco
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2009
                                      • 2286

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                                      I tillegg må spissene bruke bredden i större grad.
                                      Jeg ser for meg Edwin får ballen på dødlinja ute ved Rambekk. Overkjøring!

                                      Negativt sett så liker jeg ikke den smale bredden til midtbanen. Odd bruker som regel Bentley til å mate inn pasninger til Kovacs. Og jeg tror ikke han trenger å prøve seg for mange ganger før han kommer forbi Johnsen/Essediri.
                                      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                      Kommentar

                                      • erikh
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2008
                                        • 443

                                        #20
                                        ....!"#¤% Bentley....husker altfor godt det SYKT irriterende én-gang-i-livet-treffet han hadde når Odd rana poeng med seg fra Åråsen. hvor mange ganger har han sånn treff lissom? standard LSK at de kommer mot oss...jmfr Mjeldes langskudd på åråsen, og fjertitusen andre tilfeller

                                        Kommentar

                                        Working...