Odd - Lillestrøm SK, søn. 13.09 kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    Denne kampen må vinne prisen for dårligst dømming hittil i år, jeg har sjelden sett noe værre. Norske dommere er i ferd med å overgå seg selv i negativ retning.

    Denne Fagermo må være dum, enkelt å greit. "Mangla bare at Odd putta", "Ett lag på banen i begge omgangene". Jeez... LSK lagde tre mål og hadde 1 i tverrligger, samt to andre store sjanser. Odd hadde ballen mye, men det var jaggu ikke like farlig den veien. Blir litt statisk å kun kjøre innleggs varianten. Jeg lurer på hva Odd gjør om Kovacs blir skada.

    LSK var dyktige samt hadde tur i dag, for en gangs skyld. Deilig. Jeg hater når gutta detter bakpå for å ri iland en seier, blir helt nervevrak.

    Kiko var elendig i dag, Logi strålende. Flere som kjempa bra kampen igjennom, og vi mangler fortsatt skikkelige vinger. Go Burkh, Go! Vi bør absolutt kunne tukte samene neste helg.
    Fugla mot nye høyder

    Kommentar

    • sholen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2009
      • 381

      Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
      En god sportskanal ville fokusert på at LSK spiller en flott kamp og vinner fortjent. Det evner ikke tabloidde, vridde TV2.
      det var vel å dra det litt langt...greit vi skaper en del i første og det gjør også odd. i andre omgang har vi vel knapt nok en målsjanse, mens odd bøtter på med innlegg som det stort sett blir farlig på.

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2395

        Er helt enig med spillerbørsen i RB. Synes det var rart ikke Berg
        foretok noen grep på kant. Både Eriksen og Johnsen burde vært
        byttet ut. Inn med Mykle og Karim ned på kant. Også fått inn
        Ringstad.
        Odd kom til et dusin, hvis ikke fler, innlegg i andre på Johnsens side.
        Håper denne Reid har litt hurtighet i beina.
        Som RB skrev, Søgård kommer aldri opp i situasjonene og bruker
        kreftene feil. Kiko har sluttet å treffe medspillere.
        Men ellers var det mye bra. Kippe var klippe som vanlig og vår
        desidert beste spiller.
        Selvom vi ble presset ganske hardt i 2. ble jeg skuffet over Odd.
        De har et ganske ensidig reportoar. Alt skal til Kovacs.
        Uansett var det bra kjempa og en porsjon flaks. Nå fikk vi igjen
        for uflaksen mot Stabæk.
        Dommeren mistet vel litt av styringa etterhvert. Billig straffe til Odd.
        Sundgot burde kanskje hatt straffe i 1., men samme det, vi scoret
        på påfølgende corner.
        Muggent publikum. Det ropte på frispark og straffe hver eneste gang
        det var en duell mellom en Odd- og LSK-spiller. Like sytete som bergenspublicummet.
        Til neste kamp håper jeg det er muligheter for å benke et par av gårsdagens
        mindre gode spillere.

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2395

          Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
          Hva gjorde de galt? Alt.

          De bruker 3 timer fra kampslutt til de endelig viser måla.

          De stykker opp tippeligahøydepunkter med Adeccoliga og altfor mye reklame.

          Etter runden kommenteres det hele av en gjeng PR-kåte bygdetullinger.

          Enda en reportasje om uinteressante vestlendinger som "Suren". Gjesp...

          De evner så ikke gi et godt kampreferat, men henger seg opp i en relativt vanlig, ubetydelig hendelse og blåser den så til de grader ut av alle proporsjoner.

          En god sportskanal ville fokusert på at LSK spiller en flott kamp og vinner fortjent. Det evner ikke tabloidde, vridde TV2.
          Det var da voldsomt så mye som var galt da.
          Det finnes faktisk en del andre lag utenom LSK i Norge, og det er vel
          bra at de viser Adecco?
          Uansett hvordan du vrir og vender på det er Watne og Mini to av
          de to største TV-journalistpersonlighetene vi har idag. Og jeg synes
          faktisk de skaper engasjement, liv og røre. Heller de enn trauste
          gubber som er helt uengasjerte og fullstendig objektive.
          Livet ditt måtte ha blitt veldig trist hvis du ikke hadde hatt noe å klage
          på. Pga disse skriver du jo de mest flammende og livfulle innlegg her. Ville blitt en kjedelig om også de (også) skulle forsvinne
          Gled deg over seieren !

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            Opprinnelig skrevet av kunden
            Uansett hvordan du vrir og vender på det er Watne og Mini to av
            de to største TV-journalistpersonlighetene vi har idag.
            Får ikke denne setningen det til å grøsse gjennom hele kroppen?

            Vi får som forventet av TV2 - av og til er vi et tilfeldig offer for kanalens kroniske lavmål, av og til er vi hakkekyllinger. Det er prisen vi må betale for å ha senket brann i bergen utallige ganger foran øynene på Davy Dust, samt å la Bjerkland takle mini opp på tribunen som en blodig tampong. Det ligger psykisk og fysisk smerte bak LSK-hatet i TV2s sportsredaksjon. Helt i orden.

            Forøvrig fikk dommeren i går en tøff jobb. Hvor mange løpeturer mellom 16-metrene han hadde i 1. omgang vet jeg ikke, men det må vel ha påvirket hans evne til å analysere de nær 500 hodeduellene objektivt.

            Kommentar

            • Raskolnikov
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1453

              Bare jeg som begynner å bli litt lei den evinnelige sutringen over TV2 i kamptråden(e)? Hva med å heller diskutere kampene her og flytte TV2 diskusjonen vekk fra hovedforumet.
              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

              Kommentar

              • Loddet
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2004
                • 325

                Når man planter albuen i tryne på noe, slik Fagermo påstår Nosa gjør, blir resultatet ikke ulikt Håvard Nordtveits ansikt mot Start. Dette var ikke i nærheten av dette. Selvfølgelig ikke smart gjort av Nosa, men på langt nær så stygt som noen skal ha det til.

                Personlig mener jeg forøvrig Fagermo har gjort Odd til det mest usportslige laget i Norge. Filming og alt mulig annet dritt er dagligdags. Møkkalag!!

                Kommentar

                • Canário
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1471

                  Flott gjennomført kamp. Deilig å ha litt marginer med oss. Sterkt av Pedersen og Kippe å holde Kovacs unna på alle innleggene. Nosa begynner å vise hvilken spiller han er. Sammen med Edwin gir de oss en helt annen dimensjon i spillet enn i fjor. Det er livsfarlig hver gang de to kommer rettvendt. Miksen i laget begynner å bli god. Med tre poeng mot Glimt, er vi på god vei ut av det.

                  Kommentar

                  • Roll75
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2007
                    • 834

                    Opprinnelig skrevet av Canário
                    Flott gjennomført kamp. Deilig å ha litt marginer med oss. Sterkt av Pedersen og Kippe å holde Kovacs unna på alle innleggene. Nosa begynner å vise hvilken spiller han er. Sammen med Edwin gir de oss en helt annen dimensjon i spillet enn i fjor. Det er livsfarlig hver gang de to kommer rettvendt. Miksen i laget begynner å bli god. Med tre poeng mot Glimt, er vi på god vei ut av det.
                    Nosa er jo også livsfarlig feilvendt :-D

                    Kommentar

                    • sniper
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 5254

                      Det er så deilig å se hvor mye tryggere defensivt vi er etter Steinar P kom tilbake. Han gjør tydeligvis andre gode, for forsvaret vårt har vært av et helt annet kaliber sidens hans inntog. Spesielt Kippe har hevet seg.

                      Kommentar

                      • Rovfugl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 3672

                        Opprinnelig skrevet av sniper
                        Det er så deilig å se hvor mye tryggere defensivt vi er etter Steinar P kom tilbake. Han gjør tydeligvis andre gode, for forsvaret vårt har vært av et helt annet kaliber sidens hans inntog. Spesielt Kippe har hevet seg.
                        Godeste Pedersen temma Bentley totalt i går, gjorde han til smågutt til tider, det var i alle fall det intrykket jeg satt med. Men så kommer kommentatorne i VG-live og sier at pedersen har hatt tak på bentley i kveld, så Bentley er nok ikke i form!?!?! jævla rakkelhuer, kan ikke falle dere inn at Pedersen gjorde en skikkelig manns jobb utpå der? neida, måtte være at Bentley hadde en dårlig dag, forbanna møkkefolk, Pedersen jobba som en helt i går, og det burde han få cred for.
                        DØ FOR FUGLA!!!
                        http://www.fluefiskebloggen.no
                        LSK er min religion
                        Ujah er min gud

                        Kommentar

                        • Hamburg & Kanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 3006

                          Opprinnelig skrevet av Canário
                          Flott gjennomført kamp. Deilig å ha litt marginer med oss. Sterkt av Pedersen og Kippe å holde Kovacs unna på alle innleggene. Nosa begynner å vise hvilken spiller han er. Sammen med Edwin gir de oss en helt annen dimensjon i spillet enn i fjor. Det er livsfarlig hver gang de to kommer rettvendt. Miksen i laget begynner å bli god. Med tre poeng mot Glimt, er vi på god vei ut av det.
                          Er enig i at miksen i laget er i ferd med å bli bra. Men midtbanen halter, der trengs det bedring fra de eksisterende spillerne + noe nytt blod.
                          LSK Norges beste lag

                          Kommentar

                          • Hamburg & Kanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 3006

                            Opprinnelig skrevet av kunden
                            Uansett hvordan du vrir og vender på det er Watne og Mini to av de to største TV-journalistpersonlighetene vi har idag. Og jeg synes faktisk de skaper engasjement, liv og røre. Heller de enn trauste gubber som er helt uengasjerte og fullstendig objektive.

                            Gled deg over seieren !
                            Jeg gleder meg STORT over seieren, 3 mål (burde vært 4-5) på bortebane, rimelig god defensiv kontroll (begge Odd-måla burde ikke vært gitt av dommer) og gleder meg stort til at dette laget peiser et blodfattig Glimt av Åråsengresset i neste. 2 seire på rad og vips så kan vi glemme nedrykkspøkelset, se oppover på tabellen og fryde oss over VIF kavende midt i nedrykksgjørma de kommende 4-5 ukene.

                            Jeg grøsser over hva du skriver om de to molboene på TV2. De er personligheter kun i egenskap av at de får massivt med sendetid, ikke pga. noen slags form for kompetanse. Wathne eier ikke den minste aning om fotball, alt han vet er tabloide oppslag, og tampongen fra nord kan man ikke ta på alvor, han er altfor ræva & partisk til å bli tatt seriøst noe sted. Han er kun i studio for å kaste dritt på alle andre klubber enn RBK og Glimt.
                            Han kunne med fordel funnet seg noe annet å gjøre.

                            De "blonde" damene på RAI som dikuterer Serie A rimelig lettkledt etter rundene der, har BETYDELIG mere aning om fotball enn fjolsa på TV2. Seriøst, jeg mener det. Og de som kommenterer engelsk fotball, vel vi snakker om forskjellige verdener...

                            Er ellers enig om at fokuset bør være på matchen i denne tråden så tilbake til subject.
                            Forza Fugla !!!!!!!!!
                            LSK Norges beste lag

                            Kommentar

                            • Loddet
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2004
                              • 325

                              Opprinnelig skrevet av sniper
                              Det er så deilig å se hvor mye tryggere defensivt vi er etter Steinar P kom tilbake. Han gjør tydeligvis andre gode, for forsvaret vårt har vært av et helt annet kaliber sidens hans inntog. Spesielt Kippe har hevet seg.
                              Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                              Er enig i at miksen i laget er i ferd med å bli bra. Men midtbanen halter, der trengs det bedring fra de eksisterende spillerne + noe nytt blod.
                              Noen flere enn meg som hadde hatt lyst til å se hvordan Håvard N hadde fungert som defensiv midtbane, med Steinar P og Kippe som stoppere? Tror det mildt sagt kunne fungert veldig bra. Når Håvard klarer det med bravur i Bundesliga, er det vil ingen grunn til at han ikke hadde klart det i TL. Faen, tenk en sentral midtbane med Nosa og Håvard..

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                En liten kommentar om Odds mål: Odds første scoring er ikke offside, Søgård er langt innenfor etter å ha fulgt løpet til Odds ving (?) til linja. Odds andre scoring er derimot en liten skandale av et teaterstykke av Kovacs.

                                Når man i tillegg legger til Nosa's albue, som kvalifiserer til soleklart rødt kort, trekker man det langt ved å kalle dommeren partisk. At han var ræva er det dog ingen tvil om.
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  Vel, dersom dommer hadde fungert tilnærmet 100 %, ville Sundgot hatt sin fantastisk tydelige straffe, Kovacs null straffe for svalestupa sine, Nosa og Fevang hvert sitt røde kort, Fevang for å dra nødbremsen som siste forsvarer på en åpen sjanse, altså riktigere kamputfall med korrekt dømming 1-4 og kampen avsluttes med 10 mot 10.

                                  Helt greit det, men her gikk også alle små avgjørelser hjemmelagets vei, og publikummet er helt på tryne og påvirker sikkert dommeren betydelig.

                                  En svak dommerinnsats nær sagt som vanlig når LSK spiller foran en NFF-utsending, men det er fort glemt med 3 poeng i sekken.

                                  Dessverre jevner det seg ikke ut med alle disse dommertabbene over tid, verken nåru heier med LSK (da er du i minus støtt, maks 1-2 straffer / sesong) eller Brann/RBK (da dømmes det aller aller meste din vei og du får 5-10 straffer per sesong).
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

                                    Opprinnelig skrevet av Loddet
                                    Noen flere enn meg som hadde hatt lyst til å se hvordan Håvard N hadde fungert som defensiv midtbane, med Steinar P og Kippe som stoppere? Tror det mildt sagt kunne fungert veldig bra. Når Håvard klarer det med bravur i Bundesliga, er det vil ingen grunn til at han ikke hadde klart det i TL. Faen, tenk en sentral midtbane med Nosa og Håvard..
                                    Spennende, men Nordtveit er LSK-historie. Føler vi trenger en ny mann på midten (offensiv legning, overblikk, skuddfot, løpsstyrke, dribleteknikk) for å få balanse i det som nå er vårt svakeste lagdel. Slike spillere vokser ikke på trær i Norge, så her må LSK ut og speide i utlandet.
                                    Man finner bare ikke en slik spiller til overkommelig pris i Norge dessverre. Også på landsen er denne type spiller manko, så ut og lete, Berg!
                                    LSK Norges beste lag

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3208

                                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                      En liten kommentar om Odds mål: Odds første scoring er ikke offside, Søgård er langt innenfor etter å ha fulgt løpet til Odds ving (?) til linja.
                                      Det er mulig at Espen så vidt "opphever offsiden" - men det skal to spillere til etter regelboka, og keeper Stefan er bomsikker (se lsk.no og nyhetstråden) på at Kovacs var bak ham i det skuddet kom.

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • McGuffy
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 5100

                                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                                        Det er mulig at Espen så vidt "opphever offsiden" - men det skal to spillere til etter regelboka, og keeper Stefan er bomsikker (se lsk.no og nyhetstråden) på at Kovacs var bak ham i det skuddet kom.

                                        gilbert
                                        Det er ikke offside. Både Espen, Stefan og Lasse som markerer Kovacs er innenfor i det skuddet går. Jeg er 100% sikker etter å ha finstudert bildene.

                                        Men strengt tatt, hvem bryr seg? 2-3!
                                        Last edited by McGuffy; 14.09.2009, 17:09.

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6090

                                          Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                          Det er ikke offside. Både Espen, Stefan og mannen som markerer Kovacs (Lasse?) er innenfor i det skuddet går. Jeg er 100% sikker etter å ha finstudert bildene.

                                          Men strengt tatt, hvem bryr seg? 2-3!
                                          Her er bildebeviset.

                                          Kommentar

                                          Working...