LSK - Bodø/Glimt, søn. 20.09 kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Øystein
    Medlem
    Møteplager
    • Feb 2006
    • 79

    #41
    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Vi har bare tatt tre poeng mer hjemme enn borte i år, meget spesielt for et lag i bunnen. På tide for gutta å vise at man er herre i eget hus, denne kampen skal vinnes, og det overbevisende!
    Ja, tenk å kunne sittet og slappet av mot sluttten av en kamp, bare kunne nyte spillet, og vite at dette går veien!! Her tar vi tre poeng!! Det savner jeg..

    I stedet sitter man med skyhøy puls, omtrent hjerteinfarkt og ser at det vipper og ettmåls ledelsen henger i en tynn tråd. Skriker av full hals til dommeren om å blåse av allerede i 87' minutt, og når kampen er over er man totalt utslitt, og vet ikke om man skal le eller gråte...

    Nei, en overbevisende seier på søndag hadde gjort godt..

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5917

      #42
      Opprinnelig skrevet av Øystein
      Ja, tenk å kunne sittet og slappet av mot sluttten av en kamp, bare kunne nyte spillet, og vite at dette går veien!! Her tar vi tre poeng!!
      Nå, ja. Nøyaktig hvor stor skulle ledelsen være for at du helt avslappet lente deg tilbake i det 75. minutt og var overbevist om at dette gikk veien? Eller det 80. for den del?
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        #43
        Jeg savner de gode, gamle 7-0 seierne. Vi burde ta vår 4. etter 1948 i denne kampen.

        Kommentar

        • Øystein
          Medlem
          Møteplager
          • Feb 2006
          • 79

          #44
          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
          Nå, ja. Nøyaktig hvor stor skulle ledelsen være for at du helt avslappet lente deg tilbake i det 75. minutt og var overbevist om at dette gikk veien? Eller det 80. for den del?
          Ikke nødendigvis så stor ledelse, men en følelse av en viss kontroll. Den har jeg ikke ofte når LSK spiller for tiden, eller de senere sesongene for den del..

          Men det er jo spennende, og krydrer jo hverdagen... For all del..

          Kommentar

          • Udyret
            Medlem
            Hoffnarr
            • Oct 2008
            • 47

            #45
            Å som jeg.....

            savner 7. og 4. plasser..................

            Kommentar

            • tippen
              Juniormedlem
              Bøffel
              • Jul 2009
              • 25

              #46
              håper på dette laget :

              Logi
              Lasse-pedersen-Kippe-Johnsen
              Essediri-Søgård-Nosa-Mykle
              Edwin-Legenden

              vet jeg ikke får igjennom dette,men men..er lov å håpe.
              Enkelte som virker som de har kjøpt seg plass på start elveren..desverre..

              Men...eLSKer......

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                #47
                Opprinnelig skrevet av tippen
                Enkelte som virker som de har kjøpt seg plass på start elveren..desverre..

                Men...eLSKer......
                Dette er en hårreisende påstand å komme med uten å utdype ytterligere. (................................................. .................................................. .................................................. .....)
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                  Nå, ja. Nøyaktig hvor stor skulle ledelsen være for at du helt avslappet lente deg tilbake i det 75. minutt og var overbevist om at dette gikk veien? Eller det 80. for den del?
                  Årets LSK-utgave gir meg ikke trygg følelse før vi har en tremålsledelse. Mot godset ledet vi lenge 2-0, men jeg viste jo at det ville bli svært spennende dersom godset fikk ett mål, og det fikk de jo. Selv om vi var klart best, kunne seiern ryke på slutten.

                  Kommentar

                  • Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5917

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av KFL41
                    Årets LSK-utgave gir meg ikke trygg følelse før vi har en tremålsledelse. Mot godset ledet vi lenge 2-0, men jeg viste jo at det ville bli svært spennende dersom godset fikk ett mål, og det fikk de jo. Selv om vi var klart best, kunne seiern ryke på slutten.
                    Men verden går da framover. I fjor på denne tiden ville jeg nærmest regnet med at en hvilken som helst ledelse ville ryke i løpen av de siste ti minutter av 2. omgang. (selv om en ledelse i 2. omgang var bortimot en teoretisk mulighet)
                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                    Kommentar

                    • tippen
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Jul 2009
                      • 25

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Dette er en hårreisende påstand å komme med uten å utdype ytterligere. (................................................. .................................................. .................................................. .....)

                      Da skal jeg utdype med ett navn.

                      Khaled Mouelhi.

                      Beklager. Men jeg liker ikke han og syns ikke han er god nok for laget.
                      MIN mening... VET at ikke alle er enig med meg her.

                      Men eLSKer fordet.

                      Skal ikke diskutere dette mer.jeg har nevnt nok om hvorfor jeg ikke liker han. beklager. Hehehe...
                      Last edited by Grusom B; 18.09.2009, 23:20. Begrunnelse: Enten ett punktum, eller tre. TO ER IKKE LOV!!!

                      Kommentar

                      • bjarmann
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 2941

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av reka
                        Jeg savner de gode, gamle 7-0 seierne. Vi burde ta vår 4. etter 1948 i denne kampen.
                        Nuvel! Jeg er like nervøs foran denne kampen som alle andre kamper denne sesongen. Typisk fugla å gå på en smell i sånne kamper som det her. Jeg tar det ikke helt med ro før det er 100% sikkert at vi har holdt plassen, og da skal det feires! Hvem hadde trudd for et par år siden at vi feirer at vi holder plassen to år på rad?
                        I år så tar vi alt

                        Kommentar

                        • KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

                          #52
                          Er ingen tvil om at forskjellen mellom seier og tap her vil være enorm. Med seier vil det være 7 poeng ned til kvallik, med tap vil det være 2 eller 3 poeng ned dit.

                          Kommentar

                          • KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

                            #53
                            Trond Fredrik Ludvigsen, Stian Theting og Daniel Stensland, er ute og kan ikke spille på søndag.

                            Kommentar

                            • andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

                              #54
                              Tror ikke vi får se OO fra start med det förste. Legenden er jo, rent bortsett fra ineffektivitet i Stabäk-kampen, i sitt livs form og kritisk for lagets offensive samhandling. I tillegg er Bergmann i godform om dagen, og bör sitte ytterst på benken. Occean bör smöre seg med tålmodighet, for han har ikke vist noe som gjör at han fortjener sjansen foran Björn. Arild og Eddie er han milevis bak.

                              Edit: innlegg flyttet fra skadede spillere-tråden
                              Last edited by andersmm; 19.09.2009, 11:06.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                              Kommentar

                              • Ola
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1651

                                #55
                                Ønsker igjen å lansere mitt ultraoffensive lag med Legenden i en viktig sentral midtbanerolle:

                                Logi
                                Eriksen-Pedersen-Kippe-Johnsen
                                Esset-Kiko-Legenden-Nosa
                                Edwin-Sigurdarson

                                (Jeg unnlater å sette opp laget i "diamant", eller andre kreative oppsett som gir mer enn 3 ledd av utespillere. Det sier seg selv at Sundgot balanserer midten og bidrar fremover i angrep og på dødballer, mens Kiko i større grad ligger igjen og gjennvinner balltap osv.)

                                Backfireren er den teoretisk sett beste rekka vi kan stille, og den fireren jeg håper drilles som førstevalget i 2010. Nosa synes jeg var frisk på kanten, det lille jeg har sett. Han har så store tekniske ferdigheter at han kan levere bedre her enn de andre reserveløsningene. Samtidig blir de defensive oppgavene noe mindre på kant, og støttet av en trygg back bak seg, som holder igjen noe mer enn tilfellet på motsatt side. Jeg fatter ikke at Berg foretrekker Kiko og Nosa på motsatt plass.

                                Sigurdarson er en utrolig spennende spiller. Rykk, teknikk og mottak som vitner om klasse. Det er nettopp slike kamper det er riktig at en slik spiller prøves fra start, mot et antatt svakt lag på hjemmebane. Spilleren selv har bevist han er i form og klar. Kjør Bergmann fra start!

                                De øvrige spillere og disponeringer trenger ikke kommenteres da det er bred enighet om disse.

                                Blir uansett er viktig og spennende kamp i kveld. Kom igjen Sportsklubben!

                                Kommentar

                                • ragnarrock
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 937

                                  #56
                                  tankegangen din sammsvarer mye med min her Ola.

                                  Kunne også vært spennende med legenden på topp og islendingen som ledd mellom midten og angrepet, tror han har litt mere teknikk enn Arildo magnifico, og det var jo der han spilte med såpass bra for LSK2 sist..

                                  merker det igrunn er et fett om Kiko eller Søgård har den sentrale defensive plassen ettersom jeg synes de er blitt ganske jevngode, samme gjelder vel om Karim spiller ving med nosa på motsatt, eller nosa på høyre og mykle på venstre

                                  Faen jeg gleder meg til matchen starter!
                                  *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                  -RagnarRock-

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av Ola
                                    Logi
                                    Eriksen-Pedersen-Kippe-Johnsen
                                    Esset-Kiko-Legenden-Nosa
                                    Edwin-Sigurdarson
                                    Ser noen svakheter her.

                                    1: Kun Kiko med defansive fibre på midtbanen.

                                    2: Esset har vist seg langt tryggere på back en på ving

                                    3: Dette vil jo i praksis bli en diamant, og da mener jeg Esset ikke passer som indreløper som blir rollen hans.

                                    4: Kan bli styggt på venstresiden hvis ikke Nosa gjør en sterkere defensiv prestasjon en hva han har vist til nå. MJ blir tatt på fart selv om han er rå i lufta.

                                    5: Blir vanskelig å få stabilitet på midten med Legenden-Kiko. Ingen av disse kan utfordre med ball i beina.

                                    Jeg mener derfor at dette bør bli laget:

                                    Logi

                                    Esset-SP-Kippe-LKE

                                    Kiko-Søgård-Nosa-Mykle

                                    Legenden-Edwin
                                    Last edited by Kjell.T.Ring; 20.09.2009, 14:09. Begrunnelse: leiv
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • Ola
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 1651

                                      #58
                                      Gode innspill Kjell T. Ring, må nesten svare på den...

                                      Kun Kiko med defansive fibre på midtbanen. Ja, dette er som sagt et svært offensivt lag hvor filosofien er å vinne 3-1 kontra 1-0.

                                      Esset har vist seg langt tryggere på back en på ving. Tryggere ja, men Esset har vel først og fremst bidratt med raid og innlegg og det finnes ingen grunn til at en formspiller ikke skal klare dette også som kantspiller. Min filosofi er klar; dyrk først og fremst i sin faste posisjon og gevinsten på lang sikt betyr gode relasjoner i backrekka, noe som er helt avgjørende. Eriksen er og vil være førstevalget på høyreback.

                                      Kan bli styggt på venstresiden hvis ikke Nosa gjør en sterkere defansiv prestasjon en hva han har vist til nå. MJ blir tatt på fart selv om han er rå i lufta. Marius Johnsen skal ha mye av æren for at dette nervevraket av et forsvar klarte å innføre en viss tryghet fra sommeren av. En fotballintelligent spiller som Marius blir sjelden straffet på tempoproblemer i Tippeligaen. Når Marius Johnsen er skadefri og i form så skal han spille, han har til og med skudd, i tillegg til spisskompetansen sin på hodet. Nosa må ta det samme defensive ansvaret som kantspiller som han har sentralt, noe jeg tror går bra hjemme mot antatt svak motstand. Samtidig må det sies at LSK har faktisk ingen ventrekant, så alternativet vil bli halveis uansett med dagens spillerstall.

                                      Blir vanskelig å få stabilitet på midten med Legenden-Kiko. Ingen av disse kan utfordre med ball i beina. Hvor mange spillere i denne ligaen gjør egentlig det?

                                      Kommentar

                                      • dollyholly
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2007
                                        • 965

                                        #59
                                        Håper spellera ser United-City nå, vil gi rett fokus!

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13277

                                          #60
                                          Håper ingen, fansen inkludert, har sett den kampen. De må i så tilfelle være helt utlada nå.

                                          Kommentar

                                          Working...