LSK - Bodø/Glimt, søn. 20.09 kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Tror faktisk ett poeng i dag ikke var så verst. Som flere sa etterpå; det var i alle fall veldig viktig at Glimt ikke fikk to poeng til, slik de lå an til lenge. Og etter den stusselige 1. omgangen så fortjente vi vel heller ikke seieren..?
    Nå kan det se ut som vi trenger mer enn de 33 poengene jeg hele tiden har ment var nok, men jeg tror uansett vi plukker fem-seks til.

    Forza Fugla!
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Der skaffet Sundgot seg all fokus aleine i TV2, kanskje like bra.
      Akkurat det han gjorde:



      Er enig med Berg:

      Dommer Tom Harald Hagen var imidlertid våken og annullerte det ufine forsøket.

      - Vi vil score ordentlige mål. Sånn sett er det greit, sier Lillestrøm-trener Henning Berg til T 2 Sporten.

      Kommentar

      • norskpoker
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2007
        • 399

        I følge Dagbladet bokset faktisk Sundgot inn seiersmålet så da får vi kanskje servert to ekstra poeng da?

        Kommentar

        • mrognan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2008
          • 847

          I en kamp som denne regner jeg med alle Kiko "haterne" skjønner hvor viktig han er defensivt for oss.
          Morten

          Kommentar

          • Arind
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2006
            • 459

            Fytterakkern for en møkkakamp......i første omgang var det eneste vi gjorde å score et mål. Etterpå bare lunta gutta rundt.....ingen ville framover.....tapte andreballer og ble fomlete. Alle forsøk fremover skjedde inn mot midten og BG stoppet alt.
            Ut over i andre omgang spilte gutta mer på kant og da åpnet det seg......hvorfor i helvete gjorde de ikke det før, og hvorfor bytta ikke BH inn to mot slutten????
            Møkkakamp, men ett poeng!
            Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

            Kommentar

            • ragnarrock
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 937

              tar det som et tegn på at vi har blitt litt bedr ei det siste.. for vips var det mange som begynte å syte.. standard medgangs klaging, ser jeg virkelig på som et kompliment for gutta!

              Vi har vel ikke husket at vi hra vært elendige i 2sessiinger nå, hvorfor skal dette ha snudd seg? tolmod kjære medmennesker, vi kommer til toppen igjen =)

              mye klaging på manglende bruk av spillerbytter, jeg synes det er litt tåpelig når man ikke kommer med gode forslag til åssen bytter kunne blitt gjort, så, her kommer mitt...

              Bjørni (du er min nye helt!) synes jeg burde kommet inn som offensiv midtbane (som han spilte for LSK2 tidligere i uken), rett og slett fordi han har mere hurtighet og teknikk en Legenden. Arlid er best på første stolpe, og som oppspills punkt, det får han ikke glitret med fra midtbanen.
              En annen mulighet kunne vært at Ocean kom innpå for Arlid etterhvert, enten på midten hvor han kunne vært ballvinnernen som manglet der nesten hele dagen, eller som oppspilspunktet, og nevnte Bergman litt dypere.

              Bolly kunne vel kommet inn enten på en ving, eller som spiss, men edwin (BB i mine øyne) glitret stadig til mot slutten, så det hadde vel vært et 50/50 bytte og ingen garantert forbedring.

              karim skulle gjerne vært byttet ut etter 5min, synes han var drit dårlig idag, men her var det tydelig at det taktiske byttet med Karim og LKE hadde mye å si ettersom at begge to ble MYE bedre mot slutten.

              Reid, Dosso og Husar har vel alle til gode å vise at de er gode nok for eliteserie nivå (spiller du ikke særs godt i 2div, så skal det vel litt til for at du skal gjøre det i øverste div..)
              Så, vet liksom ikke helt om de store byttene hadde bidratt til noe..

              var en periode jeg gjerne skulle sett ringstad på venstre back bukken jr på topp og tokstad på høyre ving, men ettersom de ikke var med i troppen,
              så er vel ikke det så farlig enda..


              er jæskla glad for et poeng jeg! begynt å glede meg til seriestarten 2010 alt!
              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

              -RagnarRock-

              Kommentar

              • bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 2943

                Opprinnelig skrevet av mrognan
                I en kamp som denne regner jeg med alle Kiko "haterne" skjønner hvor viktig han er defensivt for oss.
                Det var vel ikke bakover vi slet mest idag? Kan ikke huske de hadde noen sjanser utenom de to målene de fikk som var gavepakker av forsvaret
                I år så tar vi alt

                Kommentar

                • Ranakanaris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 496

                  Hjelpeløse skapninger på banen i kveld, kunne like godt ha gitt dem ett par ludo og yatzy-spill, hadde vært like underholdning eller irritasjon om man vil kalle det.

                  Da begynner jeg å bli liv redd for nedrykk igjen med de kampene vi har igjen. For håpe for LSK sin del att Lyn går konkurs og alle resultatene og poeng blir slettet.

                  Kommentar

                  • Jannis
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2005
                    • 266

                    Helt utrolig av Berg å IKKE bytte inn spillere i 2 omg, fått inn Occean som kunne tatt ned ballen slik at vi kunne ha hatt ballen der oppe.
                    Mange dårlige taktiske valg av Berg i år dessverre....

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7107

                      Artig at du mener Occean ville gitt oss bedre evne til å holde på ballen.

                      Nei, kampplanen vår ble forpurret da Nosa tråkket over allerede etter to minutter. Han ble tydelig hemmet av det, og arbeidskapasiteten hans ble deretter (han er faktisk en viktig mann å ha i gjenvinningsfasen). Dårlige prestasjoner på begge backene gjorde at laget trakk seg inn i midten, mistet presset foran seg og inviterte Bodø inn i kampen igjen.

                      Andreomgangen vår var bedre, men manglet nok presisjon. Likevel harvet vi over Glimt etter pause. Alle kan ha en dårlig dag på jobben - jeg tror dette var et uheldig tilbakeslag som laget henter inn igjen allerede i Fredrikstad. Det viser ryggrad at vi tross den elendige omgangen likevel kommer tilbake og får med oss et poeng, og var litt uheldige som ikke tok alle tre.

                      Ikke få panikk av en dårlig kamp, folkens. Hvor har dere vært de siste to årene?
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • Mollari
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Dec 2003
                        • 135

                        Utrolig at vi klarer bra resultater i kjempevanskelige bortekamper som Odd, Godset, Stabæk, Tromsø og pEnga. Vi bet til og med bra fra oss på Lerkendal. Men på Åråsen sliter vi noe voldsomt, hvorfor? Vi er Tippeligaens 8. beste bortelag og 14. beste hjemmelag i følge http://nifs.no/tabell.php?land=1&t=5&u=3681
                        http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          Trekker visse slutninger etter den siste tidens kamper:

                          Nosa er en viktig brikke på midten, og uten ham mister vi en dimensjon fremover på banen. Slik jeg ser det er han den eneste som kan fylle en offensiv sentralrolle på midtbanen. Sundgotlösningen i dag er ikke fullgod, og inntil Tokstad eller Dosso når et höyere nivå, så kommer dette til å väre en akilleshel for oss.

                          Sögård viser klare mangler hva ballbehandling og pasningsspill angår. Ser ikke lenger ut til å ha helt samme arbeidskapasiteten som tidligere år, og er langt bak Kiko som förstevalg i den defensive midtbanerollen. Hadde vi hatt flere alternativ på kantene, tror jeg ikke Sögård hadde spilt like mye som han får om dagen. Skal alikevel ha cred for at han jobber hardt og står på, og har selvinnsikt nok til å sende avgårde kula så fort han klarer. Jeg liker ikke å skrive om Sögård på denne måten, men jeg er usikker på om han kan rettferdiggjöre en plass i LSK om 1-2 år.

                          Karim Essediri er stallens klart beste höyreback pdd. Når Karim först kom opp på godnivået, så har han levert bedre enn Eriksen gjorde i sine kamper i starten av sesongen. Derimot viser Eriksen i dag at han lett kan bekle höyrekanten, og Essediri har aldri levert varene i den posisjonen så lenge han har värt fugla-spiller. Essets egenskaper og spillestil gjör han bedre egnet som back i vår spillestil. Eriksen er også mer komfortabel innover i banen og fremviste i dag stor ro med ballen i kantposisjon. Ingen vits å gjöre dette komplisert.

                          Bergmann bör få mye spilletid fremover. Kommer til å bli god, er allsidig, og kan både ta Edwins rolle og Sundgots. Gleder meg til å se ham i fremtiden, og gleder meg over at Berg ser ut til å gi ham sjansen så fort muligheten åpner seg. Forhåpentligvis var dagens gåll en liten milepäl for ham, som kan gi ham litt ekstra selvtillit og godfölelse. Gutten har värt på gang i det siste, og dagens mål var velfortjent.

                          Marius Johnsen bör forövrig heve prestasjonene sine betraktelig, for der i gården er det mye blanda drops. Skal ha cred for en fin kasse mot Stabäk, men bör få skikk på mann-mot-mann spillet, pasningsspillet og ballbehandlingen. Hvis ikke kommer Ringstad og tar deg neste sesong, Marius!

                          Med andre ord: Ut sesongen bör fölgende ellever etterstrebes:

                          -----------Logi----------
                          Karim-Peders-Kippe-Jesus
                          -----------Kiko----------
                          --Lasse---Nosa---Mykle--
                          ---------Legendão-------
                          -----------Edwin---------

                          Bergmann bör spille så mye som mulig i Arild eller Eddies sted.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            Er ikke nødvendigvis uenig i laget, men har et spørsmål. Føler du deg for fin til å sette opp laget i en 4-4-2-formasjon? ;-)

                            Kommentar

                            • andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

                              Opprinnelig skrevet av Lars
                              Er ikke nødvendigvis uenig i laget, men har et spørsmål. Føler du deg for fin til å sette opp laget i en 4-4-2-formasjon? ;-)
                              Det er vel mer en illustrasjon for å vise hvilke roller de ulike spillerne skal ha, altså er ikke hver lagdel "linjär". Kiko bak de andre, da han tar mer defensiv jobb og ligger dypere. Edwin går mye i bakrom og ligger og lurer litt höyere i banen enn Arild, som möter og er mer involvert i oppbyggningen av spillet.

                              Og ja, jeg er way to special til å sette opp lag i en primitiv 442 formasjon.

                              -----------Logi----------
                              Karim-Peders-Kippe-Jesus
                              -Lasse--Kiko-Nosa-Mykle-
                              ----Legendão---Edwin----
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                Haha

                                Jeg er for så vidt enig jeg. Essediri må nesten spille back - som kant har han prestert null for LSK. Men jeg ser gjerne Kiko på høyre midtbane, dvs jeg vil heller se Søgård på midtbanen enn Eriksen.

                                Kommentar

                                • norskpoker
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2007
                                  • 399

                                  En helt forferdelig kamp dette og jeg må si at jeg ikke blir veldig imponert over Henning Berg som påstår at vi spilte en god andre omgang i dag. Det er overtydelig at vi ikke er i nærheten av et offensivt spillemønster. Vi er 100% avhengige av enkeltspillere for å skape noe og i morderne fotball er ikke dette bra nok i det hele tatt. Søgård viste igjen at han dessverre ikke er i nærheten av å være god nok for en klubb som har de ambisjonene vi har og Myklebust løper og løper og prøver og prøver uten å få til noen verdens ting - også som vanlig. Henning Berg har en stor jobb å gjøre fremover for å få et LSK som faktisk fremstår som et lag til 2010.

                                  Kommentar

                                  • Spntneous
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 1990

                                    Flere raske baller ut på kant og kjapt videre til den deilige mannen med pannebånd = 1. plass neste år. For en mann!
                                    Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                                    Episodene ligger på iTunes og kfl.no

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13277

                                      Berg er vel stort sett nødt til å hvitmale litt. Er 100 % enig i det du skriver om offensiv samhandling. Vi skaper ingenting. Dessverre er det tempo og teknikk hos et par sentrale klubbspillere det skorter litt på. Skal vi høyt opp på tabellen neste år bør vi få fart på Dosso snarest og kjøpe verdens største leggskinner til Nosa.

                                      Ellers: Hva Berg tenkte med da han takket ja til Eriksen må fåglarna vite. Har ikke blitt så skuffet over en spiller siden JML. Får Knut Arild Hareide til å virke som Carsten Jancker. Håper endelig vi ikke har sett det beste denne gutten har å by på.

                                      Desuten: Det er nitristr at ingen ser Sundgots hands i det riktige perspektiv. Media prøver å fremstille dette som om Arild forsøker å sikre seg skåring nr 100 med hånda for egen vinnings skyld. Det er HELT feil. Her har vi Mr. LSK, mannen som elsker klubben over alt på denne jord, som virkelig er villig til å ofre ALT for å sikre klubben tre poeng. - Han er villig til å bli hengt ut i media, tråkket på og bli æresskjelt for å gi oss en seier. Det er LSKs fortsatte eksistens i tippeligaen det handler om for Arild, ikke et fisete mål på CV'en.
                                      Last edited by reka; 20.09.2009, 23:11.

                                      Kommentar

                                      • Spntneous
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 1990

                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        Ellers: Hva Berg tenkte med da han takket ja til Eriksen må fåglarna vite. Har ikke blitt så skuffet over en spiller siden JML. Får Knut Arild Hareide til å virke som Carsten Jancker. Håper endelig vi ikke har sett det beste denne gutten har å by på.
                                        I rettferdighetens navn har jeg sett langt dårligere kamper av Lasse enn den han spilte i dag.
                                        Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                                        Episodene ligger på iTunes og kfl.no

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13277

                                          Opprinnelig skrevet av Spntneous
                                          I rettferdighetens navn har jeg sett langt dårligere kamper av Lasse enn den han spilte i dag.
                                          Det har skremmende nok jeg også, ellers ville jeg ikke vært så kritisk.

                                          Kommentar

                                          Working...