LSK - Bodø/Glimt, søn. 20.09 kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Spntneous
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 1990

    Touchè
    Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
    Episodene ligger på iTunes og kfl.no

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      Første omg i dag var en elendig, testosteronfattig, lua i hånda forestilling. 1 tidlig mål sendte gutta til lunsj. Dvalefotball. La noen andre gjøre jobben mentalitet. Antar Henning bjeffa litt under hvilen.

      Opprinnelig skrevet av reka
      Berg er vel stort sett nødt til å hvitmale litt. Er 100 % enig i det du skriver om offensiv samhandling. Vi skaper ingenting. Dessverre er det tempo og teknikk hos et par sentrale klubbspillere det skorter litt på.
      Annen omg var bedre reint viljemessig, flere var villige til å flytte på ræva. Sånn sett var forstillinga grei. Glimt legger seg lavt og den enste vi har som kan lage kaos har forlatt banen. Det hele blir da lite konstruktivt og delvis på måfå.
      LSK ligger på nedre halvdel av tabellen, gutta er slett ikke vant til å takle lag som ligger lavt. Samhandling på sånt må trenes frem og lag som legger helt baki der har vi ikke vært så mye borti i år. Sånn sett er gutta tilgitt.
      Og nei, jeg tror ikke OO hadde gjort noen forskjell, ei heller Dosso for den sakens skyld. Allikevel var gutta så slite mot slutten at et bytte kanskje hadde vært lurt.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        Opprinnelig skrevet av Spntneous
        Flere raske baller ut på kant og kjapt videre til den deilige mannen med pannebånd = 1. plass neste år. For en mann!
        Mannen med pannebånd? Willis Forko???
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13277

          Angrepsspillet vårt er hakk i plata. Oppspill på feilvendt spiss eller forsøk på å en lompe i bakrom til en stillestående Edwin. Venstrekanten drar inn i banen ved hjørnet av 16 uten unntak, høyresida slår enten tidlig innlegg foran keeper eller et alt for seint et fra dødlinja. Ingen av backene eller midtbanespillerne fyller på eller løper igjennom. Om så mot formodning skjer går det altfor treigt. Ingen samspill, klikk-klakk (med unntak av 1. målet, men det hadde de med seg i kofferten fra afrika.) eller innøvde trekk/bevegelser.

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            Opprinnelig skrevet av Grusom B
            Mannen med pannebånd? Willis Forko???
            Forko er vel mannen med to panner?

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4387

              Opprinnelig skrevet av mooph
              Og nei, jeg tror ikke OO hadde gjort noen forskjell, ei heller Dosso for den sakens skyld. Allikevel var gutta så slite mot slutten at et bytte kanskje hadde vært lurt.
              Slik kamputfallet ble så ville jeg faktisk hatt innpå Occean rett etter utligninga. Tatt ut Mykle og inn med Occean.. Flytta Edwin ut på kanten, og spilt med OO/Bergmann der fremme. Det ble bare lemping uansett og da er det greit å ha luftstyrke. Edwin hadde fiksa den posisjonen greit. Utfordre på kanten og komme til innlegg/avslutninger. Flytta Karim høyere i banen og kommet til flere innlegg fra høyre. Da hadde vi vært tunge i boksen med Occean, Bergmann og Sundgot.
              ..................

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                Opprinnelig skrevet av _Jonern
                Slik kamputfallet ble så ville jeg faktisk hatt innpå Occean rett etter utligninga. Tatt ut Mykle og inn med Occean.. Flytta Edwin ut på kanten, og spilt med OO/Bergmann der fremme. Det ble bare lemping uansett og da er det greit å ha luftstyrke. Edwin hadde fiksa den posisjonen greit. Utfordre på kanten og komme til innlegg/avslutninger. Flytta Karim høyere i banen og kommet til flere innlegg fra høyre. Da hadde vi vært tunge i boksen med Occean, Bergmann og Sundgot.
                Jeg skjønner hva du vil, men er tvilende til om effekten hadde blit den ønskede. Selv med sterke hodespillere i boksen er;
                • Innleggene nødt til å ha god vinkel (slått fra dødlinja)
                • Innleggene må være presise.
                • En må ha løp bakfra til å true nedfallsfrukt og forstyrre midtforsvaret.

                Jeg tror ikke gutta hadde klart å få til dette så slitne som midtbanen etterhvert ble. I tillegg blir risikoen for kontring enda større.

                Alternativet kunne forøvrig vært å kjøre Kippe opp i midten, slikt er dog risikosport som vel kun bør utføres i ekstreme situasjoner. Uavgjort var tross alt ikke et så dårlig resultat.
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • Odinster
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2008
                  • 160

                  Opprinnelig skrevet av norskpoker
                  Vi er 100% avhengige av enkeltspillere for å skape noe og i morderne fotball er ikke dette bra nok i det hele tatt.
                  Litt usikker på hva du mener her. Jeg er av den oppfatning at du ikke kan ha det ene uten det andre. Om de store klubbene ute i Europa er malen for den moderne fotballen, kan man hevde det motsatte.

                  Ser man på Real Madrid, Man U, Barcelona osv, finner en en gjeng med enkeltspillere med ekstremferdigheter som også er individualister. Disse blir satt i et system der de får utnyttet sitt potensiale til det fulle og utfyller hverandre, og det ser ut til å fungere greit.

                  LSK må istedet stille med spillere som Søgård (velsigne hans gul/svarte hjerte) som kun er en ok tippeligaspiller, men ikke klarer å fylle sin rolle.

                  Problemet i Tippeligaen er heller et misforstått Drillo-system der det er om å gjøre å ligge bakpå til en kontringsmulighet byr seg. Det virker som om man er mer redd for å slippe inn mål, enn motivert til å skåre mål. Media har f.eks et vanvittig fokus på hvor mange kamper som har gått siden LSK holdt nullen på hjemmebane.
                  Personlig vil jeg heller se en kamp vi vinner 4-3, enn 1-0.

                  Kommentar

                  • KanariLance
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • May 2006
                    • 59

                    Syns noen svartmaler vel mye her nå. Jeg også er skuffa over resultatet, men det finnes mengder av lyspunkter her også. I perioder (små sådanne) syns jeg fugla spilte fantastisk fotball, med vegg og en-touch, og jeg mener at vi nå kan se konturene av hva Berg prøver å gjøre med dette laget. Jeg er helt overbevist om at vi kommer til å kjempe mye høyere neste sesong. Denne vinteren kommer til å gjøre unggutta enda bedre, og jeg gleder meg allerede til 2010-sesongen
                    FORZA FUGLA
                    I med og motgang, vi er Lillestrøm!
                    FUGLA FOR LIFE!

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                      Mannen med pannebånd? Willis Forko???
                      Sigurdarsson er mannen med pannebånd
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Dagen derpå etter en natt der man har banna seg i søvn, er man endelig litt mer avslappet. Kampen i går viste at det ihvertfall er to år før vi ser LSK i toppen av norsk fotball igjen. Det eneste som kan fremskynde dette er det faktum at LSK har styrt seg bedre enn de fleste når det gjelder å tilpasse seg den nye økonomiske hverdagen. Kvaliteten på TL kan allerede neste år være dramatisk dårligere med en rekke unggutter og tynne staller. Lyn er ferdig og Sandefjord, Tromsø, Godset, BG og Start ligger spesielt tynt an. Her har vi vært flinke og det skal klubben har sin velfortjente ros for!

                        Kampen i går viser også at vi ikke evner å styre kamper. For mye ansvar ligger på at noen få nøkkelspillere har dagen og beklageligvis er det som regel unggutta. Da går det som det må gå med store svingninger i prestasjonene. Til de som savnet Kiko kan det jo bare sies at vi hadde sluppet inn førti med ham på banen, og holdt vel bortimot snittet med ytterligere to innslupne uten ham i går. Han er helt klart en viktig brikke defensivt, men problemene bakover ligger i noe som er mye større enn at en fast spiller ikke er der. Dette ligger i samhandlinga, altså mangelen på den.

                        Det mest nærliggende å tro er at vi rett og slett prøver på for avanserte ting. Ferdighetene og stabiliteten i prestasjonene er ikke der og når vi mangler aggresivitet som vi gjorde i går så blir vi baktunge og et høyst ordinært lag. Vi slurver alt for mye i pasningsspillet. Og med Nosa ute mister vi mer enn en dimensjon i det offensive. Egentlig kan vi bare takke BG for at de ga oss tilbake kampen i andre omgang, dette ligna svært mye på TIL-kampen før i år. Og til syvende og sist er det vel egentlig helt naturlig at vi i en sesong der vi heller ikke klarte å slå Ålesund også fikk problemer med BG. Lag som vi selv i fjor lekte oss med hjemme.

                        Men troen på Berg er uten tvil der fortsatt, ting tar tid.

                        Kommentar

                        • *46*

                          Eneste postive i går, er etter min mening 1 poeng. Det er i hvertfall bedre enn 0...

                          Kommentar

                          • Arind
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2006
                            • 459

                            Veldig enig med GIFkanari over her, men det jeg ikke fatter er at åssen det kan gå som dette her i går? Vi har sett en stor forbedring i spillet og innsatsen fra i sommer, og så kommer slike kamper som dette, hvor vi med et spill litt over det jevne, skal vinne greit. ....og så tryner vi! .....jeg kaller dette å tryne, selv om det ble poeng, for det var en flau forestilling!!
                            Det er ikke lov å ta enkelt på noen kamper.....men er det det spillerne gjør??
                            Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                            Kommentar

                            • McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5100

                              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                              Sigurdarsson er mannen med pannebånd
                              Sigurdarson bruker en strikk til å effektivt holde håret vekk fra øynene. Bånd og bøyler (!) hører til gymsal-gjengen.

                              Kommentar

                              • sholen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2009
                                • 381

                                Opprinnelig skrevet av Lars
                                Haha

                                Jeg er for så vidt enig jeg. Essediri må nesten spille back - som kant har han prestert null for LSK. Men jeg ser gjerne Kiko på høyre midtbane, dvs jeg vil heller se Søgård på midtbanen enn Eriksen.
                                når kiko spiller kant, så mister vi helt bredden på høyresiden. han trekker alt for lett inn sentralt og glemmer å holde bredde. så borte på Odd i 2 omgang, så er jo marius helt alene med alle innleggene.

                                skal kiko spille, så må det bli sentralt

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  Opprinnelig skrevet av sholen
                                  når kiko spiller kant, så mister vi helt bredden på høyresiden. han trekker alt for lett inn sentralt og glemmer å holde bredde. så borte på Odd i 2 omgang, så er jo marius helt alene med alle innleggene.

                                  skal kiko spille, så må det bli sentralt
                                  Spiller Kiko kant er det fordi Esset spiller back, og da skal han stå for bredden, mens Kiko skal spille han frem og stå for det defensive. Dette syns jeg de stort sett har klart bra.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • Nordlandstrompet
                                    Juniormedlem
                                    Bøffelpromp
                                    • Sep 2008
                                    • 12

                                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                    Tror faktisk ett poeng i dag ikke var så verst. Som flere sa etterpå; det var i alle fall veldig viktig at Glimt ikke fikk to poeng til, slik de lå an til lenge. Og etter den stusselige 1. omgangen så fortjente vi vel heller ikke seieren..?
                                    Nå kan det se ut som vi trenger mer enn de 33 poengene jeg hele tiden har ment var nok, men jeg tror uansett vi plukker fem-seks til.

                                    Forza Fugla!
                                    Hei gule kollega!

                                    Jeg tror 33 poeng er nok til å holde seg i TL.

                                    Så LSK holder seg i TL ganske så sikkert.
                                    Glimt - Nord Norges første og eneste stolthet.

                                    Kommentar

                                    • Playboy1
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 2168

                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Berg er vel stort sett nødt til å hvitmale litt. Er 100 å by på.

                                      Desuten: Det er nitristr at ingen ser Sundgots hands i det riktige perspektiv. Media prøver å fremstille dette som om Arild forsøker å sikre seg skåring nr 100 med hånda for egen vinnings skyld. Det er HELT feil. Her har vi Mr. LSK, mannen som elsker klubben over alt på denne jord, som virkelig er villig til å ofre ALT for å sikre klubben tre poeng. - Han er villig til å bli hengt ut i media, tråkket på og bli æresskjelt for å gi oss en seier. Det er LSKs fortsatte eksistens i tippeligaen det handler om for Arild, ikke et fisete mål på CV'en.
                                      Makan til pisspreik skal mann lete lenge etter.Arild dreit skikkelig på draget her.Ennå mere negativitet om klubben,er det siste vi trenger nå.

                                      Du påstår at det er helt greit å jukse........Tenk litt lenger da,tenk hvis vi hadde rykka ned på å fått et sånt mål mot oss,hva hadde du syntes om det ?

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        Ingen her som påstår at det er greit å jukse. Men å tenke litt på motivet bak er viktig, spesielt når han blir fremstilt som en egoistisk juksemaker. Min oppfatning er at Sundgot først og fremst tenker på tre poeng og å redde klubben unna nedrykksstriden. Hadde Mifsud vært i samme situasjon ville han garantert tenkt mer på sitt eget omdømme enn klubbens poengnød. Uansett skulle jeg selvfølgelig ønske at Arild hadde sagt fra seg målet FØR dommeren blåste, eller helst unngikk hele situasjonen i utgangspunktet.

                                        Ellers har vel alle skjønt hvilken enorm fokus alt som kan minne om usportsligheter fra LSKs side vil få i TV2 og deretter i Akersgata. Hvor ble det av medias rettferdige harme da Hoff filmet på en Odd-spiller gult kort på lørdag, eller når Kopteff bruker hånda for å skåre på oss? Jeg foreslår at vi driter i å hisse oss opp over egne spillere.
                                        Last edited by reka; 21.09.2009, 13:40.

                                        Kommentar

                                        • okb
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 2377

                                          Opprinnelig skrevet av reka
                                          Uansett skulle jeg selvfølgelig ønske at Arild hadde sagt fra seg målet FØR dommeren blåste, eller helst unngikk hele situasjonen i utgangspunktet.
                                          Det er toppen to sekunder fra ballen forlater hånda til Sundgot til dommeren blåser. Hvordan han skulle kunne si fra seg målet noe raskere enn dommeren klarte å reagere kan du gjerne forklare meg..

                                          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                          Kommentar

                                          Working...