LSK - Bodø/Glimt, søn. 20.09 kl. 18.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13278

Ved å legge seg i fosterstilling mens han skriker "NEI NEI NEI, IKKE IGJEN!"? Wathne gjorde forøvrig et poeng av at han ikke tydelig frasa seg målet på TV i går. Uansett ikke et stort poeng i mitt innlegg, og lite å hisse seg opp over.

Kommentar

• Mynten
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 484

Skjønner ikke helt dette hylekort mot Arild. Er det virkelig så fryktelig mye verre å scoret et mål med hånda enn å f.eks. dytte vekk en motspiller uregelmentert for så å score mål? I begge tilfeller så scores det mål ved at man bryter med regelverket. Omtrent hver eneste serierunde scores og godkjennes det mål som ikke skulle vært godkjent. Prinsipielt ser jeg ikke noe forskjell på å bruke hånda/sparke noen/dytte noen for så å score et mål.

Hver eneste fotballspiller gjør noe ulovlig i hver eneste kamp. Hvor mange ganger har dere opplevd en forsvarsspiller gå til dommeren og sagt at han burde blåst straffe mot han selv fordi han gjorde noe ulovlig?

Kommentar

• Spntneous
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 1990

Opprinnelig skrevet av McGuffy
        Sigurdarson bruker en strikk til å effektivt holde håret vekk fra øynene. Bånd og bøyler (!) hører til gymsal-gjengen.
        Beklager. Jeg er forøvrig enig
        Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
        Episodene ligger på iTunes og kfl.no

Kommentar

• SPD
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • May 2005
          • 228

Opprinnelig skrevet av Mynten
          Skjønner ikke helt dette hylekort mot Arild. Er det virkelig så fryktelig mye verre å scoret et mål med hånda enn å f.eks. dytte vekk en motspiller uregelmentert for så å score mål? I begge tilfeller så scores det mål ved at man bryter med regelverket. Omtrent hver eneste serierunde scores og godkjennes det mål som ikke skulle vært godkjent. Prinsipielt ser jeg ikke noe forskjell på å bruke hånda/sparke noen/dytte noen for så å score et mål.

Hver eneste fotballspiller gjør noe ulovlig i hver eneste kamp. Hvor mange ganger har dere opplevd en forsvarsspiller gå til dommeren og sagt at han burde blåst straffe mot han selv fordi han gjorde noe ulovlig?
          Kunne ikke sagt det bedre selv.

Synes det er mye værre å f.eks. filme enn det Sundgot gjør der.

Kommentar

• Hel1017
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Oct 2008
            • 196

Hands er juks! Og ferdig med saken!

De som syns at ett poeng er bra i denne kampen er tapere:twisted:

Det var faen ikke bra i det hele tatt. Denne kampen skulle vi ha punktert i første omgang.
            Men som så mange ganger før, når gutta styrer matchen så legger de seg bakpå og så kommer smellene.
            Det er en jævlig stygg uvane som B-gjengen må få tatt tak i snarest!

Det som skuffer meg mest er guttas mentalitet når det gjelder å kline til i mann mot mann duellene.
            I mange situasjoner ble det rygging, rygging og rygging, i stedet for å stå fram å klemme til.
            Det virka som de var redde for beina sine.

Ved den første scoringa til glimt var ikke Nosa oppe i spilleren i det hele tatt. Han fikk spille inn i boksen helt uforstyrra. Og der var Eriksen på etterskudd. Et tullemål. Slike har jeg sett litt for mange av i år. Og hvor var Johnsen?

På den andre scoringa som kom fra samme side, så rygga Johnsen nesten helt inn til 16m i duell mann mot mann. Og Glimt fikk slå inn helt upressa igjen. Eriksen tapte en hodeduell, og så var det gjort.

Jeg er ikke oppdatert på statusen til Ringstad, men det virker på meg som at vi trenger en ny venstre back også snart.
            Evnt satse på Lasse og Karim som backpar. Men Lasse er tydelig ute av kampform og vil nok neppe levere mange store prestasjoner videre i år.

Når det gjelder den offensive samhandlingen, så er det vel først og fremst tempo som er problemet i mine øyne. Det går så sakte! Spesielt når vi vinner ballen og skal kontre.
            Rett og slett fordi vi ikke har midtbanespillere som har det tempo eller teknikken som kreves.
            Mykle og Søgård jobber og kjemper, men det blir ikke noe mer ut av det.
            Nosa er brukbar framover, men suger i det defensivet arbeidet. Og det gjelder ikke bare når han spiller halvskada!

Edwin og Arild har jeg klokketro på, men de må brukes riktig.
            Og det krever en midtbane som fungerer.

Også var det benken da...
            Som så mange andre skjønner jeg ikke hvorfor ikke Berg evner å bytte ut spillere som er sluttkjørt.
            Greit nok at vi kanskje har våre beste spillere på banen, men Glimt spillerene var også slitne, så det måtte da kunne ha gått ann å gjøre et offensivt bytte slik at vi kunne har kjørt på litt framover i de siste 10-15 min.
            Vi spilte på hjemmebane mot et lag som IKKE er noe bedre enn oss!

Og med det samme vi snakker om fair play...
            Glimt spillera som la seg ned for den minste lille ting, eller spiller ut ballen fordi en spiller må knyte skolissa. FY FAEN!
            Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

Kommentar

• Raskolnikov
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1453

Tragikomisk når Nosa signaliserer for offside(!?) før utlikningen.
              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• KanariLance
                Medlem
                Hoffnarr
                • May 2006
                • 59

Opprinnelig skrevet av Hel1017
                Hands er juks! Og ferdig med saken!

De som syns at ett poeng er bra i denne kampen er tapere:twisted:

Det var faen ikke bra i det hele tatt. Denne kampen skulle vi ha punktert i første omgang.
                Men som så mange ganger før, når gutta styrer matchen så legger de seg bakpå og så kommer smellene.
                Det er en jævlig stygg uvane som B-gjengen må få tatt tak i snarest!

Det som skuffer meg mest er guttas mentalitet når det gjelder å kline til i mann mot mann duellene.
                I mange situasjoner ble det rygging, rygging og rygging, i stedet for å stå fram å klemme til.
                Det virka som de var redde for beina sine.

Ved den første scoringa til glimt var ikke Nosa oppe i spilleren i det hele tatt. Han fikk spille inn i boksen helt uforstyrra. Og der var Eriksen på etterskudd. Et tullemål. Slike har jeg sett litt for mange av i år. Og hvor var Johnsen?

På den andre scoringa som kom fra samme side, så rygga Johnsen nesten helt inn til 16m i duell mann mot mann. Og Glimt fikk slå inn helt upressa igjen. Eriksen tapte en hodeduell, og så var det gjort.

Jeg er ikke oppdatert på statusen til Ringstad, men det virker på meg som at vi trenger en ny venstre back også snart.
                Evnt satse på Lasse og Karim som backpar. Men Lasse er tydelig ute av kampform og vil nok neppe levere mange store prestasjoner videre i år.

Når det gjelder den offensive samhandlingen, så er det vel først og fremst tempo som er problemet i mine øyne. Det går så sakte! Spesielt når vi vinner ballen og skal kontre.
                Rett og slett fordi vi ikke har midtbanespillere som har det tempo eller teknikken som kreves.
                Mykle og Søgård jobber og kjemper, men det blir ikke noe mer ut av det.
                Nosa er brukbar framover, men suger i det defensivet arbeidet. Og det gjelder ikke bare når han spiller halvskada!

Edwin og Arild har jeg klokketro på, men de må brukes riktig.
                Og det krever en midtbane som fungerer.

Også var det benken da...
                Som så mange andre skjønner jeg ikke hvorfor ikke Berg evner å bytte ut spillere som er sluttkjørt.
                Greit nok at vi kanskje har våre beste spillere på banen, men Glimt spillerene var også slitne, så det måtte da kunne ha gått ann å gjøre et offensivt bytte slik at vi kunne har kjørt på litt framover i de siste 10-15 min.
                Vi spilte på hjemmebane mot et lag som IKKE er noe bedre enn oss!

Og med det samme vi snakker om fair play...
                Glimt spillera som la seg ned for den minste lille ting, eller spiller ut ballen fordi en spiller må knyte skolissa. FY FAEN!
                Er både enig og uenig i mye av det du skriver her.
                Uenig når det gjelder Eriksen. Lasse spilte en heller svak første omgang, men utover i andre var han jo helt sjef utpå der.
                Og tempomessig synes jeg det begynner å ligne på noe i forhold til tidligere. Som sagt i et tidligere innlegg så syns jeg vi begynner å se hva Berg vil med dette laget, og jeg gleder meg villt til fortsettelsen.
                Mykle gjør en veldig bra match, og det var faktisk hans defensive jobb som førte til angrepet som ga oss 1-0.
                Men jeg er helt enig i det du sier om at vi rygger for mye. I hver eneste kamp sitter jeg med hyperangst når motstanderne nærmer seg sekstenmeter'n vår
                FORZA FUGLA
                I med og motgang, vi er Lillestrøm!
                FUGLA FOR LIFE!

Kommentar

• KrisB
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2008
                  • 2923

Handsen til Legneden var stygg, men morsomt at han blir sammenlignet med Messi og Maradonna da.

Bra andre ser det vi alltid har sett hele tia.

Kommentar

• Loddet
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2004
                    • 325

Skulle like og sett reaksjonene her inne om det var Occean som hadde viljehandset. Tviler en god del på at han hadde sluppet like unna som det Arild gjør.

Kommentar

• Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

Selvfølgelig slipper Legenden billigere unna enn det Occean ville gjort. Occean er den største skuffelsen vi har sett på Åråsen på mange år. Han kosta 8 mill, og et halvt år senere var han utelatt fra troppen (!) fordi han leverte så begredelig. En ting er at Occean er den dårligste spilleren vi har fotballferdighetsmessig (her skiller jeg mellom fotballferdigheter og fysiske ferdigheter), men det mest provoserende er holdningen han viser til yrket sitt. Da Nordlie kom, gikk han ned en del i vekt (5-6 kg?). De ekstra kiloene skulle aldri vært der i utgangspunktet. Nå ser det for øvrig ut som om de er tilbake...

Kommentar

• Loddet
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2004
                        • 325

Opprinnelig skrevet av Lars
                        Selvfølgelig slipper Legenden billigere unna enn det Occean ville gjort. Occean er den største skuffelsen vi har sett på Åråsen på mange år. Han kosta 8 mill, og et halvt år senere var han utelatt fra troppen (!) fordi han leverte så begredelig. En ting er at Occean er den dårligste spilleren vi har fotballferdighetsmessig (her skiller jeg mellom fotballferdigheter og fysiske ferdigheter), men det mest provoserende er holdningen han viser til yrket sitt. Da Nordlie kom, gikk han ned en del i vekt (5-6 kg?). De ekstra kiloene skulle aldri vært der i utgangspunktet. Nå ser det for øvrig ut som om de er tilbake...
                        At Occean er en fiasko var ikke poenget med innlegget. Poenget er at Sundgot slipper unna med det meste. Viljehandsen kunne fort resultert i rødt kort, og jeg mener det derfor er rart at folk her inne sågar mener det han gjorde var "heltemessig". Det er jeg uenig i.

Kommentar

• erlando
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2006
                          • 858

Opprinnelig skrevet av Loddet
                          At Occean er en fiasko var ikke poenget med innlegget. Poenget er at Sundgot slipper unna med det meste. Viljehandsen kunne fort resultert i rødt kort, og jeg mener det derfor er rart at folk her inne sågar mener det han gjorde var "heltemessig". Det er jeg uenig i.
                          Hvor i regelverket er det åpning for å gi rødt kort for det Sundgot gjorde?

Utdrag fra regelboka:
                          Rødt kort (utvisning) kan gis ved,
                          - voldsom takling
                          - voldelig oppførsel
                          - spytting på motspiller
                          - Med vilje forhindre motstanderlaget sjansen til å skåre mål ureglementert.
                          - at man mottar sitt andre gule kort.
                          Jeg noterer meg at det rundt om på nettet er mange supportere av andre lag som i harnisk hyler om at det burde være rødt kort, lang tids utestengelse og gjeninnføring av gapestokk og dødsstraff, men jeg har til gode å se et faktisk argument for det synspunktet.
                          Ja til pause i pausen!

Kommentar

• Loddet
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2004
                            • 325

Opprinnelig skrevet av erlando
                            Hvor i regelverket er det åpning for å gi rødt kort for det Sundgot gjorde?

Utdrag fra regelboka:
                            Jeg noterer meg at det rundt om på nettet er mange supportere av andre lag som i harnisk hyler om at det burde være rødt kort, lang tids utestengelse og gjeninnføring av gapestokk og dødsstraff, men jeg har til gode å se et faktisk argument for det synspunktet.
                            I NFFs regelverk paragraf 1 om når rødt kort kan gis, kan det leses at rødt kort kan gis når spilleren er skyldig i alvorlig brudd på spillereglene. http://www.fotball.no/Documents/PDF/...er_fotball.pdf (s23). Da blir vurderingen om viljehands for å sikre seier i en fotballkamp er et alvorlig brudd på reglene eller ikke. Jeg har sett kamper (på lavere nivå) hvor dette er gitt, og mener det fint kunne vært mulig å gi i denne situasjonen.

Kommentar

• Mynten
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 484

Da begynner vi å bevege oss ut i farlige gråsoner hvis man skal trekke paralleller til at viljehands kan være et alvorlig brudd på reglene. Husker ikke helt hvilken kamp det var, men husker i alle fall at Demidov scoret mål for RævBK etter å ha hatt to strake armer i ryggen på en forsvarsspiller. Målet ble godkjent, men skal man følge meningene til Loddet så skulle dette da vært rødt kort. Helt uforståelig for meg.

Kommentar

• norskpoker
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2007
                                • 399

Selvfølgelig slipper Legenden billigere unna enn det Occean ville gjort. Occean er den største skuffelsen vi har sett på Åråsen på mange år.
                                Jaha ja. Hvilken verden lever så du i? Occean har, selv om han virker totalt udugelig til tider, scoret bra med mål for oss og sikret nesten på egenhånd cupgullet for oss i forfjor. At du klarer å kalle denne mannen for "den største skuffelsen på Årårsen på mange år" er rett og slett utrolig og historieløst. Orijanta, Kiesenebner, Brenne og Bjørkøy går langt utpå Occean i forhold til skuffelser i mine øyne.

Kommentar

• LasseN
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 1610

Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                  (...)Orijanta, Kiesenebner, Brenne og Bjørkøy går langt utpå Occean i forhold til skuffelser i mine øyne.
                                  Hvis du da mener at Brenne stiller i samme skuffelse-klasse som Orijenta, så er vel det som å sidestille radioaktivt avfall med hestemøkk...
                                  LasseN

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

Åpne spørsmål til Lars Bohinen: Hvor mange ganger handset du selv, mens du var spiller ? Hva har du imot akkurat Arild Sundgot, trolig en av landets mest fairspillende, beskjedne og med godlynte spillere ? Ble du behandla unfair i LSK siden du nå så til de grader er ute etter å sverte din tidligere arbeidsgiver ? Skjønner du ikke at dette slår negativt tilbake på ditt eget navn og omdømme innenfor fotballkretser ?

Og det alle mest viktigste spørsmålet: er det mer fair play å å denge motspillere i ansiktet (Anthony Annan), spille død for å få karantene og utvisning på motspillere (Anthony Annan), utallige ganger å prøve å falle for å få urettmesige straffespark (Veigur Pall Gunnarsson) eller å oppføre seg komplett rabiat fullidiot på banen (Inge Andre Olsen, Daniel Nannskog, Martin Andresen) gjennom en hel karriere enn som spiss å touche ballen med hånda to - 2 - ganger i løpet av en karriere ?

Hva feiler det deg egentlig, ser du ikke bjelken i ditt eget øye, evner du ikke å feie for din egen dør før du absolutt skal rett ut i media å kaste skitt på andre, for ting som du og den klubben du representerer gjør så mye værre selv ? ?

Stabæk som klubb har fint lite med fair play å gjøre, og enda prøver du å renvaske din egen klubb og i prossessen sverte din tidligere klubb og arbeidsgiver.

Det hele er pinlig for en person. En person som står igjen med TAPERSTEMPEL midt oppi det hele. Den en gang dyktige midtbanespiller, men åpenbart ikke så veldig intelligente leder - Lars Bohinen.

"Jeg mener imidlertid at klubbene nå må ta ansvar, og ta en runde på det om det er greit at alle midler skal tas i bruk for å vinne fotballkamper", konstaterer Bohinen. Bohinens klubb tar selv alle mulige tillatte og ikke tilatte midler i bruk for å vinne fotballkamper, men dette overser han glatt i sin iver etter å sverte andre.

"Jeg er i mot alt som har med juks i idrett å gjøre, slår han (Bohinen) fast.
                                    Lars, du jobber selv i en jukseklubb. Dere tok farvel med fair play den dagen dere signerte ovenfornevnte Olsen, Annan, Nannskog, Pall Gunnarsson, Martin Andresen.
                                    Last edited by Hamburg & Kanari; 22.09.2009, 16:48.
                                    LSK Norges beste lag

Kommentar

• mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

Spørsmålet er vel om det er særlig meningsfylt å stille spørsmål til Bohinen, noe omløp andre steder enn genetaliene kreves det jo for å forstå selv de enkleste spørsmål.
                                      Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Xavi
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 1275

Selvfølgelig slipper Legenden billigere unna enn det Occean ville gjort. Occean er den største skuffelsen vi har sett på Åråsen på mange år.
                                        Kødder du nå? Her er det tydelig at du har noe virkelig i mot Occean for å si at han er den største skuffelsen vi har sett på mange år blir bare komisk. Regner med at du sa det samme etter de to målene mot Haugesund 2007?
                                        Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                        Anders, Tidligere styremedlem KFL

Kommentar

• reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13278

Opprinnelig skrevet av Xavi
                                          Kødder du nå? Her er det tydelig at du har noe virkelig i mot Occean for å si at han er den største skuffelsen vi har sett på mange år blir bare komisk. Regner med at du sa det samme etter de to målene mot Haugesund 2007?
                                          Alt jeg la merke til var legendens perfekte innlegg

Kommentar

Working...