Sorry, dette blir litt langt. Men det er et viktig tema! Og jeg vil aller helst at det skal ligge her i hovedforumet. Please..
Sportslig ser vi ut til å klare og redde stumpene i en skuffende sesong. Tre hjemmekamper gjenstår, og spørsmålet er hva vi ønsker å oppnå i de kampene - bortsett fra å ta ni poeng.
Jeg synes administrasjonen i LSK, klubben for øvrig, KFL og alle andre på og rundt Åråsen skal gjøre alt de kan for å få mest mulig publikum på de tre kampene.
Vi har hatt flaue tilskuertall i høst. Tall som selvfølgelig reflekterer kvaliteten på "varen" som er blitt tilbudt. Slik sett er det flere naturlige forklaringer på at det kommer så få for å se oss.
Likevel er drøyt 6000 tilskuere for Norges mest tradisjonsrike fotballklubb en skam. Og det er ikke publikums skyld at det ikke kommer flere.
Markedsføring og LSK er et gammelt tema, og det er synd om debatten bare lever her på forumet - og ikke i korridorene på Åråsen. Er det slik?
"Romerike mot Buskerud/Telemark/Nordland/Oslo" osv holder ikke som kommunikasjonsplattform i 2009. Punktum!
Og selv om alle i LSK-familien har et ansvar for å pushe kamper, så må aktivitetene initieres fra LSK-administrasjonen.
Nå er det såpass kort tid igjen av sesongen, at det ikke er mulig å legge en ny strategi. Derfor må man improvisere (improvisere = å gjøre noe «på stående fot» uten å ha forberedt det eller å ha tenkt det ut på forhånd. Wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Improvisasjon)
Her er det viktig å påpeke at det å improvisere ikke nødvendigvis betyr at man pådrar seg mer kostnader. Særlig ikke om man er villig til å tenke litt utradisjonelt. F eks invitere noen kreative personer til en liten idèdugnad? Slikt kan det komme veldig mye godt ut av. Og i dagens kommunikasjonssamfunn så er det utrolig mange kanaler som kan brukes uten at det nødvendigvis koster noe annet enn INNSATS.
Men det krever at noen tar initiativ og skaper møteplassen. Det initiativet må komme fra LSK.
Ja, jeg vet at LSK har nedbemannet, og at medarbeidere som jobbet mot personmarkedet måtte gå. Men det betyr jo ikke noe annet enn at de som er igjen også må ta seg av den oppgaven.
De fleste av oss som jobber i det private næringslivet har opplevd nedbemanninger det siste året, og vi har fått flere oppgaver på færre hoder. Men vi må løse dem!
Målet mitt med denne posten er å få i gang debatten (nok en gang), om hvilke grep vi som er glad i LSK kan ta for å få mere folk på tribunen.
Jeg tror det er viktig å skape positive opplevelser på tampen av denne sesongen i forhold til det som skal skje neste år.
For da skal vi bli gode, da...
Sportslig ser vi ut til å klare og redde stumpene i en skuffende sesong. Tre hjemmekamper gjenstår, og spørsmålet er hva vi ønsker å oppnå i de kampene - bortsett fra å ta ni poeng.
Jeg synes administrasjonen i LSK, klubben for øvrig, KFL og alle andre på og rundt Åråsen skal gjøre alt de kan for å få mest mulig publikum på de tre kampene.
Vi har hatt flaue tilskuertall i høst. Tall som selvfølgelig reflekterer kvaliteten på "varen" som er blitt tilbudt. Slik sett er det flere naturlige forklaringer på at det kommer så få for å se oss.
Likevel er drøyt 6000 tilskuere for Norges mest tradisjonsrike fotballklubb en skam. Og det er ikke publikums skyld at det ikke kommer flere.
Markedsføring og LSK er et gammelt tema, og det er synd om debatten bare lever her på forumet - og ikke i korridorene på Åråsen. Er det slik?
"Romerike mot Buskerud/Telemark/Nordland/Oslo" osv holder ikke som kommunikasjonsplattform i 2009. Punktum!
Og selv om alle i LSK-familien har et ansvar for å pushe kamper, så må aktivitetene initieres fra LSK-administrasjonen.
Nå er det såpass kort tid igjen av sesongen, at det ikke er mulig å legge en ny strategi. Derfor må man improvisere (improvisere = å gjøre noe «på stående fot» uten å ha forberedt det eller å ha tenkt det ut på forhånd. Wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Improvisasjon)
Her er det viktig å påpeke at det å improvisere ikke nødvendigvis betyr at man pådrar seg mer kostnader. Særlig ikke om man er villig til å tenke litt utradisjonelt. F eks invitere noen kreative personer til en liten idèdugnad? Slikt kan det komme veldig mye godt ut av. Og i dagens kommunikasjonssamfunn så er det utrolig mange kanaler som kan brukes uten at det nødvendigvis koster noe annet enn INNSATS.
Men det krever at noen tar initiativ og skaper møteplassen. Det initiativet må komme fra LSK.
Ja, jeg vet at LSK har nedbemannet, og at medarbeidere som jobbet mot personmarkedet måtte gå. Men det betyr jo ikke noe annet enn at de som er igjen også må ta seg av den oppgaven.
De fleste av oss som jobber i det private næringslivet har opplevd nedbemanninger det siste året, og vi har fått flere oppgaver på færre hoder. Men vi må løse dem!
Målet mitt med denne posten er å få i gang debatten (nok en gang), om hvilke grep vi som er glad i LSK kan ta for å få mere folk på tribunen.
Jeg tror det er viktig å skape positive opplevelser på tampen av denne sesongen i forhold til det som skal skje neste år.
For da skal vi bli gode, da...
Kommentar