Fredrikstad FK - Lillestrøm SK, Lørdag 26 Sept, kl 16:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

Opprinnelig skrevet av Grusom B
    Vi manglet Nosa. Han er den suverent viktigste spilleren vi har, og da kan du ikke si at vi valgte fra øverste hylle.
    Helt feil Nosa var tilgjengelig han.

Kommentar

• HolterKanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 1603

Opprinnelig skrevet av Hexaphim
      Det er vel kun én kamps karantere når man får rødt pga to gule?

Med mindre NFF tar i bruk LSK-regelen, selvfølgelig...
      Mener regelen sier 2 kamper ved direkte rødt og 1 ved 2 gule ja... Men han hadde allerede 1 kamp pga det første kortet så han må vel sone 2
      ***Større baller enn vett***

Kommentar

• Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
        Mener regelen sier 2 kamper ved direkte rødt og 1 ved 2 gule ja... Men han hadde allerede 1 kamp pga det første kortet så han må vel sone 2
        Den andre gule gir han 4 totalt og gjør at han må sone igjen dersom han får 1 gult til... men skal bare sone 1 kamp pga dagens 2 gule.

Kommentar

• KrisB
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2008
          • 2923

feil. Når han fikk det første gule kortet så måtte han sone. Når han fikk sitt andre etter kampen så hadde ikke det noe å si. At han først fikk en utestengelse på det første har og han fikk rødt etter på gjør ikke at han må stå over to kamper.

Det røde gjør ikke noe. Bortsett fra at han nå har to gule på kontoen sin.

Kommentar

• KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

Er ingen regel som sier direkte rødt kort gir to kamper.

2. UTELUKKELSE I 1 KAMP gis normalt ved utvisning dersom forseelsen ikke faller inn
            under punktene 3, 4 eller 5 nedenfor. En kamps utelukkelse gis normalt for bl.a.:
            a) munnbruk mot dommer.
            b) grov munnbruk mot med-/motspiller, publikum eller andre.
            c) gjentatte overtredelser av spillereglene.
            (Benyttes overfor spiller som tidligere i kampen har pådratt seg gult kort og som senere
            gjør en forseelse som betinger advarsel).
            d) å felle, holde eller på annen måte stoppe en motspiller i scoringsposisjon – eller på vei
            til en slik – uten selv å ha mulighet til å nå ballen.
            e) ved forsettlig hands av spiller på forsvarende lag for å hindre scoring eller klar
            mulighet til å score.
            f) forsøk på å sparke eller slå i kamp om ballen.
            g) å felle en motspiller bakfra.

3. UTELUKKELSE I 2 KAMPER gis normalt ved noe grovere forseelser, som bl.a.:
            a) sparke eller slå i kamp om ballen.
            b) for å forsøke å sparke eller slå eller å dytte hvis spillet er avbrutt eller foregår på annet
            sted på banen.
            c) for gjentatt eller grov munnbruk mot dommer (under grov munnbruk regnes også
            sjikane, obskøne bevegelser, vise fingeren eller lignende).
            d) for voldsom opptreden mot med- eller motspiller.

4. UTELUKKELSE I 3 – 6 KAMPER gis ved grove forseelser som bl.a.:
            a) å sparke eller slå hvis spillet er avbrutt eller foregår et annet sted på
            banen.
            b) gjentatt grov munnbruk mot dommer.
            c) uttalelser som etter sitt innhold ansees rasistiske eller diskriminerende.
            d) å nekte å oppgi navn eller gi andre opplysninger som dommer ber om.

Kommentar

• andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

Håpløs dømming i forkant av målet. Klar offside på gardar johansson, og selv om han ikke rører ballen skjermer han den til Askar, og er på så sett meget aktiv i spillet. Elendig Øvrebø, nok en gang.

Skal ikke skylde på dommeren i dag, men det hviler en forbannelse over denne klubben når det gjelder dommerprestasjoner. Vi har jo aldri noen som helst form for marginer.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• mrognan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2008
                • 847

Gutta synes ikke Nordea-pølsene var no gode, derfor prøver dem alt dem kan å unngå seier. Kan ihvertfall virke litt sånn..
                Morten

Kommentar

• Bolsen3
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 1061

Opprinnelig skrevet av mrognan
                  Gutta synes ikke Nordea-pølsene var no gode, derfor prøver dem alt dem kan å unngå seier. Kan ihvertfall virke litt sånn..
                  Eller så er de så gode at gutta ikke har gjort annet enn å spise pølser. Kan virke litt sånn

Kommentar

• sigurdsen
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 1826

en karakterbok bør vel være enkel, svært få som lukter på 3 tallet. Kanskje den dårligste kampen jeg har sett av sportsklubben på flere år.
                    Barsom er et rasshøl!

Kommentar

• Canário
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1471

Skuffende å skape så lite mot et lag som er blant dem som slipper inn mest i eliteserien, og i dag til og med uten Piiroja. Men det er ikke så overraskende når vi stiller med det som kanskje er den dårligste midtbanen i serien. Sliter med å se at Nosa skal bli vraket i dag - han har i flere kamper vist stigende form og vært vår desidert mest skapende midtbanespiller. Han er alltid spillbar, og er en "garantist" for å spille mer variert gjennom midtbanen og sette opp andre til sjanser. Det hadde vi trengt i dag, for makan til rot, mæling og lite spill på midtbanen har jeg ikke sett siden jeg sist spilte bedriftfotball.

Skjønner ikke hvorfor det ble en "defensiv" taktikk og det heller ikke ble gjort grep før. Søgård og Kiko var vel knapt over midtbanen gjennom hele kampen. Tokstad har engang ikke vært med i de siste LSK 2-kampene, og er heller ingen kantspiller. I 2. omgang ville jeg faktisk heller ha sett Gulbrandsen på kanten, han har i det minste spisskompetanse. Å ikke være i nærheten av en sjanse før Nosas skudd i 2. omgang er uansett altfor dårlig. Men det har vel igjen med manglende stabilitet i laget, med forandringer fra sist - for øvrig bare en dag etter at RB proklamerte for "skadefri tropp". Og når det måtte bli en endring i backfireren kunne man ha prøvd å holde midtbanen nogelunde sånn den har vært (og fungert) før, men Kiko på høyrekant, Nosa og Søgård sentralt og Myklebust på venstre?

Kommentar

• tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

Logi 4 kunne tatt målet.
                        Karim 3 kontroll bakover ingen ting framover ,elendige dødballer.
                        Pedersen 6 full kontroll ,dumme kort.
                        Kippe 6 også full kontroll.
                        Eriksen 4 Samme som med Karim
                        Mykle 1 forferdelig kamp,dempa ballen til motspiller hele tiden.
                        Kiko 1 På tide og vise seg fram nå,har kun 3 gode kamper i gul trøye og dette var ikke en av dem.
                        Espen 2 løper mye men ruser og er lett og lure.+ for at han takket fansen etter kampen ( så med andre ord han spilte til stolpe)
                        Tokstad 1 bør spille på 2 laget før han spiller på a laget,duellsvak.
                        Legenden 2 utrolig treig og kommer aldrig inn i press på motspiller.
                        Edwin 4 sørgelig aleine,men den enste med teknikk og fart .Kunne med litt hell scoret 1 mål.
                        Henning Berg 1 jeg personlig skal greie og sette opp laget bedre en dette,hvorfor spiller ikke Nosa fra start og så tar man ikke ut Edwin når Nosa kommer på banen.
                        KFL 9 Herlig stemning og morro og se at alle drar i samme retning( hvorfor får vi ikke til dette på hjemmebane)
                        Øverbø 1 er bare dust og drit dårlig.

Kommentar

• Serbern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 5496

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Logi 4 kunne tatt målet.
                          Han hadde ett par dårlig involveringer og utspill, men å si at han kunne tatt målet mener jeg er feil.

Kommentar

• tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

Opprinnelig skrevet av Serbern
                            Han hadde ett par dårlig involveringer og utspill, men å si at han kunne tatt målet mener jeg er feil.
                            Han står helt feil plassert i det skuddet kommer.

Kommentar

• Canário
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1471

Den er tagbar, men ingen tabbe. En god keeper skal imidlertid ta den. Andersson skal heller ikke få skyte så upressa.

Paradoksalt nok kan NFF bli redningen i år også, ved at Lyn blir slått konkurs...

Kommentar

• Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

En ting som bekymrer meg er at både spillere og trenere ser ut til å tro at de faktisk ikke spiller så ille dårlig... Men at motstandern har flaks som vinner på ett lykketreff som egentlig var offside og at dommern ødelegger kampen med ujevn dømming!!! Men våkn opp a gutter, dommerne hater LSK og kommer aldri til å dømme rettferdig... Men at dere løper rundt som hodeløse kyllinger uten evner til å behandle ballen, ja det er deres egen skyld. Kom dere på trening, få opp trøkket og gi hverandre en skikkelig omgang....

Kommentar

• El Caco
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2009
                                  • 2286

hvorfor spiller ikke Nosa fra start ...
                                  Folk har ikke fått med seg at Nosa ble skada mot Glimt eller? Sier jo seg selv at han kanskje ikke var klar for en full kamp mot FFK. Tror HB vet hva han driver med, selv om det kanskje ikke ser slik ut til tider. Etter min mening bedre å spare Nosa til de særdels viktige Lyn og Sandefjord kampene, enn å bruke ham/risikere å bli langtidsskadet i en kamp som det er svært vanskelig å vinne.
                                  Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• El Caco
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2009
                                    • 2286

Joa, men se på det slik. Hvis han hadde stått midt i mål, og Andersson hadde skutt på andre siden av Pedersen(?) og han hadde ikke sett utgangen så hadde det IGJEN vært han sin tabbe siden skuddet kommer i "keeperhjørnet"
                                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

Opprinnelig skrevet av El Caco
                                      Folk har ikke fått med seg at Nosa ble skada mot Glimt eller? Sier jo seg selv at han kanskje ikke var klar for en full kamp mot FFK. Tror HB vet hva han driver med, selv om det kanskje ikke ser slik ut til tider. Etter min mening bedre å spare Nosa til de særdels viktige Lyn og Sandefjord kampene, enn å bruke ham/risikere å bli langtidsskadet i en kamp som det er svært vanskelig å vinne.
                                      Ifølge meget pålitelige kilder så var grunnen til at Nosa ikke startet at han har fått litt stjerne nykker og trengte og komme ned på jorda igjen.

Kommentar

• Ranakanaris
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 499

Vinner vi ikke neste kamp så er jeg stygt redd for att det blir nedrykk, for nå står LSK midt i toglinja og ser ett tog komme i full fart mot seg som skal til første divisjon. Og det toget håper jeg att vi klarer å hoppe unna.

Kampen i dag kunne ha like gjerne ha vippet LSK sin vei, men nå er ikke LSK kjent for att ballen spretter i rett retning om dagen.

Kommentar

• norskpoker
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2007
                                          • 399

Ved et par anledninger i dag sto keeperen vår altfor nær første stolpe og lot det lengst hjørnet stå helt åpent. Jeg tror vi skal avvente litt før vi bestemmer oss for at han virkelig er såpass god som han kan ha virket til å være.

Når det gjelder kampen i dag så er det rævva fra start til mål. Pedersen og Kippe er bra, resten er søppel. Arild Sundgot har gjennom de siste kampene vist sitt naturlige nivå og at mannen ikke er i nærheten av å være god nok til å fortjene den legendestatusen veldig mange her inne vil gi han. På dager som i dag er det nettopp spillere som han som skal gå foran og avgjøre kampen for oss, men akkurat det var han langt i fra.

BennyLems tråd om Bergs utilstrekkelighet er på så sin plass. HB har ikke vist noe som helst så langt og det er virkelig på tide å skjerpe seg for denne mannen også. Jeg håper og regner med at plassen er sikret etter kampen mot Lyn. Da bør Berg får 10+ kamper til for å spille inn et nytt lag som skal lede LSK mot toppen i løpet av de neste par årene. Er det fremdeles like rævva da bør det være på hue og rævva ut.

Kommentar

Working...