Fredrikstad FK - Lillestrøm SK, Lørdag 26 Sept, kl 16:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    Opprinnelig skrevet av tullebukk
    Ifølge meget pålitelige kilder så var grunnen til at Nosa ikke startet at han har fått litt stjerne nykker og trengte og komme ned på jorda igjen.
    Kildene dine tar nok feil. Igjen. Nosa nektet å spille fra start pga sterke smerter i den skadede foten.

    Kommentar

    • sholen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2009
      • 381

      Opprinnelig skrevet av antikris
      (sensurert edit): "Øvrebø er en kødd av dimensjoner", men fy faen; selv med ivar hoff som dommer hadde vi tapt denne kampen. Har seriøst aldri sett et så svakt LSK. At vi ikke tapte mer skyldes utelukkende at æreløse hunder var nesten like dårlige som oss. Feilpasningene, mangelen på elementære ferdigheter, de personlige valgene... Det var faenmeg flaut.
      Det hadde vi nok ikke, med en våken og dommer som står på de rette stedene, så hadde kippe fått straffe mot slutten av kampen.

      I den situasjonen så står Øvrebø med hånden over øynene pga sola. (har ikke noen link), men hvis du ser på klippet fra den situasjonen, så er det en glippe på to-tre meter i bredden hvor solen skinner inn på stadion, og der står selvfølgelig tullingen. Er jo en helt tullete plassering spør du meg.

      Kommentar

      • iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

        Hva med den situasjonen som keeperen til Freksta kløner og Edwin kommer forbi han på innsida? så legger keeperen armen rundt hodet til Edwin...

        Er ikke dette straffe?
        Kanarifugla flyr høyt i år!

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          Opprinnelig skrevet av iL
          Hva med den situasjonen som keeperen til Freksta kløner og Edwin kommer forbi han på innsida? så legger keeperen armen rundt hodet til Edwin...

          Er ikke dette straffe?
          Jo i følge regelboka er nok det straffe, på lik linje med situasjonen Kippe var i.. Men i regelboka til norske dommere står det ett egent avsnitt for hvert regelbrudd hvor de forklarer hva som er "riktig" å gjøre i samme situasjon når en LSK spiller er innvolvert...
          Kort fortalt står det: Overse alt som kan gå i fordel LSK.
          Så de få gangene vi faktisk får straffe er det nok fordi dommern "glemte" at han faktisk dømte LSK....

          Kommentar

          • sholen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2009
            • 381

            Opprinnelig skrevet av Folke
            Jo i følge regelboka er nok det straffe, på lik linje med situasjonen Kippe var i.. Men i regelboka til norske dommere står det ett egent avsnitt for hvert regelbrudd hvor de forklarer hva som er "riktig" å gjøre i samme situasjon når en LSK spiller er innvolvert...
            Kort fortalt står det: Overse alt som kan gå i fordel LSK.
            Så de få gangene vi faktisk får straffe er det nok fordi dommern "glemte" at han faktisk dømte LSK....
            tror faktisk vi blir straffet også på at vi en et fair spillende lag. vi kaster oss ikke som om noen hadde skutt på oss. tror rett og slett at vi ikke for straffe fordi edwin blir stående/stopper opp og ikke faller

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              Opprinnelig skrevet av sholen
              tror faktisk vi blir straffet også på at vi en et fair spillende lag. vi kaster oss ikke som om noen hadde skutt på oss. tror rett og slett at vi ikke for straffe fordi edwin blir stående/stopper opp og ikke faller
              FFK er jo desidert verst i klassen her, på lik linje med Kovacs i Odd...

              Kommentar

              • sholen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2009
                • 381

                Opprinnelig skrevet av Folke
                FFK er jo desidert verst i klassen her, på lik linje med Kovacs i Odd...
                helt enig...hadde egentlig ikke noe imot FFK før kampen på Åråsen i fjor....de lå jo strødd. lurer på om supporterne er stolte over slik innstilling. Veit i alle fall med meg selv at jeg hadde vært flau om våre spillere holdt på slik. Men det er vel noe av det som også karaktiserer norske dommere også...her i landet er det liksom greit. hørte noen rykter for et års tid siden hvor Annan stor spilte, men utenlandske klubber ikke var interessert grunnet hans "lyst" til å falle for ofte.

                kommer heller langt ned på tabellen som et fair spillende lag, enn noen som må ty til skuespill for å få avgjørelser i sitt favør

                Kommentar

                • skotten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 1794

                  Opprinnelig skrevet av Folke
                  Så de få gangene vi faktisk får straffe er det nok fordi dommern "glemte" at han faktisk dømte LSK....
                  Skal ikke se bort ifra at situasjonen med Edwin og Stamatopolous vel så mye ble avgjort på at det var en keeper vs angrepsspiller-situasjon. Ekstremt ofte skal det lite til at angrepsspiller blir blåst av. Når keeper har gjort noe galt, blir ofte spillet bare vinket videre. (med mindre det er en soleklar felling der keeper ikke er for sein) Her ble spillet vinket videre, og er bevis nok for meg til å mene at en modig og korrekt opptredende dommer hadde blåst straffe der.

                  Normalt sett ville jeg reagert på påstander som at "dommeren har noe i mot LSK" som ren sutring, men i Øvrebøs tilfelle begynner jeg virkelig å lure på om det er noe i det. Basert på hans generelle linje dog, ikke så mye på denne situasjonen.

                  Kommentar

                  • antikris
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 520

                    Ok, men da Logi moste Gashi da? Er jo straffe det også. Syns det er for lettvint å skylde på dommeren denne gangen.

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      Uten at jeg gidder å sette opp noen statistikk ser det ut til at han er langt mer slepphendt med kort i våre kamper enn andres. Jeg mistenker ingen for bevisst å jukse, men det er helt soleklart at sympatier/antipatier slår ut, sepsielt når det gjelder hvor lista legges. LSK spillere får gjerne et ekstrakort av ham for kjeftbruk eller annet hver gang en annen spiller begår den faktiske forseelsen. Antall situasjoner hvor det blir delt ut kort til begge lag må være langt høyere når Øvrebø dømmer. I tillegg har han en tendens til å blåse i filler kampene og være veldig inkonsekvent på hva dømmer på, noe som åpenbart forvirrer spillerne. Den samme dommeren var forøvrig ikke til å kjenne igjen da han dømte Lyn-Søpla. Alt ble vinket videre, og selv nokså grove situasjoner ble løst med litt tilsnakk.

                      Edit: Har sjekket alle kampene i år og gadd å sette opp litt statistikk:
                      Øvrebø leder statistikken klart med gjennomsnittlig 2,5 utdelte gule kort til oss pr. kamp, dette basert på fire kamper. Resten av dommerstanden gir oss i snitt 1,4 gule per kamp.

                      Fire av de øvrige dommerne har gitt oss i gjennomsnitt 2 gule per kamp (resten færre), men tre av disse har bare dømt en enkelt lsk-kamp i år - unntaket her er Roy helge olsen som har dømt to kamper med oss og gitt oss fire gule (+vist ut riseth). Om man trekker fra skandalekampen mot FFK (fire gule) ville fremdeles øvrebø ligget på et snitt på 2 gule pr kamp.

                      Øvrebø har også gitt gult kort til begge lags spillere ved to situasjoner, begge gangene for kjeftbruk fra LSK i etterkant av situasjonen (RBK-LSK- Riise og FFK-LSK). Det samme mener jeg han gjorde i fjor på Hamar.

                      Jeg gidder ikke å gjøre noen dypere analyser på dette nå grunnet lite tallmateriale, men Øvrebøs gjerning lukter statistisk signifikant lang vei. Kanskje noen kan finne tall for tidligere sesonger? Dessuten bør det spaes opp hvor mange kort hver dommer gir i gjennomsnitt per kamp.
                      Last edited by reka; 29.09.2009, 12:51.

                      Kommentar

                      • iL
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 10771

                        Opprinnelig skrevet av Folke
                        Jo i følge regelboka er nok det straffe, på lik linje med situasjonen Kippe var i.. Men i regelboka til norske dommere står det ett egent avsnitt for hvert regelbrudd hvor de forklarer hva som er "riktig" å gjøre i samme situasjon når en LSK spiller er innvolvert...
                        Kort fortalt står det: Overse alt som kan gå i fordel LSK.
                        Så de få gangene vi faktisk får straffe er det nok fordi dommern "glemte" at han faktisk dømte LSK....
                        Har ikke sett den situasjonen nevnte med ett ord ett eneste sted, noe jeg finner jævla merkelig, fordi FFK gikk rett opp og scoret. Istedenfor 0-1 ble det 1-0 pga av Øvrebø
                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          Opprinnelig skrevet av iL
                          Har ikke sett den situasjonen nevnte med ett ord ett eneste sted, noe jeg finner jævla merkelig, fordi FFK gikk rett opp og scoret. Istedenfor 0-1 ble det 1-0 pga av Øvrebø
                          I tillegg er Johansson i offside før målet. Han vil ikke røre ballen i situasjonen, men passer på å skjerme den til Askar. I så måte er han i høyeste grad aktiv i spillet, da han hindrer Pedersen i å komme inn i situasjonen. Øvrebø er en kuk.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • sholen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2009
                            • 381

                            Opprinnelig skrevet av antikris
                            Ok, men da Logi moste Gashi da? Er jo straffe det også. Syns det er for lettvint å skylde på dommeren denne gangen.
                            mener dette var en helt fair duell....logi på vei ut og gashi rygger inn mot logi....da må det bli kræsj....det ser bare verre ut fordi gashi "spiller" litt ekstra

                            Kommentar

                            • Yellow-not-jella
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2009
                              • 1606

                              Opprinnelig skrevet av andersmm
                              I tillegg er Johansson i offside før målet. Han vil ikke røre ballen i situasjonen, men passer på å skjerme den til Askar. I så måte er han i høyeste grad aktiv i spillet, da han hindrer Pedersen i å komme inn i situasjonen. Øvrebø er en kuk.
                              Jeg syns at du skal komme med et "bevis" for denne påstanden. Steinar Pedersen kan ikke se de to LSK-spillerne bak sin rygg, og har dermed ikke grunnlag for å si noe som helst uten bilde- eller videobevis.

                              Så, hvor har du dette fra? Skal gå inn på aftenposten-live en gang til her nå, men tror ikke de gir oss "linja" når ballen blir slått fra Barsom.

                              Vil også legge til at offsidelinja vår ofte er rufsete i kampen. Altså ikke like snorrett som Månemannen åpenbart ønsker seg. :???:

                              Edit: Gir en 60 % sjans for at Kjepp opphever offside'n. Nærmere kommer ikke jeg...

                              Uansett, vi gruser vel Lyn på søndag? Hææ?? IKKE SANT!??!!??
                              Last edited by Yellow-not-jella; 02.10.2009, 01:08. Begrunnelse: Kippe opphever?

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                Jeg syns at du skal komme med et "bevis" for denne påstanden. Steinar Pedersen kan ikke se de to LSK-spillerne bak sin rygg, og har dermed ikke grunnlag for å si noe som helst uten bilde- eller videobevis.

                                Så, hvor har du dette fra? Skal gå inn på aftenposten-live en gang til her nå, men tror ikke de gir oss "linja" når ballen blir slått fra Barsom.

                                Vil også legge til at offsidelinja vår ofte er rufsete i kampen. Altså ikke like snorrett som Månemannen åpenbart ønsker seg. :???:

                                Edit: Gir en 60 % sjans for at Kjepp opphever offside'n. Nærmere kommer ikke jeg...

                                Uansett, vi gruser vel Lyn på søndag? Hææ?? IKKE SANT!??!!??
                                Jeg baserer meg ikke på Steinars utsagn. Utifra bildene kan det se ut som om johansson ligger i offside. Disse er dog uklare og gir ikke noe svar. Men Johansson er helt bevisst på å ikke røre ballen. Når en spiss gjør det, så er det fordi han er helt sikker på at han er i offside. I en tvilsom situasjon ville han garantert tatt med seg ballen og håpa på at linjemannen ikke vinka.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                Working...