LSK - Lyn, søndag 4. oktober kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • heg
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Oct 2007
    • 112

    #41
    Opprinnelig skrevet av nebbjævel
    Kebabsvin,
    er målforskjellen vår i tabellen din korrekt med 48 baklengs ?

    Den er feil, skal være 42 baklengs.

    Kommentar

    • erlando
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2006
      • 858

      #42
      Opprinnelig skrevet av El Caco
      ----------Logi-----------
      Essediri-Kippe-Reid-MJ/LKE
      --------Dosso------------
      ----Nosa-----Tokstad-----
      -------Sundgot-----------
      ---Edwin-----Bergmann---
      Hadde vært interessant med en begrunnelse på hvorfor du ønsker å "fylle" laget med spillere som ikke gjør seg bemerket i 2. divisjon engang?
      Ja til pause i pausen!

      Kommentar

      • KimFL
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 1410

        #43
        Hadde jo vært så jævla typisk om Lyn blei redda på overtid, og hele klubben får et kjempeløft, og gruser oss på søndag.

        :???:

        Kommentar

        • skotten
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 1794

          #44
          Opprinnelig skrevet av Emil B
          Håper også Lyn får denne muligheten! Er helt feil for andre lag hvis resultatene strykes.
          Er vel ikke noen mer rettferdighet i at resten av sesongen spilles med juniorlag? Men jeg håper Lyn får fullføre denne sesongen med dagens mannskap.

          Det ene er alle lagene som trekkes poeng. Kynikeren i meg ser at her kommer LSK ikke så uheldig ut. Derimot er det mye penger tapt for de klubbene som har igjen hjemmekamper som ikke blir avviklet, og vi er en av de. Særlig med årets ræva sesongkortsalg, kan det fort bli en drøy million som går fløyten med å måtte avlyse en hjemmekamp. Tviler sterkt på at NFF legger inn noe økonomisk kompensasjon for de klubbene som har fått en hjemmekamp mindre enn de andre.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7107

            #45
            Opprinnelig skrevet av Emil B
            Håper også Lyn får denne muligheten! Er helt feil for andre lag hvis resultatene strykes.
            Det er helt feil for alle andre enn de gjenværende motstanderne deres at de skal spille med 6. divisjonslaget sitt også. 16-0-seieren vår ville i så fall smakt veldig, veldig flaut.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Emil B
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 5921

              #46
              Opprinnelig skrevet av trigz
              Det er helt feil for alle andre enn de gjenværende motstanderne deres at de skal spille med 6. divisjonslaget sitt også. 16-0-seieren vår ville i så fall smakt veldig, veldig flaut.
              Hva mener du er riktig å gjøre?

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #47
                Opprinnelig skrevet av Emil B
                Hva mener du er riktig å gjøre?
                Det eneste riktige er å følge det regelverket som gjelder i slike situasjoner - nettopp at alle Lyns kamper strykes. Jeg mener det blir helt feil å skulle finne opp nye regler fordi en klubb har driti seg ut og levd over ævne.

                Kommentar

                • mrognan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2008
                  • 847

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Det er helt feil for alle andre enn de gjenværende motstanderne deres at de skal spille med 6. divisjonslaget sitt også. 16-0-seieren vår ville i så fall smakt veldig, veldig flaut.
                  16-1 mener du vel? Holde nullen hadde vi ikke klart om det så var really-old-boys laget til Lyn vi møtte.
                  Morten

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7107

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Emil B
                    Hva mener du er riktig å gjøre?
                    Først og fremst syns jeg det er tåpelig av Lyn å sette en endelig deadline når det gjenstår fire serierunder. Ingen har noe å tape på at de spiller ut sesongen, verken kreditorene i konkursboet deres, klubben eller spillerne deres.

                    Men hvis de først skal slå seg selv konkurs, mener jeg å stryke alle klubbens resultater er det minst urettferdige. Men se ikke bort fra at jeg hadde ment noe annet hvis vi allerede hadde slått dem to ganger i år.

                    Uansett er jo dette ytterst pinlig på norsk toppfotballs vegne. Tipper et par klubber til i de to øverste divisjonene går på rævva i løpet av vinteren også. Halve Tippeligaen står jo i akutt fare for å ikke få fornyet lisensen. Kongsvinger risikerer å rykke opp, og dernest bli slått konkurs.

                    Kanskje det er til det beste at det kommer en utrenskning. Men da bør NFF ta en del sterke grep. Lønnstak og tak på prosentandel av omsetning som kan brukes til lønn er to virkemidler jeg håper på.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • skotten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 1794

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Det eneste riktige er å følge det regelverket som gjelder i slike situasjoner - nettopp at alle Lyns kamper strykes. Jeg mener det blir helt feil å skulle finne opp nye regler fordi en klubb har driti seg ut og levd over ævne.
                      Regelverket er bra og skal følges, ingen tvil om den saken. Likevel stiller jeg meg undrende til timingen for denne deadlinen Lyn har blitt gitt. NFF kunne ha tatt affære allerede i løpet av mai-juli. Hadde det da endt med konkurs, ville det vært mindre kontroversielt å stryke alle Lyns kamper enn etter 26 serierunder. Nå spør jeg meg heller om en helhetsvurdering ville vise at det kunne være like greit å vente til 30 kamper er spilt, og la Lyns resultater få gjelde på den totale sluttabellen i årets Tippeliga.

                      Lyn har levd over evne, men det er få andre klubber som er i posisjon til å heve pekefingern. Dette har vært kollektiv galskap. At Lyn får ta konsekvensene av at de valgte å henge seg på galskapen med så laber interesse rundt klubben, er likevel helt riktig.

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av skotten
                        Likevel stiller jeg meg undrende til timingen for denne deadlinen Lyn har blitt gitt. NFF kunne ha tatt affære allerede i løpet av mai-juli.
                        Det er ingen deadline gitt til Lyn, men en deadline Lyn har satt selv før de må kaste inn håndkledet.
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av skotten
                          Regelverket er bra og skal følges, ingen tvil om den saken. Likevel stiller jeg meg undrende til timingen for denne deadlinen Lyn har blitt gitt. NFF kunne ha tatt affære allerede i løpet av mai-juli.
                          Jeg tror ikke 30. september er en frist satt av NFF eller andre. Slik jeg har forstått det, er dette en frist styret i Lyn har gitt seg selv for å skaffe nye midler. Hvis de ikke har fått tak i de nødvendige midlene innen fristen, vil styret ta selskapet til skifteretten. Det er som kjent ikke lov å drive med negativ egenkapital.

                          Kommentar

                          • skotten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 1794

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Det er ingen deadline gitt til Lyn, men en deadline Lyn har satt selv før de må kaste inn håndkledet.
                            I så fall stiller saken seg annerledes, da er det jeg som har misoppfatta

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Torolf
                              Jeg tror ikke 30. september er en frist satt av NFF eller andre. Slik jeg har forstått det, er dette en frist styret i Lyn har gitt seg selv for å skaffe nye midler. Hvis de ikke har fått tak i de nødvendige midlene innen fristen, vil styret ta selskapet til skifteretten. Det er som kjent ikke lov å drive med negativ egenkapital.
                              Det er vel så enkelt at en ny regningsbunke, inklusiv lønnsutbetaling, har forfall 1.10. Er kassa tom da er FCLO konk. Superkonk faktisk.
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • vollafugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2006
                                • 978

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Det er ingen deadline gitt til Lyn, men en deadline Lyn har satt selv før de må kaste inn håndkledet.
                                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Det er vel så enkelt at en ny regningsbunke, inklusiv lønnsutbetaling, har forfall 1.10. Er kassa tom da er FCLO konk. Superkonk faktisk.
                                NFF er den eneste kreditoren av betydning som har nektet å inngå akkord. Jeg tipper at denne selvpålagte fristen også har sammenheng med at Lyn prøver å presse NFF til å gå med på nettopp det.

                                Kommentar

                                • merch
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2007
                                  • 938

                                  #56
                                  Jeg vil se dette laget:


                                  Fredrikson
                                  Esset-Johnsen-Kippe-Eriksen
                                  Mouehli-Nosa-Søgård-Myklebust
                                  Occean-Bergmann


                                  Logi, Sundgot og Edwin kan benkes pga formsvikt! Otto F. ble tatt ut av laget da han var på en formstigning med en god landskamp gjennomført og hadde et greit innhopp mot Stabæk så lenge heller ingenting er avklart om Logi følger oss videre neste år syns jeg Otto skal få muligheten til å spille mot realtivt en relativt svak motstander som Lyn. Logi viste ingenting mot FFK eller Glimt som tilsier klubben skal hente han permanent for enhver pris, det har vi vel ikke sett siden VIF kampen.
                                  Bergmann har hatt meget gode innhopp den siste tiden. Sundgot og Edwin fikk ikke til en dritt mot FFK er Occean skadefri og klar til helgen burde man bruke stallens beste spiss


                                  (kom med tomler ned fra nå!!!!!!!........)
                                  lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                                  sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

                                  Kommentar

                                  • Emil B
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 5921

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av merch
                                    Jeg vil se dette laget:


                                    Fredrikson
                                    Esset-Johnsen-Kippe-Eriksen
                                    Mouehli-Nosa-Søgård-Myklebust
                                    Occean-Bergmann


                                    Logi, Sundgot og Edwin kan benkes pga formsvikt! Otto F. ble tatt ut av laget da han var på en formstigning med en god landskamp gjennomført og hadde et greit innhopp mot Stabæk så lenge heller ingenting er avklart om Logi følger oss videre neste år syns jeg Otto skal få muligheten til å spille mot realtivt en relativt svak motstander som Lyn. Logi viste ingenting mot FFK eller Glimt som tilsier klubben skal hente han permanent for enhver pris, det har vi vel ikke sett siden VIF kampen.
                                    Bergmann har hatt meget gode innhopp den siste tiden. Sundgot og Edwin fikk ikke til en dritt mot FFK er Occean skadefri og klar til helgen burde man bruke stallens beste spiss


                                    (kom med tomler ned fra nå!!!!!!!........)
                                    Occean har jo hvert knall god i det siste så alt tilsier at han skal starte!!! Logi har ikke gjort seg bort i det hele tatt. Sundgot og Edwin bør starte på topp. Det viktigste er at Nosa starter.

                                    Kommentar

                                    • merch
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2007
                                      • 938

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Emil B
                                      Occean har jo hvert knall god i det siste så alt tilsier at han skal starte!!! Logi har ikke gjort seg bort i det hele tatt. Sundgot og Edwin bør starte på topp. Det viktigste er at Nosa starter.
                                      Occean har jo ikke vært god når han ikke får spille det sier jo seg selv.

                                      Fredrikson har da virkelig heller ikke gjort seg bort før Logi kom inn og om vi da begynner neste sesong men en førstekeeper med manko på selvtillit og ingen penger til erstatning lager man sin egen grav. Gi Fredrikson et par kamper i sesongavslutningen om han i det hele tatt skal være med videre.

                                      Ingenting fra FFK kampen som tilsier Edwin og Sundgot på topp, Glimt kampen fikk jeg ikke med meg.

                                      Nosa der er vi enig
                                      lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                                      sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        #59
                                        Jeg er Occean fan, men at han skal starte nå ser jeg ingen grunn til...
                                        Sundgot har i mine øyne hvert meget svak siste kampene, men det er ikke akkurat så veldig mange andre å ta av.
                                        Syntes laget skal gå ut i en skikkelig offensiv formasjon og presse Lyn inn i eget mål, er så dritt lei å se LSK på hjemmebane løpe rundt etter en ball de aldri får tak i.
                                        Logi er selvskreven så lenge Hansen er på Island, Otto har ikke gjort noen ting i år som tilsier at han skal starte denne eller noen andre kamper dette året. Ja Logi har ting han må bli bedre på, men de gode kvalitetene hans på andre områder redder mange poeng gjennom en hel sesong.. Noe han har gjort selv på så få kamper han har i klubben.
                                        Logi
                                        Karim-LKE-Kippe-MJ
                                        Mykle-Kiko-Nosa
                                        Sundgot
                                        BBS-Edwin

                                        Kommentar

                                        • antikris
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 520

                                          #60
                                          Myklebust burde ikke starte.

                                          Kommentar

                                          Working...