LSK - Lyn, søndag 4. oktober kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    #61
    Noen som så sporten på tv2 nå, noe med Berg og Lyn men fikk ikke med meg hva?

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      #62
      Opprinnelig skrevet av vollafugl
      NFF er den eneste kreditoren av betydning som har nektet å inngå akkord. Jeg tipper at denne selvpålagte fristen også har sammenheng med at Lyn prøver å presse NFF til å gå med på nettopp det.
      Lyn har ikke lov å forskjellsbehandle kreditorer og kan derfor ikke utbetale lønn om ikke NFF går med på frivillig akkord.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • Hexaphim
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 2790

        #63
        Opprinnelig skrevet av tullebukk
        Noen som så sporten på tv2 nå, noe med Berg og Lyn men fikk ikke med meg hva?
        Jeg så sendingen i reprise, og Henning Berg ble ikke nevnt.

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          #64
          Opprinnelig skrevet av Hexaphim
          Jeg så sendingen i reprise, og Henning Berg ble ikke nevnt.
          kanskje det var sporten på tvNorge.

          Kommentar

          • skotten
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 1794

            #65
            Opprinnelig skrevet av tullebukk
            kanskje det var sporten på tvNorge.
            Nyheter, vær og sport på TVNorge hadde sine siste sendinger på søndag, så neppe...

            Kommentar

            • KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

              #66
              Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Noen som så sporten på tv2 nå, noe med Berg og Lyn men fikk ikke med meg hva?


              Se fra 26:50

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #67
                Som forkjemper for diamantformasjon på hjemmebane, har jeg vært litt i tvil foran denne kampen, ettersom Kiko har vært det eneste opplagte alternative som anker (Søgård er altfor dårlig med ball til å spille der).

                Derfor var det gledelig å se at Dosso sto fram og gjorde en god kamp for andrelaget i dag. Han har helt klart ferdighetene til å overta Kikos rolle i diamanten min.

                Ønsker følgende lag:

                Edwin - Bergmann
                Sundgot
                Nosa --- Søgård
                Dosso
                Johnsen-Kippe-Reid-Essediri

                Stefan

                Reid velges fordi han rett og slett er den beste erstatteren vi har, og fordi han utfyller Kippe bedre enn f.eks. Johnsen. Blir ikke Johnsen klar, er LKE en naturlig erstatter på backen.

                Vi fikk over en omgang med diamant forrige hjemmekamp. Blir det diamant fra start denne gangen?

                Kommentar

                • sholen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2009
                  • 381

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Lars
                  Som forkjemper for diamantformasjon på hjemmebane, har jeg vært litt i tvil foran denne kampen, ettersom Kiko har vært det eneste opplagte alternative som anker (Søgård er altfor dårlig med ball til å spille der).

                  Derfor var det gledelig å se at Dosso sto fram og gjorde en god kamp for andrelaget i dag. Han har helt klart ferdighetene til å overta Kikos rolle i diamanten min.

                  Ønsker følgende lag:

                  Edwin - Bergmann
                  Sundgot
                  Nosa --- Søgård
                  Dosso
                  Johnsen-Kippe-Reid-Essediri

                  Stefan

                  Reid velges fordi han rett og slett er den beste erstatteren vi har, og fordi han utfyller Kippe bedre enn f.eks. Johnsen. Blir ikke Johnsen klar, er LKE en naturlig erstatter på backen.

                  Vi fikk over en omgang med diamant forrige hjemmekamp. Blir det diamant fra start denne gangen?
                  ser heller at LKE tar plass på midten i steden for Søgård. Han var meget god i denne posisjonen mot Glimt, samt at Søgård rett og slett har vært ekstremt svak de siste kampene. Ellers enig

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av sholen
                    ser heller at LKE tar plass på midten i steden for Søgård. Han var meget god i denne posisjonen mot Glimt, samt at Søgård rett og slett har vært ekstremt svak de siste kampene. Ellers enig
                    Helt enig. LKE er kanskje et minst like godt valg som Søgård som høyre indreløper.

                    Kommentar

                    • holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

                      #70
                      Jeg tar turen sørover til palmekysten kommende helg, og skal selvsagt ha med meg både tur til martins før match og kampen på søndag. Jeg gleder meg veldig, men samtidig så er det jo en viss fare for at kampen i sin helhet kan bli avlyst grunnet overforbruk av penger hos Lyn.

                      Det ser ut til at dead-line for Lyn er i morgen kl 12.00 i følge en artikkel på aftenposten.no:
                      Fakta/Lyns D-dag - 1 dag igjen

                      FC Lyn Oslo AS kan havne i skifteretten dersom det ikke er samlet inn 17 millioner kroner innen klokken 12.00 i morgen.
                      Dersom aksjeselskapet går konkurs, er det ikke penger til å drive fotballklubben FC Lyn Oslo videre.


                      Er det noen som sitter på mer informasjon, eller som kanskje i det minste har en god formening om hvor sannsynlig det er at det faktisk blir kamp på søndag?
                      Hilsen Anders

                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av holmiz
                        Er det noen som sitter på mer informasjon, eller som kanskje i det minste har en god formening om hvor sannsynlig det er at det faktisk blir kamp på søndag?
                        Jeg har inntrykk av at Langeruds pengeinnsamling mest er skuebrød. Så lenge NFF ikke går med på akkord, er det lite sannsynlig at det blir noen løsning. Anser at sjansene for kamp på søndag er ca. 10 %.

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                          Jeg har inntrykk av at Langeruds pengeinnsamling mest er skuebrød. Så lenge NFF ikke går med på akkord, er det lite sannsynlig at det blir noen løsning. Anser at sjansene for kamp på søndag er ca. 10 %.
                          Jeg håper du har rett, men tror du tar feil. Lyn blir nok reddet. Igjen. 90% sjanse for kamp.

                          Nå begynner presset på NFF virkelig å bli stort, både fra enkelte medlemsklubber og media; og skal man tolke NFF ut i fra tidligere handlinger finnes det lite ryggrad til å stå i mot press. De gir etter denne gangen også.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • El Caco
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2009
                            • 2286

                            #73
                            Enig. Er nok ganske så sikkert at det blir kamp på søndag. Noe jeg håper. Jeg vil på Åråsen, vil ikke dere?
                            Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                            Kommentar

                            • KFL109
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1958

                              #74
                              Står det investorer klare holder selvfølgelig de korta tett til brystet til siste minutt.

                              BennyLem, en haug med (andre) Lyn-supportere, og mange firmaer, som har gått med på gjeldssanering for i hvert fall å dekke litt av tapene sine, pøser inn verdier som sparer nye investorer for noen millioner kroner.

                              Forståelig. Adecco og minimalt publikumsgrunnlag kan vel ikke så god butikk?

                              Blir det kamp er det én eneste ting som gjelder: Maksimal innsats, eller vinnervilje om du vil. Vi må ha spillere på banen som virkelig har lyst til at Fugla skal spille Tippeliga neste år.

                              Ett ynkelig poeng mot Glimt og Fredrikstad gjør at nattesøvnen fremdeles er dårlig. Lyn skal og må være tre poeng!

                              Går Lyn konkurs får vi gratispoeng ved at deres resultater slettes. Akkurat nå må jeg innrømme at jeg sliter med 100 % støtte til den selvfølgelige holdninga om at serien skal avgjøres på banen.
                              Vidar Evje

                              Kommentar

                              • mooph
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 1496

                                #75
                                Aalesund taper jo såpass med poeng på lyn konkurs at de alene kan muligens finne det økonomisk lønnsomt å gjøre en eller annen form for deal...

                                Mange småartige alternative konsekvenser skapt av slett arbeid hos NFF's økonominemd her.
                                Fugla mot nye høyder

                                Kommentar

                                • Serbern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 5496

                                  #76
                                  Jeg håper laget har full fokus på kamp og ikke går og tror at den enten blir avlyst eller at det blir lett match. Jeg er livredd for spissparret til Lyn, hvertfall uten vår faste stopperduo:???:
                                  Last edited by Serbern; 29.09.2009, 17:59. Begrunnelse: leif

                                  Kommentar

                                  • _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4387

                                    #77
                                    Håper for all del at Lyn går konkurs. For det første så er det vel en liten (men kan bli viktig) fordel poengmessig, og for det andre så tror jeg faen meg vi klarer å tape mot Lyn hvis det blir noen kamp.
                                    ..................

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      #78
                                      At NFF har satt en grense nå er vel for å presse dem til å hoste opp pengene de skylder... Venter NFF til etter sesongen blir det mest sansynlig ikke penger å få, rykker Lyn ned uten nye investorer så er det ikke liv laga og da slår dem seg sikkert konk uansett for å evt kunne starte på nytt med blanke ark.
                                      Har man ikke midler til å ordne opp internt, evt med hjelp av "egne" folk så syntes jeg det blir feil og ikke riktig ovenfor andre klubber dersom aafk og andre som taper på at Lyn går dukken skal sponse dem med penger....
                                      Evt kan jo aafk ringe Røkke og be han dekke utgiften, mot at Molde får cup'en... dette blir for dumt.
                                      Skaff pengene og gjør opp gjeld, eller legg ned butikken!!!
                                      Dette gjelder forøvrig andre klubber i eliteserien også...

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        #79
                                        Må snart et regelverk på plass for å begrense investorenes innflytelse ytterligere. Maks en klubb pr investor. Om Aafk-investorer sponser lyn nå er det ikke langt unna å kjøpe kampresultater.

                                        Kommentar

                                        • MoBee
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2004
                                          • 958

                                          #80
                                          De har visst en løsning frem til 2. november. Så da blir det match.

                                          Kommentar

                                          Working...