LSK - Lyn, søndag 4. oktober kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5917

    Opprinnelig skrevet av stian
    Åråsen stadion!
    Spørsmålet står, såfremt du ikke spanderer flybilletten. VG-Live er ikke et godt alternativ.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • KFL109
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1958

      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
      Hvem viser denne kampen? Står ingenting på terminlista på LSK.no.
      Kamper søndag kl 18 er det alltid en av TV2 Sport-kanalene som viser. Abonnement eller ikke abonnement.

      Pubvert som prioriterer LSK-Lyn på storskjerm kan vel ikke være riktig vel bevart...
      Vidar Evje

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        Opprinnelig skrevet av KFL109
        Pubvert som prioriterer LSK-Lyn på storskjerm kan vel ikke være riktig vel bevart...
        Går vel på Bohemen tenker jeg.

        Kommentar

        • Øystein
          Medlem
          Møteplager
          • Feb 2006
          • 79

          Opprinnelig skrevet av Serbern
          Håper bare Nosa og Edwin har en god dag imorgen! Tipper vi vinner stort jeg, har trua.
          Heldig du... Jeg har desverre ikke den store trua på dette. Synes det er mange spørsmål rundt dette laget:
          * Johnsen som stopper?
          * Tokstad på kant?
          * Mykle på kant?

          I tillegg er vi veldig avhengige av Nosa og Edwin, de er de eneste med noen kreative fibre i kroppen.

          Håper også at Karim kan levere med innlegg og dødballer med kvalitet, det har det ikke vært alt for mye av den siste tiden.

          Øystein
          - veldig skeptisk..

          Kommentar

          • sholen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2009
            • 381

            med seier i dag, så er vi så å si sikret å unngå direkte nedrykk. da har vi 7 poeng ned til glimt med 9 poeng å spille om igjen

            Kommentar

            • mr.Jordbakke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3845

              Jeg våknet opp til en nydelig sol. Det lover godt! Sola den skinner, Lillestrøm vinner! Nå behøver jeg ikke frykte dårlig fottøy på vått underlag.

              Ser jeg på tabellen for henholdsvis Lyn borte og LSK hjemme blir jeg fort mer bekymret for kveldens utfall.

              LAG S-U-T (+ -)
              LYN 1-3-9 11-28
              LSK 4-5-4 21-20

              At det er en åpen kamp hvor alle utfall er mulige er i hvert fall sikkert. Formtabellen er LITT bedre lesing, men ikke mye.

              LAG S-U-T (+ -)
              LYN 0-0-4 2-11
              LSK 1-1-2 6-7

              Nå forventer jeg at gutta på banen bretter opp ermene og viser en innsats vi ikke har sett siden RBK hjemme ifjor! Selv med seier idag er vi IKKE garantert å unngå nedrykk. Det er på tide at LSK fremstår mer kyniske og bruker alle midler for å vinne kampen og ta hjem 3 superviktige poeng. Fair playrankingen er allerede tapt og media hater oss, så vi har ingenting å tape på å fremstå som drittsekker på og utenfor banen!

              Jeg oppfordrer alle supportere av LSK til å gjøre Åråsen igjen til vårt fort hvor man både som spiller, dommer og bortesupporter skal grue seg, med god grunn, til opplevelsen av helvete på jord. Til nå har man av uforståelige grunner hatt LSK på hatlisten i så og si hele fotballnorge. Hvorfor ikke la de ha en grunn?
              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

              Mvh
              Mr.Jordbakke

              Kommentar

              • Hexaphim
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 2790

                Jeg har rett og slett en skikkelig dårlig følelse foran kampen i dag. Det er nesten som at jeg er overbevist om at vi taper. I dag er jeg fornøyd med en heldig 1-0 seier etter drittspill i to omganger, merker jeg.

                Kommentar

                • El Caco
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2009
                  • 2286

                  Alle mann til åråsen denne skal vinnes for helvete!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                  Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    Opprinnelig skrevet av Øystein
                    Heldig du... Jeg har desverre ikke den store trua på dette. Synes det er mange spørsmål rundt dette laget:
                    * Johnsen som stopper?
                    * Tokstad på kant?
                    * Mykle på kant?

                    I tillegg er vi veldig avhengige av Nosa og Edwin, de er de eneste med noen kreative fibre i kroppen.

                    Håper også at Karim kan levere med innlegg og dødballer med kvalitet, det har det ikke vært alt for mye av den siste tiden.

                    Øystein
                    - veldig skeptisk..
                    Bra innlegg. Hyggelig noen forsøker å sette fokus på det fotballfaglige her. Undertegnede deler selvsagt din skepsis, men faktisk, det kunne vært verre. For eksempel denne Reid fra start.

                    Johnsen er som vi vet treg, men har klart seg ok som stopper tidligere. Viktig på dødballer begge veier.

                    Kantspillet har jeg gitt opp i år. Det er noe Berg ikke skjønner, og som vi lider under. Meg bekjent (http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ad.php?t=13419) så er Ringen kampklar. Vi kunne kjørt han inn på venstreback og Eriksen eller Esset på høyrekant. Tokstad bør spille sentralt (gjerne for Søgård) eller ikke i det hele tatt. Alternativt kunne Ringstad (eller nær sagt hvem som helst) spilt venstrekant fremfor den kroniske fiaskoen Myklebust.

                    Mye står og faller på Nosa på midtbanen, samt de to fremme. Skal vi score mål antar jeg det som vanlig vil bli på enkeltprestasjoner, tilfeldigheter eller dødballer.

                    Det store spørsmålstegnet er hvor mye Bjørn orker å spille hvis han kommer innpå. Da kan vi eksempelvis dra ned Sundgot litt, og spille tilnærmet 4-3-1-2 ettersom vi uansett ikke har kanter.

                    Og hva med Meter'n? Noen som så trening i går? Er Meter'n skadet eller satt ut av stallen grunnet hyppige besøk på Martins og L. S. Kebab?
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      LS? Nei, det blir nok i lengste laget (hehe) for Metern. Saf-Saf/Sibylla ligger nok i mer behagelig avstand fra Martins. Dessuten stenger LS så tidlig som 23.00...

                      Synes lagoppstillinga bærer preg av ekstremt mange feilplasserte spillere. Johnsen har spilt stopper 2 ganger i karrieren, Eriksen er best på høyre, Karim er egentlig ving, Tokstad er ingen kantspiller, Mykle er best som spiss osv.

                      Dette kan umulig gå bra?

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6090

                        Opprinnelig skrevet av Lars
                        Synes lagoppstillinga bærer preg av ekstremt mange feilplasserte spillere. Johnsen har spilt stopper 2 ganger i karrieren, Eriksen er best på høyre, Karim er egentlig ving, Tokstad er ingen kantspiller, Mykle er best som spiss osv.
                        At Karim egentlig er ving har vel ikke så mye å si når han har vist over en del kamper nå at han er en mye bedre back en ving. Synes heller ikke Eriksen har vist bedre tendenser på høyre enn på venstre i det siste. Han bruker begge bena også. Så bare delvis enig i at det blir ille.

                        Mykle, Tokstad og Johnsen er selvfølgelig feilplasserte. Men vi har vel ikke så mange alternativer. Den eneste muligheten jeg ser er å bruke Ringstad på back eller kant.

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          Selvfølgelig enig ang. Karim. Han har faktisk vært så begredelig som kant/ving at han ikke har noe på banen å gjøre i andre posisjoner enn back.

                          Når det gjelder de andre, så forstår jeg jo at det ikke finnes særlig mange alternativer. Poenget mitt er ikke å kritisere laguttaket, men å påpeke at laget ikke akkurat ser knallsterkt ut, og at vi kan komme til å få det veldig tøft mot Lyn.

                          Kommentar

                          • Stray Cat
                            Moderator
                            • Aug 2008
                            • 5917

                            DRAMMEN (VG Nett) Strømsgodsets Vidar Riseth advarer både lagkamerater, gamleklubben LSK og resten av lagene om å ta for lett på Lyn i serieinnspurten.

                            Riseth tror nemlig at så godt som nedrykksklare Lyn kan bli en hard nøtt å knekke.
                            - Lyn kan bli steintøffe å møte. Spillerne vil selge seg selv nå, sier Riseth til VG Nett.


                            DRAMMEN (VG Nett) Strømsgodsets Vidar Riseth advarer både lagkamerater, gamleklubben LSK og resten av lagene om å ta for lett på Lyn i serieinnspurten.


                            Det tror jeg han har svært så rett i. Dette kan bli ille.
                            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              Opprinnelig skrevet av HSft
                              Mykle, Tokstad og Johnsen er selvfølgelig feilplasserte. Men vi har vel ikke så mange alternativer. Den eneste muligheten jeg ser er å bruke Ringstad på back eller kant.
                              Ikke glem at man med enkle grep kan gjøre mye. Setter vi eksempelvis Ringen inn, så kan Eriksen gå på høyrekant, og Tokstad sentralt eller på benk.

                              Et enkelt grep, og vips, så har man tatt bort to feilplasserte spillere. Berg gjør ting langt vanskeligere enn det er.

                              Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                              DRAMMEN (VG Nett) Strømsgodsets Vidar Riseth advarer både lagkamerater, gamleklubben LSK og resten av lagene om å ta for lett på Lyn i serieinnspurten.
                              Helt enig her. Lyn spiller bokstavelig talt om fremtiden, både som klubb og enkeltindivider. Mange vil nok gi jernet for å vise seg frem for en ny klubb slik at de unngår å møte opp på NAV sammen med Klanen.
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                DRAMMEN (VG Nett) Strømsgodsets Vidar Riseth advarer både lagkamerater, gamleklubben LSK og resten av lagene om å ta for lett på Lyn i serieinnspurten.

                                Riseth tror nemlig at så godt som nedrykksklare Lyn kan bli en hard nøtt å knekke.
                                - Lyn kan bli steintøffe å møte. Spillerne vil selge seg selv nå, sier Riseth til VG Nett.


                                DRAMMEN (VG Nett) Strømsgodsets Vidar Riseth advarer både lagkamerater, gamleklubben LSK og resten av lagene om å ta for lett på Lyn i serieinnspurten.


                                Det tror jeg han har svært så rett i. Dette kan bli ille.
                                Denne har du vel allerede lagt i en annen tråd? Er vel unødvendig å dra Riseth inn på forumet hele to ganger før en skjebnekamp? Er nok som kan gå galt fra før.

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                  Ikke glem at man med enkle grep kan gjøre mye. Setter vi eksempelvis Ringen inn, så kan Eriksen gå på høyrekant, og Tokstad sentralt eller på benk.

                                  Et enkelt grep, og vips, så har man tatt bort to feilplasserte spillere. Berg gjør ting langt vanskeligere enn det er.
                                  Det er vel ikke bare feilplassering som har skylda når spilleren står med lua i hånda, står og koper på halvdistanse eller nekter å løfte blikket når de har ballen i bena? Om vi nå skulle stille et lag hvor alle er riktig plassert i henhold til Lems bibel tror jeg neppe at angrepsspillet vårt vil forvandles til fremadstormende entouch-fotball.
                                  I denne kampen er det bare én spiller som er feilplassert. Han heter Johnsen og har allerede valium i svampen sin fordihan åpenbart tror at alle kamper med ham i midtforsvaret medfører 0 baklengs. La oss håpe at polerne og flikkene slått i blinde treffer en opplagt Eddie i dag. Han er vårt eneste håp.

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Merker jeg blir mer enn litt provosert når Berg forklarer plasseringen av Tokstad på kanten med at det er best for laget. En feilplassert ungutt er altså det beste vi har å hive innpå i en hyperviktig kamp. Litt av en bør på unge skuldre og en opplevelse som kan bidra til å ødelegge et talent.

                                    Hvorfor ikke heller si det som det er? At vi er nødt til å hive spillere rundt i uvante posisjoner fordi vi ikke evner å skape noen spilleplan? At konkurransen i spillergruppa og sammensetningen av den er så patetisk dårlig at man famler i blinde etter å finne en dugelig førstellever?

                                    Kommentar

                                    • stian
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Sep 2004
                                      • 156

                                      Hva med å gi reid debut fra start og Johnsens venstre og LKE høyre. Det er den beste rekka vi kan ha syns nå jeg. Selvom Karim har gjort det overaskende bra som back etter litt trening.
                                      stian;);)

                                      Kommentar

                                      • okb
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 2377

                                        Kanaris som ikke får kommet seg på Åråsen i dag anbefales å hoppe elegant bukk over å betale for å se herligheten på nett-tv. Gå i stedet til LSK.nos livereferat fra kampen, her:

                                        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                        Kommentar

                                        • andersmm
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 5764

                                          Åh Gud.. Aalbu kommenterer for VGlive....
                                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                          Kommentar

                                          Working...