LSK - Lyn, søndag 4. oktober kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • El Caco
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2009
    • 2286

    Opprinnelig skrevet av Playboy1
    Bergmann som kantspiller ?

    Når Berg ikke har plass til Bergmann som spiss i start-elleveren,burde han vel vært et "hett" alternativ på en av kantene.Myklebust har fått nok sjanser og Tokstad blir for "lett" ennå,på dette nivået.Og Mouheli bør kun være et alternativ sentralt.
    Han skal ikke brukes på kanten.(!!!!!)

    Grunnen til at han ikke er blitt brukt er vel fordi han har vært småskadet, og ikke er "fit" nok til å klare 90 minutter utpå banen.
    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

    Kommentar

    • Spntneous
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 1990

      Syntes Tokstad var bra på søndag jeg. Viser potensiale i alle fall, med en nestenscoring og et par gode involveringer.
      Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
      Episodene ligger på iTunes og kfl.no

      Kommentar

      • Stan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 1084

        Opprinnelig skrevet av Spntneous
        Syntes Tokstad var bra på søndag jeg. Viser potensiale i alle fall, med en nestenscoring og et par gode involveringer.
        Da så vi ikke samme kamp. Eneste gutten kunne var å løpe rett frem.

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          Opprinnelig skrevet av Spntneous
          Syntes Tokstad var bra på søndag jeg. Viser potensiale i alle fall, med en nestenscoring og et par gode involveringer.
          Han har definitivt talent. Et talent som er i ferd med å maltrakteres ute på kanten. Fortsetter dette blir han en ny Simen Brenne. Desillusjonert og umotivert på feil plass.

          Neste sesong må Tokstad få sjansene sine sentralt. Forhåpentligvis er han et moderne alternativ til Espen Søgård.
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • Håkon Henriksen
            Administrator
            • Nov 2003
            • 6411

            Tokstad var god han, men han var god når han trakk inn sentralt.
            Ikke ute på kanten.
            Håkon Henriksen
            -
            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
            -
            ALT FOR FUGLA

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Opprinnelig skrevet av BennyLem
              Neste sesong må Tokstad få sjansene sine sentralt. Forhåpentligvis er han et moderne alternativ til Espen Søgård.
              Ifølge Berg er jo dette noe vi bare kan glemme. Tokstad skal omskoleres til kant.

              Kommentar

              • El Caco
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2009
                • 2286

                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Ifølge Berg er jo dette noe vi bare kan glemme. Tokstad skal omskoleres til kant.
                Er så forbanna latterlig. Snart får vi vel se Bergmann på vingen og Occean som midtstopper.
                Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  Slapp av litt. Er det noen av dere som helt ärlig tror Tokstad pdd har nödvendig pondus for å spille sentral midtbane i Tippeligaen?

                  Utifra det jeg har sett, synes jeg han har potensiale og egenskaper til å gjöre det bra også på kant, og jeg ser mer enn gjerne at vi utvikler våre unggutter til å bli spillere som er anvendelige i flere posisjoner. Tokstad er 17 år gammel. Å bastant si at han skal spille sentralt og at han er feilplassert på vingen, er litt vulgärt, da det er altfor tidlig å utelukke posisjoner for ham. At Simen Brenne ble feilplassert var ganske åpenbart, men han var også en voksen mann som i flere år hadde vent seg med en sentralposisjon, og spisset egenskapene sine i forhold til den posisjonen. Tokstad er derimot et "blankt ark", da han fortsatt er i startgropa for sin utvikling.

                  ALLE posisjoner på banen er en ny utfordring når du er juniorspiller i TL, og om man har muligheten til å bli god i flere posisjoner er det et kjempepluss. I så måte er det bra å begynne å matche ham på vingen. Der får han mer tid og det stilles mindre krav til spilleforståelse, overblikk og duellstyrke. Når gutten har blitt litt mer erfaren kan han få sjansen sentralt i banen. Å utvikle gode spillere er en ting, men utvikler man gode spillere som kan prestere bra i flere posisjoner er det enda bedre.

                  Et av våre störste problem de siste årene har värt at stallen til stor del har bestått av spillere hvis anvendelighet har värt meget begrenset. Å ha gode spiller som kan spille godt i flere enn en posisjon er en stor styrke, og Björn Helge er vel den eneste som har hatt den egenskapen de siste årene. Har man et bra antall fleksible spillere gir det mindre problem ved skader og suspensjoner, samtidig som det utöker mulighetene ved laguttak, spillestil og taktikk.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • OppsalKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2008
                    • 1881

                    Dosso er tilbake !!!!
                    Nå bosatt på Rasta !!!!!

                    Alltid Celtic og LSK

                    Kommentar

                    • Canário
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1471

                      Tokstad er ingen høyrekant. Han kommer nok heller aldri til å bli det. Det er bare å se på hvordan han fremstår og hvilke kvaliteter han har. Det nærmeste han kommer, er om vi spilte 4-3-3, der han har ferdigheter som passer godt som indreløper.

                      Han er av natur ingen ving, og jeg mener man bør være forsiktig med å ikke la han spille i den posisjonen hvor potensialet er størst og han har kortest vei igjen å gå for å bli en god spiller - en spiller som med tiden kan gå repertoaret til Søgård en høy gang. Dersom han får sjanen til å rendyrkes sentralt i banen, vel å merke. Det hadde vært synd om han ikke fikk det, selv om han fremdeles er ung. Hvis ikke kan han bli en potet som aldri blir det helt store i noen posisjoner. Jeg er enig i at høyrekanten per i dag er fin matchtrening, men ikke en blivende posisjon for han.

                      Det er tydelig å se at han har lett for å involvere seg sentralt i banen og "glemme" mannen sin på sida, fordi han er vant til en annen utgangsposisjon og fordi det meste en spiller gjør på banen er ting som sitter i ryggmargen. Eriksen og Essediri bør først og fremst spille på høyrekanten. De blir forhåpentligvis avløst i en bedre spiller til neste år. Det sier mer om mangelen på kanter enn at Tokstad passer som høyrekant. Etter min mening.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Opprinnelig skrevet av andersmm
                        Et av våre störste problem de siste årene har värt at stallen til stor del har bestått av spillere hvis anvendelighet har värt meget begrenset. Å ha gode spiller som kan spille godt i flere enn en posisjon er en stor styrke, og Björn Helge er vel den eneste som har hatt den egenskapen de siste årene. Har man et bra antall fleksible spillere gir det mindre problem ved skader og suspensjoner, samtidig som det utöker mulighetene ved laguttak, spillestil og taktikk.
                        Dagens fotball handler ikke om å finne anvendelige spillere, men spillere med spisskompetanse i sine posisjoner og dyrke dem der. Det er dette vi må etterstrebe, ikke å grave opp en rad gulgrå poteter. Riise er ett av de få unntakene som bekrefter regelen.

                        Kommentar

                        • Yellow-not-jella
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2009
                          • 1606

                          Midtbanen vår har vært fæl - fælere - helfæl i de tre-fire siste kampene. Da tenker jeg på ankeret og breddeholderne i særdeleshet.

                          Mot Lyn og FFK: Bust - Søgg - Tokstad. Nei å nei...

                          Mot BodøG og Odd: Bust/Kiko (da snakker vi feil fot da) - Søgg - Esset (Eriksen i 2. mot BG, funket mye bedre).

                          God bedring neste år, kan bare bli bedre (?).

                          Kommentar

                          • MartinRE
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2008
                            • 738

                            Når kommer galleri og video fra denne kampen ? :- )

                            edit: ser at denne kunne vært i stemningstråden, mod kan godt flytte den
                            Last edited by MartinRE; 10.10.2009, 13:34.
                            "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

                            Kommentar

                            • woody
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2005
                              • 374

                              Ser at LSK fortsatt selger billetter til Lyn-kampen . . . .

                              http://www.lsk.no/?aid=9113598


                              Runde 27 - 04.10.09 - Åråsen stadion
                              Lillestrøm - Lyn
                              Trykk her for å gå til direktesalget av billetter på nett
                              woody

                              Kommentar

                              Working...