Ingen velkommen i jungelen lenger?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

Velkommen til Den Moderne Fotballen.....

Og som det så korrekt ble påpekt av "sniper" over: alle som applauderte inn tribunereglementet i fjor høst kan nå se konsekvensen:glem å lage noen protestaksjon på tribunen.

Men en OH med teksten "Welcome to the Jungle" burde vel være innenfor?
    Knurr...

Kommentar

• maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1320

Dette er en gledens dag. Endelig en fornuftig avgjørelse av NFF.
      Hadde det enda vært en jungel motstanderen møtte
      Velkommen til et nytt århundre musikalsk og sportslig. Easy listening hadde passet bedre for
      hva motstandere og publikum har blitt servert de siste årene.

Kommentar

• Hel1017
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Oct 2008
        • 196

Opprinnelig skrevet av El Caco
        Hva med å spille welcome to the jungle etter de har ropt opp spillerne? Når keeperne er på vei til målet og gutta lager sirkel for å gire seg opp, da hadde den sangen passet bra.
        Ja for faen...

Det er vel bare å bytte rekkefølgen eller tidspunktet, så har vel N(ø)FF lite de skulle ha sagt...

Nå ble dette felles innmarsj tøyset iverksatt etter sesongen 2007. I hele 2008 og til nå har dette altså ikke framstått som noe problem.
        Tydelig at en eller annen regelrytter fra N(ø)FF har forvilla seg inn på Åråsen ved et uhell i det siste.

Kan godt hende det er selveste Roger Solheim, for han virker ikke som den skarpeste kniven i skuffen...

2009 har framstått som et trist år for norsk fotball, og det er vel lite tvil om at N(ø)FF ikke framstår som en trygg, solid og harmonisk organisasjon.
        Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

Kommentar

• sniper
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 5254

Opprinnelig skrevet av Leif A
          Velkommen til Den Moderne Fotballen.....

Og som det så korrekt ble påpekt av "sniper" over: alle som applauderte inn tribunereglementet i fjor høst kan nå se konsekvensen:glem å lage noen protestaksjon på tribunen.

Vår rett til å tale fritt har forsvunnet som dugg for solen.

Kommentar

• Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

Opprinnelig skrevet av sniper
            Ikke bare dét: den ble jo tilogmed applaudert bort!

Men det er jo ingen menneskerett å se LSK spille fotball, fikk jeg høre........
            Knurr...

Kommentar

• reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13280

Opprinnelig skrevet av Leif A

I tillegg kan kanskje noen tegne en ape med ekstra slapt ansiktskinn som holder en regelbok opp-ned?

Kommentar

• HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6134

Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                Så langt jeg husker så spiller også publikums/supporterne språkbruk en viktig del av vurderingen. Og jeg kan med hånda på hjertet si att mitt språkbruk har ikke vært av det pene slaget i år mot dommere og motspillere.
                Godt mulig vi bruker for mange stygge ord på Åråsen da. Men jeg synes fortsatt det er imponerende at det skiller 11 plasser mellom 2 røde, 32 gule og den stygge ordbruken til Ranakanaris og 1 rødt, 32 gule, "øl, vold og skamslåtte bønder" og gjenntatt blussing.

Kommentar

• Petter Ø
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3008

Opprinnelig skrevet av sniper
                  Herregud.. Her er verden et mørkt sted skjønner jeg.

Må jo se litt bak hva LSK ville med disse reglene da. Det var konstant hat av NFF hver kamp.
                  Tror ikke det stopper noen fra å protestere mot at de fjerner Junglen nå. Et velretta banner på søndag er på sin plass.
                  Petter Ø - Kreativ Kanaris
                  http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                  Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• sniper
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 5254

Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                    Den moderne fotballen ER et mørkt sted.

Kommentar

• superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

Skandale fra NFF - og den blir større jo mer jeg tenker på det. Det finnes uttallige eksempler på hva som bør forbys samtidig og før GnR:

- Kålengas radbrekking av Rammsteins Amerika
                      - Den nedbrente kirken
                      - FFK's speaker
                      - FFK og Stabæks "målfeiring" over høytaleranlegget med speakeren.

Kanskje noen "Team 30 kamper" kunne sette opp en liste over liknende brudd på NFF's regler og videresende den til LSK, NFF og media?
                      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Tony
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4737

Må jo se litt bak hva LSK ville med disse reglene da. Det var konstant hat av NFF hver kamp.
                        Tror ikke det stopper noen fra å protestere mot at de fjerner Junglen nå. Et velretta banner på søndag er på sin plass.
                        Hvis det blir banner retta mot nff fra KFL og vaktene ikke griper inn regner jeg selvsagt med at UFC som gruppe er velkommen i Sandefjord.

PetterØ: Det er ikke snakk om å være negativ, men å følge et regelverk som dere selv har støtta fullt ut! Personlig er det kjipt at sangen blir muligens borte, men det morsomme er at de som støtta opp om de nye reglene vil bryte dem selv.

Kommentar

• general
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2004
                          • 1150

Å så? NFF har gjort en dårlig jobb i mange år, hvor deres mangel på forståelse av spillet fotball og samspillet det har med massene i det ganske land har kommet til syne. Hvis vi ikke kan vise vår misnøye med en totalitær styresmakt på fotballens hjem (tribunen) så blir det vanskelig.

Typisk Grønlund i humre dette bort i flåsete kommentar også. Sånn går det når man ligger seg på rygg hver gang. Når NFF aldri møter motstand gjør vi det bare enklere å for NFF å trykke ned noe annet skit over oss neste gang.
                          Seriegull 2016!!!

Kommentar

• Simeone
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2008
                            • 761

Opprinnelig skrevet av keepern
                            Hva med et lite banner retta mot NFF på søndag?
                            Det er ikke lov ifølge LSK sine tribuneregler.
                            Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                            para gritarle a la FIFA:
                            ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• Petter Ø
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3008

Opprinnelig skrevet av Tony
                              Hvis det blir banner retta mot nff fra KFL og vaktene ikke griper inn regner jeg selvsagt med at UFC som gruppe er velkommen i Sandefjord.
                              OMG
                              PetterØ: Det er ikke snakk om å være negativ, men å følge et regelverk som dere selv har støtta fullt ut! Personlig er det kjipt at sangen blir muligens borte, men det morsomme er at de som støtta opp om de nye reglene vil bryte dem selv.
                              Kan i tillegg innrømme at jeg også kjører over fartsgrensa innimellom.
                              Petter Ø - Kreativ Kanaris
                              http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                              Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• skotten
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 1794

Nei Tony. Dette handler kun om at du sitter på lur og benytter en hver filleting for å argumentere som du gjør, og til å gjøre diskusjonen til en UFC-debatt.

Om noen holder opp banner, eller på annen måte markerer saksretta misnøye mot NFF i denne enkeltsaken, er det på ingen måte noe som er sammenlignbart med hvilke type ytringer tribunereglementet er ment preventivt mot. Vil tillegge at jeg personlig ikke har planer om å lage noe banner

Kommentar

• sniper
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 5254

Opprinnelig skrevet av skotten
                                  Nei Tony. Dette handler kun om at du sitter på lur og benytter en hver filleting for å argumentere som du gjør, og til å gjøre diskusjonen til en UFC-debatt.

Om noen holder opp banner, eller på annen måte markerer saksretta misnøye mot NFF i denne enkeltsaken, er det på ingen måte noe som er sammenlignbart med hvilke type ytringer tribunereglementet er ment preventivt mot. Vil tillegge at jeg personlig ikke har planer om å lage noe banner
                                  Er dette tribunereglementet plutselig åpent for tolkning nå? Trodde det var endelig jeg.

Kommentar

• KFL109
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1958

Du drar tingene langt ut av proposjoner, Tony. Det gjør flere også som jeg tolker koser seg over at de tror at noen møter seg sjøl i døra.

Støtten til tribunereglementet handla for de fleste selvfølgelig om intensjonen i dem, ikke at man nødvendigvis var enig i alle detaljene.

§ 5 om forbudte effekter er det eneste jeg greier å finne i LSKs tribunereglement som tar opp dette med NFF. I en lengre oppramsing finnes følgende strekpunkt:

- usaklig hets mot politiet, NFF eller andre myndigheter

Etter min mening er det ingen ting som skulle hindre noen i å formulere en protest mot NFF på en slik måte at den ikke går under "usaklig hets".

Og selv om noen i KFL skulle finne på å hetse NFF på det groveste har da det ingen ting med hvorvidt UFC som gruppe er velkomne på bortefeltet i Sandefjord eller ikke. Diskusjonen ville i så fall dreie seg om hvilke sanksjoner som eventuelt skulle gis for det konkrete bruddet på tribunereglementet.
                                    Vidar Evje

Kommentar

• Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

Opprinnelig skrevet av skotten

Negative bannere/2stangs er ikkelov ifølge tribunereglementet. Hvis noen synes at det fortsatt er greit å bryte den regelen, hvorfor kan ikke jeg mase om ultras forbudet?

For å komme med en saklig kommentar i denne morsomme tråden:

Kanskje påtide å forandre litt på tribunereglementet?

Kommentar

• Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

Det er åpenbart at det er rom for bannere mot NFF i saker som berører oss. Dette ble også bekreftet av Per Mathisen i møtet på Martins, men der var jo ikke brønnpisserne.

Skjønnsmessige vurderinger ligger bak og jeg er 100% sikker på at velrettede spark mot NFFs avgjørelse i denne saken blir godt mottatt på Åråsen.
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• KFL109
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 1958

Negative bannere/2stangs er ikkelov ifølge tribunereglementet.
                                          Usaklig hets er ikke lov.
                                          Vidar Evje

Kommentar

Working...