Godt jobba II NFF: LSK på bånn av fair-play rankingen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #21
    Opprinnelig skrevet av erlando

    Bortsett fra publikums oppførsel kan jeg ikke fatte og begripe hva LSK skal ha blitt trukket så mye for sammenlignet med andre klubber.
    Det kan hende at vi er blitt trukket for ikke å verdsette motstandernes prestasjoner høyt nok.

    Kommentar

    • LasseN
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2005
      • 1610

      #22
      Jøss, svar fra Nøff.

      Her ser du grunnlaget for vurderingen: http://www.fotball.no/nff/Fair-Play/...toppfotballen/


      (Egen kommentar etter å ha sett kjapt på linken: De gjør som de vil altså.)
      LasseN

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        #23
        Jeg tolker denne rangeringen som ett bevis på at Åråsen er ett helvete å besøke. Det liker jeg.

        Fortsett sånn.
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #24
          Jeg tipper banneret paa Ullevaal, samt Arilds viljehands er de to enkeltepisoden som har skaffet oss mest minuspoeng..
          Gule og röde kort kan det i alle fall ikke vaere, for vi har vel sjeldent faatt saa faa som denne sesongen.

          Hele denne "kaaringen" blir jo latterlig uten en konkret begrunnelse. Naa virker rekkefoelgen helt tilfeldig...
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            #25
            Heia NFF: http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...p?artid=574486

            Farsen fortsetter: Lyn, "Fair-Play rankingen", og Lars Iver Strand på en uke.
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • mr.Jordbakke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3845

              #26
              Det er ikke annet å si enn at fair-playrankingen baserer seg i hovedsak på subjektive kriterier, ergo ser jeg ingen hensikt med å dvele lenge ved disse tallene og godta at vi er mest hatet i hele Norges land. Jeg VET vi er et fairplayspillende lag, i motsetning til Fredrikstad, Tromsø, Molde, RævBK, Søpla IF, Odd, Brann etc. Det er nok for meg!
              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

              Mvh
              Mr.Jordbakke

              Kommentar

              • erlando
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 858

                #27
                Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                Hele denne "kaaringen" blir jo latterlig uten en konkret begrunnelse. Naa virker rekkefoelgen helt tilfeldig...
                Spesielt når flere lag som har laget faenskap og kvalme sesongen gjennom og vært involvert i den ene episoden etter den andre ligger på øvre halvdel av tabellen.
                Ja til pause i pausen!

                Kommentar

                • heidar
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2129

                  #28
                  Basert på kort, blir i alle fall poengene som er trukket slik:

                  Rbk, Bodø/Glimt: 28
                  Odd: 32
                  Viking: 33
                  Stabæk, Tromsø: 35
                  Molde, vif, Start: 36
                  Lillestrøm, Brann: 38
                  aalesund: 41
                  Strømsgodset, Sandefjord, Fredrikstad: 43
                  Lyn: 47
                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                  Endelig er mørketida over.

                  Kommentar

                  • Grim19
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Nov 2008
                    • 106

                    #29
                    det sier jo seg selv at når vi har en kort statistikk på 32 gule og 3røde så er det jo klart at vi havner sist, fordi det er jo sånn at NFF plaseser ett hvor mange røde og gule kort laget har fårtt!!
                    Christina Victoria Grimsmo
                    <3 LSK- I Hjertet og I Sjelen <3

                    Kommentar

                    • caLitri
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2007
                      • 634

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Grim19
                      det sier jo seg selv at når vi har en kort statistikk på 32 gule og 3røde så er det jo klart at vi havner sist, fordi det er jo sånn at NFF plaseser ett hvor mange røde og gule kort laget har fårtt!!
                      Les denne en gang til:

                      Røde kort

                      3 kort (2 lag)

                      Tromsø
                      Start
                      2 kort (5 lag)

                      Lillestrøm
                      Odd Grenland
                      Fredrikstad
                      Aalesund
                      Sandefjord
                      1 kort (6 lag)

                      Stabæk
                      Bodø/Glimt
                      Lyn
                      Vålerenga
                      Brann
                      Rosenborg
                      0 kort (3 lag)
                      Deretter kan du lese kriteriene som NFF bruker her:
                      Gi alt, stå på LSK

                      Kommentar

                      • Stray Cat
                        Moderator
                        • Aug 2008
                        • 5917

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av LasseN
                        Jøss, svar fra Nøff.

                        Her ser du grunnlaget for vurderingen: http://www.fotball.no/nff/Fair-Play/...toppfotballen/


                        (Egen kommentar etter å ha sett kjapt på linken: De gjør som de vil altså.)
                        Merkverdig vurderingsgrunnlag. Så mye som er basert på skjønn og så må de ikke belegge vurderingene sine? Hvilke hendelser har trukket hvor mange poeng fra det enkelte lag? Gule og røde kort er jo bare en flik av det. Er det noe jeg ikke har fått med meg her som kan forklare dette bedre?

                        Hvis ikke, er dette "tenk på et tall"-leken. Ingen kan motsi tabellen, fordi ingen kjenner grunnlaget for den. Strålende!
                        Last edited by Stray Cat; 02.10.2009, 19:40.
                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          #32
                          Vi må vel regne med at det er mange gamle spillere og NFF-oppsop fra det ganske land som reiser rundt. Majoriteten var vel aktive på 70- og 80 tallet, og har nok dårlige vibber når de kommer til Åråsen. Dessuten lukter dette lang vei av attføring og arbeidsmarkedstiltak, og vi vet jo hvilke som er overrepresentert der...

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7104

                            #33
                            Jeg dør på meg. Hvilken idiot er det som har skrevet dette?:

                            Publikum er å betrakte som en viktig og ”levende” del av en fotballkamp. Tilhengernes støtte kan medvirke til et lags suksess. Det er ikke forventet at publikum skal være stille under kampen. Oppmuntring av lagene ved roping, sang etc. kan ha en positiv innvirkning på atmosfæren i overensstemmelse med Fair Play.


                            Det er imidlertid forventet at publikum respekterer motstanderne og dommerne. De bør verdsette motstandernes prestasjoner, selv om de skulle framstå som vinnere. De må på ingen måte true eller skremme motstandere, dommere eller motstandernes supportere.
                            5 poeng skal ikke gis med mindre disse betingelsene er tilfredsstilt, spesielt med hensyn til å lage en positiv atmosfære.
                            Dette punktet blir kun å anvende når et registrerbart antall tilhengere av lagene er tilstede. Hvis antall tilhengere til ett av lagene er meget lite eller ikke registrerbart, skal strek (-) settes på dette punktet.
                            Sjimpanser!
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              #34
                              Oppmuntring av lagene ved roping
                              Flott! Det vil sikkert komme noen oppmuntrende "Jævla h*re!" fra SS på søndag.

                              Kommentar

                              • heg
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Oct 2007
                                • 112

                                #35
                                Her er grunnen til sisteplassen: "Linjemann er ræva"

                                Kommentar

                                • Xavi
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 1275

                                  #36
                                  Ikke vår skyld at linjemann er ræva? Noen må jo peke det ut, og regner jo med at linjemannen vil prøve enda hardere på å bli bedre.

                                  Vi burde få + poeng for det.
                                  Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                  Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    #37
                                    Foreningen som uten videre aksepterer at folk som ikke har gjort noe galt får spillenekt skal stå som dommer over en skjønnsmessig vurdert fairplay tabell. Slipsgjengen som ikke vil ha annen synging når egen fanfare fremføres. O' heilage som etter egen mening aldri gjør noe galt skal vurderes andres oppførsel.

                                    Snakk om å sette bukken til å passe havresekken.
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • Bolsen3
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2004
                                      • 1061

                                      #38
                                      Det er jo helt hårreisende at man faktisk kan risikere å få spille europacup på bakgrunn av denne latterlige fair-play rankingen! Det kan aldri bli rettferdig, og er jo for alltid dømt til å bære sterk preg av forutinntatte holdninger til lagene og generell forakt for alt som heter tribuneliv og ytringsfrihet. Hvis man på død og liv må dele ut en ekstra plass, så gi den til laget som har scoret flest mål eller lignende...

                                      Kommentar

                                      • Ranakanaris
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 496

                                        #39
                                        Årsaken er jo enkel, på bakgrunn av reglene for fairplay-poeng så ser jeg med en gang hva som trekker ned:
                                        Publikumsopptreden:
                                        Det er imidlertid forventet at publikum respekterer motstanderne og dommerne. De bør verdsette motstandernes prestasjoner, selv om de skulle framstå som vinnere. De må på ingen måte true eller skremme motstandere, dommere eller motstandernes supportere.
                                        (tja, på dette punktet stryker vi med glans, den dagen jeg respekterer og verdsetter Magne maskara og horibel dårlig dømming så skyter jeg meg selv.)
                                        Positivt spill:
                                        Formålet med dette punktet er å belønne positivt spill som er attraktivt for publikum.
                                        (Her stryker vi også, ikke mye positivt å hente ut av årets sesong på banen.)

                                        Jo mer av fairplay-reglene jeg leser jo mer ler jeg, reglene er ikke laget for oss supportere eller spillere som har følelser for klubben. Disse reglene må være ment for turn eller synkronsvømming :-)
                                        Last edited by Ranakanaris; 02.10.2009, 16:22.

                                        Kommentar

                                        • stian
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Sep 2004
                                          • 156

                                          #40
                                          Veldig OT

                                          dette er veldog off toppic, men det virker som om nff har det morro for tiden.
                                          stian;);)

                                          Kommentar

                                          Working...