Godt jobba II NFF: LSK på bånn av fair-play rankingen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FUGlinho
    KFL styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 2454

    #41
    Opprinnelig skrevet av stian
    dette er veldog off toppic, men det virker som om nff har det morro for tiden.
    http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...p?artid=574486
    Norges mest inkompetente forbund! NMIF
    Kim
    Styremedlem KFL

    Kommentar

    • LSK N/B
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 830

      #42
      Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
      Positivt spill:
      Formålet med dette punktet er å belønne positivt spill som er attraktivt for publikum.
      (Her stryker vi også, ikke mye positivt å hente ut av årets sesong på banen.)
      Er uenig her. Vi har putta mer mål en TIL, SF, Viking, AAFK, FFK, Godset, B/G og Lyn. Og våre kamper er mer målrike en f.eks RBK sine. Så det nok ikke grunnen
      03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

      Nei til NFF!

      Kommentar

      • Kimito
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 2600

        #43
        Opprinnelig skrevet av trigz
        Jeg dør på meg. Hvilken idiot er det som har skrevet dette?:
        Esten O. Sæther?
        Ferdigskåra

        Kommentar

        • KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

          #44
          Vi må like at vi blir mislikt. Det er det klubben er tuftet på siden vi slo igjennom. Denne tabellen er et bevis på det. Jeg har aldri anerkjent denne fair-play tabellen selv om vi har fått e-cup-plass på grunn av den. Jeg kommer aldri til å gjøre det heller da den er basert på ulne regler og bedømt av ulne folk. Det er selvfølgelig et problem at vi blir bortdømt, men det er vi vant til. Vi har vel et par kamper hvor vi klagde på dommerne hvor Roy Helge Olsen var innvolvert, men hvem har ikke hatt det (bortsett fra RBK da selvfølgelig).

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            #45
            Vi toppet faktisk denne lista for noen år siden og fikk E-cup på bakgrunn av det. Hva har så forandra seg siden den gang? Ikke mye hva angår LSK, men hva angår eksponeringen for Tippeligaen har det skjedd veldig mye. Kort oppsummert, TV2! Det er noen enkelthendelser jeg tror LSK har fått svi ekstra for i denne sammenheng. Filmingen til Dosso, albuen til Nosa, handsen(e) til Sundgot og Pedersens blackout mot FFK. Ingenting utenom det vanlige blir ignorert i kamper der LSK er involvert, i motsetning til kamper der kjønnsløse lag som Bodø Glimt er med. Kjønnsløse supportere kan ikke få minuspoeng for stygt ordbruk heller, eller hva faen det nå er som NFF bruker av latterlige delkriterier.

            Som et klokt menneske engang sa; det verste i verden er ikke hat, men likegyldighet. Og jeg lever godt med hatet mot LSK.

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              #46
              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Det er noen enkelthendelser jeg tror LSK har fått svi ekstra for i denne sammenheng. Filmingen til Dosso, albuen til Nosa, handsen(e) til Sundgot og Pedersens blackout mot FFK.
              Alle disse hendelsene forekommer hos alle TL-lag i löpet av en sesong, hvorfor vi skulle få svi ekstra forstår ikke jeg. At vi får mer tyn når disse hendelsene oppstår er jeg inneforstått med, og det er antakeligvis höyst subjektive vurderinger som ligger til grunn for lista. At Odd ligger som nr. 4 sier vel alt. 2009s klart störste brudd på fairplay innen norsk fotball, kom i deres kamper mot Brann og Aafk. Alikevel krones årets hatlag blandt norske fotballsupportere med fin fin plassering på fairplay lista.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

                #47
                KFL får cred fra gud og hvermann for nyskapende og god stemning. Selv når spillet på banen ikke går vår vei lager KFL en atmosfære som får rygghårene til å reise seg. Det er kun NøFF som ikke ser dette. Fotball er engasjement. Det er stedet jeg får utløp for min frustrasjon. Jeg tror spesielt mine elever er glad for at det er på stadion og ikke i klasserommet dette skjer. Jeg er stolt av å være Fugl og driter en lang marsj i hva alle andre måtte mene om det!
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                Mvh
                Mr.Jordbakke

                Kommentar

                • Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

                  #48
                  På gymnaset hadde vi en religions-lærer alle bare kalte for "Terningen" fordi karaktersettingen hans var fullstendig vilkårlig. Noen han likte fikk god karakter uansett hvor mye pøbelstreker de sto bak, og andre som han hadde hengt seg oppi, fikk konsekvent ræva minus karakterer, uansett kunnskapsnivå og innsats.

                  Slik kan man vel også karakterisere NFF. Vilkårlige og tar beslutninger basert på face value.

                  Denne tabellen er følgelig KOMPLETT verdiløs. I en serie der det er såpass mange ufyselige drittunger på banen og tribunen i de ulike lagene, så mye knuffing, kjefting, grisespill, uthaling og drittslenging mot andre lag, singler de altså ut generelt og alltid "tøft- men fairspillende" LSK som det styggeste laget. LSK har hatt noen ganske få minus-episoder i år, som alle har blitt behørig overeksponert på Branns riksdekkende Klubb-TV, men er ikke i nærheten av det konsekvent stygge spillet til nettopp Brann, alle de gule kortene til et par andre klubber, alle usportslighetene i Odd, for ikke å snakke om filmingen som er satt i system i klubber som Stabæk og RBK.

                  Kast dette makkverket i søpla, etter oppgitt å ha konstatert at NFF er til verste for utviklingen innen norsk fotball.

                  Forresten: tabellen er god for en ting: den forteller oss NFF's oppfatning av LSK som klubb. Videre forklarer det dommerinnsatsene til NFF's utsendte ovenfor LSK som klubb de siste 10-15 årene, og årets sesong i særdeleshet. Gjennom hele seongen har jeg sittet med inntrykket av en dommerstand som ønsker å bidra til LSKs eventuelle nedrykk.

                  Vi trenger et nytt forbund, og en komplett ny dommerstand. Dagens administrasjon er katastrofalt ussel.

                  NFF er også forklaringen til at vi har en av de fuleste og amatørmessige ligaene i hele Europa, og ikke minst: en av de fotballmessig klart dårligste ligaene, og også et av de minst severdige landslagene (tross Drillos anstrengelser).

                  Når nå snart hele fotball-Norge er såvidt kritiske til NFF's styring, er det rart ikke en omveltning snart skjer.
                  LSK Norges beste lag

                  Kommentar

                  • Mollari
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Dec 2003
                    • 135

                    #49
                    Kanskje vi burde høre med svenskene om de er interessert i å la oss spille i Allsvenskan? Harrytur hver bortematch og et forbund som ikke er 100% biased mot oss høres rimelig greit ut. Veldig bra vei, fly og togkommunikasjon til Göteborg(5 bortekamper inklusive Elfsborg), Stockholm(5 bortekamper inklusive Örebro) og Skåne(4 bortekamper inklusive Halmstad). Bite me NØFF!
                    http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Mollari
                      Kanskje vi burde høre med svenskene om de er interessert i å la oss spille i Allsvenskan? Harrytur hver bortematch og et forbund som ikke er 100% biased mot oss høres rimelig greit ut. Veldig bra vei, fly og togkommunikasjon til Göteborg(5 bortekamper inklusive Elfsborg), Stockholm(5 bortekamper inklusive Örebro) og Skåne(4 bortekamper inklusive Halmstad). Bite me NØFF!
                      Dette ville om ikke annet vært banebrytende, satt NFFs/dommernes favorisering av klubber og LSK som klubb i fokus. Hvorfor ikke? Noe må gjøres. Idrett skal forgå på like vilkår for de ulike utøverne. Alt annet kan likestilles med doping. NFFs dommeres favorisering av enkelte klubber kan likestilles med doping.

                      Synes ikke LSk som klubb skal godta alt NFF gjør bare pga frykt for bøter. De gir faen i oss, så LSK kan like gjerne gi faen i de.
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • Yellow-not-jella
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2009
                        • 1606

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av andersmm
                        Alle disse hendelsene forekommer hos alle TL-lag i löpet av en sesong, hvorfor vi skulle få svi ekstra forstår ikke jeg. At vi får mer tyn når disse hendelsene oppstår er jeg inneforstått med, og det er antakeligvis höyst subjektive vurderinger som ligger til grunn for lista. At Odd ligger som nr. 4 sier vel alt. 2009s klart störste brudd på fairplay innen norsk fotball, kom i deres kamper mot Brann og Aafk. Alikevel krones årets hatlag blandt norske fotballsupportere med fin fin plassering på fairplay lista.
                        Sikker på at disse cup-kampene til Odd teller da? Men de burde jo det.

                        Ellers vet vel de fleste oppegående her inne at det finnes andre grunner til at LSK kommer langt ned, det har ikke bare med oppførsel på banen å gjøre vel.

                        Generelt: Syns det er sutrete å henge seg så til de grader opp i denne uviktige fair-play tabellen. Men ja, det føles urettferdig og feilaktig. Vi har oppført oss klart bedre enn på flere år, føler jeg. Spellera altså. Du kødder ikke med Henning, og det veit dem.
                        Når det gjelder selve opplevelsen på Åråsen, så må det jo dønn nøytrale folk til for å vurdere stemningen mm. Og du må dra som nøytral tilskuer å vurdere andre arenaer. Det er det umulig for oss å være, face it.

                        En ting som er unødvendig hos oss, er at vi starter med for høyt "tenningsnivå", og skjeller ut dommern etter 10 minutter, og så er det hele i gang... Så drar du hjem, ser bildene fra kampen, og må innrømme for deg selv at dommern hadde kanskje rett, eller det var greit nok. Vi kan ikke få alle avgjørelser vår vei. Idag har vi flaks, rbk uflaks.

                        Kjenner også flere som ikke går på kamp pga det de kaller usmakeligheter fra "berget". Alikevel er jeg enig i at det er den gode gamle, råe stemninga som er best. Med enda mer fornuftig galskap blir det bedre.

                        Herregud, den derre "alle hater oss"-greia noen har, den kan dere jaggu hoppe å drite i. Den er kølenga's for alltid. Var i Trondheim, vi (Kfl) fikk skryt, Molde og vif var ikke godt likt.

                        NFF, de gjør vel ikke alt gæernt heller. EM-avgjørelsen gikk vår vei, 8 av 10 dommere fungerer, og jeg syns de gjorde riktig i IKKE å hjelpe Lyn. Det var det "serieforeninga" med fler som gjorde.
                        Last edited by Yellow-not-jella; 05.10.2009, 01:47.

                        Kommentar

                        • Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

                          #52
                          Ok, så er du ikke feig, men jeg er skeptisk til hvor gul du er. Dette er jo fullkomment meningsløst, og blir farsepreget det øyeblikket du presterer å påstå at 8 av 10 dommere i bunn og grunn er ålreite dyr. Sannheten er at vi er blitt ræv****(jeg er lærer, forresten) av dommere i hele år, og at det har kostet oss noe sånt som 12 poeng. Da sier det seg selv at det ikke går an å løpe rundt i Norge å ha love-in for dommere, det burde være åpenbart. At vi slenger dritt til dem er høyst velfortjent (selv om Svein Edvard var god i dag), og noe annet godtar jeg ikke. Du må jobbe med holdningene dine, vennen. Rasjonalitet og objektivitet hører hjemme innenfor matematisk akademia, ikke innenfor KFL's heller begrensede vegger.

                          Usaklighet og rabiat illsinne, det er det som er veien å gå. Now, follow my lead and do exactly as I say:

                          HHLGRARAAAARGHH! DOMMERJÆVEL!!!
                          Last edited by Torolf; 05.10.2009, 08:25. Begrunnelse: Sensur
                          Ni principe ni rey...

                          D10S!

                          Kommentar

                          • gamle-perta
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2418

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Jeg tolker denne rangeringen som ett bevis på at Åråsen er ett helvete å besøke. Det liker jeg.
                            Før var Åråsen et "helvete" å besøke i den betydning at motstanderne nesten aldri fikk med seg poeng. Det er en stor forskjell fra dagens situasjon.
                            Jeg ønsker meg tilbake til den første varianten av "helvete".
                            Mvh
                            Gammer´n (Per T)

                            Kommentar

                            • aguado
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 448

                              #54
                              [SARKASTISK INNLEGG]
                              Her er nok et bevis på at NFF, TV2 og hele verden hater oss:

                              [/SARKASTISK INNLEGG]

                              Kommentar

                              • Trondeo
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3062

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                [SARKASTISK INNLEGG]
                                Her er nok et bevis på at NFF, TV2 og hele verden hater oss:

                                [/SARKASTISK INNLEGG]
                                Hva har det med nff og tv2 å gjøre? At vi ikke pådrar oss gule og røde kort har da ikke de noe innflytelse på?

                                Kommentar

                                Working...