LSK-Lyn

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7134

Karakterbok LSK-Lyn

LSK - Lyn 2-1
    Sjanser: 6-3

Knepen, kjip seier etter å ha scoret to drittmål er fasit, men hva så, vi fikk tre poeng. Lyn med en het kandidat til årets mål brukte tempoet til de tre der foran for alt det var verdt, og hadde Berget satt sin store mulighet før vi utliknet, kunne de kanskje ha lyktes også. Lite overbevisende foran mål av LSK, men poengene kom i havn, og det er alt som betyr noe.

Stefan 6 - Sjanseløs på målet, Søgårds utløp sperrer for ham. Flott redning fra Berget før pause, riktig plassert da Angan blåste gigantsjansen sin over rett før slutt.
    Karim 7 - Ny bunnsolid kamp fra Karim, som jeg håper får kontraktstilbud. Etter min mening en av ligaens beste høyrebacker. Stort sett gode dødballer - og selvsagt involvert i begge målene våre.
    Kippe 6 - Kamp på det jevne. Tok et gult kort for laget mot Angan tidlig i kampen, og er suspendert mot SF. God kontroll, og løste utfordringen med tempoet til Lyns spisser godt.
    BB Johnsen 7 - Involvert i begge våre mål, og viste en gøts i duellspillet han ikke har klart før i år. Glimrende innsats fra Marius.
    Eriksen 5 - Habilt, men uspektakulært. Prøver, men får til lite offensivt. Flere dårlige klareringer.
    Tokstad 6 - Gjennombruddet på toppnivå? Skuffende før pause, i likhet med mange andre, men en strålende andreomgang. Sågar nær scoring. Jobber utrettelig og har kvaliteter med ballen som kom kanskje spesielt godt til syne mot ligaens svakeste forsvar.
    Søgård 4,5 - Masse ballslurv på Espen denne gangen. Skapte Lyn-overgangen i forkant av Angans enorme sjanse rett før slutt. Innsatsen er det ikke noe å si på, men sliter med å markere seg i kamper vi dominerer.
    Nosa 6,5 - Tilbake i noenlunde bra slag igjen, men førsteomgangen var kass. Andre omgang, derimot, var strålende. Flere gode skuddforsøk og mye ballkontakt, men velger ofte for ambisiøse løsninger. Fantastisk løp, avdribling og kombinasjon med Bjørn, hadde fortjent scoring der.
    Myklebust 4,5 - Svak førsteomgang, bedre etter pause. Men gjør seg fortsatt mest bemerket med grovarbeidet sitt, som er forbilledlig. Må forvente mer offensiv deltakelse av en flankespiller.
    Sundgot 5 - Smart innløp på scoringa. Vant sin andel dueller, men led under av at spisspartneren ikke var på nett.
    Eziyodawe 3 - Er inne i en svak periode. Et ok skuddforsøk, men ikke noe mer. Skal snuse på offsidegrensa, ikke hente baller rett foran midtbanen. Kan godt få en kamp på benken nå.

->Bjørn 6 - Hans beste innhopp for LSK. Burde satt sjansen han skapte på egen hånd rett før slutt. Har en ro over alt han gjør som er sjelden for en så ung spiller. Håper å se ham fra start i Sandefjord.
    ->Dosso - Første innhopp på en stund. Klarte seg bra.
    ->Bolly - Kom så vidt innpå rett før slutt

Kanarifansen 6 - Helt ok, men et par lange dødperioder i første omgang.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Yellow-not-jella
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2009
    • 1606

Veldig bra, men du tar i så det holder vedrørende den unge "gjennombruddsmannen" på høyre flanke. Vi har alle forskjellige briller, men det får nå være måte på...

Hvilken karakter gir du dommer'n da?

Kommentar

• trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7134

Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
      Veldig bra, men du tar i så det holder vedrørende den unge "gjennombruddsmannen" på høyre flanke. Vi har alle forskjellige briller, men det får nå være måte på...
      Hvilken karakter gir du dommer'n da?
      Jeg syntes andreomgangen til Tokstad var glimrende. Men er enig i at han ikke er en naturlig ving. Får han sjansen sentralt er han en ny Søgård, bare mye bedre med ball.

Svein Erik Edvartsen var ok, og forbilledlig nøytral denne gangen. Så ikke noe til det enorme markeringsbehovet hans, og det overrasket meg.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

Eriksen synes jeg skal trekkes enda mer. Mannen tackler jo ikke, bare rygger og rygger og rygger faen meg snart inn i eget mål.

Kommentar

• iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

Utviklinga til Essidiri som back har jo vært helt enorm. Helt enig i at ny kontrakt må komme på bordet snarest.
          Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

Opprinnelig skrevet av iL
            Utviklinga til Essidiri som back har jo vært helt enorm. Helt enig i at ny kontrakt må komme på bordet snarest.
            Husker godt første gangen Berg byttet inn Esset på backen. Det første jeg tenkte var "hva faen er det du tenker på? Gutten har ikke et eneste defensivt fiber i kroppen!", og forbredte meg på en kraftig skyllebøtte når jeg kom på forumet.

Så ble han byttet inn, og på tross av litt smårusk klarte han seg bra. Jeg var fortsatt ikke overbevist, men avventet skyllebøtta til Berg. Tenkte at mulighetene kom til å komme på rekke og rad hvis bruken av en tilsynelatende dårlig kantspiller på backplassen fortsatte.

Nå er jeg tyst som graven og glad jeg ikke har gitt den planlagte skyllebøtta. Vi har fått en moderne back på høyrekanten som har flere målgivende passninger, står for mye av de offensive bidragene våre og sjelden gjør seg bort defensivt.

Takk Berg.
            Last edited by Kjell.T.Ring; 08.10.2009, 13:11. Begrunnelse: leiv
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

Angående Essediri så har vel han veldig høy lønn? Skal han fortsette på Åråsen, må han nok finne seg i å halvere lønna. Minst. En slik høyreback har vi ikke hatt siden Stoffe. Det begynner å bli en stund siden.

Kommentar

• skotten
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 1794

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                Nå er jeg tyst som graven og glad jeg ikke har gitt den planlagte skyllebøtta. Vi har fått en moderne back på høyrekanten som har flere målgivende passninger, står for mye av de offensive bidragene våre og sjelden gjør seg bort defensivt.
                Helt enig ang Essediri! Og selv om jeg er fortsatt er uenig i Bergs vurdering av Tokstad som kantspiller, vil jeg klok av skade avvente de store skyllebøttene til jeg har flere kampers grunnlag å uttale meg på. Han spilte seg stort opp i løpet av kampen søndag, selv om jeg foreløbig syns flesteparten av de gode involveringene hans skjer når han trekker inn sentralt.

Kommentar

• GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

Før sesongen var Karim bortimot så langt fra førsteelleveren som man kan komme, så kom skadene og han fikk sjansen, men det essensielle er at han har gjort backplassen sin i en nærmest skadefri tropp. Og jeg er også sikker på at Berg hadde en plan med Karim og at han nødig lar ham gå. Det kan nok bli harde forhandlinger, men tror Karim forstår at han tar store sjanser ved å prøve lykken et annet sted på nåværende tidspunkt.

Kommentar

• xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

Jeg synes ikke kampen til Tokstad kan betegnes som ett gjennombrudd i det heletatt. Har sjelden vært borti at en spiller har frustrert meg mer enn det han gjorde i førsteomgang. han blottla hele høyresiden vår at han brukte alt for lang tid på å komme seg på plass i den defensive fasen av spillet. han lå sentralt i banen og Søgård måtte ved gjentatte tilfeller løpe ut å ta tokstad sin plass på høyrekanten da den lå helt åpen. Andre omgang var mye mye bedre enn første, det skal han ha kred for.
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Yellow-not-jella
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2009
                      • 1606

Opprinnelig skrevet av xeR
                      Jeg synes ikke kampen til Tokstad kan betegnes som ett gjennombrudd i det heletatt. Har sjelden vært borti at en spiller har frustrert meg mer enn det han gjorde i førsteomgang. han blottla hele høyresiden vår at han brukte alt for lang tid på å komme seg på plass i den defensive fasen av spillet. han lå sentralt i banen og Søgård måtte ved gjentatte tilfeller løpe ut å ta tokstad sin plass på høyrekanten da den lå helt åpen. Andre omgang var mye mye bedre enn første, det skal han ha kred for.
                      Er jo det jeg sier. Tokstad får firer på alle børser. Men moro at han begynner å "tørre" litt. Neste år, hvem vet...

Kommentar

Working...