Spillerstallen nå - og neste år

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Andt
    Juniormedlem
    Bøffelpromp
    • Feb 2010
    • 18

Opprinnelig skrevet av HSft
    For øyeblikket, ja. Men Gabrielsen vil vel ikke holde bra tippeligaklasse før om et par år. Vanskelig å vite hvordan ståa er da.

Men han hadde i mine øyne vært et meget interessant alternativ på defensiv midtbane. Smart 1 mot 1 defensiv, god duellstyrke, bra teknikk, grei fart og grei pssningsfor.
    Enig i den vurderingen. Han har forutsetningene for å bli, assosiasjonen slo med umiddelbart, en ny Marouane Fellaini på Everton. Jeg er litt skepsis til Gabrielsen som back. Sammen med en defensiv midtbanerolle tror jeg kan som spillende midtstopper har størst potensiale. Hvem av posisjonene han har mest anlegg for er vanskelig å si, men han er bedre defensivt enn offensivt.

Johnsen som anker er ikke forenelig med hvordan LSK ønsker å spille. For treig, både i beina og til å vende spillet, og dekker altfor lite rom. Han er neppe den som kan gjøre midtbanen til LSK bedre, snarere tvert i mot.

Jeg har stor tro på Kiko og Nosa i år. Den kombinasjonen kan bli udødelig hvis begge spiller på sitt beste. Og begge virker unektelig å være i form allerede.

Kommentar

• stian
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Sep 2004
      • 156

Veldig enig med dette:

Opprinnelig skrevet av Andt

Jeg har stor tro på Kiko og Nosa i år. Den kombinasjonen kan bli udødelig hvis begge spiller på sitt beste. Og begge virker unektelig å være i form allerede.
      Tror Nosa som offangsiv herjer, og kiko som midtbane spilleren som holder litt igjen, og vinner tilbake klareringer, og sprer bra med smarte passninger.

Nå tenker du sikkert tilbake til kampen lsk-vif for noen år siden hvor kiko ikke spilte en passning fremover, men jen kiko i god form, som det virker som han blir i år, slår utrolig mange smarte passninger.
      stian;);)

Kommentar

• Yellow-not-jella
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2009
        • 1606

Opprinnelig skrevet av HSft
        Det eneste alternativet i den rollen som ikke har blitt testa slik jeg ser det er å utvikle Gabrielsen til den. Tror han kunne gjort en bra jobb som defensiv midtbane. Men han funker vel like bra på backen.
        Da sier jeg tusen takk for meg. Hehe.. Men ærlig talt. Gutten hadde STORE plasseringsproblemer selv som høyre back mot Asker. Men har jo ikke sett han på treninger. Ble vraket på U-19 nå så jeg.

En annen ting er at Johnsen så klart raskere ut enn Søgg'en borte mot Lyn ifjor. Likevel ble begge fraløpt til de milde grader. Hadde MJ spilt def midt gjennom flere år kunne han nok holdt et visst niveau. Inntil videre er det bra han er såpass spillende bak der som han er. Mer kraft enn finfølelse i den venstra hans vel??

En annen ting er at vi ikke får brukt skuddfoten til Maarius'n. Kongemål mot Stæbb ifjor! Bør absolutt få rollen hvis Søgg/Kiko er ute. MJ er i det hele tatt undervurdert av de fleste, er generelt målfarlig. Synd det ikke helt klikker som v back.
        Last edited by Yellow-not-jella; 08.02.2010, 18:56.

Kommentar

• OppsalKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2008
          • 1881

Opprinnelig skrevet av gilbert

Når vi fikk inn Berg og Bjarmann regna vel de fleste av oss med at vi ville få inn noen unge afrikanere, mer satsing på norske unggutter, og hente et par spillere fra Lyn. Og det har vi fått, i en brukbar balanse (gitt stramme budsjetter), synes jeg.

gilbert
          Jeg dritt i hvor folk kommer fra i utgangspunktet. Men ta et blikk gjennom hva som helst lag i verden. Alle som ha suksess har har minst et par spiller som stemmer fra sitt eget land.

Eg. Arsenal på 90 tallet. Adams, Keown, Wright, Seaman.

Milan på 90 tallet. Baresi, Maldini, etc.

Chelsea per i dag: Lampard, Terry.

Liverpool per i dag: Carragher og Gerrard.

Man Utd på 90 tallet. Bruce, Pallister og Ince.

Barca. Iniesta, Xavi, osv.
          Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

I den konteksten står LSK sterkt. Kippe, Pedersen, Lasse, Johnsen, Søgård og Sundgot er alle etablerte hjemlige spillere som står langt frem i køen når laget tas ut. I tillegg har vi masse talentfulle unggutter på vei inn i laget, som med tiden vil etablere seg. No worries. De utlendingene vi henter har en ting til felles: de har egenskaper som få norske spillere kan skilte med. De som matcher dem på disse egenskapene her til lands har vi ikke råd til å hente.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Mauer
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2007
              • 270

veit ikke om det er riktig tråd og ta dette i, men ser i nyhetstråden at klubben vurderer å leie ut Dosso til MMX. Hvilken klubb er MMX?

Kommentar

• gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3218

MMX er her kode eller dekknavn for et sted med postnummer 2010.

Ekte Fuglatilhengere tar som kjent aldri i dette stedsnavnet, som også er et klubbnavn, med verken ildtang eller tastatur, for ikke å snakke om å ta det i sin munn.

gilbert

PS. Tips: Steds- og klubbnavnet har både med rennende vann og elektrisitet å gjøre... DS

Kommentar

• andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

Bra trekk. Dosso kan gå av seg litt uvaner og lære the hard way i styggdrakta. 2010 kommer vel ikke til å tjene så mye på dette. De får et noe uferdig talent under en kort periode, uten å tjene et øre når han forlater dem.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

Opprinnelig skrevet av Mauer
                    veit ikke om det er riktig tråd og ta dette i, men ser i nyhetstråden at klubben vurderer å leie ut Dosso til MMX. Hvilken klubb er MMX?
                    Tror det må være Malmö FF. Gamle-perta er like interessert i fly som i fotball, og MMX er flyplasskoden til Malmö.

Kommentar

• OppsalKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2008
                      • 1881

Opprinnelig skrevet av andersmm
                      I den konteksten står LSK sterkt. Kippe, Pedersen, Lasse, Johnsen, Søgård og Sundgot er alle etablerte hjemlige spillere som står langt frem i køen når laget tas ut. I tillegg har vi masse talentfulle unggutter på vei inn i laget, som med tiden vil etablere seg. No worries. De utlendingene vi henter har en ting til felles: de har egenskaper som få norske spillere kan skilte med. De som matcher dem på disse egenskapene her til lands har vi ikke råd til å hente.
                      Det blir enten Johnsen eller LKE på venstreback.

Hvis LSK får inn en kvalitetsspiller på venstre kant, så kan jeg godt tenke meg at Kiko flyttes inn sentral og Espen blir benket. Samme gjelder Steinhard.... om han blir skadet så skal enten PSA eller Johnsen ta plassen. Er Gilbert "lovet" spissplassen etter at meter'n har begynt treningskampene så bra?

Jeg ser for meg at det blir ingen flere enn 3-4 Norske spiller samtidig på 2010 utgave av LSK.
                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• JMKANARI
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Oct 2007
                        • 170

Mitt tips til 11`er i første serierunde er:

Magnusson
                        Eriksen - Pedersen - Kippe - Johnsen
                        Essediri - Mouelhi - Nosa - Knutzon
                        Occean - Sigurdarsson

Med forbehold om at Ujeh kommer. Etter hva jeg leser er han såpass god at han går rett inn på laget.
                        Personlig er jeg mer fan av Gilbert enn av Occean, men Meter`n har jo tross alt åpnet bra. Ingenting ville vært bedre om han fortsatte utover i sesongen, og omsider betalte tilbake noe av millionene som er investert...

Oppsummert skulle laget over tilsi 5 nordmenn fra start. Ser vel derimot ikke bort fra at det bikker 'i norsk favør' ved at Søgård danker ut Mouelhi. Konkurransen dem imellom er i mine øyne ganske jevn.
                        Krysser fingra for en ny Tom Lund snart...

Kommentar

• Sultanen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2005
                          • 257

Ved et google søk kom også jeg fram til at MMX er flyplassen i Malmø, men tenkte at gamle-perta er oppvokst lenge før flymaskinen ble oppfunnet og at han derfor ikke er inne i flyplasskoder. Gamle-perta bruker nok romertall som er helt vanlig for hans generasjon.

M=1000.
                          MMX= 2010.

Kommentar

• Mauer
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2007
                            • 270

Opprinnelig skrevet av JMKANARI
                            Mitt tips til 11`er i første serierunde er:

Magnusson
                            Eriksen - Pedersen - Kippe - Johnsen
                            Essediri - Mouelhi - Nosa - Knutzon
                            Occean - Sigurdarsson

Med forbehold om at Ujeh kommer. Etter hva jeg leser er han såpass god at han går rett inn på laget.
                            Personlig er jeg mer fan av Gilbert enn av Occean, men Meter`n har jo tross alt åpnet bra. Ingenting ville vært bedre om han fortsatte utover i sesongen, og omsider betalte tilbake noe av millionene som er investert...

Oppsummert skulle laget over tilsi 5 nordmenn fra start. Ser vel derimot ikke bort fra at det bikker 'i norsk favør' ved at Søgård danker ut Mouelhi. Konkurransen dem imellom er i mine øyne ganske jevn.
                            Enig i mye av det du sier. Men at Occean har så mye å tilbakebetale synes jeg blir helt feil å si. Ja, han har hatt sine dårlige perioder, men det har alle fotballspillere i løpet av karrieren! For meg betalte Occean tilbake de 7-8 millionene vi ga for ham ved to scoringer, og jeg tror alle skjønner hvilke scoringer jeg tenker på! Han har i tillegg putta opp mot ca 10 mål (+/- noen mål) i flere sesonger for oss. Så å si at han har så mye å tilbakebetale mener jeg er helt feil. Men jeg personlig er også mer fan av Gilbert.

Men jeg skjønner heller ikke alt dette maset om å ha så mange norske på banen.. Vi har da massevis av norske spellere i stallen, men det er da vel bedre å bruke de beste spellera enn å absolutt må bruke så så mange norske?

Kommentar

• OppsalKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2008
                              • 1881

MED INGEN SKADER... Så ser jeg for meg at Henning velger sånn:

Logi

Essidiri. Steinhard. Kippe. LKE.

Knudzon. Nosa. Espen. Kiko

OO. Eddie\Gilbert

* Viktig å huske... HB har brukt vanlig midtbane spiller på kanten (se Teddy Bjarnsson på 2008 Lyn utgave)

Personlig...

Logi

LKE Steinhard Kippe MJ

Essidiri Dosso Nosa Knudzon

Gilbert OO (Hvis Eddie er langvarig skadet).
                              Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• Canário
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 1471

Opprinnelig skrevet av El Caco
                                Knudtzon - Mouehli - Nosa – Gamboa
                                Spennende midtbane. Ad balanse: Begge kantene bør også ha gode forutsetninger for å være med defensivt. Fordelen med formasjonen vår er at den i angrep tillater å bli nesten en 4-2-4-formasjon.

Det virker som Berg først ved å signere Knudtzon og med Gamboa ikke ønsker å spille bredt med kantene, men la backene stå for bredden. Essediri har jo blitt en back under hans tid, Husar forble bare en back mens Myklebust ble omskolert til kant. I Lyn spilte han også mest med innoverkanter og ganske lavt press, som vi etter sigende trente på i forrige kamp, for å utnytte deres hurtighet og å lokke fram rommene. (Presser vi for høyt blir rommene mindre og dermed raske spillere "ubrukelig").

Jeg tenner litt på denne midtbanen og Ujah og Edwin på topp, som de passer godt til. Da får vi et svært raskt og bevegelig lag. Ujah er uten tvil en moderne utgave av Occean.

I denne sammenhengen er det jo åpenbart at det ikke lønner seg for oss å komme mest mulig rundt på kant. Kantspilleren bør dermed ikke ha en god fot så lenge han spiller på de andres styrker. For å vurdere det må vi se på spilleres kvaliteter, og ut ifra en lignende oppstilling passer Gamboa-kanten bedre inn enn en innsvingerkant på venstre. Variasjonen med innlegg fra siden kan først og fremst backene stå for. Det er også lettere å skape overtallssituasjoner hvis du er god til å utfordre.

Det blir spennende å se hvordan begge prøvespillerne gjør det videre.

Kommentar

• Rankiz
                                  Medlem
                                  Bøffel
                                  • Aug 2009
                                  • 39

Hva synes du?

Hva synes du om denne setupen?

Kommentar

• HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6103

Opprinnelig skrevet av Rankiz
                                    Hva synes du om denne setupen?
                                    Synes rommene til essediri ser ut til å ha forsvunnet litt når du ikke setter opp en høyreving som trekker inn. At venstrevingen trekker inn og overlater rom til høyrebente eriksen med en middels innleggsfot gjør ikke opp for at vi mister det største angrepsvåpenet vårt fra i fjor høst. Spillerkjøpene begynner å gå meg på nervene.

Edit: ser at du satt opp johnsen og ikke Eriksen. Da blir poenget fortsatt at Johnsen sin innleggsfot er langt fra like god som Essediri sin og at farten hans vil hindre han i å være like delaktig offensivt. Ellers vil ikke rommet på kanten hjelpe han å komme til skudd i stor grad, noe som vel er den største offensive styrken hans. Synes vi bygger laget litt dumt i forhold til hvilke typer vi allerede har i stallen for tiden.

Edit 2: Har ikke tatt meg bryet med å sjekke statistikken så nøye her, men det kunne jo vært interessant å sett på antall innlegg fra Essediri og påfølgende mål i kamper der knudtzon spiller forran han i forhold til anntall innlegg og påfølgende mål fra Essediri i kamper med Tokstad eller Mouelhi på høyre.

Kommentar

• Henrik
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2006
                                      • 2110

Opprinnelig skrevet av Isberget
                                      LSK hentet før 2009-sesongen inn Hassane Dosso fra Elfenbenskysten og Emanuell Igiebor fra Nigeria. De to har vel ikke slått helt til ennå
                                      Nosa har ikke slått til? Her snakker vi om den beste spilleren jeg har sett på Åråsen siden Ståle Solbakken.

Må si jeg synes "ikke slått til" er en noget tvilsom beskrivelse av Nosa...

Kommentar

• mooph
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 1496

Opprinnelig skrevet av Henrik
                                        Nosa har ikke slått til? Her snakker vi om den beste spilleren jeg har sett på Åråsen siden Ståle Solbakken.
                                        Jepp, og han har dessuten nå signert ny kontrakt med klubben ( http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...5&postcount=16)

Så vi er sikret å ha gutten frem til 2012 (eller alternativt en haug med penger).
                                        Fugla mot nye høyder

Kommentar

• knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9539

Faen ass. MJ er likaness som få. Håper han speller seg opp på trening og blir vurdert god nok for første elver'n!

Kommentar

Working...