Spillerstallen nå - og neste år
Collapse
X
-
-
Til info: under Uwe trente Arild ganske mye på hurtighet sammen med Brunier uten nevneverdige resultater. Arild har en spillestil som krever plasseringsevne og ro, ikke hurtighet på nivå med Edwin. Plasseringesevnen og roen har han i monn. Nettopp grunnet total mangel på hurtighet vil Arild kunne være en viktig brikke i lang lang tid fremover, han har aldri vært avhengig av hurtigheten for å score bøttevis med mål.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Sjelden kost å høre at spillere er viktige fordi de mangler hurtighet. I mine øyne har Arild en del å vinne på å bevege seg mer. Han hadde vært langt farligere om hans berømte feilvendte mottak skjedde på offsidegrensa istedet for i mellomrommet foran forsvaret.
Dessuten kan han med fordel trene teknikk og vendinger en vinter istedet for 100.000 avslutninger. Om han klarte å vende opp med jevne mellomrom ville hans skudd- og pasningsfot kommet mer til sin rett.Kommentar
-
Blir litt OT, men Myklebust sier følgende til 100% fotball:
Spissen er i ferd med å avslutte kontrakten Lillestrøm, og på det nåværende tidspunktet vet han ikke hvor han spiller neste sesong.
Lillestrøm har signalisert at de er usikre på om de vil satse på meg videre, så hva som vil skje med meg er mye opp til klubben. I desember er jeg fri og frank, men det er ikke den beste tiden å være Bosman-spiller nå. Så alle klubber er velkommen til å ta kontakt, sier Myklebust.
- Hva med AaFK?
- Jeg er jo fra Sunnmøre.
- Har klubben tatt kontakt med deg?
- Ingen kommentar.
Er vel ikke noe veldig dårlig tips å si at han er Aafkspiller i 2010?Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Søte lille Magnemann i ufordragelige og smaksløksprovoserende oransje! Fytti rakkern, så ufint. Hvis du først må dra din vei, kan du ikke finne veien til Ole Bjørn på Ringerike, for eksempel?
Gi nå den lille mannen kontrakta han fortjener, da. Dette er jo bare tulliball, han har levert mer enn nok til å få spille videre i rett farge.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Jeg mener vi skal tilby Mykle kontrakt ved en forutsetning. At han får spille spiss. Er ikke noe vits i å signere han som venstrekant, når vi har sett hva prestasjonsforskjellen på de to plassene har vært i år!
Jeg mener ikke at spillere skal signeres kun til en plass, men sier at Mykle må bli satset på på topp!Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.Kommentar
-
Jeg mener vi skal tilby Mykle kontrakt ved en forutsetning. At han får spille spiss. Er ikke noe vits i å signere han som venstrekant, når vi har sett hva prestasjonsforskjellen på de to plassene har vært i år!
Jeg mener ikke at spillere skal signeres kun til en plass, men sier at Mykle må bli satset på på topp!Fugla ForeverKommentar
-
Håper det blir noe a la dette:
Keepere: Logi, Hansen, han nye unggutten
Forsvar: LKE, Pedersen, Kippe, Pål Steffen, Johnsen, Gabrielsen og Ringstad. (Ny stopper)
Midtbane: Esset, Tokstad, Nosa, Dosso, Søgård, Bolly, Knutzon (Ny kantspiller og sental midtbanespiller)
Spiss: Legenden, Edwin, Bergmann, Minibukker, Berget.
Dette forutsetter at: Otto, Occean, Mykle, Kiko, Joooon, Bertheussen, Gundersen, Husar og Reid forsvinner.
Utopi? Kanskje, men kan vi mot alle odds kvitte oss med disse spillerne frigir vi penger til å kjøpe unge, gode spillere som ikke koster skjorta å lønne.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
"A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
For det første; Johnsen og Kippe har de samme svakhetene. Ingen av de er raske. Kan ikke spille med to treige midtstoppere. M. Johnsen kan som nød være reserve midtstopper.
Backer begynner å bli den plassen på laget som vi har best dekning. LKE, Pedersen, Ringstad og M. johnsen er alle gode backer. I tillegg har vi unge og lovende Gabrielsen og Essedirri.
At Johnsen mangler egenskaper for å bli en back med offensive bidrag er bare tull. Johnsen er faktisk målfarlig og pleide å være meget offensiv tidligere. Og ta årets sesong til betrakting blir total feil. Har vært meget lenge borte fras fotballen og er mest trolig enda et stykke unna toppformen. Så jo tidligere i sesongen hvor tung han var i kroppen. Så jo nesten overvektig ut. Hvis han får trene seg opp hele vinteren tror jeg vi kan få se en mye mer offensiv og løpende johnsen på kanten neste år.Hvis han holder seg skade fri tror jeg vi kan få en meget god 2010 sesong.Kommentar
-
Enig. Han er en bedriten kantspiller og er kun brukanes som spiss. Vi har pr. dags dato Brukbar dekning på spissplassen. Sundgot, Sigurdarson, Edwin, Jr. Bukken (hvis han blir) og metern. Jeg tror neste års "faste" spisspar blir Edwin og Sigurdarson hvis de holder seg skadefrie. Vi bør kvitte oss med Mykle, Occean, Mouehli og også muligens Sundgot. LSK skriker etter hurtighet i alle ledd og mye raske spillere må inn. Berget og Knutzon er etter min mening to spillere som LSK trenger.
Med innlegget ditt har du jo fjernet enhver erfaren reserve...Knurr...Kommentar
-
Vi må sikre god balanse i stallen og stabil økonomi. Ergo vi skal ha fire spisser.
Disse er bankers:
Edwin, Bergmann, Sundgot
En av disse i tillegg:
Occean, Myklebust, Guldbrandsen, Gundersen eller ny spiller.
Dvs at det vil være uansvarlig å tilby Myklebust kontrakt nå, slik jeg ser det. Vi må først få solgt/leid ut Occean og Gundersen.Kommentar
-
Min "realistiske" stall 2010
Keepere: Hansen og Magnusson
Forsvar: Pedersen, Eriksen, Johnsen, Kippe, PSA, Gabrielsen, Ringstad, Simonsen (ny)
Midtbane: Essediri, Søgård, Kiko, Dosso, Nosa, Tokstad, Bolly, Knudtson (ny), EN NY KANT TIL
Angrep: Sundgot, Edwin, Bergmann, EN NY SPISS TIL
BORT: Myklebust, Occean, JML, Gundersen, Berteussen, Husar, Fredriksson, Mini-bukken (leies ut til 1. div)
Glemt noen?Kommentar
-
Sesongen i år har vært en katastrofe, enkelt og greit. Om Henning Berg skal fortsette som LSK-trener må han få frie tøyler og se om han kan klare å få skikk på laget. Om dette betyr en opprydning i spillerstallen uten like. Det er kun noen få spillere som nå er såpass viktige for klubben at de med 100% sikkerhet skal være med videre til neste år: Logi, Hanssen, Kippe, Nosa og Bergmann. Resten skal klubben få lov til å bruke som de vil for å få tak i nye spillere. Tilbyd Godset Occean eller Sundgot + penger for Marcus Pedersen, send Mouelhi på prøvespill i Italia for å se om de kan bruke han i stedet for Jo Inge Berget eller gi FFK alt vi har av Nordlies yndlinger for å få Borges.Kommentar
-
Jeg sier ikke at vi skal sparke alle som ikke har levert, men at de aller fleste spillerne bør kunne brukes som middel for å få tak i andre og bedre spillere. I og med at vi ikke har så mye penger å rutte med må vi bruke spillere som andre kan ville ha bruk for.Kommentar
-
Kommentar
-
Det er nesten latterlig å lese disse innleggene. Tror dere på julenissen? Folk vil ha ny back, ny midstopper, ny midtbane, ny spiss osv
Hvis vi regner med de spillerene vi har hatt i år og pluss alle de spillerne som er leid ut har vi nesten 30 spillere i stallen. Med de lønningene spillerene har klart å få så er det flere millioner i lønn som ikke en gang kommer til å sitte på benken. Riktig nok går kontrakta til noen av spillerne men hva med alle de andre spillerne mange vil bli kvitt? Ingen klubber vil kjøpe spillere som Midtun-Lie, Husar, Gundersen og Bertheussen. Det er ikke sikkert vi får gitt bort spillerene engang, ikke med de lønningene noen av de har. Mest trolig spiller de heller i 3. divisjon og hever 1 mill i året. Og det er ikke bare å sparke de. Nevner navnet Pål Strand.
Skulle vi bli kvitt de spillerene uten at det koster oss noe er det fortsatt en rrekke spillere i stallen som har for høye lønninger.
Henning Berg har utallige ganger nevnt at han tror årets stall kan komme langt høyere på tabellen. Tror han sier det bevist for å roe ned forhåpninger om forsterkninger. Bjarmann har jo også nevnt at det må spillere ut og penger inn om det skal komme forsterkninger. Og helt ærlig folkens, tror dere vi får noe særlig for spillerne våre i disse tider og med resultatet vi har vist de siste året? Ja kanskje hvis vi selger spillere som Bergmann, Nosa, Edwin, Andre Hansen men de er vi vel ikke så veldig interesert i å selge!?! For å nenve f.eks Occean. Odd har vel vist en hvis interesse for han. Men....de vet hvilke situasjon Lsk er i og vil vel ha spilleren så si gratis.Kommentar
-
Men faktisk tror jeg at hvis vi skulle være heldige å få 1-2 forsterkninger så kan vi kjempe på øvre del av tabellen neste år.
Keepere:
Otto, Logi Magnusson, Andre Hansen. Trenger ingen forsterkninger.
Backer; LKE, Johnsen, Pedersen, Ringstad, Gabrielsen.
Midtstopper; Kippe, PSA, Bertheussen (Pedersen, M. Johonsen) Tror ikke Ried får kontrakt) Trenger absolut forsterkning. Førstepri i mine øyne.
Sentral midtbane; Nosa, Kiko, Søgård, Dosso og Tokstad. Hvis Nosa fortsetter utviklinga og holder seg skade fri så mener jeg midtbanen er bra nok. Nosa (Tokstad) er den eneste midtbanespilleren som har teknikken, ballbehandlinga som en offensiv midtbane spiller bør ha. Kiko og Søgård er gode nok som defensive ryddemennn. Men skulle Nosa bli skadet er det krise. Tror Tokstad er for ung og uerfaren men stort talent. Like vel bare er en midtbane forsterkning bare tredjepri for min del.
Vinger/Kantspillere; Essedirri, Bolly, Husar, Ringstad (Myklebust) Trenger absolut forsterkninger. Hadde det ikke vært for at jeg er usikker på PSA så haddde dette vært førstepri.
Spisser; Sundgot, Bergmann, Edwin, Occean, Myklebust, Bukken jr
Trenger ingen forsterkninger.Kommentar
Kommentar