Spillerstallen nå - og neste år

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

Det er ganske enkelt. Occean mangler altfor mye spilleforståelse og tekniske egenskaper til å forsvare en plass i ett over middels spillende lag. Han gjorde det greit i Udays system, og det må vel kunne sies å väre den eneste spillestilen han kan passe inn i. Ligge foran mål og vente på innlegg.

Putta også noen kasser da vi måtte ty til primitiv gampefotball under EJ i 2008. Som de fleste husker besto spillestilen da i å lempe ballen inn i et overbefolket straffefelt og håpe på det beste, noe som passa Metern bra. En god duellspiller som i spillsituasjoner kun funker med nesa vendt mot mål. Med en gang han skal ta del i passningsspill går det galt.

Tror han kunne funka optimalt som Kovacserstatter i Odd, om fyrstikk-Peter mot formodning skulle forsvinne. Dog har Kovacs innsett egne begrensninger og forsöker for det meste gi fra seg ballen til noen som veit hva de skal gjöre med den, så sant han ikke har en god mulighet til å avslutte selv. Det tror jeg er litt av nökkelen til hans suksess i år. Occean får som oftest på seg skylappene og forsöker iblandt å drible seg forbi både en og to mann. Egentlig helt absurd. Mannen har store hull i det grunnleggende tekniske repertoaret og spilleforståelsen.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

Husàr på vei hjem til Slovakia.

Husàr på vei bort

Åråsen: Martin Husàr var ikke på gårsdagens LSK-trening. Han kan være på vei hjem til Slovakia. -Martin har fått den samme beskjeden som Jon Midttun Lie, Tore Andreas Gundeersen og Erik Bertheussen. Han står fritt for å se seg rundt i hjemmlandet ettter en ny klubb for neste sesong, sier LSK trener Henning Berg.

Kommentar

• reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13278

Occean blir værende her neste år også. Gudskjelov. Hadde vært flaut å selge en av tippeligaens bedre spisser for lommepenger når markedet er på bånn.

Et lite poeng: Jeg tror neppe broren til Arild ville langt seg langflat etter Occean om han er så ræva som mange her inne tydeligvis mener. Ole Bjørn Sundgot har nok meget god oversikt over LSK-stallen, og kanskje spesielt hans brors argeste konkurrenter.
        .

Kommentar

• kimmern
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2005
          • 1174

Opprinnelig skrevet av reka
          Occean blir værende her neste år også. Gudskjelov. Hadde vært flaut å selge en av tippeligaens bedre spisser for lommepenger når markedet er på bånn.
          jaha? når var han det?

Kommentar

• Jesse Livermore
            Medlem
            Møteplager
            • Nov 2009
            • 93

Mye kan sies om Ollie, men ingen kan ta fra ham at han scorer mål. La gå, 2006-sesongen var håpløs. 7 mål var langt under hva man kunne forvente. I 2007 derimot, scoret han 12 mål til tross for at han spilte mye på vingen. Og i 2008 putta han 11 goaler, noe som var en enorm prestasjon sett i lys av lagets prestasjoner. 2009-sesongen ble dessverre ødelagt av skader.

Kommentar

• Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

Problemet er at en Occean ute av form er en middels 3 div spiller.

Makan til dårlig touch og ballbehandling skal en lete lenge etter... Ser ut som en skikkelig kløne. Råsterk og tøff men langt i fra toppen av tippeligaens beste spisser.

Takker for 08 sesongen men det skal mer til enn dette.
              Han har 1 år igjen av kontrakten og kunne vi fått noe lommerusk og spart million lønn så hadde jeg ønsket salg tvert. Vi har Bjørn, Arild, Edwin og Nosa kan spiller spiss...

Sats på Arild - LEGENDE!

Kommentar

• Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

Opprinnelig skrevet av Paddis
                Problemet er at en Occean ute av form er en middels 3 div spiller.

Makan til dårlig touch og ballbehandling skal en lete lenge etter... Ser ut som en skikkelig kløne. Råsterk og tøff men langt i fra toppen av tippeligaens beste spisser.

Takker for 08 sesongen men det skal mer til enn dette.
                Han har 1 år igjen av kontrakten og kunne vi fått noe lommerusk og spart million lønn så hadde jeg ønsket salg tvert. Vi har Bjørn, Arild, Edwin og Nosa kan spiller spiss...

Sats på Arild - LEGENDE!
                Har du sett på kamp når Sundgot er ute av form eller? Nærmere stolpe i boka kommer du pokker ikke... Men han skal ha for det, han er smartere og jevnere i prestasjonene.. Bare det at på en god Occean dag så rekker han ikke meter'n til knærne en gang!

Kommentar

• KrisB
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2008
                  • 2923

Jon Midttun Lie er på ønsker å dra til Sandefjord. Men sandefjord vil ikke prioritere ham nå.

Jon vil hjem

Jon Midttun Lie har spilt i Start, Lillestrøm og Sogndal etter at han forlot klubben i 2004. Nå vil han gjerne tilbake til klubben der fotballeventyret startet. Her følger han en SF-trening på La Manga for tre år siden. FOTO: ANDERS MEHLUM HASLE

Jon Midttun Lie har ett år igjen av kontrakten med Lillestrøm. Han ønsker seg tilbake til SF, men klubben avventer.

Da Henning Berg overtok som trener etter Tom Nordlie på Lillestrøm i 2008, var det kroken på døra for Midttun Lie hos Kanarifuglene. Så ble han leid ut til Sogndal i 1. divisjon, men han ønsker seg tilbake til øverste nivå i norsk fotball. Og svært gjerne til Sandefjord.
                  – Jeg flytter veldig gjerne tilbake til Sandefjord hvis SF vil ha meg. Et klubbytte nå ville vært veldig bra, sier han ærlig.

Har ikke hørt noe
                  Han har nemlig fått beskjed fra Lillestrøm om at han står fritt til å finne seg en ny klubb.
                  – Jeg er interessert i de fleste klubber på godt nivå, men har ikke hørt noe fra SF foreløpig.
                  – Er det skuffende?
                  – Hva skal jeg si til det? De vet nok om situasjonen min, men SF velger selvsagt hvilke spillere de ønsker seg. Jeg kan egentlig ikke være skuffet over det.

Var med SF fra starten av
                  Midttun Lie er en av spillerne som var med SF fra klubbens oppstart i 1999. På de seks neste sesongene spilte han 113 obligatoriske kamper og scoret 27 mål fra sin posisjon på venstre back, flanke og innimellom spiss. Så gikk han til Start da Tom Nordlie overtok sørlendingene i 2005 og ble med Nordlie videre til Lillestrøm for et par år siden.

Ikke ønsket i Lillestrøm
                  Nå er han imidlertid ikke ønsket i romeriksklubben, men han vil gjerne ha sportslige utfordringer fortsatt. Derfor trente han forrige uke med Odd, men der har det foreløpig ikke blitt noe konkret.
                  Nå driver han egentrening mens han bor på gutterommet i Sandefjord og venter på å få trene med andre klubber.

Prioriterer ikke Jon nå
                  Men det blir neppe SF.
                  – Vi kommer nok ikke til å prioritere Jon i denne omgang. Vi har fulgt ham i Sogndal i hele år og sett han i fem–seks kamper. Han har vært med i våre vurderinger, men foreløpig har vi ikke gjort noen framstøt. Vi må uansett rydde i vår egen stall før vi kan hente noe nytt, sier sportslig leder Arne Dokken.
                  Han erkjenner at det ville vært et godt signal til publikum som savner lokal tilhørighet å ha Midttun Lie med på laget, men han presiserer at det å være sandefjording ikke er nok til å få en plass i troppen.
                  – Man må være god nok. Og det er flere spillere fra distriktet med eliteserieerfaring som er interessante, sier Dokken.

Kommentar

• bird
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Nov 2009
                    • 91

Håper Sandefjord, (eller hvilken som helt annen klubb) henter ham nå.. Det hadde vært godt å bli kvitt en middelmådig spiller med altfor høy lønn. Sportsklubben trenger ikke Jooon!

Kommentar

• Yellow-not-jella
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2009
                      • 1606

Lettere sagt enn gjort i dagens marked. Jeg mener det må "tiltak" til overfor denne fyren. Hva NISO mener det får vi bare drite i. Ha litt sjølinnsikt, litt realisme Jon!

Klubben er heldigvis på rett vei etter katastrofesigneringene Uday, Kiesenebner, Riseth, JML og Bjørkøy. For et svart kapittel denne tiden framstår som. Hva skjedde Jan Åge, hva skjedde? Håper du skriver bok, og er hensynsløst ærlig. Jeg har fortsatt noe respekt for deg igjen, trur du kan være istand til å innrømme din del av fadesen.

Vi har fortsatt 21 A-spillere pr idag. Minus disse fire som HB har erklært uønsket, og itillegg en av keepera, så er vi nede på 16 A pluss 5 hospitanter. Det hadde gitt et bra utgangspunkt for å få inn en eller to spillere, fortrinnsvis midtbane.

Kommentar

• KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                        Hva skjedde Jan Åge, hva skjedde? Håper du skriver bok, og er hensynsløst ærlig. Jeg har fortsatt noe respekt for deg igjen, trur du kan være istand til å innrømme din del av fadesen.
                        Han kom med et spark til seg selv i gårsdagens viasat-sending fra CL. Han sa noe sånt som at man aldri må kjøpe kneskadde spillere, og la til at det var en tabbe han selv hadde gjort et par ganger.... (De snakket vel om Robben som kun spiller 15 % av kampene)

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                          Klubben er heldigvis på rett vei etter katastrofesigneringene Uday, Kiesenebner, Riseth, JML og Bjørkøy. For et svart kapittel denne tiden framstår som. Hva skjedde Jan Åge, hva skjedde? Håper du skriver bok, og er hensynsløst ærlig. Jeg har fortsatt noe respekt for deg igjen, trur du kan være istand til å innrømme din del av fadesen.
                          Kiesenebner og Riseth er nok Jan Åge delaktig i, men Bjørkøy og JML er Udays verk. Kan vel heller ikke beskylde JÅF for å ha hentet uday til klubben

Kommentar

• Yellow-not-jella
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2009
                            • 1606

Opprinnelig skrevet av reka
                            Kiesenebner og Riseth er nok Jan Åge delaktig i, men Bjørkøy og JML er Udays verk. Kan vel heller ikke beskylde JÅF for å ha hentet uday til klubben
                            Hehe nei, sweet almighty jeeses, akkurat det skal ikke fjørtoft beskyldes for. Det er "klubben". Kjenner jo årsak-virkning og alt rundt det som skjedde da gitt. Men han var nok delaktig i mye, han elsker jo å ha en finger med i spillet. Det var også spesielt at han ikke gikk når Uwe måtte ta sin hatt. Tror han mener selv at han reddet klubben ved å være vaktbikkje så lenge Tom var her. Det jeg mente var at han kunne være kapabel til å komme med den usminkede "sannhet", sånn han ser det. Håper A.Fagerli kanskje kan skrive et par kapitler...

Ellers merker jeg meg at Lie og Bøff har tatt til fornuften, jeg takker.
                            Vi har vel pr nå 19 A-spillere. Én keeper og to utespillere for mye. En eller to nye er fortsatt et lyseblått håp. Synd med Berget/Obiefule, men vi sitter på gjerdet så det får være greit bare det blir riktig til slutt.

Kommentar

• sholen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2009
                              • 381

Merker på kroppen at det skal bli godt når kontrakten til Kiko går ut etter sesongen. Herregud...3 MILL i året. Helt hårreisende at en middelmådig spiller tjener så ufattelig mye.

Kommentar

• andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

Opprinnelig skrevet av sholen
                                Merker på kroppen at det skal bli godt når kontrakten til Kiko går ut etter sesongen. Herregud...3 MILL i året. Helt hårreisende at en middelmådig spiller tjener så ufattelig mye.
                                Vi skal nok vente til neste års skattelister kommer för vi feller noen endelig dom. Han signerte ny kontrakt i 2008, og en stor del av belöpet kan kanskje tilskrives sign-on fee. Om det ikke er tilfelle, er jeg selvsagt enig i at det er gale-matias.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  Vi skal nok vente til neste års skattelister kommer för vi feller noen endelig dom. Han signerte ny kontrakt i 2008, og en stor del av belöpet kan kanskje tilskrives sign-on fee. Om det ikke er tilfelle, er jeg selvsagt enig i at det er gale-matias.
                                  Sant som du sier, men heller Tokstad/Dosso/Søgård sentralt sammen med Nosa enn 3 mill i SOF til Kiko... han er bedre på en god dag, men ikke SÅ god!!!

Kommentar

• Ola
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1651

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                    Om han har fått lønna si i en stor jafs eller fordelt over hver dag spiller egentlig ingen rolle. 6mill+ over 3 år er nevnt og det er spinnvilt for en middelmådig spiller.

Kommentar

• LSK-supp.
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2003
                                      • 1023

Opprinnelig skrevet av Folke
                                      Sant som du sier, men heller Tokstad/Dosso/Søgård sentralt sammen med Nosa enn 3 mill i SOF til Kiko... han er bedre på en god dag, men ikke SÅ god!!!
                                      På en god dag, han har hatt en god dag og det var mot Lyn.

Mouheli er som Pål Strand og Myklebust var, leverte ikke men fikk bli altfor lenge i klubben.
                                      I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• kimmern
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2005
                                        • 1174

for å være helt ærlig så ser jeg ikke store forskjeller på laget med og uten mouheli.. så hvis noen vil ha han, så selg

Kommentar

• gilbert
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 3240

Spillerstallen - status per La Manga

I forhold til gjennomgangen av stallen i mitt åpningsinlegg i denne tråden har vi nå følgende status:

Otto kan, som mange av oss ønsket/regna med, være på vei til å bli solgt til russiske oligarker; det gir oss to gode keepere.

Eirik Bertheussen, Fredrik Mosis og Adrian Reid er borte, slik at midtstopperne nå blir Steinar/Steffi og Frode, med Marius som solid back-up. På høyreback er Karim førstevalg, med Lasse på venstre, utfordra av Stian. Videre er Magnus, Joon, TAG og Martin også borte fra stallen (på imponerende vis uten annet enn godord, praktisk talt uten støy).

Stian blir nå også vurdert som venstrekant, i konkurranse med blant andre Mathis (og de to? nye, Erling og Cristian?). Sentralt er Nosa nærmest selvskreven, trolig oftest med Espen, men både Kiko, Hassane og kanskje også Kristoffer er aktuelle som partner. Mye vil avhenge av at Nosa, med trøye nummer 10, slår til og unngår langvarige skader. Erling Knudtzon, og kanskje også Cristian Gamboa Luna, styrker stallen som "ekte" kantspillere (men uten at noen av dem har den lenge etterlyste venstre innleggsfoten, som bare ungsauene Stian og Mathis er utstyrt med). Kiko og Kristoffer er også aktuelle som kantspillere, men da foretrekker jeg definitivt Kiko på høyre (der han i fjor fungerte godt i spann med en offensiv, overlappende Karim), selv om Henning mener Kiko KAN spille på alle plasser på midten.

Hvis Ollie er på gang igjen (som mye tyder på) og brukes riktig (rettvendt), er både han, Arild, Edwin og ikke minst Bjørn gode alternativer på spissplass. Fredrik vil også få innhopp i flere kamper, og det ser heller ikke ut som det er langt unna kontrakt for Tony Ujah.

Uten Otto har vi to keepere og femten utespillere på "full" A-kontrakt og fem spillere (Ruben, Stian, Kristoffer, Mathis, Fredrik) fortsatt på "hospitantkontrakter" (såvidt jeg kan forstå), i alt 22 spillere. Signer vi også Gamboa Luna og Ujah, blir stallen på 24 spillere.

I forhold til min (urealistiske) ønskeliste har vi da fått inn to ekte kantspillere, mens rollen som "rask, spillende midtstopper" må fylles av Steffi, "venstreback med venstrebein" av Stian, og sentral midtbane må styres av Nosa og Espen (eller Kiko).

Hvor høyt kan dette føre oss i 2010 ? Dagens RB-papir gir mange panel-eksperters syn, med brei konsensus/håp om "øvre halvdel av tabellen", få med mer ambisiøse tips. Uten at jeg vanligvis kan regnes som særlig optimist på Fuglas vegne, synes jeg det kan være grunn til å minne om at vi etter den katastrofale serieåpningen i resten av 2009-sesongen relativt konsistent presterte som et av de fire-fem beste lagene. Det ville være mitt tips også for denne sesongen: At vi havner et sted mellom nummer tre og seks - men som alltid vil mye avhenge av "flyt" og "tilfeldigheter", av hvor mange og hvilke spillere som har utviklet seg og slår til. Jeg er relativt trygg på keeper og backrekka, deretter på spissene, mest i tvil om komponering av og spilleopplegg for midtbanen. Men mange av disse, særlig Nosa og kantspillerne, hvorav vi fort kan ha to nye (Knudtzon og Gamboa Luna), og naturligvis unggutta Stian, Bolly og Kristoffer, har stort talent og potensiale - som alle disse tre har demonstrert også for G19-landslaget.

gilbert

Kommentar

Working...