Spillerstallen nå - og neste år

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

Enig med deg i all hovedsak, gilbert. Men jeg tror og håper Kiko stiller foran Søgård som partner til Nosa. Blir det slik at vi også kjøper Gamboa ser jeg begynnelsen på slutten på den altfor for lange perioden der Søgård har hatt en plass i vår førstellever. Når Berg beskriver costaricaneren som en med fart, teknikk og god spillerforståelse, så bør han i realiteten allerede være signert.

At Berg også har et uttalt mål om å bli blant de fire-fem beste er heller ikke tilfeldig, det er bare å se på fjorårets tabell. Jeg tror han ser RBK, Molde og Stabæk som de soleklart tre beste, mens resten er nærmest jevngode. Med en god start kan vi nå målet, men jeg frykter fortsatt gamle spøkelser der vi ikke presterer før vi har kniven på strupen.

Kommentar

• El Caco
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2009
      • 2286

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Når Berg beskriver costaricaneren som en med fart, teknikk og god spillerforståelse, så bør han i realiteten allerede være signert.
      Kunne ikke vært mer enig.
      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5918

Adrian Reid, ja?? Lånet var vel kun ut året og tilbake til Portmore, eller?

Edit: Og, for virkelig å trampe i salaten; Jeg har sett alt for lite av BBS til å helt skjønne denne klokkertrua alle har på ham. Er det noen som har lyst til å si noe om det? Hvilke hovedkvaliteter er det gutten innehar?
        Last edited by Stray Cat; 07.02.2010, 03:03.
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Jesse Livermore
          Medlem
          Møteplager
          • Nov 2009
          • 93

Jeg har sett en god del av Björn. Som du sikkert vet, er han født samme år som Tokstad og Ringstad. Altså blir han 19 i år. Og han knuser de to andre 91-gutta både hva kvalitet og potensial angår.

Du spør om hovedkvaliteter. Spørsmålet er hvilke kvaliteter han IKKE har! Han er rask, sterk, god i lufta, fotballsmart og ekstremt god teknisk. Pluss på med en giftig høyrefot, så har du en framtidig toppspiss.

Han har én eneste utfordring, og den er til gjengjeld stor: Han MÅ bli kvitt skadeproblemene!

Kommentar

• OppsalKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2008
            • 1881

Finnes det noen andre som er redd for at LSK er i ferd med å utvikle seg som et oppholdslag for 11 Afrikanske spiller som de håper å videreselge til større klubber i større ligaer ????
            Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• Stan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 1094

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
              Finnes det noen andre som er redd for at LSK er i ferd med å utvikle seg som et oppholdslag for 11 Afrikanske spiller som de håper å videreselge til større klubber i større ligaer ????
              Nå har vi heldigvis Bjarmann bak roret og ikke Morgan Andersen, så ser ikke helt problemet?

Kommentar

• xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

Om det genererer de samme summene som Edu, Ighalo og Mikel så kan jeg lett leve med det. Jo bedre spillere man har, jo større sjanse er det for at de blir solgt. Kan ikke forvente at en guttunge fra Nigeria skal drømme om å spille for LSK ut karrieren.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13278

Ikke med juniorsatsinga vår, det er helt åpenbart at B & B sikter mot en grunnstamme med lokalt utviklede spillere. Vi bør vel imidlertid innse at vi trenger store og mange spillersalg for å få orden på økonomien, og at Ringstad og gutta ikke er klare for PL riktig ennå. Så lenge afrikanerne våre holder såpass kvalitet er de bare et gledelig tilskudd.

Se på Molde - Fått frem gode lokale spillere, etablert seg i toppen med noen få meget gode afrikanere og har solgt Diouf til en toppklubb for 50 mill. Synd for dem at de er så bortskjemte der oppe. Hoseth og gutta vil trolig løpe rundt som feterte primadonnaer mot et Røkke-sponset nedrykk i 2011. Tenk hva en klubb med ekte sjel og ambisjoner kunne gjort med utgangspunktet til Molde?

Kommentar

• gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3218

Ikke så veldig redd for det, selv om jeg ser poenget. Foreløpig har vi tre unge afrikanske spillere som kommer i den kategorien du nevner: Nosa, Edwin og Hassane. Tony Ujah kan kanskje bli den fjerde. Karim og Kiko har pass fra Tunisia, som ligger i Afrika, men kan neppe regnes som talenter som (etter kort tid i klubben) skal selges videre med (stor) gevinst. I en tidligere tråd lekte flere seg med å sette opp en 11'er med 8-9 spillere med afrikansk bakgrunn, men etter mitt syn er Mathis Bolly og Ruben Gabrielsen tvers igjennom norske spillere, uansett hudfarge.

En fare jeg ser er at en har for mange spillere uten fartstid i klubben og laget; det kan gå ut over samhandlinga (og samhold og laginnsats). Men det gjelder uansett bakgrunn. Jeg er heller ikke særlig redd for klikkdannelse, fraksjoner eller usunn rivalisering mellom nigerianere, tunisiere, kanadiere, costaricanere, islendinger, finner, svensker (for tida ingen), romerikinger og andre nordmenn, så lenge trenings- og lagkulturen er slik den ser ut til å være.

Når vi fikk inn Berg og Bjarmann regna vel de fleste av oss med at vi ville få inn noen unge afrikanere, mer satsing på norske unggutter, og hente et par spillere fra Lyn. Og det har vi fått, i en brukbar balanse (gitt stramme budsjetter), synes jeg.

gilbert

Kommentar

• Yellow-not-jella
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2009
                      • 1606

Ja-a... Vi har vel et lite problem nå. Midtstoppere ble plutselig mangelvare i og med Mr. Johnsens ankelskade. Heldigvis god tid til seriestart fortsatt, men likevel altså.

Kommentar

• HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6102

Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                        Ja-a... Vi har vel et lite problem nå. Midtstoppere ble plutselig mangelvare i og med Mr. Johnsens ankelskade. Heldigvis god tid til seriestart fortsatt, men likevel altså.
                        Det har jo vært snakka en del om at det skal hentes en ung stopper som kan utvikles til tippeligaspiller. Om vi f.eks henter en spiller fra G19 så synes jeg det ser greit ut selv om han blir 4. valg.

Kommentar

• erikh
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2008
                          • 443

synes ikke det er noen krise paa midtstopper-plassen naa. vi har kippe og SP som klare foerstevalg, med PSA i bakhaand. riktignok, han er ikke i matchform, men SP og Kippe er spillere som sjeldent er skadet (bank i bordet). Selv om det er lite ideelt, kan gabrielsen ogsaa spille midtstopper naar det kniper.

det ser ogsaa heldigvis ut som om MJ utrolig nok ikke blir borte mer enn en uke eller to. haaper dette ikke er alvorligere enn det naa antas, MJ har hatt mer enn nok dritt aa stri med, og fortjener virkelig ikke mer naa!

Kommentar

• Rankiz
                            Medlem
                            Bøffel
                            • Aug 2009
                            • 39

Sentral defensiv midspiller

Hvorfor kan ikke f. eks Marius Johnsen spille sentral defensiv midspiller? Da jeg mener at Nosa+Espen/Kikko er for svakt. Hvorfor ikke sette Marius Johnsen inn som sentral defensiv midspiller, da han passer godt til denne rollen.

Kommentar

• Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

Fordi han er forsvarspiller. I tilegg er han etter min mening altfor treg til å være oppofrende defansiv mindbanemann.

Kommentar

• Rankiz
                                Medlem
                                Bøffel
                                • Aug 2009
                                • 39

Opprinnelig skrevet av Paddis
                                Fordi han er forsvarspiller. I tilegg er han etter min mening altfor treg til å være oppofrende defansiv mindbanemann.
                                Tregere enn Espen Søgård?

Kommentar

• Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

Ja absolutt!

Rånern er best i denne defansive rollen inntil videre.

Kommentar

• HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6102

Det eneste alternativet i den rollen som ikke har blitt testa slik jeg ser det er å utvikle Gabrielsen til den. Tror han kunne gjort en bra jobb som defensiv midtbane. Men han funker vel like bra på backen.

Kommentar

• Rankiz
                                      Medlem
                                      Bøffel
                                      • Aug 2009
                                      • 39

Opprinnelig skrevet av HSft
                                      Det eneste alternativet i den rollen som ikke har blitt testa slik jeg ser det er å utvikle Gabrielsen til den. Tror han kunne gjort en bra jobb som defensiv midtbane. Men han funker vel like bra på backen.
                                      Vi har større behov for en god defensiv midtbanespiller da vi har grei skuring på back plassen(e).

Kommentar

• HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6102

Opprinnelig skrevet av Rankiz
                                        Vi har større behov for en god defensiv midtbanespiller da vi har grei skuring på back plassen(e).
                                        For øyeblikket,ja. Men Gabrielsen vil vel ikke holde bra tippeligaklasse før om et par år. Vanskelig å vite hvordan ståa er da.

Men han hadde i mine øyne vært et meget interessant alternativ på defensiv midtbane. Smart 1 mot 1 defensiv, god duellstyrke, bra teknikk, grei fart og grei pssningsfor.

Kommentar

• ragnarrock
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 937

Tror faktisk at MJ kunne klart den defensive rollen ganske godt, bra ballvinner, fin pasningsfot, god på det defensive, og ivrig på det offensive når han får muligheten.
                                          Dog, så er nok Kiko og Espen bedre der som tingene ser ut nå.
                                          Gleder meg ellers enda til å se Tokstad som et defensivt anker, er vel på midtbanen han spiller når han spiller for u19..
                                          et par år til med erfaring, muskler og selvtillit så blir det MEGET bra tror jeg..
                                          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

Working...