Spillerstallen nå - og neste år

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

5-10 mål på frispark per sesong i en trettikampers serie... Jadda. Du skal ha David Beckham da, eller hur? Eller var det Juninho Pernambucano du tenkte på? Han er vel muligens ledig på markedet, og er nok fornøyd med rundt regna millionen i uka. LØP OG KJØP!!!

Helt greit at du har rett i at vi trenger noen som kan være en trussel på frispark, problemet er bare at du drømmer deg vekk.
    Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

Jon Midttun Lie inntekt 2008: 1.280.674 kr.
      Det sier seg selv at LSK må kvitte seg med Joooon.

Kommentar

• andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

Khaled Mouelhi: 3.8 god damn millioner.
        Vidar Riseth: 3.6 millioner (ingen nyhet).

Hörte jeg noen si fulle sjömenn?

Jeg har värt positiv til å beholde Kiko, la ham få tillit og få ut hans potensiale, men den prisen der er stiiiiv. Om han spilte til 100% av potensialet i hver kamp, så kanskje han hadde värt verdt det. Snaut 4 millioner i året for en spiller som ikke er blandt TL's aller aller aller beste, er ihvertfall 3 millioner for mye. Rent fotballmessig har jeg tro på Kiko, men den lönnsposten der må bort. At det er mulig....
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13278

Kiko signerte ny kontrakt i fjor. Beløpet du akker og oier deg over er nok et sign-on fee. Tidligere har han ligget på rundt millionen. Forøvrig signerte han uten noe mer om og men midt i den verste krisetida.

Riseth bedriver en del næringsvirksomhet på si, bl.a. hytteprosjekter.

Kommentar

• andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

Opprinnelig skrevet av reka
            Kiko signerte ny kontrakt i fjor. Beløpet du akker og oier deg over er nok sign-on fee
            My bad. Spörsmålet er alikevel hvor mye av belöpet som er SOF. Så vidt meg bekjent bruker fotballklubber å betale ut SOF i avdrag, er det noen som veit hvordan LSK's praksis er?

Kommentar

• gravinho
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Oct 2005
              • 240

rb.no: Suverene på inntektstoppen

Suverene på inntektstoppen

ÅRÅSEN:
              Ingen andre LSK-spillere tjente i nærheten av like mye som Khaled Mouelhi og Vidar Riseth i 2008.

MORTEN SVESENGEN

Publisert 21.10.2009 kl 09:16 Oppdatert 21.10.2009 kl 09:26

De to spillerne står bokført med skattbar inntekt på henholdsvis 3.805.957 kroner og 3.605.787 kroner i fjor.

Det betyr at de to ligger i særklasse på inntektstoppen i LSK. De har en inntekt som en nesten dobbelt så høy som de som følger nærmest av LSK-spillerne.

For Mouelhis del betyr det en kraftig økning fra 2007 da hans inntekt var mer beskjedne 1.248.477 kroner.
              Det kraftige inntektshoppet har sammenheng med at tunisieren skrev ny langtidskontrakt.

Etter det RB-sporten kjenner til er midtbanespilleren fortsatt den klart best betalte spileren i LSK med en årslønn på rundt 3,5 millioner kroner.

Riseth kom gratis til LSK fra Rosenborg, og fikk av den grunn en kombinasjon av «sign-on-fee» og lønn i 2008. I tillegg driver trønderen eget firma, og noe av inntekten hans kan også komme fra den virksomheten.

Nordlie med dobbel lønn

Den eneste i LSK-systemet som kommer i nærheten av de to spillerne på inntektstoppen, er trener Tom Nordlie med inntekt på 3.564.182 kroner. Han fikk sparken fra LSK-jobben i slutten av mai, men beholdt sin lønn i LSK ut 2008.

I tillegg fikk han også lønn fra Kongsvinger hvor han gjennomførte sin redningsaksjon litt senere på året.

Den avgåtte treneren har etter det RB-sporten kjenner til fordelt sin etterlønn i LSK over ett år. Det vil si at han fikk utbetalinger fra Åråsen fram til mai i år, og at han også vil stå bokført med LSK-inntekt for skatteåret 2009.

Jan Åge Fjørtoft som måtte gå fra jobben som LSK-manager i fjor høst, står bokført med en inntekt på drøyt 2,3 millioner kroner. Han hadde også flere arbeidsgivere enn LSK.

Mange rundt 1,5 mill.

Markus Kiesenebner som ikke spilte ett eneste minutt fotball i 2008, hadde en skattbar inntekt i fjor på 1.905.047. Han er den av spillerne som ligger nærmest Riseth og Mouelhi på LSKs inntektstopp.

Bak ham på lista ligger det mange spillere med inntekt rett under eller over 1,5 millioner kroner.
              Simen Brenne, Karim Essidiri, Arild Sundgot, John Anders Bjørkøy, Jon Midttun Lie og Marius Johnsen er alle i den kategorien.
              gravinho

Kommentar

• gravinho
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Oct 2005
                • 240

Opprinnelig skrevet av reka
                Kiko signerte ny kontrakt i fjor. Beløpet du akker og oier deg over er nok et sign-on fee. Tidligere har han ligget på rundt millionen. Forøvrig signerte han uten noe mer om og men midt i den verste krisetida.

Riseth bedriver en del næringsvirksomhet på si, bl.a. hytteprosjekter.
                Opprinnelig skrevet av gravinho

For Mouelhis del betyr det en kraftig økning fra 2007 da hans inntekt var mer beskjedne 1.248.477 kroner.
                Det kraftige inntektshoppet har sammenheng med at tunisieren skrev ny langtidskontrakt.

Etter det RB-sporten kjenner til er midtbanespilleren fortsatt den klart best betalte spileren i LSK med en årslønn på rundt 3,5 millioner kroner.
                Mouelhi har altså, i følge RB, tre og en halv millioner - 3,5 mill - i årslønn ut 2010 (ifølge Gilberts "Stallen i 2009"-tråd, kan det være at kontrakten til Kiko er lenger ettersom det virker som vi snakker nysignert langtidskontrakt?).

Løp og selg?
                gravinho

Kommentar

• HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6111

Opprinnelig skrevet av gravinho
                  Mouelhi har altså, i følge RB, tre og en halv millioner - 3,5 mill - i årslønn ut 2010 (ifølge Gilberts "Stallen i 2009"-tråd, kan det være at kontrakten til Kiko er lenger ettersom det virker som vi snakker nysignert langtidskontrakt?).

Løp og selg?
                  Han signerte for to nye år i 2007, så kontrakta er nok ikke lenger enn til 2010. Her står det også at lønna var prestasjonsbasert. Håper den høye lønna i 2008 har mye med cupseieren å gjøre.

Kommentar

• Yellow-not-jella
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2009
                    • 1606

Stallen 2010

Logi, A.Hansen

Eriksen, Pedersen, Andresen, Kippe, Johnsen
                    Essediri/Simonsen*

Knudtzon*, Mouelhi, Dosso, Søgg/Obiefule*, Nosa, MBust/Husar/ny venstremann*

Sundgot, Edwin, Bjørn BS, OO/Gundersen/MBust

Dette gir 18 mann, altså to mindre enn de 20 Bjarmann ville ha i fjor. I tillegg har vi fem hospitanter som har vokst. Totalt 23 mann, og forhåpentligvis 10 % ned i lønnsbudsjettet.

Hva skjer med Martin Husar egentlig? Lønn osv?

Edit: Altså usikkerhet rundt seks spillere; Otto, de tre Bosmenn, Husar og OO.

Kommentar

• kimmern
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2005
                      • 1174

OM ffk skulle rykke ned hadde jeg gjerne sett Rajo Piiroja i lsk drakt neste sesong.
                      men så er det det med prisen og lønn da..

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

Opprinnelig skrevet av kimmern
                        OM ffk skulle rykke ned hadde jeg gjerne sett Rajo Piiroja i lsk drakt neste sesong.
                        Piiroja er god han, men neppe spesiellt utfyllende med Kippe. Vil heller ha en rask spiller a la PSA som makker til han.

Lønna er ikke noe problem. Bare å satse på talentspeiding i Estland det. Morgan vet hvordan.
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• MartinRE
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2008
                          • 738

Logi, Hansen

Gabrielsen, Eriksen, Pedersen, Andresen, Reid, Kippe, Johnsen
                          Essediri, Ringstad, Simonsen(ny)

Knudtzon(ny), Mouelhi, Tokstad, Dosso, Søgård , Nosa, Bolly,
                          ny venstremidt (ny)

Sundgot, Edwin, Bjørn BS,Gundersen,Myklebust

UT : Otto (selges), Riseth (bosmann), mini bukken (leies ut),
                          Bertheussen (selges/gis bort), Jooooooon (gis bort),
                          "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

Kommentar

• Serbern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 5496

Opprinnelig skrevet av kimmern
                            Hvis de rykker ned skulle jeg heller sett Borges i den gule drakta, men tviler på at det skjer.

Kommentar

• andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

Opprinnelig skrevet av Serbern
                              Hvis de rykker ned skulle jeg heller sett Borges i den gule drakta, men tviler på at det skjer.
                              Eller Askar. Synd at Barsom er bosmann. Hadde värt artig om han måtte bli med ned og spille adecco. Nå drar han vel til Sverige.

Kommentar

• Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

Misforstå meg rett, Barsom er en jævla møkkamann, men vi kunne hatt bruk for ham. Kan spille overalt på midten og er en ledertype...
                                Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• sniper
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 5254

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                  Misforstå meg rett, Barsom er en jævla møkkamann, men vi kunne hatt bruk for ham. Kan spille overalt på midten og er en ledertype...
                                  Ledertype i å dette da eller? Eller ledertype med med å være ufin?
                                  Faen heller, rykker heller ned enn å ha sånne på laget.

Kommentar

• reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13278

Klubben har jo hatt det med å snuse på spillere med frynsete rykte, slik som Hulsker og Fevang. Med med Barsom er det annerledes, der de to andre er råskinn spiller jo ikke fyren fotball engang. Er jo bare kødd og rot. Kampene jeg har sett med ham har vært oppstykka av skuespill, liggesår, syting på dommere/motspillere og utenomsportslige stopp i spillet. Er greit for meg å se bloddryppende taklinger hvor bensplintene stikker ut, men kamper med effektiv spilletid ned mot 20 minutter fordi en fyr saboterer alt som har med fotballl å gjøre er uaktuelt. Selv om vi sikrer tre poeng.

Kommentar

• sholen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2009
                                      • 381

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                      Eller Askar. Synd at Barsom er bosmann. Hadde värt artig om han måtte bli med ned og spille adecco. Nå drar han vel til Sverige.
                                      Da vil jeg heller ha Mathias Andersson...har sagt dette i mange år, men har aldri skjedd. Han er en av TL beste venstrekanter og er det noe vi mangler så er det jo nettopp dette. Løp og hent

Kommentar

• Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

Greit, reka. Gir meg. Fuck Agbar.
                                        Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• mr.pung
                                          Juniormedlem
                                          Bøffelpromp
                                          • Oct 2008
                                          • 14

Sundgot har ikke tatt tak i det som gjør at han nå ikke er lenger god for et lag som skal ligge på topp 3 hver eneste sesong! nettopp farta.. hadde han hatt fart i beina hadde sundgot vært på ett helt annet nivå. og ikke kom og si at alle de handsene hans ikke er uproft! fotball er fotball.ikke håndball. ser liksom ingen andre som blir forsøkt svertet av media pga handsing.. ser heller ingen andre som drar med seg ballen slik som i cupcampen. beklager at dette endte i feil tråd.... buhu

du er blind som ikke ser realiteten i kvaliteten av hva dagens stall egentlig består av.

Espen har alltid hatt innsats, er heller de elendige ferdighetene hans jeg har sett meg lei på!

Kommentar

Working...