Spillerstallen nå - og neste år

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tilt
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2007
    • 813

Opprinnelig skrevet av WAK
    Totalt uenig.

For det første; Johnsen og Kippe har de samme svakhetene. Ingen av de er raske. Kan ikke spille med to treige midtstoppere. M. Johnsen kan som nød være reserve midtstopper.
    Uenig her. Kippe er ikke treig. Han holdt følge med Huseklepp i Brannkampen. Greit han kan være litt langsom på de første meterene men det tar han stort sett igjen med med muskler, duellering og taklingstyrke. Å kalle han treig er feil. Kippes toppfart, når han får brukt de lange beina sine er meget høy.
    livet er en gamp for de som ikke kan si k
    https://twitter.com/#!/KjetiI

Kommentar

• Bibaboy
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 712

Opprinnelig skrevet av Leif A
      Og dersom Edwin og/eller BBS må stå over en kamp eller flere så har du tenkt at de skal erstattes av.....hvem?

Med innlegget ditt har du jo fjernet enhver erfaren reserve...
      Men innkjøp av Jo-Inge Berget så har vi dobbel dekning på topp hvis vi beholder Mini - Bukken. Våre såkalte erfarne reserver er over the top. Det er tid for fornyelse. Skal vi henge med de beste så er det på høy tid å tenke nytt. Min oppfatning er at vi må ha raske spillere på de fleste plasser. Hurtighet er LSk akilleshæl. Det finnes med et par unntak nesten ikke raske spillere i troppen. Essediri er en av våre raskeste og han ble fullstendig parkert av rindarøy ved et par anledninger. Dette sier litt om hvilken jobb HB står overfor. Det hjelper ikke å ha rutine når man har hurtighet som en kulestøter.
      Fugla Forever

Kommentar

• El Caco
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2009
        • 2286

Opprinnelig skrevet av Bibaboy
        Essediri er en av våre raskeste og han ble fullstendig parkert av rindarøy ved et par anledninger.
        Nå parkerer vel Rindarøy 95% av alle spillerne i Tippeligaen også da.
        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• Bibaboy
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 712

Opprinnelig skrevet av El Caco
          Nå parkerer vel Rindarøy 95% av alle spillerne i Tippeligaen også da.
          Mulig du har rett i det, men det jeg prøver å illustrere er at LSK har et skrikende behov for raskere spillere. Vi mangler hurtighet i alle ledd... Jeg mener at alle spillere som nå skal signere for LSK bør ha hurtighet som en av sine sterke sider.
          Fugla Forever

Kommentar

• Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

Opprinnelig skrevet av Bibaboy
            Mulig du har rett i det, men det jeg prøver å illustrere er at LSK har et skrikende behov for raskere spillere. Vi mangler hurtighet i alle ledd... Jeg mener at alle spillere som nå skal signere for LSK bør ha hurtighet som en av sine sterke sider.
            Helt enig i at vi har behov for hurtighet i første 11ern, men vi har faktisk en del hurtige spillere i troppen:

Forsvar: Esset, LKE, Ringstad og PSA

Midtbane: Nosa, Bolly

Spiss: Edwin, Minibukken, Mykle

Det vi trenger mest er flere hurtige midtbanespillere.
            Last edited by Kjell.T.Ring; 03.11.2009, 15:20.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• WAK
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 975

Opprinnelig skrevet av tilt
              Uenig her. Kippe er ikke treig. Han holdt følge med Huseklepp i Brannkampen. Greit han kan være litt langsom på de første meterene men det tar han stort sett igjen med med muskler, duellering og taklingstyrke. Å kalle han treig er feil. Kippes toppfart, når han får brukt de lange beina sine er meget høy.
              Toppfarta til Kippe er nok helt grei men er ikke hurtig på de første meterne. Det er som oftes de første meterne som er viktig.

Jeg synes også Kippe og M Johnsen har fungert grei sammen de siste kampene men tror ikke det er klubbens framtidige midtstopperpar. Tro meg....skulle de bli det vil de ofte få problemer med hurtige tekniske spisser.

Kommentar

• andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

Jeg håper forövrig at vi forsöker å pushe spillere på Hönefoss og Haugesund i tiden fremover. De er vel pent nödt til å forsterke om de skal ha en sjans til å holde seg, og vante TL-travere er helt sikkert noe nevnte klubber önsker seg. Haugesund burde kunne lures til å kjöpe Occean, da de sikkert har Meterns superkamp friskt i minnet. Jooon må man vel også kunne kvitte seg med, og Gundersen bör väre ettertraktet blandt klubbene som spilte adecco i 2009.

Derimot skal vi ikke pushe disse spillerne på den klubben som eventuellt slår ut FFK i kvalikk. Den klubben fortjener alt godt.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Mauer
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2007
                  • 270

Opprinnelig skrevet av andersmm
                  Jeg håper forövrig at vi forsöker å pushe spillere på Hönefoss og Haugesund i tiden fremover. De er vel pent nödt til å forsterke om de skal ha en sjans til å holde seg, og vante TL-travere er helt sikkert noe nevnte klubber önsker seg. Haugesund burde kunne lures til å kjöpe Occean, da de sikkert har Meterns superkamp friskt i minnet. Jooon må man vel også kunne kvitte seg med, og Gundersen bör väre ettertraktet blandt klubbene som spilte adecco i 2009.

Derimot skal vi ikke pushe disse spillerne på den klubben som eventuellt slår ut FFK i kvalikk. Den klubben fortjener alt godt.
                  Jeg er helt enig. Vi må prøve å få kvitta oss med de spillerne vi ikke ønsker, og jeg regner med at det vil være en del klubber ute etter f.eks. Bertheussen, Jooon, Occean og Gundo.. Kan fort være mulig å skrape sammen noen mill i salg av disse spillerne + at lønnsnivået vil gå betraktelig ned også.

For meg er det samma f... om FFK rykker ned i år, jeg regner med at Tom-Tom rykker opp igjen med FFK neste sesong uansett Men jeg tror FFK kommer seg greit igjennom begge kvalikkrundene og blir å finne i Tippeligaen neste år også!

Kommentar

• andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

Opprinnelig skrevet av Mauer
                    Jeg er helt enig. Vi må prøve å få kvitta oss med de spillerne vi ikke ønsker, og jeg regner med at det vil være en del klubber ute etter f.eks. Bertheussen, Jooon, Occean og Gundo.. Kan fort være mulig å skrape sammen noen mill i salg av disse spillerne + at lønnsnivået vil gå betraktelig ned også.
                    Tror ikke vi skal forvente også så mye av en eventuell ny ryddesjau. Kan vi kvitte oss med lönnsutgiftene så skal vi väre godt fornöyd. Pengene vi en gang betalte for denne gjengen er vann under brua, og kommer nok aldri tilbake. Vi kan like gjerne kutte linja först som sist, i stedet for å holde på dem i den tro at vi skal få penger for dem.

Kommentar

• GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

Opprinnelig skrevet av andersmm
                      Tror ikke vi skal forvente også så mye av en eventuell ny ryddesjau.
                      Blir veldig spennende å følge sesongoppkjøringa på dette punktet. Bjarmann har jo vært ute og sagt at årets ryddesjau ikke vil bli like omfattende, men tror det er fler enn meg som føler at man knapt er halvveis.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Blir veldig spennende å følge sesongoppkjøringa på dette punktet. Bjarmann har jo vært ute og sagt at årets ryddesjau ikke vil bli like omfattende, men tror det er fler enn meg som føler at man knapt er halvveis.
                        For min del skulle jeg ønske ryddesjauen fortsetter. Ikke savnet de vi har mista stort (bortsett fra Riise og Nordtviet, men han har strengt talt aldri vært vår), og spillerne som har kommet inn har stort sett vært vellykkede.

Fler må gå!

Kommentar

• andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

Noen tanker foran overgangsvinduet.

Forsvarsrekka vår er godt besatt, gitt at vi har en mer normal skadefrekvens neste år. Den slags kan man dog ikke spå på forhånd, men vi bör klare oss med den gjengen vi har.
                          Karim og Lasse er begge gode valg på höyreback, samtidig som Pedersen og Gabrielsen kan spille der. Kippe og PSA er det mest logiske stopperparet, gitt at PSA kommer seg tilbake i slag. Her kan også Pedersen og Johnsen hoppe inn, uten at jeg ville blitt nevneverdig bekymra. Venstrebacken bör Ringstad kapre i löpet av 2010. Gjorde seg absolutt ikke bort i vår, og vil også blomstre offensivt med trygghet og ro. Johnsen og Eriksen kan også ta denne posisjonen, selv om jeg tviler på at Johnsens fremtid ligger på backen. Derimot bör han satses på som stopper. Ser ikke noe umiddelbart behov for forsterkninger, selv om B&B har flagget for en ny ung midtstopper inn. Det som er bra med forsvaret vårt, er at vi har mange spillere som kan bekle flere posisjoner. Det underletter ved skade etc.

Midtbanen er en annen historie. Nosa er bankers. That's it. Ellers lider vi av voldsom kantspiller-mangel. Uavhengig om Bolly slår til, bör vi ha inn en eller to nye kantspillere. Om det går i boks kan vi også dyrke Kiko der han hörer hjemme, og der han virkelig kan väre god. Dette forutsatt at lönna hans er laaaangt unna RB's påstand. Er den ikke det, så bör han ut. Sorry kompis. Gislason kunne värt en meget god erstatter. Nosa sammen med Gislason eller en Kiko på det nivået han kan prestere, bör väre en helt sheriff sentralduo. Sögård er en pålitelig arbeidshest, men har de siste par åra ikke nådd helt opp. Blir mye löping på Rånern om dagen. Dosso tror jeg kunne hatt godt av et utleie til en adeccoklubb. Karim ser jeg ikke som kantspiller lenger, da er Lasse bedre i den posisjonen.

Forslag til kantspillere:
                          Simon Helg, Hammarby. Bör väre mulig å hente til overkommelig pris. God.
                          Erling Knudzon: Oddse for at han dukker opp på Åråsen i vinter bör ikke väre altfor höy. Spennende spiller, som kan tilföre litt fart og kontringsspill.
                          Jo Inge Berget: Klassespiller som kan brukes i flere posisjoner offensivt i banen. Antakeligvis en smule for dyr.
                          Daniel Sjölund: Bosman, finsk landslagspiller, Djurgården. Kan bekle både kant og sentral midt.
                          Miiko Albornoz: BP-talent. Venstrekant og back. Stortalent og min personlige favoritt. Har spilt så og si alle kampene i Allsvenskan i år. 19 år.

Angrepet er godt besatt, og her må noen ut. Sundgot, Edwin og BBS er fus i alt neste sesong. Occean må ut. Myklebust og Gulbrandsen har et stykke frem til spilletid, og spörsmålet er om ikke Gulbrandsen skal lånes ut. Särlig med tanke på Ujahs angivelige ankomst. Om vi får inn en kantspiller eller to kan det også bety exit Myklebust.

En liten fantasi:

----------Logi-----------
                          Karim-PSA-Kippe-Ringstad
                          --------Kiko/Gisse-------
                          Ny/Lasse--Nosa--Ny/Bolly
                          --------Arild/BBS--------
                          -------Eddie/BBS--------

Ut: Otto, Occean, Jooon, Bertheussen, Gundersen, Kiko (om lönna hans er i närheten av hva skattelisten påstår), Mykle (om kantspillere kommer inn).

Utlån: Dossemann, Lillebukk.

Kommentar

• tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

Hvis Karim forsvinner hva med denne karen fra Bodø-glimt Mounir Hamoud. Kan spille alle plasser på høyre siden.

Kommentar

• McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5104

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                              Hvis Karim forsvinner hva med denne karen fra Bodø-glimt Mounir Hamoud. Kan spille alle plasser på høyre siden.
                              Men innkast kan han faen ikke ta.

Kommentar

• sniper
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 5254

Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                Men innkast kan han faen ikke ta.
                                Det kunne ikke Stefanutto heller, vi overlevde da det..

Kommentar

• tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

Opprinnelig skrevet av sniper
                                  Det kunne ikke Stefanutto heller, vi overlevde da det..
                                  Men pokal var han flink til og kaste, savner den gutten jeg.

Kommentar

• andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

Hamoud er nok urealistisk. Han ble vel på sett og vis vraket av Berg i Lyn. OK spiller. Høyrebacker har vi godt med. Heller Steinsland da, selv om han ikke er noen umiddelbar forsterkning. Derimot er han et bra utviklingsobjekt. Han forstår vel selv at han er bedre tjent med adeccospill i Bodø, enn 3. divisjon i Lillestrøm.

Kommentar

• Serbern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 5496

http://msn.tv2sporten.no/fotball/eng...m-2991558.html *sikle sikle* Ikke så realistisk, men fy det hadde vært deilig å se han i den hellige gule drakta igjen.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

Opprinnelig skrevet av Serbern
                                        http://msn.tv2sporten.no/fotball/eng...m-2991558.html *sikle sikle* Ikke så realistisk, men fy det hadde vært deilig å se han i den hellige gule drakta igjen.
                                        Er nok derverre helt urealistisk ja. Faen at vi ikke ga hen de 3 millionene han krevde i årslønn den gangen. Han hadde lett vært verdt det!

Kommentar

• Odinster
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2008
                                          • 160

Opprinnelig skrevet av Serbern
                                          Tviler på at han hadde trivdes så mye bedre på vingen i Lillestrøm.

Kommentar

Working...