Espen og Karim klare for 2 nye år (var:Gi Espen og Karim nye kontrakter NÅ.)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OppsalKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2008
    • 1881

    #81
    Opprinnelig skrevet av bjarmann
    Problemet hans var vel først og fremst at han var kronisk skada! Skadefri trur jeg han fortsatt ville hevda seg på venstrekanten. Hvertfall gjort en bedre jobb en kiko
    Uansett hvem det er som kommer til å spille på venstrekanten så må de har et godt innleggsfot og helst være venstrebeint.

    Alle som vi har prøvd (untatt Husar) er stort sett høyrebeint (Brenne, Koren, Kiko, MM, osv)
    Nå bosatt på Rasta !!!!!

    Alltid Celtic og LSK

    Kommentar

    • Yellow-not-jella
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2009
      • 1606

      #82
      esset og søgg

      Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
      Uansett hvem det er som kommer til å spille på venstrekanten så må de har et godt innleggsfot og helst være venstrebeint.

      Alle som vi har prøvd (untatt Husar) er stort sett høyrebeint (Brenne, Koren, Kiko, MM, osv)
      Uansett om de har en god bein eller ett godt fot så er det vel KE og ES det dreier seg om i tråden her. Blir veldig spennende hva som skjer med dem. Gir føringer for jakt / ikke-jakt på nye spillere fram til mars.

      Kommentar

      • KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

        #83
        Søgård og LSK-ledelsen har vært i sammtaler. Men han har ennå ikke skrivd under på kontraktstilbudet han har fått.

        Når det gjelder Essediri så er han i Frankrike, på ferie. Så han og Bjarmann har ikke snakka sammen ennå.

        Opprinnelig skrevet av KrisB
        Ikke enige med Søgård
        Åråsen: Espen Søgård (30) godtk ikke LSKs seneste kontraktstilbud. Midtbanekrigeren forlot gårsdagens møte med LSK-ledelsen uten å underskrive på en ny kontrakt.
        Sportsdirektør Torgeir Bjarmann karakteriserer samtalene som postive. Derfor kommer det også til å bli flere møter, men LSK er også klare på at det må bli en avklaring snart.
        God Tone
        -Vi er ikke kommet til enighet, men vi er i god dialog og jeg oppfatter begge parter som lønningsorienterte. Tonen er foreløpig god og derfor er det også grunnlag for flere samtaler, sier Bjarmann.
        Han har ikke satt noe endelig frist for når Søgård må bestemme seg.
        -Vi har allerede brukt ganske lang tid. Vi skal nok prate sammen litt hyppigere i tiden framover.
        -Begge parter mener det er grunnlag for fortsatt samtaler,sier Bjarmann

        Uklart om Essediri
        Når det gjelder Kontraktstilbudet til Karim Essediri er det heller ikke kommet noen avklaring rundt dette. Tunisieren er for tiden på ferie i Frankrike.
        Bjarmann opplyser at det foreløpig at det ikke er nye spillere på vei inn i klubben.
        -Nei det er ting som må falle på plass før vi eventuelt begynner med det.

        Kommentar

        • Xavi
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 1275

          #84
          Hva er det Søgård driver med? Elsker karen men noen ganger trur jeg han overvurderer sine egne ferdigheter. Vet ikke helt hva han håper og oppnå ved å drøye sånn.

          Espen vi elsker deg, skriv under den jevla kontrakten! Vær så snill!
          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
          Anders, Tidligere styremedlem KFL

          Kommentar

          • Jesse Livermore
            Medlem
            Møteplager
            • Nov 2009
            • 93

            #85
            Espen er fugl tvers igjennom, men selvfølgelig er det kjipt for han å få tilbud om 4-500.000 i året, når en av midtbanekollegaene får 4 mill. Spesielt når de to presterer omtrent på samme (lave) nivå. En tiendedel av lønna til en sammenlignbar kollega er ikke noe særlig.

            Kommentar

            • christoffer
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2004
              • 326

              #86
              Jeg tror LSK har gitt Espen et"skam" tilbud, tror ikke de er veldig ivrige på å ha han med videre, men vil unngå bråk. Derfor har han vel fått et tilbud som han ikke kan si ja til.

              Men er det andre klubber som er villige til å gi Espen bedere lønn? Neppe.

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                #87
                Strømmen ønsker seg sikkert en rutinert tippeligaspiller etter opprykket. Bare så det er sagt.

                Kommentar

                • antikris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 520

                  #88
                  Syns det er noen skamfulle kommentarer her inne... Strømmen? Ikke drit deg ut a...


                  Greit at Espen ikke er Kaka, Ronaldo etc, men kan man egentlig sette en pris på kjærlighet til klubben? På innsatsen? På engasjementet utenfor banen? Som kontinuitetsbærer?

                  Svaret er ja; og det til sammen er mer enn tilbudet han har fått. Gi nå gutten en skikkelig kontrakt! Viktig å bevare sjela til klubben i spillerstallen også.

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    #89
                    Personlig liker jeg Søgård, fordi han er en del av klubben og en spiller som har meget god innstilling og som elsker sin klubb og fansen.

                    En lønn på 4-500.000 er derimot riktig i forhold til arbeidet som Søgård gjør, verken mer eller mindre. Hva tjener andre mennesker der ute, og hva slags arbeidstid har de. Hvor morsom er jobben som fotballspiller i forhold til det?

                    Nå mistenker jeg ikke Sågård for å være noen versting, men fotballspillere generelt er faktisk en gjeng drittbortskjemte snørrunger med helt komplett urealistiske oppfatninger om hva de selv faktisk er verdt i lønn. Jeg er glad for at LSK ikke er den klubben som har mange slike spillertyper på besøk, men det finnes klubber i Norge der disse typene faktisk er i flertall.

                    Spillere som tross MEGET store begrensninger som spillere, faktisk tror at de er Guds gave til fotballen, bare fordi de er gode til å løpe eller klarer å treffe en medspiller med en pasning en gang i blant, eller av og til treffer mål når de skyter et skudd. Slike finnes det mange av i Norge.

                    Synes ikke det er synd dersom Søgård får tilbud om en "edruelig" lønning, derimot synes jeg det er nokså idiotisk og forferdelig for klubben, hva enkelte av hans kolleger tjener. Og dersom en kollega på midtbanen tjener mye mer, så bør alle vite at det varer ikke evig. Lønna til Mouelhi er helt hinsides, og er datostemplet. Etter denne datoen, ja så gjelder ikke den lønna lenger, punktum finale. Vedkommende som la frem kontrakten til Mouelhi må ha vært møkka full eller på lykkepiller, ikke vet jeg. Så forbanna god fotballspiller er han ikke, og han lønnes som om han skulle være den nye Tom lund. Skivebom!

                    Håper de alle vet hvem det gjelder, og at de innstiller seg på at gullgraver-tidene i fotballen er over.

                    Håper også at en spiller som Karim Essediri, som på en måte er blitt gitt nytt liv som spiller gjennom tillit i LSK, mener noe med det han sier om at spilletid er viktigst, og ikke selger seg ut til høystbydende bare fordi han har hatt en god høstsesong for LSK. Synes faktisk han skylder klubben og Henning Berg for tilliten han har blitt vist her hos oss, og kan drite i TIL, RBK eller hvem søren som måtte være på frierferd. Og dette burde han gjøre veldig klart i media etter sin vel fotjente ferie er over. LSk har vist han enorm tillit, tross mange svake innsatser, nå er det på tide å betale tilbake.

                    Slik han har spilt i år, er Karim er brukbart betalt og nokså bankers førstelagsspiller i LSKs stall 2010. Han burde være en fornuftig nok mann, til å være tilfreds med akkurat det. Hvorfor? Fordi der finnes ikke mange plasser i Norge der det er mer attraktivt å spille. Å spille for Tromsø vil, uansett tabellplassering, være et skritt tilbake for Karim. LSK er en større klubb.
                    Last edited by Hamburg & Kanari; 17.11.2009, 17:27.
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      #90
                      En digresjon;
                      men vi er i god dialog og jeg oppfatter begge parter som lønningsorienterte.
                      Jeg antar "løsningsorienterte" var ordet og ikke det faktum at Råner'n må betale klubben for å fortsette.

                      Håper detta går iorden for jeg vet ikke helt om jeg noengang hadde vent meg til Espen som noe annet enn fugl.
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • norskpoker
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2007
                        • 399

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av antikris
                        Svaret er ja; og det til sammen er mer enn tilbudet han har fått. Gi nå gutten en skikkelig kontrakt! Viktig å bevare sjela til klubben i spillerstallen også.
                        Ok. Siden du tydeligvis har info hadde det vært fine å vite nøyaktig hva mannen er tilbudt?

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          #92
                          Som flere her inne har antydet før og som jeg også har hørt andre steder så fikk Søgård før sesongen i fjor tilbud om å forlenge avtalen med en ny årslønn pålydende 1,2 mill... Og nå er han i følge samme kanaler blitt gitt ett kontraktsfoslag med årslønn pålydene 500 tusen... Ikke rart mannen drøyer med å bestemme seg da... Men at han var treig på avtrekkern sist gang og i det hele tatt spekulerte i at han kunne tjene mer penger andre steder får stå på hans regning. Han fortjener rett og slett ikke mer enn 4-600 tusen i grunnlønn, så enkelt er det. 400 er vel riktig nivå, pluss 1-200 for at han er den han er...!!!
                          LSK er i en meget god situasjon og kan avvente til spillerne som er på markedet begynner å svette i januar-mars før de skriver nye kontrakter med nye spillere... så at de ikke tilbyr Søgård mer er vel i tråd med tiden!!

                          Kommentar

                          • ulfpulf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 2505

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av Folke
                            Som flere her inne har antydet før og som jeg også har hørt andre steder så fikk Søgård før sesongen i fjor tilbud om å forlenge avtalen med en ny årslønn pålydende 1,2 mill...
                            Én her inne har antydet det, og jeg har ikke hørt om det andre steder enn i det ene innlegget her på forumet.
                            Jeg sier ikke at det er sprøyt, men til noen har hostet opp noe som ligner en kilde, velger jeg å regne det som et ikke særlig sannsynlig rykte.

                            Kommentar

                            • antikris
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 520

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av norskpoker
                              Ok. Siden du tydeligvis har info hadde det vært fine å vite nøyaktig hva mannen er tilbudt?
                              Jeg vet ikke hva han har blitt tilbudt, men det er jo tydeligvis ikke det han hadde håpet på. Og jeg tror vel ikke Espen er ute etter å tyne klubben.

                              Min mening er at å beholde Espen er viktigere enn å spare 200 -300 tusen i lønnsutgifter.

                              Kommentar

                              • norskpoker
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2007
                                • 399

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av antikris
                                Jeg vet ikke hva han har blitt tilbudt, men det er jo tydeligvis ikke det han hadde håpet på. Og jeg tror vel ikke Espen er ute etter å tyne klubben.

                                Min mening er at å beholde Espen er viktigere enn å spare 200 -300 tusen i lønnsutgifter.
                                At spilleren ikke ble tilbudt det han håpet på er innlysende. Du må gjerne få lov til å mene at det er viktigere å beholde denne spilleren enn å føre en fornuftig økonomisk politikk, men der er jeg meget sterkt uenig med deg. Hvilke alternativer har mannen? Tror du og han at han uten videre kan si nei til LSK for å signere for en konkurrerende klubb til mye bedre betingelser enn det han har i dag? Faktum er det at LSK er den eneste klubben mannen kunne gjort karriere i. Han har tjent sykt mye penger i klubben i forhold til hans meget begrensede talent.

                                Det er ikke LSK som skylder Espen Søgård noe, det er han som skylder klubben alt.

                                Kommentar

                                • antikris
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2005
                                  • 520

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                  At spilleren ikke ble tilbudt det han håpet på er innlysende. Du må gjerne få lov til å mene at det er viktigere å beholde denne spilleren enn å føre en fornuftig økonomisk politikk, men der er jeg meget sterkt uenig med deg. Hvilke alternativer har mannen? Tror du og han at han uten videre kan si nei til LSK for å signere for en konkurrerende klubb til mye bedre betingelser enn det han har i dag? Faktum er det at LSK er den eneste klubben mannen kunne gjort karriere i. Han har tjent sykt mye penger i klubben i forhold til hans meget begrensede talent.

                                  Det er ikke LSK som skylder Espen Søgård noe, det er han som skylder klubben alt.

                                  Espen må ha mere goodwill enn som så. Og vi snakker ikke om å gå helt over styr i forhold til den økonomiske politikken heller, dette blir småpenger i den store sammenhengen.

                                  At Espen ikke kunne hatt en karriere noen andre steder enn LSK er bare tull å skrive.

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    #97
                                    Jeg tror Berg og Bjar ser verdien ved å ha Espen i klubben. Derfor har han også fått et kontraktsforslag. Skulle de gjort en rent sportslig vurdering hadde nok ikke Espen vært med videre. Antakeligvis gjør de et kompromiss med det sportslige for å ha med kontinuitetsbæreren, lederskikkelsen og Fetsundgutten Espen Søgård. På sett og vis er kontraktsforslaget i seg selv "goodwill", eller godvilje som jeg vil kalle det. Jeg vil gjerne ha med Søgård videre, men synes ikke vi skal knekke sparegrisen for ham. Mannen er ikke en spiller for fremtiden, og skal vi opp i toppen igjen, må vi sikte høyere hva førsteelveren angår. Det holder å ta en titt på topplagene og se på deres sentrale midtbanespillere. Annan, Farnerud, Hoseth, Sapara, Tettey, Thioune, Hauger and so on and so on. Disse spillerne er i en klasse over Søgård, om man ser bort fra arbeidskapasitet og motivatoregenskaper. Dermed ikke sagt at man ikke kan ha ham i stallen og bruke ham fra tid til annen når vi behøver spisskompetansen hans, men kontraktsforslaget må stå i stil med den rollen.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • Rovfugl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 3672

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av antikris
                                      Jeg vet ikke hva han har blitt tilbudt, men det er jo tydeligvis ikke det han hadde håpet på. Og jeg tror vel ikke Espen er ute etter å tyne klubben.

                                      Min mening er at å beholde Espen er viktigere enn å spare 200 -300 tusen i lønnsutgifter.
                                      hvis vi snakker om 2-300 tusen på flere spillere som blir tilbudt kontrakt er det straks snakk om masse penger totalt sett. Vi er heldige som ikke er i like økonomisk klister som mange av de andre klubbene pr. dags dato.
                                      Det er dårlige tider i Norsk foppall og jeg er glad at LSK har vist at dem ikke er helt handlingslammet med tanke på økonomien, også med tanke fremover i tid.
                                      DØ FOR FUGLA!!!
                                      http://www.fluefiskebloggen.no
                                      LSK er min religion
                                      Ujah er min gud

                                      Kommentar

                                      • Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

                                        #99
                                        Dersom TIL kommer med et høyt lønnstilbud til Karim etter dette, så er de rimelig uansvarlige...og risikerer altså å miste tippeligalisensen
                                        LSK Norges beste lag

                                        Kommentar

                                        • ragnarrock
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 937

                                          en ting er penger...
                                          men noe jeg ikke har hørt noe om enda er varighet..

                                          Espen er vel ingen unghingst lengere..
                                          teori : han vil ha langtidskontrakt mens ledelsen kun vil gi han kontrakt for en sessong.

                                          Bedrevitere av vårt kjære KFL forum.. hva tror dere anngående varighet av kontrakt?
                                          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                          -RagnarRock-

                                          Kommentar

                                          Working...