Espen og Karim klare for 2 nye år (var:Gi Espen og Karim nye kontrakter NÅ.)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    #21
    Opprinnelig skrevet av norskpoker
    Noen må det jo være som frister han i og med at han i ganske klare ordlag sier at han godt kan ha spilt sin siste kamp for LSK. Og siden mannen aldri vil bli tilbydt kontrakt av verken Brann, RBK, Stabæk eller Molde gjenstår klubber som Hønefoss, Sogndal, Ålesund og Godset.
    Jeg håper det er tomme trusler. Må si at jeg oppriktig blir veldig skuffa hvis jeg for se Espen Søgård i andre farger neste sesong:!: Han er en viktig spiller for LSK - ikke bare på banen, men som en foregangsfigur og en som virkelig setter pris på klubben. Hvor godt han virkelig setter pris på klubben og klubben på han, det for vi snart vite....

    Kommentar

    • Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

      #22
      Hva var det som ble ropt sagt av speaker om Søgård igår? Hadde han signert for 3 nye år? Eller hørte jeg helt feil?

      EDIT: var vel at han spilte sin 300 kamp for Fugla igår

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        #23
        Var nok hans 300. kamp det ble satt fokus på. Så kampen i opptak, og han hadde ikke signert i intervjuet etterpå.

        Søgård fikk forøvrig en 7'er på VG børsen og ble kåret til banens beste.

        OG fikk med seg følgende linjer i aftenpostens dekning av kampen :
        "En mer ekte
        spiller enn Søgård finner du
        ikke – og gårsdagens kamp var
        hans nummer 300 i Lillestrømdrakt"
        Last edited by reka; 26.10.2009, 10:03.

        Kommentar

        • mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

          #24
          Opprinnelig skrevet av norskpoker
          Noen må det jo være som frister han i og med at han i ganske klare ordlag sier at han godt kan ha spilt sin siste kamp for LSK.
          Det kan jo også være en måte å prøve å presse klubben til å gi han et bedre kontraktsforslag på.
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

          Mvh
          Mr.Jordbakke

          Kommentar

          • Stan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 1082

            #25
            Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
            Det kan jo også være en måte å prøve å presse klubben til å gi han et bedre kontraktsforslag på.
            Snodig egentlig. Hvilke andre alternativer har han? Sportsbutikken på Lillestrøm Torv?

            Kommentar

            • mr.Jordbakke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3845

              #26
              En spiller med 300 kamper i eliteserien bør være aktuell for flere klubber, spesielt hos nyopprykkede lag.
              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

              Mvh
              Mr.Jordbakke

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                #27
                Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                En spiller med 300 kamper i eliteserien bør være aktuell for flere klubber, spesielt hos nyopprykkede lag.
                "Markedet" til Espen ligger nok hos Hønefoss (dersom de rykker opp) og andre lag i den kategorien. Han får ikke tilbud fra noen av de etablerte Tippeligaklubbene, det føler jeg meg sikker på.
                At han evt må noe ned i lønn dersom han skriver ny kontrakt med oss, synes jeg er rimelig. Og han er ikke alene om det i dagens arbeidsmarked.

                PS: Ser ikke bort fra at nevnte Hønefoss, som trenes av storebroren til Arild, kan være fristet av å prøve seg på både Espen og Arild dersom de rykker opp. Og de har jo litt pengeonkler i bakhånd...
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Søgård fikk forøvrig en 7'er på VG børsen og ble kåret til banens beste.
                  Forøvrig meget fortjent og da lar jeg meg ikke blende av målet han scoret. Han var høyt og lavt på banen i går og jeg mistet tellinga på hvor mange ganger han plukket opp baller når Brann var på vei fremover. Jeg har dog tellinga på hvor mange ganger han mistet ballen. En gang...

                  Kampen i går var strålende og et herlig gjensyn med hvordan han herjet sammen med Koren. Med Espen på banen kunne Robbie konse om de offensive oppgavene, den samme konstellasjonen kan vi få med Espen og Nosa...
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    #29


                    - De som er her nå, er de som er her også neste sesong, fastslår han.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • scages
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 1292

                      #30
                      Espen er et typisk klubbspiller, der han med ekte kjærlighet tråkker til når det er kniven på strupen og krav om å blø for drakta. (Skjebnekamper og hat-oppgjør). En slik spiller er livsviktig å ha i troppen. Han er ingen "stjerne", og jeg kan vanskelig se for meg at han skulle kunne briljere i andre klubber som holder LSK nivå,- eller høyere. Klubben bør strekke seg (innenfor et rimelig nivå) for å få autografen på papiret. Espen står for kontinuitet og trygghet, dessuten tror jeg LSK som klubb ikke skal undervurdere betydningen av å ha en local lad løpende utpå matta.

                      Waade var jeg en stund skeptisk til, men sesongtampen i år har vist at gutten fortjener ny kontrakt. Kanskje kan han stabilisere seg på det nivået han har vist i sesonginnspurten, kanskje kommer det definitive gjennombruddet i 2010...

                      Assistkongen med nummer 21 på tavla bør også være soleklar for nye sesonger i LSK drakta.

                      Kommentar

                      • morten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2156

                        #31
                        Sleng på 100 000 på lønnstilbudet så er det vel greit.Siden han er Lillestømgutt.Mer kan han ikke få.Så god er han ikke.Får han et økonomisk tilbud et annet sted han ikke kan si nei til så,ha det bra.Desverre.
                        Badekar
                        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                        Kommentar

                        • KMS
                          Juniormedlem
                          Ferskenpels
                          • Oct 2009
                          • 1

                          #32
                          Jeg synes de som kritiserer Espen Søgård for ikke å ha skrevet under på den nye kontrakten ennå bør søke han opp på skattelistene.. Han hadde ikke HØY inntekt i fjor.. Og hvis den nye kontrakten går ut på ennå mindre lønn vil han jo snart tjene bedre i en "vanlig" jobb!

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7092

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av andersmm
                            http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle2740624.ece

                            - De som er her nå, er de som er her også neste sesong, fastslår han.
                            Med et soleklart forbehold om at "...hvis vi ikke får noen tilbud", tipper jeg.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Med et soleklart forbehold om at "...hvis vi ikke får noen tilbud", tipper jeg.
                              I tillegg til forbeholdet om at uttalelsen kom i en tilstand av rein seiersrus og endeløs glede.

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Med et soleklart forbehold om at "...hvis vi ikke får noen tilbud", tipper jeg.
                                Jeg tenkte mest i forhold til Bosmanspillerne. De får vi ingen tilbud på.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • gj
                                  Seniormedlem
                                  • Nov 2003
                                  • 3360

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av KMS
                                  Jeg synes de som kritiserer Espen Søgård for ikke å ha skrevet under på den nye kontrakten ennå bør søke han opp på skattelistene.. Han hadde ikke HØY inntekt i fjor.. Og hvis den nye kontrakten går ut på ennå mindre lønn vil han jo snart tjene bedre i en "vanlig" jobb!
                                  Du kan ikke se tallet på vg.no eller rb.no isolert sett. Søgård hadde høyst sannsynlig over 810.000 kroner i bruttoinntekt i fjor ifølge beregninger av skattetallene. Er han gift, har barn, og er litt skatteplanlegger ved å spare i BSU også, så hadde han nærmere 900.000 i fjor.

                                  Beklager at dette ble veldig skattedetaljert, jeg liker det ikke, men fakta må på bordet.

                                  Jeg anbefaler for øvrig Spekter på NRK2 klokka 20.10 på onsdag. Der er fotball tema, med blant annet de galloperende spillerlønningene. Daniel Nannskog kommer med noen interessante uttalelser i lønnsperspektivet.

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    #37
                                    Har sett kampen mot Brann i reprise nå og jeg må si at Fetsundrånern leverte en stor kamp. Han var faen meg overalt på banen, mista knapt en ball, tapte ikke en duell. Ga meg gode minner de gode kampene han spilte sammen med Koren.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • Geirfugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 561

                                      #38
                                      Henning vil ha med både Espen, Magnus og Karim videre. Fra nyhetstråden:

                                      Berg håper uansett at alle de tre blir å finne i Lillestrøm-drakta også neste sesong.
                                      - Alle tre har gjort en fantastisk jobb for oss. Normalt ville vi trolig allerede ha signert nye kontrakter med alle sammen, men nå må vi ta hensyn til den økonomiske situasjonen vi er i, sier Berg, med hentydning til neste års budsjettrammer.

                                      Kommentar

                                      • general
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2004
                                        • 1150

                                        #39
                                        Nettopp sett kampen i reprise selv og kampen må kunne betegnes som et herlig direktesendt flomlysdrama i beste NRK stil med en herlig Arna Ball, og hvor Espen m.fler utøver den innstilling vi krever av våre.

                                        Karim levde også opp det forventningene i går, om et par kamper med stor spill og en del med godt spill er godt nok til kontrakt med en klubb av LSKs potensiale er dessverre en annen diskusjon. Når det gjelder Espen så er det svært vanskelig å mene noe da hjertet banker JA, mens den kalkulerende hjernen sier kutt.
                                        Seriegull 2016!!!

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3500

                                          #40
                                          Alle spillere som skal fornye kontrakten bør i utgangspunktet gå ned i lønn med unntak av de unge som har veldig lave lønninger fra før. Lønningene kan i større grad være prestasjonsrettet ift til det sportslige og tilskuersnitt.
                                          Espen Søgård, Karim Essediri og Magnus Myklebust må nok finne seg i en noe lavere lønn uansett om de blir i LSK eller går ett annet sted. Eneste faren her er at de lar seg lokke av en "sign-on fee" eller lignende, men kan aldri tenke meg at Søgård gjør noe sånt.

                                          Jeg synes det er utrolig bra av Lillestrøm at de oppfyller kontraktsforpliktelsene sine ift til mange av de høye lønningene, men spillerene burde være forberedt på forhandlinger ved kontraktsfornyelse. Har stor tro på at Lillestrøm vil tjene på dette neste sesong når Brann, Vif, RBK osv får de store økonomiske problemene da de ikke tok tak i dette tidligere slik LSK gjorde.

                                          Håper virkelig Søgård blir i klubben videre. Er ikke mange spillere i verden med det engasjementet rundt egen klubb. Er så deilig å se garderobebilder fra LSK garderoben etter kamp når han drar igang "Lillestrøm gutt"

                                          Kommentar

                                          Working...