Espen og Karim klare for 2 nye år (var:Gi Espen og Karim nye kontrakter NÅ.)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kimmern
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2005
    • 1174

    #61
    drar han til tromsø drar han etter pengene, lsk strammer jo inn

    Kommentar

    • gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

      #62
      Opprinnelig skrevet av gilbert
      For noen få år siden: .... Ganske umiddelbart etter dette lot klubben ham gå til Lyn (og deretter hjem til Australia).

      I år: ...... Og nå lar vi ham gå til Tromsø?
      Dette er en alt for enkel ligning, etter min mening. Men jeg orker ikke Shane-debatten enda en gang..

      Dersom Tromsø nå byr mer i lønn (og kanskje sign on-fee i tillegg) så handler det ikke om at LSK "lar ham gå".
      Da handler det om å bruke hue!
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #63
        Opprinnelig skrevet av kimmern
        drar han til tromsø drar han etter pengene, lsk strammer jo inn
        Vi er nok i en bedre økonomisk situasjon en hva Tromsø er i så trur nok vi stiller ganske like her.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

          #64
          Om vi skulle ha en bedre situasjon en TIL økonomisk sett vil det jo ikke si at vi automatisk er villig til å betale mere. LSK kommer til å stramme inn grepet, noe jeg også tror alle de fleste klubbene vil gjøre. Vi bør være litt forut vår tid når det gjelder økonomi, og sørge for at vi ikke gjør som enkelte andre gjør og havner helt nede i gjørma. Jeg håper han blir i LSK, men til en overkommelig avtale!
          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

          Kommentar

          • glasgow
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2007
            • 1252

            #65
            Karim ser vel sitt snitt i presse lønnen litt.
            Han har hatt en grei sesong.
            Men la han dra om han vil flytte til Tromsø igjen.
            Kan da umulig være vanskelig og finne en erstatter for ham.
            Har hatt sansen for mannen i år. Men det er mye som kunne hvert bedre der også.

            Kommentar

            • heidar
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2128

              #66
              Karim har jo vært nøkkelen til mye av det offensive spillet denne sesongen. Forsvinner han, ser i alle fall ikke jeg noen erstatter i dagens stall. Samtidig er det jo klart at lønningene vil gå ned, både her på berget og i andre klubber. Regner med at dette er et forhandlingsutspill, og at han går dit han får det beste kontraktstilbudet. Om det blir her eller i Tromsø, får tiden vise.
              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

              Endelig er mørketida over.

              Kommentar

              • maurakanari
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2005
                • 638

                #67
                Ekte fugl eller ikke. Fetsund-råner`n fikk tilbud om ny kontrakt ifjor til 1.2 mill i året, mot 800.000 som han har pr nå. Han ble grisk og takket nei.Nå fikk han et mye dårligere tilbud, 500.000. Sånn er livet, noen ganger vinner man, andre ganger taper man. Han kunne vunnet 400.000, men isteden taper han 300.000. Sånn jeg ser det er 500.000 en ganske riktig lønn for en spiller av hans kvalitet.
                VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                Kommentar

                • ulfpulf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2505

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av maurakanari
                  Fetsund-råner`n fikk tilbud om ny kontrakt ifjor til 1.2 mill i året
                  Det var en nyhet for meg. Har du en kilde du har lyst til å dele?

                  Kommentar

                  • Ola
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1651

                    #69
                    Esset er ingen viktig spiller på LSK 2010-2013. Ikke spreng noen budsjett for å lande denne avtalen. 700.000 er en meget god årslønn for en spiller av Essets kvalitet og alder.

                    Kommentar

                    • heidar
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2128

                      #70
                      Interessant å diskutere hvor mye spillerne skal bli tilbudt i lønn. Jeg syns i utgangspunktet at 500 til Espen og 700-800 til Karim høres ut som gode forslag, i alle fall i forhold til den innbyrdes rangeringen. En annen problematikk i forbindelse med at lønnskostnadene skal senkes, er jo at det finnes andre spillere i klubben med vesentlig høyere lønn, som ikke lenger kan forsvares (her kunne jeg f.eks. nevnt Marius Johnsen). For store forskjeller i lønn, kan jo også ha negative konsekvenser for spillergruppa som helhet.

                      Lønnskostnadene skal ned uansett, både her og i andre klubber. Jeg regner derfor med at man tilbyr en lav grunnlønn, med bonuskomponenter. Men i forbindelse med kontrakter til våre bosmannspillere, er det viktig å ta stilling til noen spørsmål:

                      - Hva er et fornuftig lønnsnivå for disse spillerne?
                      - Hvordan er lønnsnivået på de andrespillerne i klubben (og kanskje spesielt de nyeste spillerne, som sannsynligvis har mer "realistiske" betingelser?
                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                      Endelig er mørketida over.

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        #71
                        Det er ikke så mye hokkus pokkus... Lønningene MÅ ned, eneste klubben kan forandre lønna til er spillere uten kontrakt og nye spillere... Så får det så heller være at enkelte tjener for godt en stund til, det er hvertfall bedre enn at alle tjener for mye!!!!

                        Kommentar

                        • Emil B
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 5921

                          #72
                          Går ikke spillere, trenere, (ledere?) på ferie i dag? Hadde vært greit og få avklart situasjonen med Søgård og Essidiri nå.

                          Kommentar

                          • McGuffy
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 5099

                            #73
                            Det ble vel sagt at Karim skulle få tilbudet før ferien, så kan han sikkert bruke denne på å bestemme seg?

                            Kommentar

                            • Geirfugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 561

                              #74
                              Fra Aftenposten:

                              Essediri selv utelukker ikke en retur til Tromsø. Men har allerede fått et nytt tilbud fra Lillestrøm å tenke på.
                              – Alle klubber er aktuelle. Det som er viktig for meg er spilletid. Mange tror at som Bosman-spiller er økonomi avgjørende, men jeg skjønner at det er vanskelige tider for klubbene. Selvfølgelig betyr kontrakten litt, men det viktigste er spilletid, uttaler Essediri.
                              – Når regner du med å ta en avgjørelse?
                              – Jeg reiser på ferie lørdag. Torsdag fikk jeg et tilbud fra Lillestrøm, og jeg skal bruke ferien til å tenke litt. Jeg vil ha en rask avklaring om min egen fremtid, så det vil ikke ta så lang tid, sier 30-åringen.
                              – Men TIL må selv få bestemme hva de vil eller ikke. Det legger ikke jeg meg borti, legger Essediri til.

                              Kommentar

                              • Robiwan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2006
                                • 603

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Geirfugl
                                Fra Aftenposten:

                                Essediri selv utelukker ikke en retur til Tromsø. Men har allerede fått et nytt tilbud fra Lillestrøm å tenke på.
                                – Alle klubber er aktuelle. Det som er viktig for meg er spilletid. Mange tror at som Bosman-spiller er økonomi avgjørende, men jeg skjønner at det er vanskelige tider for klubbene. Selvfølgelig betyr kontrakten litt, men det viktigste er spilletid, uttaler Essediri.
                                – Når regner du med å ta en avgjørelse?
                                – Jeg reiser på ferie lørdag. Torsdag fikk jeg et tilbud fra Lillestrøm, og jeg skal bruke ferien til å tenke litt. Jeg vil ha en rask avklaring om min egen fremtid, så det vil ikke ta så lang tid, sier 30-åringen.
                                – Men TIL må selv få bestemme hva de vil eller ikke. Det legger ikke jeg meg borti, legger Essediri til.
                                http://fotball.aftenposten.no/elites...icle155002.ece
                                Dette med spilletid tolker jeg som veldig positivt for oss som ønsker og beholde Karim i klubben, da han i 2009 fikk veldig mye spilletid for oss. Tror han allerede har bestemt seg for LSK, men vil bare se hva konkret TIL vil tilby før han signere for oss.
                                Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                Kommentar

                                • KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

                                  #76
                                  Tråden burde heller hete: "Espen og karim skriv under på kontrakta, NÅ"

                                  DA begge har blitt tibudt ny kontrakt.

                                  Kommentar

                                  • Yellow-not-jella
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2009
                                    • 1606

                                    #77
                                    Vi kan skyte oss kraftig i leggen uten en giftig dødballfot neste sesong. Dette må prioriteres, og her har Esset gode forhandlingskort. Han tilogmed nærmet seg å skyte inn direkte frisparkmål. Uten ham så må noen andre stå fram, men hvem?

                                    Som ryddegutt på midten er også Søgård god å ha i bakhånd. Gir en viss trygghet, på en viktig plass. Synes forslaget om å leie ut Dosso til en 1.div-klubb (vårsesongen) kunne være en god idé. Han er jo ikke i nærheten av å inngi tillit sentralt pr idag.

                                    I tillegg til disse to er vi nødt til å forsterke med to midtbanespillere til, fortrinnsvis en kant på hver side.

                                    Kommentar

                                    • OppsalKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2008
                                      • 1881

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                      Vi kan skyte oss kraftig i leggen uten en giftig dødballfot neste sesong. Dette må prioriteres, og her har Esset gode forhandlingskort. Han tilogmed nærmet seg å skyte inn direkte frisparkmål. Uten ham så må noen andre stå fram, men hvem?

                                      Som ryddegutt på midten er også Søgård god å ha i bakhånd. Gir en viss trygghet, på en viktig plass. Synes forslaget om å leie ut Dosso til en 1.div-klubb (vårsesongen) kunne være en god idé. Han er jo ikke i nærheten av å inngi tillit sentralt pr idag.

                                      I tillegg til disse to er vi nødt til å forsterke med to midtbanespillere til, fortrinnsvis en kant på hver side.
                                      Den VENSTRE SIDEN av midtbanen maa prioriteres i hvertfall.

                                      Hvor lenge har vi ventet paa en som kan true andre lag paa den venstre siden??? Paal Strand var temmelig daarlig i hans to siste aar her i LSK. Og det er nesten to aar siden har meldte overgang til HamKam.
                                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                      Alltid Celtic og LSK

                                      Kommentar

                                      • bjarmann
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 2936

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                        Den VENSTRE SIDEN av midtbanen maa prioriteres i hvertfall.

                                        Hvor lenge har vi ventet paa en som kan true andre lag paa den venstre siden??? Paal Strand var temmelig daarlig i hans to siste aar her i LSK. Og det er nesten to aar siden har meldte overgang til HamKam.
                                        Problemet hans var vel først og fremst at han var kronisk skada! Skadefri trur jeg han fortsatt ville hevda seg på venstrekanten. Hvertfall gjort en bedre jobb en kiko
                                        I år så tar vi alt

                                        Kommentar

                                        • krogen
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2009
                                          • 228

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                          Problemet hans var vel først og fremst at han var kronisk skada! Skadefri trur jeg han fortsatt ville hevda seg på venstrekanten. Hvertfall gjort en bedre jobb en kiko
                                          Hvor lenge skal vi dvele ved dette? Påsan fikk vel knapt spille på et Hamkam som til neste år skal spille i 2.divisjon. Jeg savner Ulf Borgan på venstrekanten.

                                          Kommentar

                                          Working...