Espen og Karim klare for 2 nye år (var:Gi Espen og Karim nye kontrakter NÅ.)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7092

    Bra at Espen blir.

    Men det betyr samtidig at vi må basere oss på salg eller gratis overganger for å fri opp plass i spillerstallen før neste år. Myklebust er ferdig, men jeg mener tre-fire mann til må ut. Spørsmålet er hvem som skal ha dem.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • kimmern
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2005
      • 1174

      et lsk uten espen, er som tine meierier uten melk

      herlige nyheter!

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        Min første tanke da jeg leste saken i RB var. "Hva f*** tror du at du er?" (Kom igjen med tomler ned, osv)

        Ja Espen, vi vet hva vi får: masse innsats og tildels begrenset evne.
        Om det skal legges så enormt stor vekt på betydningen han har utenfor 2x45 + tillegg, så hadde det kanskje vært bedre å ansette han i støtteapparatet da?

        Beklager, men der tapte du deg masse i mine øyne.
        Fint at du skal være med i to år til, men ikke mer heller. Sorry.
        Knurr...

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          Opprinnelig skrevet av forzakanaris
          Det er vel litt å ta i at han er en av landets beste hø. backer! Så mye har han ikke klart å overbevise i mine øyne

          Men, for all del, ønsker enhver spiller som viser et snev av klubbhjerte alt hell og lykke på banen i fremtiden!!
          Tom Høgli er muligens sterkere defensivt, men ser ikke mange høyrebacker som har bedre potensiale til å bidra offensivt enn Karim.

          Det finnes ikke mange høyrebacker i Norge som danker ut Karim.
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • Flisby`n
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 312

            Opprinnelig skrevet av Leif A
            Min første tanke da jeg leste saken i RB var. "Hva f*** tror du at du er?" (Kom igjen med tomler ned, osv)

            Ja Espen, vi vet hva vi får: masse innsats og tildels begrenset evne.
            Om det skal legges så enormt stor vekt på betydningen han har utenfor 2x45 + tillegg, så hadde det kanskje vært bedre å ansette han i støtteapparatet da?

            Beklager, men der tapte du deg masse i mine øyne.
            Fint at du skal være med i to år til, men ikke mer heller. Sorry.
            En mann med 300 kamper for sportsklubben. En av de viktigste bidragsyterne i prestasjonsgruppa. Kontinuitetsbærer. Lokal tilhørighet, med enorm kapasitet i forhold til rekruttering av unge supportere. Spilt mer eller mindre fast under samtlige trenere i sin karriere. Aldri en kamp uten hundre prosent innsats.

            Og uten at dette bare er honnørord... Flere av de nye spillerne som flere av dere heller ville satse på, har fremhevet Espen som en viktig brikke i å lykkes på Åråsen- bidragsyter. Vinnerkultur bor i veggene på åråsen sies det, jeg tror det bor i veggene fordi vi alltid har hatt kontinuitetsbærere. Vi har et enormt rekrutteringspotensiale blant unge spillere og supportere på Romerike, hvem tror du de siste årene har vært ute å markedsført Lillestrøm- Mouheli eller Søgård? Spiller fast på laget over flere år, og med ulike trener- på bakgrunn av begrenset evne... latterlig!

            Stikk fingern i jorda, vi kjemper fremdeles i bunnen. Vi trenger de som er motivert for å spille nettopp Lillestrøm Sportsklubb opp mot nye høyder... ikke fjåsefjas-spillere fra den tredje verden som maser om Barcelona etter en god corner!
            En kjeeempescoring av tommy!!

            Kommentar

            • Loddet
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2004
              • 325

              Opprinnelig skrevet av Loddet
              Av Myklebust, Espen og Karim ville jeg helt klart prioritert Karim. Spillet hans har vært opp og ned i år, men det at han har begynt å slå gode dødballer ha vært av avgjørende betydning for at vi har holdt plassen. Før Karim begynte å slå dødballene, var LSK som dødballag en myte, nå er det virkelighet.

              Ellers ser jeg gjerne at MM går. Syns han rett og slett ikke forsvarer en plass i stallen. BBS og Edwin har etter mitt skjønn større potensiale, og er de det bør satses på. Når det gjelder Espen kommer det an på pris, men hadde vært hyggelig om han fortsatte.
              Jeg siterer meg selv og konstaterer at jeg er svært godt fornøyd med de siste ukers utvikling på kontraktsfronten. Begynner nå å få trua på at administrasjonen er på rett vei, og håper den fornuftige tankegangen fortsetter.

              Kommentar

              • Bolsen3
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 1061

                Synes Espens evner på banen undervurderes av mange her inne! Joda, han har hatt et svakt år, men vi skal ikke lengre tilbake enn til 2007, da han etter min mening var LSK's beste spiller hele året sett under et. Og da ble vi nummer 4 i TL og vant cupen. Jeg synes alt for mange har holdningen "vi kan ikke være et topplag med en spiller som Søgård på banen". Helt feil vil jeg si, nettopp med en spillertype ala Søgård på banen vil spillere som Nosa få mere frihet, tid og rom til å briljere. Fotball er et lagspill, du vinner heller ikke ligaen med 10 playmakere på banen...

                Kommentar

                • norskpoker
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2007
                  • 399

                  Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                  Synes Espens evner på banen undervurderes av mange her inne! Joda, han har hatt et svakt år, men vi skal ikke lengre tilbake enn til 2007, da han etter min mening var LSK's beste spiller hele året sett under et.
                  Det må være utrolig praktisk å kunne se verden akkurat sånn en har lyst til å se den uten å ta hensyn til faktiske forhold. Espen Søgård er en helt grei fotballspiller som ikke er i nærheten av å være god nok til å spille fast for et lag med ambisjoner om å vinne serien. At han blir i LSK er bra siden det er mye som knytter mannen til klubben og at han gikk ned i lønn var bare naturlig.

                  Kommentar

                  • norskpoker
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2007
                    • 399

                    Jeg regner med en million tomler ned fra Søgård-tilbederne her inne og det er greit. Men, til dere som til stadighet sender tomler og gjør svært lite annet har jeg et veldig enkelt spørsmål: Mener dere virkelig at Espen Søgård er god nok til å spille fast på et lag som har ambisjoner om å vinne Tippeligaen?

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      Det er tre spillere det ville ha vært direkte vondt å se i andre klubbdrakter enn LSKs - Espen, Arild og Frode. Mer enn noen står disse for kontinuitet og ekte klubbverdier som jeg setter høyt. Utrolig deilig at Espen har signert!

                      Jeg ser at en del reagerer på reportasjon i RB i dag. Hvorfor? Jeg har lest den en gang til, og klarer ikke å se at Espen sier noe som helst kritikkverdig der; han presiserer at LSK alltid har vært hans klubb. Han skjønner at det må strammes inn, men er skuffet over at andre fyker forbi når det gjelder lønn. Såpass må det være lov å si, og ut fra et menneskelig synspunkt skjønner jeg ham godt.

                      Kommentar

                      • norskpoker
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2007
                        • 399

                        Opprinnelig skrevet av RSP
                        Han skjønner at det må strammes inn, men er skuffet over at andre fyker forbi når det gjelder lønn. Såpass må det være lov å si, og ut fra et menneskelig synspunkt skjønner jeg ham godt.
                        Dette er jeg veldig enig med deg i. Det er ikke Espen Søgårds skyld at klubben har betalt han og andre spillere altfor mye i lønn de siste årene. Samtidig er det ingen som vil gå ned i lønn noen steder i arbeidslivet og det er klart at det er lov å bli skuffet når en får et tilbud som ikke står i forhold til forventningene. Når det i tillegg virker som om han selv tidligere har sagt nei til et tilbud som ville gitt mye bedre lønn enn det han får nå er det bare naturlig at han blir skuffet.

                        Kommentar

                        • LSK N/B
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 830

                          Opprinnelig skrevet av norskpoker
                          Jeg regner med en million tomler ned fra Søgård-tilbederne her inne og det er greit. Men, til dere som til stadighet sender tomler og gjør svært lite annet har jeg et veldig enkelt spørsmål: Mener dere virkelig at Espen Søgård er god nok til å spille fast på et lag som har ambisjoner om å vinne Tippeligaen?
                          Skal være enig med deg at et lag som har ambisjoner om å vinne TL kan bruke Espen fast, men ingen lag vinner TL uten å ha en Søgård type eller 2 på laget. Det er meget viktig å ha en hardtabeidende midtbane for å vinne TL. RBK har Annan og Tetty som sine rivjern. Ellers så er det få som snakker om gull i 2010 for vår del. Tipper de fleste synes det er "greit" med øvre halvdel.

                          Om man ser litt på Nosa, som jeg tror kommer til å bli en fantastisk spiller på sikt, så var han dårlig til returløpene sine når han mistet ballen, ble stående og være sint på seg selv. Da er det greit å ha Espen som ALLTID løper/jobber hardt defensivt når han eller Nosa har mistet ballen.
                          03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                          Nei til NFF!

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                            RBK har Annan og Tetty som sine rivjern.
                            Går ikke å sammenligne. Jeg er glad for at Espen er med videre, men å sammenligne han med de to blir bare feil. Annan og Tettey har tekniske egenskaper som går langt utenpå Sögårds.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • Jan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2007
                              • 386

                              Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                              RBK har Annan og Tetty som sine rivjern.
                              Tettey sa du? Sikker på du ikke mener han som skulle ønske at han spillte i Newcastle, men alikevell ikke er helt sikker på om han vil?

                              Kommentar

                              • Lars2
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Jul 2009
                                • 89

                                Opprinnelig skrevet av andersmm
                                Går ikke å sammenligne. Jeg er glad for at Espen er med videre, men å sammenligne han med de to blir bare feil. Annan og Tettey har tekniske egenskaper som går langt utenpå Sögårds.
                                Må bare poengtere at Tettey ikke lenger spiller i Rosenborg, men av en eller annen grunn vinner de fortsatt fotballkamper. Dette til tross for at Iversen er trukket ned på midten.

                                Og jeg mener at Annan først og fremst er en bedre ballvinner enn Espen, og at den største forskjellen ligger der. Han plasserer seg smartere enn Espen, som ofte blir løpene i mellom. Han har jo en enorm arbeidskapasitet, men jeg ville valgt kvalitet framfor kvantitet.

                                Men er fornøyd med å ha han med videre for sjelas skyld, i tillegg til at han er en brukbar spiller.
                                "Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad"

                                Kommentar

                                • LSK N/B
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 830

                                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  Går ikke å sammenligne. Jeg er glad for at Espen er med videre, men å sammenligne han med de to blir bare feil. Annan og Tettey har tekniske egenskaper som går langt utenpå Sögårds.
                                  Tanken var ikke tekniske egenskaper, men posisjonen på bannen. Midbanespillere som tar defensivet ansvar. Så synes ikke det blir helt feil. Vi kan pr dd ikke shoppe fra øverste hylle som RBK gjør, så ser Søgård som et godt valg.

                                  Opprinnelig skrevet av Jan
                                  Tettey sa du? Sikker på du ikke mener han som skulle ønske at han spillte i Newcastle, men alikevell ikke er helt sikker på om han vil?
                                  Tetty/Siljan samme f... er ikke veldig inne i RBK, men brukte de som eks for å prøve å underbygge mitt poeng med at Seriemestere også trenger folk med løpskraft og taklingstyrke, uten de helt store offensive bidragene.
                                  03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                                  Nei til NFF!

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3208

                                    Espen Søgård: Lønn og ferdigheter

                                    En liten tabell i RB-papir i dag (som ikke er gjengitt i nyhetstråden over) gjør mye for å forklare at Espen var frustrert over å ligge LANGT bak andre midtbanespillere i lønn i 2008 - etter ti års innsats for klubben:

                                    Mouelhi: 3,805.957 millioner kroner
                                    Kiesenebner: 1,905.047 millioner kroner
                                    Essediri: 1,511.754 millioner kroner
                                    Brenne: 1,496.258 millioner kroner
                                    Bjørkøy: 1,386.024 millioner kroner
                                    Riise: 930.879 kroner
                                    Søgård: 427.666 kroner

                                    Med alle forbehold om at dette er skattbar nettoinntekt (og ikke brutto lønn fra LSK, men det gjelder jo alle), og at Kikos lønn inneholder sign-on-fee osv osv - det er ikke det minste rart at Espen er irritert.

                                    Han angrer sikkert også at han ikke sa ja takk til fornya kontrakt i fjor, men han kunne ikke vite at finanskrise og andre forhold ville få slike drastiske utslag for fotballklubbenes økonomi. Derimot fikk han med seg hva nye spillere i klubben fikk av "drømme"vilkår. I dagens RB (se nyhetstråden) sier han klart at hadde fjorårets tilbud vært så høyt som enkelte (også, eller særlig, her på forumet) har antyda - rundt 1,2 mill, da hadde han selvsagt sagt ja med en gang.

                                    Det er ingen tvil om at Espen alltid har skårt best på innsatsvilje på og utafor banen, tæl, treningsiver og kondisjon (selv om han også på kondis er blitt slått av blant andre Riise, Pedersen, Tokstad og Essediri). Han har aldri vært noe fotballtalent og har opplagt begrensa ferdigheter. Etter å ha fulgt ham gjennom karrieren i LSK, mener jeg å ha sett at han stadig har utvikla spillet og ferdighetene, men aldri så mye at han er noe selvskrevent valg til noen av plassene, heller ikke på sentral midtbane, der han opplagt er best egna. Som back (eller midtstopper) regner jeg med at vi ikke ser noe mer til ham. Som kantspiller (i 4-4-2) eller indreløper (i 4-3-3) har han, særlig på høyre, levert flere gode kamper (med brukbare innlegg, men heller ikke mer, med både høyre og venstre), men er i beste fall en brukbar reserve.

                                    Som sentral midtbane har Espen, slik flere trenere har konstatert (og oppmuntra), opplagt stadig blitt bedre, og roligere, med ballen. Kanskje særlig i 2007 var vi mange som flere ganger fra tribunen sa "når lærte Espen å slå så gode/smarte pasninger?" Problemet er at det ikke blir veldig mange slike pasninger, det er ikke de som kjennetegner Espen som spiller. Spesielt når trenerne har oppmuntra og drilla Espen i den rollen, har han også skårt mål av typen løp-fra-midtbanen-inn-i-boksen, men vi er ikke bortskjemt med mange slike skåringer fra Espens side. I fjor var noe så uvanlig som en tidlig, alvorlig skade, pluss hele situasjonen i fjor, sterkt hemmende på Espens utvikling. I år ble det en klar forbedring på midtbanen da Espen kom inn for Kiko og Dosso, først sammen med Bjørkøy, så med Nosa. I fotball må en ha lag med spillere med komplementære ferdigheter, og særlig til å begynne med var kombinasjonen Espen/Nosa en slik komplementær duo (Espen falt av litt, etter min vurdering, i slutten av sesongen). Jeg tror kanskje duoen Kiko/Nosa på sitt beste vil være klart bedre, men her er jeg slett ikke sikkert på om/når Kiko vil få ut hele sitt potensiale.

                                    Gitt Espens betydning for humør, gå-på-vilje, miljø og lokalt islett i stallen (som bonuspoeng, ikke som argumenter for at han skal spille) er jeg godt fornøyd med at han valgte å fortsette. Jeg vet ikke hva han nå har godtatt av økonomiske vilkår, men tror vel ikke han hadde så veldig mye bedre utsikter andre steder - og der ville jeg slett ikke likt å se ham.

                                    gilbert
                                    Last edited by gilbert; 20.11.2009, 18:00.

                                    Kommentar

                                    • Canário
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1471

                                      Det står nedskrevet at LSK skal ha spillere som Søgård. En som er en god klubbspiller, har LSK-sjargongen i seg og kan føre arven videre. Det er ikke rart han ønsket å si sin mening når han kanskje skulle skrive under på sin siste kontrakt. Jeg skjønner godt at han føler frustrasjon over å se spiller på spiller tjene betydelig mer enn han. Han bør tross alt ha bedre forhandlingskort enn de fleste.

                                      Det er fair enough at han ikke er den som scorer mest eller legger flest assist, men det er heller ikke oppgaven hans. Og hvordan måler man verdien av klubbtilhørighet, gode holdninger på og utenfor banen og forkynner av det LSK står for? Og hvor mye av dette er nødvendig å ha i laget for at klubben og de andre skal prestere maksimalt? Jeg tror det er veldig viktig - ikke minst i disse tider.

                                      Hadde Søgård dratt hadde sannsynligheten for at vi hadde trengt minst én defensiv eller sentral midtbanespiller før neste sesong vært stor. Nosa og Kiko med en uferdig Dosso og Tokstad i reserve gjennom en hel sesong er tynt. Vi kunne selvsagt levd i håpet om å finne en spennede og talentfull midtbanespiller, og til og med en som kunne slå til med en gang, men det er lite sannsynlig. Søgård er med andre ord noe av det tryggeste og beste vi kan ha i stallen før neste sesong.

                                      Om Søgård hadde sluttet og vi slet like mye med skader og dårlig innledning neste år tror jeg mange hadde pekt på Søgård som en av årsakene, på samme måte som da han var ute nesten hele vårsesongen i fjor...

                                      Jeg er rett og slett svært fornøyd med at vi har resignert både Søgård og Essediri på ansvarlige kontrakter! Essediri er vår eneste åpenbare høyrekant - og kan også bli meget god å ha på backen.
                                      Last edited by Canário; 20.11.2009, 21:32.

                                      Kommentar

                                      • Fritz
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2004
                                        • 1033

                                        Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                        Mener dere virkelig at Espen Søgård er god nok til å spille fast på et lag som har ambisjoner om å vinne Tippeligaen?
                                        Jeez...

                                        LSK har ikke ambisjoner om å vinne Tippeligaen med det første. De har ambisjoner om å bygget et lag, som med tiden vil være med å kjempe helt i toppen.

                                        Espen Søgård passer således bra inn, som innpisker og mentor for diverse afrikanere og tenåringer, som ikke har fått med seg at man eter gråstein og driter sement på Åråsen.

                                        Gratulerer med ny kontrakt, Espen. Du har fortjent det.

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13277

                                          Skulle selvfølgelig ønsket at Søgård var fornøyd med avtalen. Dog er dette Lotto og Espen trakk feil år å fornye kontrakt i. Innsatsen hans i klubben generelt synes jeg burde premieres. Vi har hatt midtbanespillere de siste årene som har brukt mindre energi på banen enn det Søgård har brukt på å rope "Vinne!" i garderoben etter kampen. Håper ikke en mager lønnsslipp går ut over engasjementet hans, men når man ser hvordan fete lønsslipper åpenbart har hatt null effekt på andre spillere er det god grunn til å ta det med ro.

                                          Kommentar

                                          Working...