Orker ikke ett slikt år til.. Bedre i 2010?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

Orker ikke ett slikt år til.. Bedre i 2010?

I fjor berget vi plassen 26. oktober.
    I år berget vi plassen 25. oktober.
    Kjære LSK, jeg klarer ikke en slik sesong til!

Derfor spør jeg: Er det noe som helst ved stallen, spillemønsteret, støtteapparatet eller andre faktorer som tilsier at vi ikke blir et bånnlag også neste år?
    Jeg er usikker i skrivende øyeblikk.

Årets positive overraskelse: At vi reiste oss etter en katastrofal sesongstart. Vi kom oss på bena der andre hadde blitt liggende nede.
    Årets mest negative; Foruten det sportslige, at en gruppe kanaris satte seg selv over både Lillestrøm Sportsklubb og Kanarifansen og isolerte seg i et lite hjørne på stadion.

PS: Mitt håp er at dette blir en tråd om mulighetene og utviklingen av laget neste sesong. Ikke om gjengen i hjørnet.. Jeg måtte bare få det ut..
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

Det gjelder å få ut potensialet og unngå unødvendig poengtap! I år har bunnivået til LSK vært Addeco-standard. Mens toppnivået tilsier at laget kunne kjempet om medaljer om vi var mer stabile. Brann var f.eks. sjanseløse i går.

Jeg har trua på bedre tider i 2010.

Kommentar

• P0P_Corn
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Apr 2004
      • 181

evig optimist

Dette har vel vært den jevneste Tippeligaen noensinne. Hadde vi tatt to seiere til, i steden for alle kampene uten seier til å begynne med, hadde vi ligget på 5.plass, rett bak medalje. Da hadde ting vært veldig annerledes.

Neste år bør vi slanke og spisse stallen, få på plass en første 11'er og ikke endre denne hver uke.

Da tror jeg mye vil se annerledes ut 26.oktober neste år.

Kommentar

• sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

Med mindre det blir organisatoriske endringer, tror jeg dessverre ikke det vil bli noen forbedring. Sportslig utvalg som Frank Grønlund snakket om på fjernsynet i går har jeg mistet tillitten til totalt, og det er for meg uforståelig at det fortsatt er de samme personene som sitter med det sportslige hovedansvaret når de gang på gang har vist seg som noen noviser.

Når det gjelder gjengen på felt P, så sier jeg heller at det er godt vi er forskjellige, det er godt folk ønsker ulike retninger og det må være rom for ikke-voldelige alternativer. KFL er ikke svaret på alle spørsmål.
        Last edited by sniper; 26.10.2009, 12:41. Begrunnelse: svine-feil

Kommentar

• runarM
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 566

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
          Derfor spør jeg: Er det noe som helst ved stallen, spillemønsteret, støtteapparatet eller andre faktorer som tilsier at vi ikke blir et bånnlag også neste år?
          Nosa.
          runarM

Kommentar

• veiron
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6267

Ta også med potensialet til unguttene når du tenker på neste sesong. Nosa og Edwin er allerede gode, og Sigurdarson, Ringstad og Tokstad tror jeg også vil komme sterkt.

Men daukjøtt burde fjernes. En av de er Occean som jeg mener har gjort sitt for klubben.

Kommentar

• trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7135

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
              Fra mitt synspunkt er svaret på det et klart ja.

-Se på tabellen og tell antall poeng opp til 4.- og 5. plass. Vi har ikke vært så grisedårlig som noen av de mest kritiske røstene blant oss skal ha det til
              -Mer deadwood kommer til å forsvinne fra klubben i løpet av vinteren
              -Økonomien er under kontroll, hestekuren vi har vært gjennom i år er overstått
              -Vi har midler til å forsterke stallen med spillere som kanskje passer bedre til fotballen Henning ønsker seg enn de vi har hatt i år
              -Unggutta får en vinter på seg til å ta flere steg videre
              -Spillemønsteret som nå har begynt å tre fram, kommer til å bli enda mer synlig
              -Mannskapet vil få en vinter til på seg til å bli enda mer samspilt

I motsetning til visse røster på forumet er jeg ikke like svartmalende når det gjelder sesongen vår. Starten vi fikk hadde helt konkrete årsaker, og da den var overstått, har pila pekt mer eller mindre jevnt og trutt oppover. Mot Brann i går, som mot Odd borte, som mot VIF borte, som mot Lyn, Bodø/Glimt og Stabæk hjemme denne høsten har LSK vært uforutsigbare og tidvis lekne offensivt, og dominert kraftig, selv om vi i flere kamper har manglet innleggsføtter fra begge flanker.

Klarer vi å bli mer stabile og enda mer effektive foran mål vil neste sesong bli et godt år for LSK. Legg også merke til at mange andre klubber i TL først denne vinteren kommer til å foreta de samme sparetiltakene vi gjennomførte sist vinter. Det teller også i vår favør.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

Opprinnelig skrevet av trigz
                Fra mitt synspunkt er svaret på det et klart ja.

-Økonomien er under kontroll, hestekuren vi har vært gjennom i år er overstått
                Håper for all del du har rett, men føler meg ikke helt trygg på dette området heller...
                Bortfallet av publikumsinntekter og TV-penger i høst har vært til dels betydelig. Og dette kommer som en "ekstraregning" i tillegg til øvrige kutt man må gjennom.
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

Kommentar

• reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13278

Er en litt trist tittel på denne tråden - vi burde se på neste år med glede, og la alle dårlige følelser bli igjen i 2009. Skal vi dra med oss 2008/09 bagasjen overalt blir det fort en del av imaget. Vi gjennomgikk en durabelig slankeoperasjon rett før seriestart 2009, dette mens klubber som Brann, Stabukk, RBK, Søpla og FFK levde på lånt tid og penger. Vi tok den smellen i år, mange av de andre klubbene må redusere satsinga før 2010.

Neste år er det bare Molde og Odd av toppklubbene som virkelig har økonomi til å fortsette i det samme sporet. Mulig RBK tar et år til på kreditt, deres økonomiske disposisjoner ligner mer og mer på gambling.

Dermed mener jeg at vi har to store fordeler neste år - en ny, ung tropp som har fått mye erfaring, samt en tippeliga som vil være preget av at de fleste andre lag vil stllle nokså tynnslitte og uforandra neste år.

Ellers har det vært mye grining over Mykle, Occean og Kiko i år. Nesten like mye som vi grein over Messidiri i fjor, faktisk. En spiller som mange mente var redningsløst fortapt og blottet for talent. Mykle, Occean og Kiko er klassespillere som har måttet spille ute av posisjon og/eller vært plaget av skader og formsvikt i år. Samtidig gikk Otto fra kanarihelt til gratis dumpingmateriale nærmest over natta når Logi kom inn. Disse spillerne vil garantert komme grusomt tilbake om de får tillit og tid i favorittposisjonene sine.

Kommentar

• Percy Nilegård
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 5146

Opprinnelig skrevet av P0P_Corn
                    Hadde vi tatt to seiere til, i steden for alle kampene uten seier til å begynne med, hadde vi ligget på 5.plass, rett bak medalje. Da hadde ting vært veldig annerledes.
                    Først, er stort sett enig i det du skriver, så dette er egentlig bare et tilfeldig beger du var så uheldig å fylle siste dråpen i . Du var den heldige vinneren som ytret de røde ordene akkurat når jeg er i det humøret jeg er i dag.

Hadde jeg tippa riktig lotto i helga hadde jeg vært millionær nå. Hadde jeg vært født som kvinne hadde jeg vært tante.
                    "Alltid blodsprengt"!
                    Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• veiron
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6267

En ting burde være helt klart for neste sesong: La Steinar Pedersen få spille så lenge han er i form! Å låne ut han var en tabbe, og han har vært en veldig bra mann å ha tilbake i klubben.

Kommentar

• Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

Det blir bedre i 2010. Håper jeg...

Et par momenter som gjør at jeg er optimist inntil det motsatte er bevist.

1. Vi spilte jevnt med nær sagt alle lag. Vi hadde 2 (to) kamper hvor vi til slutt var sjanseløse på poeng. Borte mot Aalesund, en kamp som lenge stod og vippet og borte mot Start, hvor en gedigen keepertabbe gjorde at vi fikk et forferdelig utgangspunkt med ungdomsrekka vår.

Noen vil kanskje ta med Brann i den kampen, men der ble vi bortdømt, både utvisningen og straffa som Riise ikke fikk.

2. Stallen er bredere. Vi får kanskje ikke inn noen nye spillere, men kan beholde de vi har i dag om vi ønsker det. I tillegg har mange av de unge gutta fått spilt på seg erfaring og er bedre rustet til å steppe inn om det blir behov for det. Pedersen er et unikum og leies ikke ut neste sesong.

3. Edwin, Nosa og Bergmann Sigurdarson. Nosa som offensiv midtbane gjennom hele vinteren og forhåpentligvis hele sesongen. Sigurdarson blir en åpenbaring. Får en vinter der han er skadefri og kan bygge seg opp som soleklart førstevalg på topp. Og Edwin er også med i planene hele veien. Ikke noe panikk for å måtte hente spillere, vi kan spille inn en førsteellever gjennom hele vinteren.....
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• erlando
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2006
                          • 858

Håper i tillegg vi får se MJ permanent omskolert til stopper neste år. Han har alle kvalitetene som trengs, samtidig som han har mistet så mye hurtighet at han har lite å gi på backplass.

Klarer vi å beholde dagens førstelagstropp, så ser jeg lite behov for forsterkninger foran neste sesong. Da kan man evt sitte på gjerdet og heller slå til dersom det plutselig skulle dukke opp en spiller som er for god til å takke nei til.
                          Ja til pause i pausen!

Kommentar

• Bondern
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Mar 2004
                            • 150

Opprinnelig skrevet av sniper
                            Med mindre det blir endringer, tror jeg dessverre ikke det vil bli noen endringer
                            Javel, akkurat.
                            My cat's breath smells like catfood.
                            -R.Wiggum

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av erlando
                              Håper i tillegg vi får se MJ permanent omskolert til stopper neste år. Han har alle kvalitetene som trengs, samtidig som han har mistet så mye hurtighet at han har lite å gi på backplass.

Klarer vi å beholde dagens førstelagstropp, så ser jeg lite behov for forsterkninger foran neste sesong. Da kan man evt sitte på gjerdet og heller slå til dersom det plutselig skulle dukke opp en spiller som er for god til å takke nei til.
                              Helt enig vedr. Marius Johnse. Han har overrasket meg (og sikkert flere) med godt spill som stopper. Var litt bekymra når jeg første gangen så at han skulle være stopper, men de bekymringene var grunnløse... Han kan jeg gjerne se mer av på stopperplassen!

Kommentar

• GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

Skal vi unngå nok en sesong i bunnen må laget begynne å spille fotball og dyrke spillere i faste posisjoner som over tid skaper trygghet og samhandling. Tut og kjør-fotballen med panikklareringer må gradvis hviskes ut. I en ellers jevn serie er det fire kamper der vi spillemesssig har vært sjanseløse, begge seriekampene mot RBK, Molde hjemme og cupkampen i gymsalen. Heldigvis møtte vi i seriesammenheng gymmerne på gode tidspunkt, men tok likevel bare ett poeng. Mot lagene som vil ta medaljene i årets TL har vi fått se hvor lang veien er til toppen når de har spilt ut sitt register, å hevde noe annet er å snu ryggen til sannheten. Bak dem er det et rotterace.

Men det er håp i de unge. De som drømmer om at vi nå henter to-tre etablerte spillere får drømme videre, det skjer ikke, og det er til det beste for klubben. Fremtiden til LSK er å dyrke talentsatsinga og investere videre i de forhåpentligvis store pengene noen av dem gir oss når de blir solgt videre til større ligaer. Dette er den eneste veien å gå hvis vi vil utfordre storbylaga uten at det slår oss konkurs.

Neste sesong blir syretesten for flere av de norske unggutta. Fortrinnsvis Bolly, Ringstad og Tokstad. Bergmann er også en favoritt hos meg, en prestasjon når man tenker på hvor lite han egentlig har fått vist seg frem. Men alle ser hvor mye fotball som bor i ham. Blir han kvitt skadeproblematikken bare må han bli en slager. Edwin og Nosa vi ta nye steg, Nosa viste en ro til tider i går som borger for et fremtidig sjefsemne. Og da glemmer jeg heller ikke tilfellene av nonchalanse som skapte farlige kontringer imot.

Kommentar

• hoyt
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 2850

Nå går Henning ut og sier at han ikke kommer til å gjøre store forandringer til neste år på troppen vi har i dag. Jeg håper uansett vi finner en venstrebent venstreving til neste år, for jeg er møkk lei av manglende vingspill i 4-4-2 på Lillestrøm-vis. Jeg er ingen Kiko-tilhenger, men han kommer garantert ikke til å gå noe sted, og Berg liker også å bruke Kiko. Hvis Espen skriver under på ny kontrakt tror jeg dessverre han tar en plass på midten og at da Kiko tar seg av venstrekanten, huffameg. Jeg ser heller ikke for meg at det er mange av de yngste som kommer til å få like mye spilletid som de fikk i år, hvis vi slipper skademarerittet vi har opplevd i år. Av de yngste er det liten tvil om at det er Nosa, Edwin og kanskje Sigurdarsson som er nærmest fast plass på laget. Sundgot kommer trolig til å være relativt fast på laget, mens de to unge stjerneskuddene Edwin og BBS trolig kommer til å rullere på den andre spissplassen. Myklebust er ikke tilbudt noen kontrakt pr. dags dato, og det tolker jeg som at han er ferdig på Åråsen etter årets sesong, noe som er fullt forståelig i mine øyne. Occean er også en mann jeg tror og forventer forlater stadionportene i løpet av vinteren. Dermed ser jeg for meg følgende ellever i 2010:

Logi
                                  Pedersen - Johnsen - Kippe - Eriksen
                                  Karim - Nosa - Kiko/Søgård - NY/Kiko
                                  Sundgot - Edwin/BBS

Hvis vi ikke mister noen, og forhåpentligvis får inn en bra spiller på venstrekant(Erik Mjelde?) så tror jeg vi unngår nedrykksstrid i 2010.
                                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                  - Nosa

Kommentar

• Blogger
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Jul 2004
                                    • 104

Ikke glem Dosso

Ikke glem å ta med Dosso i oversikten over spillere som kommer til å få en kjempesesong neste år. Tror sentral midtbane neste år blir Nosa/Dosso, Dosso sin teknikk går langt utpå de andre defensive midtbanespillerne vi har.
                                    Har et håp om at han bare trenger litt mere tid på seg for å ta nivået.

Kommentar

• Mauer
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2007
                                      • 270

Opprinnelig skrevet av Blogger
                                      Ikke glem å ta med Dosso i oversikten over spillere som kommer til å få en kjempesesong neste år. Tror sentral midtbane neste år blir Nosa/Dosso, Dosso sin teknikk går langt utpå de andre defensive midtbanespillerne vi har.
                                      Har et håp om at han bare trenger litt mere tid på seg for å ta nivået.
                                      Og vi kan jo håpe at Anthony Udyus (Litt usikker på hvordan det skrives) glimter til neste år Han kan fort få en viktig rolle i vårt lag neste år.

Kommentar

• Sultanen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2005
                                        • 257

Noen nye fjes vil nok også dukke opp i løpet av vinteren. Tony Ujah er jo allerede på plass.

Kommentar

Working...