Orker ikke ett slikt år til.. Bedre i 2010?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Yellow-not-jella
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2009
    • 1606

    #41
    Opprinnelig skrevet av P0P_Corn
    Dette har vel vært den jevneste Tippeligaen noensinne. Hadde vi tatt to seiere til, i steden for alle kampene uten seier til å begynne med, hadde vi ligget på 5.plass, rett bak medalje. Da hadde ting vært veldig annerledes.

    Neste år bør vi slanke og spisse stallen, få på plass en første 11'er og ikke endre denne hver uke.

    Da tror jeg mye vil se annerledes ut 26.oktober neste år.
    Ålreit, det var en feil (altså ingen tabbe slik som målvakter får skylda for ved knallharde frispark i keeperhjørnet) av hellige Berg å velge juniorer foran SP før sesongstart, admit it Henning (det ekke fali). Målt med alle mål, eine grosse Fehler som kunne blitt skjebnesvanger. Å ja, det er lett å være etterpåklok med fasit i hånd. Men vårsesongen var laaang. SP kunne jo greit dekket opp for sidebackene også. Derfor feil, siden MJ var et usikkert kort, Ring var 17 år, og Riseth småskada og skranten. Vi var alle drevet av denne maniske trangen til opprenskning i stallen. Pedersen røyk med som et uskyldig offer i Moskvaprosessene, hehe

    Til tråden: Jeg er veldig positiv til den neste sesongen. Men vi må ha inn en spiller som kan gi oss noe på venstre kant. Evt må Nosa Igiebor flyttes ut dit, og en annen ta hans plass på offensiv midt. Bytter gjerne tre spillere mot en bra midtbanespiller som også kan UTFORDRE på venstresiden.

    Tror sjølsagt at B & B har noe lurt på gang angående nye spillere. De ligger bare litt lavt en stund.

    Kommentar

    • Petter Ø
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3008

      #42
      Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
      Ålreit, det var en feil (altså ingen tabbe slik som målvakter får skylda for ved knallharde frispark i keeperhjørnet) av hellige Berg å velge juniorer foran SP før sesongstart, admit it Henning (det ekke fali). Målt med alle mål, eine grosse Fehler som kunne blitt skjebnesvanger. Å ja, det er lett å være etterpåklok med fasit i hånd. Men vårsesongen var laaang. SP kunne jo greit dekket opp for sidebackene også. Derfor feil, siden MJ var et usikkert kort, Ring var 17 år, og Riseth småskada og skranten. Vi var alle drevet av denne maniske trangen til opprenskning i stallen. Pedersen røyk med som et uskyldig offer i Moskvaprosessene, hehe

      Til tråden: Jeg er veldig positiv til den neste sesongen. Men vi må ha inn en spiller som kan gi oss noe på venstre kant. Evt må Nosa Igiebor flyttes ut dit, og en annen ta hans plass på offensiv midt. Bytter gjerne tre spillere mot en bra midtbanespiller som også kan UTFORDRE på venstresiden.

      Tror sjølsagt at B & B har noe lurt på gang angående nye spillere. De ligger bare litt lavt en stund.
      Berg valgte strengt tatt Riseth over Pedersen i vårsesongen siden det måtte kuttes i utgifter. Så det var strengt tatt noen junior som ble valgt. Men jeg er enig i deg at valget å beholde Riseth og sende bort Pedersen var en major tabbe. I Bergs forsvar kan man dog si at Riseth/Pedersen kunne ha endt opp som fjerdevalg på lista bak Kippe, PSA og Nordtveit om Marius Johnsen, Stian Ringstad, LKE på back også hadde holdt seg spilleklare.

      Årets og fjorårets største skuffelse, dårligste bidragsyter etter forutsetningene: Vidar Riseth
      Petter Ø - Kreativ Kanaris
      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        #43
        Det var ikke budsjettmessig forsvarlig å beholde både Riseth og Pedersen samtidig som man hadde Kippe, PSA, Nordtveit og Gabrielsen på stopperplass. I tillegg hadde man Ringstad, Eriksen og Johnsen på backplass, samtidig som Björköy og Essediri ble sett på som alternativer på back. Likeså Nordtveit og Gabrielsen. At Pedersen röyk hang vel sammen med at ingen meldte interesse for Riseth. Antakeligvis fordi han var langt dyrere i drift. I sommerpausen ble plutselig veldig mange klubber interessert i å legge penger på bordet for å låne seg et gammelt trönder-skinn.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          #44
          Opprinnelig skrevet av andersmm
          Det var ikke budsjettmessig forsvarlig å beholde både Riseth og Pedersen samtidig som man hadde Kippe, PSA, Nordtveit og Gabrielsen på stopperplass.
          Tror ingen bør være i tvil om at økonomi var hovedgrunnen til utleie av Pedersen. Men, at det skulle koste såpass mange poeng, var en strek i regninga.
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7092

            #45
            Opprinnelig skrevet av Petter Ø
            Årets og fjorårets største skuffelse, dårligste bidragsyter etter forutsetningene: Vidar Riseth
            Var ræva i år, ingen tvil om det, men i fjor? Jeg syntes Vidar var en av våre bedre spillere i fjor.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              #46
              Opprinnelig skrevet av trigz
              Var ræva i år, ingen tvil om det, men i fjor? Jeg syntes Vidar var en av våre bedre spillere i fjor.
              Vidar var faktisk en av få som holdt skuta flytende i fjor. Särlig i vårsesongen la han ned en god jobb. Utover sesongen blei det litt tryggere bakover i laget, og behovet for Vidars pisking og styring var ikke like påtrengende lenger. For all del, han hadde en blunder eller to i fjor også, men han var ikke like notorisk slurvete som i år.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • Yellow-not-jella
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2009
                • 1606

                #47
                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                Tror ingen bør være i tvil om at økonomi var hovedgrunnen til utleie av Pedersen. Men, at det skulle koste såpass mange poeng, var en strek i regninga.
                Alikevel ble Peders vraket på sportslig grunnlag til de to første kampene. Det ble tribunen folkens! Fy fabian at det går an. Gabrielsen på 17 uten erfaring ble foretrukket. Men hallo, jeg er ferdig med saken, blir jo etterpåklokskap dette.

                Skulle likevel visst hvor mye vi sparte på å leie han ut. Neste gang river vi vel heller i sjøl?

                Kommentar

                • Yellow-not-jella
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2009
                  • 1606

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                  Det var ikke budsjettmessig forsvarlig å beholde både Riseth og Pedersen samtidig som man hadde Kippe, PSA, Nordtveit og Gabrielsen på stopperplass. I tillegg hadde man Ringstad, Eriksen og Johnsen på backplass, samtidig som Björköy og Essediri ble sett på som alternativer på back. Likeså Nordtveit og Gabrielsen. At Pedersen röyk hang vel sammen med at ingen meldte interesse for Riseth. Antakeligvis fordi han var langt dyrere i drift. I sommerpausen ble plutselig veldig mange klubber interessert i å legge penger på bordet for å låne seg et gammelt trönder-skinn.
                  Hehe, opp som n'Vidar på ruta i 4 minutter, ned som et trønderskinn...

                  Du smør kanskje på litt når det gjelder dekning i mars/april. Johnsen meget usikker, riseth/bjørkis småskadet, Esset ikke påtenkt ennå, engelen Gabriel bak der i en så kritisk fase? Men ok. Selv er jeg for nedtrapping av antallet A-lagsspillere med god/normal lønn til års.

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    #49
                    Fy f... Nå gleder jeg meg plutselig helt sinnsykt til neste sesong.
                    Pussig hvor fort det snur.. I forrige uke tenkte jeg at jeg ikke skulle være fotballinteressert i 2010.
                    Rart noen kaller oss pasienter..?
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • stian
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Sep 2004
                      • 156

                      #50
                      Lys fremtid!

                      Tror det blir bedre neste år, bygge videre på hær vi slipper i år. Har vært mye bra fotball de siste kampene, spessielt mot stabæk og brann. En ting jeg tror kan være lurt, er og møte litt bedre lag i vinter, ikke bare 1 divs lag, men møte de gode laga, feks Rosenborg, Molde, Brann. Ikke VIF syns ikke hatoppgjør skal vannes ut med treningskamper.
                      stian;);)

                      Kommentar

                      • Dole
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2004
                        • 1586

                        #51
                        Etter min mening har denne sesongen vist at vi har et par spillere (Nosa og Magnusson) som holder "medaljenivå" i Eliteserien. I tillegg har vi enkelte veldig spennende spillere i BBS og Edwin.

                        Utover dette har vi ganske mange spillere som tilhører den store hopen av middels gode spillere i serien - og en del som er blant de 20% dårligste.

                        Potensialet for neste år er maksimalt å kjempe om en 4. plass. Forhåpentligvis klarer vi å holde oss unna bunnstriden. Jeg tipper en plass mellom 6 og 9.

                        Kommentar

                        • sniper
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 5254

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                          Fy f... Nå gleder jeg meg plutselig helt sinnsykt til neste sesong.
                          Pussig hvor fort det snur.. I forrige uke tenkte jeg at jeg ikke skulle være fotballinteressert i 2010.
                          Rart noen kaller oss pasienter..?
                          Jeg gruer meg....

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            #53
                            Må lagre det innlegget til gamle-perta og dra det fram når vårangsten hans setter inn.

                            Kommentar

                            • erikh
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2008
                              • 443

                              #54
                              Et par amatoermessige observasjoner rundt ting som skal trenes paa foer 2010 sesongen

                              1. Magnusson maa trene veldig mye paa frispark. Mannen er faktisk en meget god keeper, paa de aller fleste omraader. Men tre(!??) frisparkmaal de siste matchene viser et prekaert behov for trening her. flere av dem har ikke vaert utagbare heller.
                              2. Synes det boer trenes paa plasseringsevne blant spissene dersom innlegg fra siden skal vaere resepten. veldig ofte blir innleggene ikke farlige fordi spissene ikke er der de skal vaere i det ballen blir slaatt. se paa opptak fra perioden til uday for inspirasjon i den fasen av spillet. mulig det savnes en occean i de situasjonene?
                              3. Soegaard kan ta med seg et familiemedlem eller to og leke med ball et par ganger i uka. trene paa litt c-momenter med ball under press
                              4. Mouelhi og myklebust kan drive egentrening paa avslutninger
                              5. Essediri kan fortsatt hente en del paa doedballene. viste fantastisk toppnivaa mot brann da han gjorde det HELT rett. de skal SKYTES inn. mot Molde var det tilbake til gamle synder, altfor mye luft under ballen og for mye tid for keeper/forsvar til aa forberede seg (noter at MFKs keeper var grusomt daarlig i feltarbeidet).
                              6. Kjoep en forbanna venstreving. dear fu@#$ lord det behoeves.

                              det var noen ting i alle fall. dette var ikke rangert, det er bare jeg som ventilerer det foerste som ramler inn i skrotten

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                #55
                                Tror det blir nosa og dosso på midten neste år med kiko og søgård som backup om dosso ikke kommer opp på nivå. Mykle og Occean tror jeg er ferdig, blir nok også noe utlån på en del av talentene.

                                Bergmann og Edwin vil spille spiss, nye nigerianeren kan kanskje utfordre. Sundgot vil steppe inn av og til når det ikke fungerer og vi må spille gammel-lsk-fotball. Vi vil trolig få inn en kant eller to, uansett kan vi fortsatt håpe på bolly. Han er et usikkert kort, noe må skje med den gutten. Berg vil nok uansett, som i lyn, ha hurtighet på kantene.

                                Vinteren og våren i fjor var preget av mye rokkeringer på topp og en blanding av ny og gammel spillestil, neste år er det håp om litt mer struktur & samhandling, spesielt mellom våre nigerianere. Forsiktig optimist.

                                Kommentar

                                • fotball_marthe
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 1069

                                  #56
                                  Tror det er lurt å ikke kjøpe så alt for manges spillere i øst og vest med middels kvalititet, når økonomien er som den er. Etter min mening er det flere spillere man bør prøve å få solgt, og bruke penga på de til å kjøpe noen få gode spillere som er verdt penga. Tida der man kjøper alt og alle er forbi. Tror det er kanskje mer viktig å satse på å få fram de unge og lovende som vi har sett denne sesongen. Vi har jo også sett at de to mørke som jeg aldri klarer å huske navnet på er verdt å satse på(håper ikke det ble oppfatta rasistisk!!)
                                  Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                                  Kommentar

                                  • Ola
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1651

                                    #57
                                    Jeg er livredd for neste år. Vi er etablert som et bånnlag, vi har en råtten spillerstall og en trener som gang på gang beviser at han mangler strategi og dømmekraft. Det positive er Nosa, Edwin og Sigurdarsson.

                                    Kommentar

                                    • Håkon Henriksen
                                      Administrator
                                      • Nov 2003
                                      • 6411

                                      #58
                                      Hvis vi isolerer bort de første 9 kampene, og setter opp en tabell for de siste 21 runder. Så ender vi på en meget bra 5-plass. Isolert sett er ikke det så allerhverst!

                                      Håkon Henriksen
                                      -
                                      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                      -
                                      ALT FOR FUGLA

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        #59
                                        Isolert sett burde laget hatt litt mer trøkk i spillet, så hadde dette sett riktig så bra ut...

                                        Kommentar

                                        • Håkon Henriksen
                                          Administrator
                                          • Nov 2003
                                          • 6411

                                          #60
                                          Her er tabellen for siste 10 kamper, som plasserer oss på topp 4.



                                          Lover kanskje godt forran neste sesong ?
                                          Håkon Henriksen
                                          -
                                          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                          -
                                          ALT FOR FUGLA

                                          Kommentar

                                          Working...