Orker ikke ett slikt år til.. Bedre i 2010?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6104

Opprinnelig skrevet av reka
    Bergmann og Edwin vil spille spiss, nye nigerianeren kan kanskje utfordre. Sundgot vil steppe inn av og til når det ikke fungerer og vi må spille gammel-lsk-fotball.
    Håper virkelig Ujah viser noe mer enn det jeg har sett av han hittil. Jeg synes ikke Sundgot og Myklebust holder høyt nok nivå.

Sundgot er for treig og det virker til tider som vi spiller med en spiller mindre når han er på banen. Nosa løper forbi han både i forsvar og angrep.

Myklebust er en bra spiller, men han er kun god på spissplassen og mangler for mye på målteften og duellstyrken.

Spissparret Myklebust - Sundgot har vel stått for ett mål(straffe) på tre kamper sammen.

Edwin har bra fart og teknikk, men er i mine øyne den mest overvurderte spilleren på forumet. Han ødelegger alt for mye for spillet vårt med den manglende fotballforståelsen.

Edwin og Sundgot kan være gode jokere å ha, men for at vi skal bli et lag som kjemper om topp 4 må Bergmann få en god utvikling i tillegg til at Ujah må vise seg som en spiller som går rett inn og tar plassen forran han.

Nøkkelen til forbedring før neste sesong ligger først og fremst i spissplassen og begge vingene.

Kommentar

• reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13278

Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
      Her er tabellen for siste 10 kamper, som plasserer oss på topp 4.

Lover kanskje godt forran neste sesong ?
      Er vel litt hokus-pokus med denne når Sandefjord tar bronse og Odd må spille kvallik?

Kommentar

• gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

Som andre har vært inn på, så er det mest tankevekkende i år den enorme avstanden opp til topplagene. Den har trolig aldri vært større på de 35 årene vi har vært med. Da tenker jeg ikke først og fremst på poeng på tabellen, men kvalitet i det spillet som vises..

I to kamper mot Rosenborg, i to kamper mot Molde og i cupkampen mot Stabæk så er vi blitt valset så mye rundt med at det minst var en divisjon forskjell fra oss og opp til dem.
        Så synlig som den forskjellen har vært i år har den ikke vært noen gang før, så vidt jeg kan huske..

Dermed er det viktig for LSK å ta steg for steg mot toppen igjen. Vi klarer ikke tette luka i et jafs.

Først og fremst må det legges en strategi for hva slags fotball vi vil spille. Akkurat nå virker det planløst.
        Deretter må vi tilpasse spillerstallen etter den strategien, og ikke minst rendyrke alle spillere i den posisjonen de er best.

Og så må vi banke inn i hue på spillerne at det er en ære å tre den gule drakta over hodet. Det forplikter og det skaper forventninger de ikke nytter å lure seg unna!

Faller disse tingene på plass så kan vi kanskje ta steget opp blant de 10 beste lagene igjen. Og så får vi deretter ta skrittet opp mot de fem beste..
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

Kommentar

• _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4397

Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
          Her er tabellen for siste 10 kamper, som plasserer oss på topp 4.

Lover kanskje godt forran neste sesong ?
          Synes ikke det er noe vits å lure seg selv på den måten. Å klippe og lime i tabellen for å prøve å få det til å se pent ut er noe omtrent alle tippeligalag som har hatt en god periode kan gjøre. Vi må bare se oss selv i speilet og innse at årets sesong har vært nitrist. Så får vi bare jobbe knallhardt gjennom vinteren og rette på de tingene som skal gjøres. Omtrent det eneste positive i år er at klubben faktisk reiste seg etter historiens dårligste start på sesongen. Det var sterkt!

Det som kan være positivt inn mot neste sesong er at vi får beholde hele laget, og de vil få enda en vinter til å prøve å spille inn en spillestil. Får håpe vi lykkes med det! Og at vi har noen sinnsyke talenter i Nosa, Bergmann og Edwin som kan bli stjerner i løpet av de neste åra.
          ..................

Kommentar

• reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13278

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            I to kamper mot Rosenborg, i to kamper mot Molde og i cupkampen mot Stabæk så er vi blitt valset så mye rundt med at det minst var en divisjon forskjell fra oss og opp til dem.
            Så synlig som den forskjellen har vært i år har den ikke vært noen gang før, så vidt jeg kan huske..
            Vi fikk vel en 5-6 i fleisen av rosenborg på Åråsen for noen år siden. DA var det forskjell, da... Vi burde også ha vunnet ett, om ikke begge, Stabæk-oppgjørene i serien.
            Der er klart at et mer sammensveisa lag, hvor spillerne tør å stille krav til hverandre, ville stått imot bedre i en del kamper. Det kommer med tida.

Kommentar

• HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6104

Som andre har vært inn på, så er det mest tankevekkende i år den enorme avstanden opp til topplagene. Den har trolig aldri vært større på de 35 årene vi har vært med. Da tenker jeg ikke først og fremst på poeng på tabellen, men kvalitet i det spillet som vises..
              Molde, Stabæk og Rosenborg har imponert meg i år. Resten av lagene kan vi ta igjen i løpet av vinteren. Ser også positive ting i at norsk fotball ser ut til å ha 3 virkelig gode lag på gang.

Kommentar

• gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

Vi fikk vel en 5-6 i fleisen av rosenborg på Åråsen for noen år siden. DA var det forskjell, da... Vi burde også ha vunnet ett, om ikke begge, Stabæk-oppgjørene i serien.
                Der er klart at et mer sammensveisa lag, hvor spillerne tør å stille krav til hverandre, ville stått imot bedre i en del kamper. Det kommer med tida.
                Jo, da - du kan finne mange enkeltkamper hvor vi har fått grisebank av både trøndera, brann og flere andre. Men jeg synes RBK, Molde, Stabæk nå er i ferd med å etablere seg som en "elite" i eliteserien. De bygger seg bare sterkere og sterkere. Veldig tydelig fotballfilosofi, stor fart både i pasningsspill og bevegelser for øvrig og trenere som er tydelige, trygge og taktisk gode.
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

Kommentar

• GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

Ja, da ble det fem kamper i år hvor vi var fullstendig sjanseløse. Fem kamper med Norges tre beste lag som motstandere. Tabeller som viser LSK i toppsjiktet etter at man har luket vekk sorte hull er ikke mye trøst. Det er for å si det rett ut tapertrøst. Men Berg er ansatt med en langsiktig plan, en plan som i tur og orden ga seriegull for Søpla, Gymmerne og Skarrepakket. Det vil bli minst ett år til med solide nedturer og akk og ve, men er overbevist om at veien som er valgt er den eneste riktige.

Seriegull i 2013!

Kommentar

• KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

Spørsmålet er hvordan det går med Stabæks økonomi. De sliter voldsomt og japanern og ene svensken (Berglund) er bare på lån. Nannskog begynner å dra på åra og ikke like giftig som før. Er enig i at Stabæk basert på de siste årene har vært veldig gode, men jeg tar det ikke for gitt at det fortsetter slik. Kanskje forsvinner trenern dems også.

Kommentar

• reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13278

Jo, da - du kan finne mange enkeltkamper hvor vi har fått grisebank av både trøndera, brann og flere andre. Men jeg synes RBK, Molde, Stabæk nå er i ferd med å etablere seg som en "elite" i eliteserien. De bygger seg bare sterkere og sterkere. Veldig tydelig fotballfilosofi, stor fart både i pasningsspill og bevegelser for øvrig og trenere som er tydelige, trygge og taktisk gode.
                      Molde rykker ned neste år, det vet du like godt som meg. Er vel ikke noe verre heislag i Nord-Europa. Både Stabæk og RBK står i fare for å miste treneren. Det er heller ingenting som tilsier at ikke Berg kan ta opp konkurransen med både Jønne og Hamren - begge brukte en sesong eller mer før resultatene kom. Det er verre med økonomien - begge disse treneren har kjøpt seg ut av problemene. Det kan ikke vi.

Kommentar

• mr.pung
                        Juniormedlem
                        Bøffelpromp
                        • Oct 2008
                        • 14

LIker det med pasningsspill og fart...
                        er mange på a laget som MÅ stabilisere kvaliteten på pasningene !
                        og holdninga må endres. for en gjeng med slappfisker de var mot molde idag!

Kommentar

• Mollari
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Dec 2003
                          • 135

Vi er jo Seriemester når sola stod i Tvillingenes tegn. Her må det tolkes, kanskje vi må få flest mulig Tvillinger som meg til å gå på kamp.

http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

Kommentar

• Håkon Henriksen
                            Administrator
                            • Nov 2003
                            • 6411

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            Synes ikke det er noe vits å lure seg selv på den måten. Å klippe og lime i tabellen for å prøve å få det til å se pent ut er noe omtrent alle tippeligalag som har hatt en god periode kan gjøre.

Dette handler ikke om å klippe og lime!

Vi ser ut av dette at LSK er Topp 5 siste 20 kamper, og Topp 4 siste 10 kamper. Dette må jo ses på som en forbedring etter de første 9 kampene som pga skader og karantener var horrible.

Klart vi taper noen kamper, men se på tabellene jeg lagde, og se på tabellen som ligger på lsk.no for siste 15, der vi er Topp 6.

Jeg velger å se positivt på dette, vi kommer til å komme betydlig høyere på tabellen neste år. forhåpentlighvis så slipper vi en sesongstart som i år, og vi møter med et enda mer samspillt lag til våren!
                            Håkon Henriksen
                            -
                            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                            -
                            ALT FOR FUGLA

Kommentar

• Bekkis
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 441

uansett hvordan de siste kampena har vært, så er det helt klart at det må gjøres en ekstremt god jobb på treningen i vinter. Makan til avkledning som vi var vitne til i dag er pinlig, og gir et helt klart bilde av i hvilken situasjon vi er i. selvom vi har vært det 6. beste laget i høst, sier det mer om tippeligaen enn hva det gjør om LSK. ingen prestasjon å være 6. best.

Spent på å se hvilken retning som blir valgt fremover. Gla for ungdomslinja som har kommet. er vel et ganske klart signal for kiko at han ikke er med i planene fremover? å bli plassert på venstre kant gang på gang, tyder vel på at han ikke er den første som blir satt opp på papiret av berg...
                              Hvis LSK skal lykkes fremover må det hentes kantspillere.

Kommentar

• sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

I tillegg til Håkon Henriksens tabeller kan det også være interessant å se hvem vi hentet poengene i fra.

Sesongen 2009:
                                6 poeng: Strømsgodset.
                                4 poeng: Odd Grenland, Sandefjord og Lyn.
                                3 poeng: Vålerenga, Brann, Start og Fredrikstad.
                                2 poeng: Tromsø og Bodø/Glimt.
                                1 poeng: Stabæk, Viking og Aalesund
                                0 poeng: Molde og Rosenborg.

Ikke uventet hentet LSK flest poeng på hjemmebane.

Hjemme: 15 kamper, 6-5-4, 26-22, 23 poeng.
                                Borte: 15 kamper, 3-5-7, 17-28, 14 poeng.

Med forbehold om tellefeil så tidlig på morrakvisten...
                                Last edited by sparwasser; 02.11.2009, 04:34.

Kommentar

• Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

Jeg vil tro, basert på dagens staller, økonomi, spillere i annmarsj, etc, at serien vil se omtrent slik ut neste år:

Vinner: Rosenborg

Klubben er suveren på alle områder. Har også mye lovende ungt i stallen, og muligheten til å forsterke er alltid der. Vil flyte på årets sesong og forventningene om nye CL-eventyr. Mister kanskje to toppspillere, men skal uansett rydde litt for å møte ny økonomisk virkelighet.

Toppsjikt:
                                  Stabæk og Molde. Disse forutsetter at de får beholde de viktigste brikkene sine; i Stabæks tilfelle Nannskog(som kan finne ut at han vil gi seg på topp) og Jönsson, i Moldes senegaleserne. Begge disse klubbene har sterke staller og svært gode trenere. Spørsmålstegn ved Stabæks elendige økonomi og Moldes evne til å holde på spillere som Thioune(beste spilleren i serien), Rindarøy(beste sideback i serien) og Hoseth(komplett midtbanespiller).

Utfordrere til tetsjiktet:
                                  Vi, Søpla, Odd, Viking. Odd og Viking har en talende fordel til felles: De har økonomi og vilje til å forsterke. Spesielt gjelder dette Viking, som bør la Rösler bli. Han har bygd opp et veldig ungt lag som med et år med mye motgang vil ha vokst seg sterke i samholdet, og som bare mangler en goalgetter for å ta steget opp. Idioti å sparke Uwe. Alltid! Ijeh bør imidlertid ut av klubben. Odd har i Fagermo en trener som er ekspert på å skape solide lag med fuck-alle-holdning, samt en spillerstall som bugner av både kvalitet og rutine. Ingen andresesongsyndrom der i gården. VIF og vi er i omtrent nøyaktig samme situasjon. Begge har hatt en til tider jævlig sesong, men spesielt i søpla har ungdommen blomstret voldsomt. Nouri, Fellah, Singh m.fl. har alle fått sine gjennombrudd, og selv om forsvaret deres fortsatt er pill råttent er det mye lovende i dette laget. Luton Shelton kan bli et helvete neste år, raskere spiller har jeg aldri sett i Norge. Har også fått masse samhold i gave av medias kritikk. Var det Skullerud som var problemet? Hva jeg mener om våre forhåpninger burde være avklart i andre tråder, men tabellen etter de ni første forteller jævlig mye, og bør ikke ignoreres. Når vi har vært gode har vi vært jævlig gode, jamfør Stabæk og FFK hjemme(off the top of my head, jeg er trøtt og kommer ikke på mer), mens bunn-nivået bør være hevet med bedre samspill og et år ekstra på baken for både trenere og spillere. Regner med at Edwin, Nosa og Bergmann vil få sine definitive gjennombrudd neste år, da alle er spillere med Bundesligapotensiale(jeg kunne sagt PL, men alle tre slår meg som typer som passer bedre i Tyskland, forøvrig den glatt mest underholdende ligaen i Europa).

Middelhavsfarere:
                                  Brann, Start, Strømsgodset, Haugesund

Brann er et lag på brutal nedtur, med altfor mange gamle travere som har sett sine beste dager, samt at Huseklepp umulig kan finne på å bli i klubben. Han er altfor god for eliteserien, og bør rett og slett finne grønnere gress lenger sør. Ingen ungdom å ta av, og økonomien er heller ikke på topp. Start har derimot mye ungt og bra, og har kvalitet i alle ledd. Det samme gjelder Strømsgodset, som har supertalenter i alle ledd, og som jeg faktisk ikke tror vil få så store problemer ved tapet av Winsnes som alle tror. Mye avhenger imidlertid av at Pedersen, Keita og Madsen først og fremst blir, men også av at de faktisk opprettholder det enorme nivået de har vist i år. Tre av seriens aller, aller største talenter. Helt riktig trener i en slik klubb. Haugesund kommer til å flyte på en bølge av voldsom entusiasme, og det er også grunn til å tro at det finnes midler til å forsterke laget etter ni år i avgrunnen. Regn med at de vil overraske, blant annet ved å score masse mål.

Bunnsjikt/kamp mot nedrykk:
                                  Hønefoss, Tromsø, Sandefjord, Aalesund, vinner av kvalikk.
                                  Tromsø mister Reginiussen etter elendig management, har elendig økonomi og må selge moldskred, som ved siden av Yttergård Jensen er eneste salgbare vare, og kan ikke beholde Ramovic heller. Da må man sette sin lit til backupene i år, og det kan bli tynt. Svak trener i et skarpt miljø. Hønefoss kommer til å spille lystig fotball, men kommer til å falle gjennom på manglende rutine og stor naivitet. Desverre. Aalesund er en drittklubb med lite kvalitet i stallen. Sandefjord mister Mjelde og vil få andresesongssyndrom på tross av at de har en seriens beste trenere i Patrick Walker, som har gjort en tilnærmet umulig god jobb på sin en og en halve sesong i klubben. Helt rått! Vinneren av kvalikken blir formodentlig FFK, som har vunnet i lotto og dermed får lov til å miste nesten hele stallen sin. Herregud, for en idiotgjeng. Styrt av Frp-byråder og Runar Henriksen; hvordan kunne noen tro at dette ville/vil gå bra?

Dermed var fasitten for 2010 lagt. Du leste det her først.
                                  Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Fjeller'n
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 905

Opprinnelig skrevet av Bekkis
                                    . Gla for ungdomslinja som har kommet. er vel et ganske klart signal for kiko at han ikke er med i planene fremover? å bli plassert på venstre kant gang på gang, tyder vel på at han ikke er den første som blir satt opp på papiret av berg...
                                    Det tyder vel heller på at vi mangler fullstendig spillere som kan bekle venstre kant. Berg har vært en utilslørt tilhenger av Kiko i mange år.

Stian
                                    "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                                      Berg har vært en utilslørt tilhenger av Kiko i mange år.
                                      Burde han tilslørt det?

Kommentar

• Xavi
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 1275

Flott innlegg Grusom B, jeg kjøper'n.

Ikke mye og tilføye den lista der, men skal ikke se bort ifra at at Marcus Pedersen forsvinner (RBK?) i tillegg til Winsnes, noe som kan sende Strømsgodset rett ned i en ny bunnstrid.
                                        Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                        Anders, Tidligere styremedlem KFL

Kommentar

• Playboy1
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 2192

Er en litt trist tittel på denne tråden - vi burde se på neste år med glede, og la alle dårlige følelser bli igjen i 2009. Skal vi dra med oss 2008/09 bagasjen overalt blir det fort en del av imaget. Vi gjennomgikk en durabelig slankeoperasjon rett før seriestart 2009, dette mens klubber som Brann, Stabukk, RBK, Søpla og FFK levde på lånt tid og penger. Vi tok den smellen i år, mange av de andre klubbene må redusere satsinga før 2010.

Neste år er det bare Molde og Odd av toppklubbene som virkelig har økonomi til å fortsette i det samme sporet. Mulig RBK tar et år til på kreditt, deres økonomiske disposisjoner ligner mer og mer på gambling.

Dermed mener jeg at vi har to store fordeler neste år - en ny, ung tropp som har fått mye erfaring, samt en tippeliga som vil være preget av at de fleste andre lag vil stllle nokså tynnslitte og uforandra neste år.

Ellers har det vært mye grining over Mykle, Occean og Kiko i år. Nesten like mye som vi grein over Messidiri i fjor, faktisk. En spiller som mange mente var redningsløst fortapt og blottet for talent. Mykle, Occean og Kiko er klassespillere som har måttet spille ute av posisjon og/eller vært plaget av skader og formsvikt i år. Samtidig gikk Otto fra kanarihelt til gratis dumpingmateriale nærmest over natta når Logi kom inn. Disse spillerne vil garantert komme grusomt tilbake om de får tillit og tid i favorittposisjonene sine.

Hahaha........ Å kalle Kiko,Occean og Mykle for klassespillere,er noe av det mest tåpelige jeg har hørt på lang tid.

Men jeg er helt enig i at vi bruker altfor mange spillere på "ubekvemme" plasser.Og det gir heller ikke noe posetivt signal,til de som egentlig normalt spiller på disse plassene.

Kommentar

Working...