- Ta med naboen på neste kamp

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    - Ta med naboen på neste kamp

    Dagens garderobeprat får jeg ikke publisert på forsiden, sp jeg legger den her på forumet. Enjoy:-)

    Målscorer Magnus Powells oppfordring er herved sendt videre. Fugla spiller opp til dans og valser over motstanderne som våger seg inn på Fort (eller Festung om du vil) Åråsen og de fortjener enda flere tilskuere enn dagens 7.888 i følge den svenske Stålmannen. Kfl.no tok en lengre prat med Robbie samt kan by på kommentarer fra Stålmannen og KjempeBalle. Klikk deg videre, dettane blir spanande.

    Assistkongen
    En av nøkkelspillerne til LSK denne sesongen har vært Robert "Robbie" Koren.
    Med sine seks assist er han landets beste servitør og dette kan vi krydre
    med tre mål. Hva er forklaringen på utviklingen i år kontra i fjor?

    - Jeg har fått spille flere kamper i rollen som offensiv midtbane bak
    spissene og på den måten oftere kommet høyt i banen, i tillegg til at jeg nå kjenner lagspillerne mine bedre etter halvannet år i klubben. Jeg vet hvor Arild og Michael løper og hvor pasningene skal gå.

    - Du har også "måttet" spille venstre kant på midtbanen og det er tydelig at det ikke er din favorittposisjon.

    - Med både Pål og Sasa skadet så måtte vi gjøre noe og da Uwe foreslo at jeg skulle spille der, så var det helt greit. Vi fant ut at det var det beste
    for laget og da spiller jeg der, selv om jeg ikke legger skjul på at jeg
    trives best sentralt på banen.

    Positivt trenerskifte
    - Med fare for å virke langdryg, så må jeg få spørre om skifte av trener har vært en av faktorene?

    - Selvfølgelig. Uwe var en klassespiss som har spilt i de store klubbene i
    de store ligaene under noen av de beste trenerne som finnes. Han har lært mye og har tatt med seg denne lærdommen til LSK. Han er veldig flink til å trene inn angrepsmønstre og lære oss posisjonene vi skal søke etter.

    Robert Koren har vært inn og ut av landslaget, men ikke klart å spille seg
    til en fast plass i troppen til Slovenia. Nå sist i kvaliken mot Kroatia var
    han igjen ute i kulden uten noen nærmere forklaring. Robbie er skuffet over at landslagstreneren ikke kommer for å se ham her i Norge, men tror det dreier seg om uvitenhet når det gjelder nivået i norsk fotball. I tillegg har jo ryktene gått på at spanske klubber er interessert i ham. Da jeg spør ham om ryktene, smiler han og svarer at Spania ville vært en drøm, men at han er realistisk i forhold til at han er i Lillestrøm og at han skal gjør en best mulig jobb så lenge han er her.

    - Michael Mifsud har vært en åpenbaring i år, mye på grunn av dine geniale pasninger. Hvordan er det å spille på lag med Michael?

    - Michael jobber hardt og er en uforutsigbar spiss som kan gjøre det
    uventede og spektakulære. Det er lett å spille på lag med ham, da han jobber på så å si alt du sender i hans retning.

    - Hva er dine tanker om kampen i dag?

    - Vi vinner kampen og det er det som teller, selv om vi ikke åpnet veldig
    sterkt. Fredrikstad kom i en 4-5-1 formasjon med stram defensiv organisering som ikke klarte å finne ut av, pasningene gikk litt i hytt og gevær samt at løpene ikke satt som de skulle. Så får vi et mål fra Christoffer og etter det så eier vi kampen.

    - Målsetningen er topp fire
    - Vi skal ut i to viktige bortekamper til uka med cupkamp mot Viking og
    siste kampen før ferien mot Molde. To vanskelige kamper, men med seier i Stavanger og poeng i Molde så er vi med. Hvor skal dette ende?

    - Vi går for topp fire, det er det som gir spill i Royal League og e-cup.
    Det kan selvfølgelig ende med medalje, men målsetningen vår er fast. Men vi skal til Ullevaal og spille cupfinale i år, det har satt som et mål og da skal vi slå Viking. Vi har noe å hevne fra kampen i våres, der det føltes veldig urettferdig at vi ikke får med oss poeng i en kamp hvor vi var bedre enn motstanderen. Selv om vi har slitt litt på bortebane i år, så tror jeg vi skal slå Viking i Stavanger

    Selv om Robbie nok ikke ser for seg en lengre fremtid i Lillestrøm, er han
    overbevist om at LSK vil lykkes i årene fremover, spesielt har han latt seg
    imponere av de unge spillerne som LSK henter.

    - Klubben henter unge, lovende spillere som de skal utvikle og selge videre for en god fortjeneste. Og i mens spillerne er her, vil de spille godt for å få oppmerksomhet fra utlandet og LSK vil tjene både sportslig og økonomisk.
    Uwe er absolutt rett mann for denne jobben.

    Årets første
    Magnus "Stålmannen" Powell scoret årets første med sin 3-0 scoring, etter et genialt gjennomspill fra Robbie. Stålmannen gliste og koste seg med
    oppmerksomheten fra media.

    - Det var skönt, det var lenge sedan.

    - Hvor skuffet var du da du ble vraket fra startoppstillingen til denne
    kampen?

    - Jævlig skuffet, mye mer skuffet enn jeg har vært ved tidligere anledninger i år. Jeg synes jeg har prestert bra så langt, men så får jeg meg en lårhøne i kampen borte mot Bodø og så er jeg ute av laget igjen. Men, de har vel sine grunner, sier Stålmannen.

    Reservebenk
    - Hvordan er det å leve som reserve og ikke være bankers?

    - Enhver klubb som skal kjempe i toppen trenger en 15-16 spillere som kan gå inn og bekle en rolle i førsteelleveren uten at laget svekkes. Arild blei benket ofte i 2001 på tross av godt spill og mange mål, nå er det meg det gjelder.

    - Vi lar oss ikke pille på nesa hjemme på Åråsen.

    - Det er så utrolig viktig at vi er trygge hjemme. Selv om vi åpner litt
    svakt i dag, har vi tryggheten i bakhånd slik at vi ikke blir stressa og
    sakte med sikkert så ta5 vi over kampen og vinner fortjent med 3-0, ikke et mål for mye.

    Ønsker flere tilskuere
    - Du er skuffet over tilskuertallet på Åråsen i dag.

    - Ja, faen. Det burde vært 10.000 på tribunen i dag, med fint vær, godt
    spill, spennende motstander og et liv i toppen av tabellen. Jeg synes ikke
    publikum skal forvente veldig mye mer fra oss på banen, nå bør de komme seg opp fra stolen, ta med naboen og støtte topplaget i regionen.

    Fornøyd
    Gunnar "KjempeBalle" Halle var også fornøyd etter kampen, selv om det var litt rusk i maskineriet fra starten av.

    - De første 20 minuttene er vi ikke veldig gode. Det var lite som fungerte
    fremover på banen, selv om vi skapte den største målsjansen der verken
    Michael eller Arild putter på innlegget fra Påsan. Men etter goalen til
    Andersson følte jeg meg temmelig sikker på seier. Fredrikstad skapte ikke all verdens

    - Fredrikstad er farlige på dødballer, vi har slitt noe på defensive
    dødballer så langt i sesongen. Noe å tenke på før kampen og med Frode Kippe ute med skade?

    - Frode er selvfølgelig en viktig brikke, men jeg synes vi klarer oss bra.
    Selv om det blir noen situasjoner med litt panikk, så får de jo ikke noe
    farlige avslutninger på mål og i spill så skaper de heller ikke mye,
    bortsett mot slutten da kampen er punktert.

    Robert Koren er suveren
    - Robbie spiller en meget god kamp i dag, din kommentar til hans innsats i dag og i sesongen generelt.

    - Robbie har et meget godt overblikk og er en utmerket servitør, noe som han får utnyttet når han spiller i posisjonen rett bak spissene. I tillegg har
    han jo blitt mer målfarlig enn i fjor. Han er en lojal spiller som gir alt,
    selv om vi noen ganger må plassere ham på kanten. Vi vet at han liker best å spille sentralt, men han løser alle oppgavene han får med glans.

    LSKs målsetning er som tidligere nevnt, cupfinale. KjempeBalle gleder seg
    til kampen i Stavanger og tror vi har gode sjanser.

    - Det blir i hvert fall mye styr før den kampen, det sørger hendelsene i
    forrige kamp mot Viking for. Vi skal til cupfinale og vinner det kampen.

    Poeng i Molde er bonus
    - Så er det Molde før ferien. Har vi en sjanse?

    - Vi sa før kampene mot Fredrikstad og Molde at vi ville være fornøyd med tre poeng. Det har vi fått og eventuelle poeng i Molde er ren bonus. Jeg tror vi har en god sjanse til å ta med oss alle tre.

    Kfl.no takker for seg og kårer Robert Koren til Dagens Bøffel. CD-singel
    blir sendt med posten i oppkrav.

    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4377

    #2
    KjempeBalle? :lol:

    Du gjør en veldig bra jobb med intervjuer og referater Rønnern!
    ..................

    Kommentar

    • Smukken
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2004
      • 718

      #3
      Veldig bra - keep'em coming..........
      Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

      Kommentar

      • Håkon Henriksen
        Administrator
        • Nov 2003
        • 6411

        #4
        Og denne ertikkelen kan du ikke ta 99% av æren for, men 100 %

        Meget bra Ronnie

        .
        Håkon Henriksen
        -
        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
        -
        ALT FOR FUGLA

        Kommentar

        Working...