Molde FK - Lillestrøm SK, Aker Stadion, Søndag 01 november, kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • heidar
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2128

    Opprinnelig skrevet av Arind
    På samme måte som kommentarer om å sparke folk, er jeg like hoderystende til de som kaller Bergdølmo for judas......barnslig og pissatrengt og iallefall ikke konstuktivt og bidrar til å løfte klubben.....
    Men i alle fall ikke historieløst. Spillerne var på ferie i dag, akkurat som i fjor. Kan man trekke tapte penger fra tabellplassering av lønnen?
    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

    Endelig er mørketida over.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av trigz
      Helt ærlig, var det noe stort savn?
      Jeg trodde sarkasmen min ikke var til å misforstå

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        Opprinnelig skrevet av Stan
        Her er jeg redd du tar feil. Jeg minnes en bortekamp mot Aafk der vinden, banen og alt med rammen rundt kampen var galt. Dette ble selvfølgelig fanget av Vg.no som et av årets idiotutsagn.
        Kan ikke akkurat se at du presenterer noe motargument. Berg svarer det som er til lagets beste, ikke for å vinne noen pris i VG

        Kommentar

        • mr.pung
          Juniormedlem
          Bøffelpromp
          • Oct 2008
          • 14

          – Jeg er utrolig skuffa nå. Hva som skjedde og hvorfor ting ble som de ble har jeg ingen god forklaring på, sier kaptein Frode Kippe. til RB.no .......

          Kanskje han ikke er så utrolig god som alle tror.. stor og sterk er han men fins nok kniver i skuffen... er drit lei kjeitespillet til kippe og! ikke kaptein verdig lenger!!! Han må stå frem med en holdning som ligger milevis over den nervøse minen han maler på trynet hver kamp!


          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            Opprinnelig skrevet av reka
            Det er jo bare trigz som går løs på bennylem igjen. What's new?
            Å bli kalt "klovn" er neppe det som tar nattesøvnen fra Benny. Hovedutfordringen er at her på Torshov, så ser jeg ingen klovner i speilet, men jeg ser derimot en haug av de på skjermen på TV2 Sumo.

            Og beklageligvis er klovnene kledd i gult og svart, og ingen av de er nevneverdig morsomme. Klovnene som løper ute på banen er kun tragiske. Triste, hjelpesløse, ensomme.

            Men ekstra ille er sjefsklovnen, hvis vi kan kalle han det da. Han er ikke bare tragisk, men gjennomført destruktiv.



            Han opererer under aliaset Henning Berg, men hans egentlige navn er Pennywise.

            "Down here, they all float."
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • jonpaurog
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • Apr 2009
              • 11

              Opprinnelig skrevet av heidar
              Men i alle fall ikke historieløst. Spillerne var på ferie i dag, akkurat som i fjor. Kan man trekke tapte penger fra tabellplassering av lønnen?
              Jeg er ikke sikker på hvordan dette fungerer i Lillestrøm, men vet med sikkerthet at andre klubber opperer med bonus basert på sluttplassering. Dersom vi ikke benytter denne ordningen syntes jeg forøvrig det er en meget god form for kollektiv prestasjonslønning som bør benyttes i tillegg til lønn. Langt bedre enn å ha individuelle bonusordninger, ettersom det kreves at laget som helhet presterer for å oppnå en god bonus.

              Kommentar

              • Canário
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1471

                Selv om det ikke er noen fiasko å tape 3-0 borte for Molde i år, er jeg skuffa over prestasjonen. Altfor lite ro med ballen både i forsvar og på midtbanen, og lite etablert spill. Det er synd Kiko må fortsette på venstrekanten. Det eneste som til nød går er høyrekanten, der han i det minste får brukt noe ferdighetene sine. Det er også litt synd at forsvaret ikke er like godt komponert som det kunne ha vært, med spillere i riktige posisjoner. I dag står Johnsen og Kippe med kjetting rundt anklene når de blir utfordret langs bakken. Ikke bare tempoet i beina, men også balltempo, evnen til å avlevere og motta ballen hurtig og blikk til å se løsninger raskt, er også for dårlig hos for mange i en serie med relativt høyt tempo og intens press. Det ender med for mye pasninger bakover og dårlig utnyttelse av både lengden og bredden på banen. Det er mye å rette på til neste sesong, men det viktigste blir å ha et defensivt fundament fra start, med et samkjørt og pålitelig forsvar.

                Kommentar

                • skotten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 1794

                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Men ekstra ille er sjefsklovnen, hvis vi kan kalle han det da. Han er ikke bare tragisk, men gjennomført destruktiv.
                  Enda godt vi har konstruktive folk på Torshov da...

                  Kommentar

                  • Fugl1120
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 3528

                    Trist avslutning på sesongen. En tydelig bekreftelse på at avstanden mellom topplagene og oss er vanvittig stor. Forhåpentligvis vil de unge spillerne utvikle seg over en lang vinter og stille bedre til neste sesong. Viktig å huske at vi har hatt en sesong der skader har preget oss i stor grad, spesielt ettersom stallen per dags dato er forholdsvis tynn.

                    Svak kamp i dag, stiller meg skeptisk til noen av valgene til Berg. Synes det er merkelig å starte med to purunge afrikanere sentralt hvor den ene har ekstremt lite Tippeliga-erfaring. Mouelhi burde startet sentralt og Nosa burde vært skjøvet på venstrekant. Videre er det fortsatt en gåte hvorfor Myklebust stadig får fornyet tillit. Jeg er riktignok ikke veldig oppdatert på skadesituasjonen for tiden, men når både Edwin og Bergmann satt på benk og var klare for innhopp ser jeg ingen grunn til å vente 81 minutter for å sette inn Bergmann for Myklebust. Å plukke ut de to mest erfarne spillerne våre for å hive inn Bergmann og Edwin virker rart, selv om man kanskje kan hevde kampen allerede var kjørt.

                    Godt å være ferdig med sesongen, forhåpentligvis vil en lang vinter gjøre oss godt.
                    Lauken er vår venn!

                    Kommentar

                    • Roll75
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2007
                      • 834

                      Dette var stusselige greier. Vi skaper jo nesten ingenting. Merkelig hvordan vi kan fremstå så dårlig etter en kamp som de fleste kaller årsbeste. Dette var dårlig reklame for klubben! Skam dere!

                      Kommentar

                      • LasseN
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2005
                        • 1610

                        Jeg er egentlig veldig glad for at Benny ikke har noe med driften av klubben å gjøre. Skulle vi sparket folk etter hans forgodtbefinnende, hadde vi ikke hatt en eneste spiller, trener, administrasjonsansatt, ballgutt...noen som helst igjen. Pluss fallskjermene LSK hadde måtte betale, hadde fått "nesten"konkursen til Lyn til å se ut som en finansiell engleglorie i forhold.
                        Last edited by LasseN; 02.11.2009, 10:59.
                        LasseN

                        Kommentar

                        • ap4
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 271

                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          Godt å være ferdig med sesongen, forhåpentligvis vil en lang vinter gjøre oss godt.
                          Vi får bare håpe den blir lang nok. Hvis serien starter like tidlig neste år som i år er det faktisk bare fire og en halv måned til det begynner igjen. Mye jobb må gjøres på den tiden.

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            Sulliksemb må innrede kontoret, bone skrivebordet, bone sekretøsen, forhandle frem tilleggsgoder og gjennomgå en lang ansettelses/sparkingsprosess for å få inn lojale ja-folk og sparke potensielle kritikere samt eventuelle intelligente medarbeidere. Tror neppe det blir noen endringer på serien før i 2011.

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9463

                              Fikk en kokt grillpølse på Aker stadion i går. Den var bedre enn alle våre representin' homeboys fra Lillestrøm.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7092

                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                Og beklageligvis er klovnene kledd i gult og svart, og ingen av de er nevneverdig morsomme. Klovnene som løper ute på banen er kun tragiske. Triste, hjelpesløse, ensomme.
                                Det må føles deilig å få vrengt det ut av seg. Disse nedrige tiradene hver gang vi har tapt en kamp er like forutsigbare som de er latterlige.

                                La meg si det sånn: Du har ikke vist deg å ha ett eneste konstruktivt bein i kroppen. Alt som kommer, er negativitet, hudfletting og kritikk for kritikkens skyld, uten at du noensinne er i stand til å komme opp med løsninger på problemene du mener å se, bortsett fra pubertale krav om at den og den må gå.

                                Det gjør deg totalt irrelevant, og jeg fatter ikke at du gidder engang. Det er en guds lykke at du ikke har en dritt du skulle ha sagt i og om LSK.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • Smukken
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2004
                                  • 720

                                  La oss bruke FM metaforen som jeg nå gjør:

                                  Alltid når jeg starter et FM spill så er det 3 ting jeg gjør:
                                  Selge overflødig
                                  Selge overflødig
                                  Selge overflødig

                                  Disse er (alltid) Kiko, Metern og Mykle. Så kjøper jeg 3 nye - får en respektabel 3-5. plass. Deretter i posisjon for å vinne serien. Er FM forutsigbar eller LSK uforutsigbare ? LES retorikk gutter.
                                  Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Det gjør deg totalt irrelevant, og jeg fatter ikke at du gidder engang. Det er en guds lykke at du ikke har en dritt du skulle ha sagt i og om LSK.
                                    La meg si at jeg er langt mer relevant og uavhengig enn en som står på lønningslista til det sittende regimet, slik du gjør. Viktig med dissenterende stemmer i det ellers semi-totalitære miljøet rundt LSK og KFL.

                                    Min kritikk har forøvrig vist seg å være særdeles presis, i år som i fjor. Sikkert vondt å svelge for de 99,9% regimetro, men resultater og spill i serie og cup forteller et grellt bilde. Fremfor at du sutrer her inne for at undertegnede påpeker nok en fadese, så kan du heller høre med kompisen din Berg om hva som var planen i Molde i går. Bli kjappets mulig ferdig for å gå på fylla med spillere og supportere?

                                    Min kritikk inneholder forøvrig som regel alltid det jeg vil kalle konstruktive forslag (ikke bare gi folk sparken). Herunder:

                                    * Bruk spillere på riktig plass
                                    * Kjøp inn en venstrekant
                                    * Spill heller med uerfarne spillere (eks. Ringstad) på venstrekant enn det vi vet ikke funker (Kiko)
                                    * Slå harde dødballer, ikke polere
                                    * Legg opp til sunn livsførsel for spillere, ikke øl og kebab
                                    * Ta det medisinske alvorlig

                                    Listen er på ingen måte fullstendig. Samtlige forslag, bortsett fra den nye venstrekanten og det medisinske, er forøvrig gratis.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

                                      Opprinnelig skrevet av BennyLem

                                      Min kritikk inneholder forøvrig som regel alltid det jeg vil kalle konstruktive forslag (ikke bare gi folk sparken). Herunder:

                                      * Bruk spillere på riktig plass
                                      * Kjøp inn en venstrekant
                                      * Spill heller med uerfarne spillere (eks. Ringstad) på venstrekant enn det vi vet ikke funker (Kiko)
                                      * Slå harde dødballer, ikke polere
                                      * Legg opp til sunn livsførsel for spillere, ikke øl og kebab
                                      * Ta det medisinske alvorlig
                                      Disse punktene er greie nok de, men ikke alle argumentene dine er like konstruktive. Det finnes imidlertid en mellomting mellom "må gå"-maset og det å måtte argumentere mot at han må gå og dermed støtter alt han gjør. Istedet for å si seg enig i punktene dine, må folk bruke tid på å argumentere mot "må gå"-fjaset. For det første; det er ikke økonomi til å sparke Berg. For det andre; de fleste mener at vi har en av de beste trenerne i Norge.

                                      Sett i et historisk perspektiv er ikke LSK fornøyd med 11. plasser. En tilsvarende plassering ville gitt mange LSK-trenere spariken. Men Henning Berg har ikke hatt de samme forutsetningene som de foregående trenerne som har kunnet hente inn spillere for mange millioner. Berg har kvittet seg med mange dyre etablerte spillere og erstattet disse med purunge billigere spillere. 13 spillere ut og 13 spillere inn er ikke optimalt og på toppen av det hele fikk vi mange skader til å begynne med.

                                      Tror de fleste kan ha en konstruktiv debatt rundt klubben, men en konstruktiv debatt blir avsporet av "må gå"-mølet. At man forsvarer Berg mot dette fokuset må ikke tolkes som at man mener at han gjør alt rett.

                                      Kommentar

                                      • norskpoker
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2007
                                        • 399

                                        BennyLem tar hardt i i sine beskrivelser, men han så utvilsomt et poeng i sin kritikk av LSKs ledelse. Det hele kan oppsummeres i en enkel setning som burde være utgangspunktet for diskusjonen om Henning Berg fremover: Hva har Henning Berg gjort for for å sette sitt preg på LSK i det drøye året han har vært her og har det fungert?

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13277

                                          Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                          : Hva har Henning Berg gjort for for å sette sitt preg på LSK i det drøye året han har vært her og har det fungert?
                                          Jeg er ikke helt sikker, men det kan se ut som om klubben er totalt forvandlet fra en elefantkirkegård til en talentfabrikk, at gjennomsnittsalderen på spillerne har sunket med 10-15 år, at jeg for første gang i min levetid ser opptil flere u18, u21 og lokale talenter på banen i A-kamper, at fart og teknikk er to egenskaper som prioriteres når spillere kjøpes inn, at vi har en lovende islending i stallen igjen og et par afrikanere som får det til å gå et sus over Åråsen igjen når de nærmer seg 16 meter'n med ballen i beina. Men det er bare noe jeg tror, altså....

                                          Kommentar

                                          Working...