Molde FK - Lillestrøm SK, Aker Stadion, Søndag 01 november, kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Opprinnelig skrevet av BennyLem
    La meg si at jeg er langt mer relevant og uavhengig enn en som står på lønningslista til det sittende regimet, slik du gjør. Viktig med dissenterende stemmer i det ellers semi-totalitære miljøet rundt LSK og KFL.

    Min kritikk har forøvrig vist seg å være særdeles presis, i år som i fjor. Sikkert vondt å svelge for de 99,9% regimetro, men resultater og spill i serie og cup forteller et grellt bilde. Fremfor at du sutrer her inne for at undertegnede påpeker nok en fadese, så kan du heller høre med kompisen din Berg om hva som var planen i Molde i går. Bli kjappets mulig ferdig for å gå på fylla med spillere og supportere?

    Min kritikk inneholder forøvrig som regel alltid det jeg vil kalle konstruktive forslag (ikke bare gi folk sparken). Herunder:

    * Bruk spillere på riktig plass
    * Kjøp inn en venstrekant
    * Spill heller med uerfarne spillere (eks. Ringstad) på venstrekant enn det vi vet ikke funker (Kiko)
    * Slå harde dødballer, ikke polere
    * Legg opp til sunn livsførsel for spillere, ikke øl og kebab
    * Ta det medisinske alvorlig

    Listen er på ingen måte fullstendig. Samtlige forslag, bortsett fra den nye venstrekanten og det medisinske, er forøvrig gratis.
    Den lista er konstruktiv... I mine øyne er det på denne lista vesentlige ting som er helt nødvendig for en sunn og bærekraftig drift av klubben. Alle punkter er så og si gratis, fornuftige og i mine øyne så opplyste at det er vondt å se at trener/ledelse ikke ser det selv. Det folk reagerer på er nok all snakk om sparking av så og si alt og alle... for det koster mye mer penger enn klubben har råd til og før eller siden må man slå seg til ro med det man har og gjøre det beste ut av det...
    Spis som en toppidrettsutøver, tren som en toppidrettsutøver og lev som en toppidrettsutøver.. leke polti og røver kan man gjøre hjemme med unga sine!!

    Kommentar

    • Kimito
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 2601

      Opprinnelig skrevet av BennyLem
      La meg si at jeg er langt mer relevant og uavhengig enn en som står på lønningslista til det sittende regimet, slik du gjør. Viktig med dissenterende stemmer i det ellers semi-totalitære miljøet rundt LSK og KFL.

      [...] 99,9% regimetro, men resultater og spill i serie og cup forteller et grellt bilde.
      På hvilken måte er du mer relevant enn de på lønningslista til klubben? Uavhengigheten skal du ha og den kan ingen ta fra deg. Med tanke på kriteriene til Fritt-ord-prisen om dagen bør du ha en mulighet.

      At du kaller miljøet rundt LSK og KFL semi-totalitært og regimetro synes jeg er merkelig. I alle fall den delen av KFL som opererer her inne. Ingen ser ut til å skryte årets sesong opp i skyene eller påstå at Henning Berg har vært en udelt åpenbaring til nå. Likevel er det du som er mest presis når du kaller sesongen en katastrofe og vil sparke Henning Berg (blant annet fordi noen kompiser av deg synes han er dum)? Som jeg skrev i innlegget tidligere havnet vi tre poeng bak en edruelig prediksjon om 6. plass denne sesongen. Dette etter mye skadeproblemer.

      De fleste av oss mener nok at en trener bør få mer enn én sesong til å bygge et nytt lag. At det er totalitært og regimetro er en streng tolkning av begrepene. De fleste av oss vil se an hvordan dette prosjektet går før man snakker om å sparke noen. Valg basert på empiri er bedre enn valg basert på fordommer.

      Men det er bra at du peker på noen punkter (for alt det andre skvalderet om klovner og liknende var forferdelig lite konstruktivt), noen er også basert på den foreløpige erfaringen.

      * Bruk spillere på riktig plass

      Dette er et ganske billig argument. Spillere må vurderes etter hvor god jobb de kan gjøre på en plass. Dersom jeg kaller meg en høyreving er det slett ikke sikkert at jeg er bedre enn Kiko der ute. Det er grader her.

      * Kjøp inn en venstrekant

      Gi kappa tilbake til Captain Obvious! Hele klubben vet det og leter garantert etter en knakende god en. Det gjør også mange andre klubber. Ca. 10 % av menn er venstrehendte, som du sikkert vet godt.

      * Spill heller med uerfarne spillere (eks. Ringstad) på venstrekant enn det vi vet ikke funker (Kiko)

      Ikke nødvendigvis enig og du ser bort fra informasjonen om at Ringstad gikk på en smell med mye trening (jeg husker riktig?), og at han har vært mye skadet. De uerfarne spillerne var også de som sendte oss mot nedrykk i starten av sesongen.

      * Slå harde dødballer, ikke polere

      Helt enig, men er det spillerne eller HB? En blanding kanskje.

      * Legg opp til sunn livsførsel for spillere, ikke øl og kebab

      Helt enig. Dette punktet er jeg mest bekymret for i dagens regime, men jeg vet ikke nok om det. Det tror jeg neppe du gjør heller, men ja, jeg er litt bekymret.

      * Ta det medisinske alvorlig

      Vil nesten be deg om å gi fra deg kappa igjen, men med tanke på skadefrekvensen vår, og det forrige regimet, er det greit å nevne. Likevel utgjør én sesong ikke noe godt grunnlag å vurdere etter. Man kan ha griseuflaks i én sesong. At MJ klarte å etterlikne sitt store forbilde gjør også at jeg tror det finnes kompetanse i Kåsenes virke.

      For meg er den foreløpige lista di et utrolig tynt grunnlag å skulle sparke en trener på etter så kort tid og med så mange utskiftninger og skader som vi har hatt.
      Ferdigskåra

      Kommentar

      • erlando
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 858

        Jeg har veldig vondt for å se problemet med at dødballene evt kommer ned med både snø og utenomjordisk støv så lenge faktum er at kula ender i kassa omtrent hver kamp. Er det i det hele tatt noe lag i landet som har scoret mer på dødball enn fugla?

        Det eneste jeg savner i forhold til dødball er en prikkskytter som kan sette 2-4 direkte i kassa i løpet av en sesong. Bortsett fra det mener jeg fugla er komplett forspent når det gjelder dødball. (Fordrer at Messidiri er her neste år.)
        Ja til pause i pausen!

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          Jeg har vondt for å tro at Berg eller noen andre på trenerbanken skriker "Slå den høyt med snø på!" under kamp. At dødballene tidvis er dårlige får spillerne ta ansvar for. Så jævla dårlig kan det heller ikke være, da det har rent inn dødballmål i år.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            Tankene går til Rösler som stoppet spillsekvensen på trening pga. et dårlig Stefanutto-innlegg, sa "slik skal det gjøres" og slo et perfekt innlegg. Og mannen var jo ikke engang venstrekant. Da er det jo en umulighet!

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9463

              Opprinnelig skrevet av andersmm
              At dødballene tidvis er dårlige får spillerne ta ansvar for. Så jævla dårlig kan det heller ikke være, da det har rent inn dødballmål i år.
              Rent? Rent?? Rent???

              Kommentar

              • andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

                Opprinnelig skrevet av knut
                Rent? Rent?? Rent???
                Ok, ikke rent. Derimot har en stor andel av måla våre kommi på dødball i år.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                Kommentar

                • Roll75
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2007
                  • 834

                  Vi spiller oss til få sjanser gjennom ordinært spill i denne kampen som så mange tidligere i år, og da skulle det bare mangle at dødballmålene er en stor del av totalen. Med lite dødballmål ville vi rykket ned i år.

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    Opprinnelig skrevet av Roll75
                    Vi spiller oss til få sjanser gjennom ordinært spill i denne kampen som så mange tidligere i år, og da skulle det bare mangle at dødballmålene er en stor del av totalen. Med lite dødballmål ville vi rykket ned i år.
                    Vi må se dette i sammenheng, Gud forby om vi skulle forsøke å kopiere vår lille naboklubbs store satsing (og poengfangst) på lange innkast. De ville jo rykket ned om alle på laget hadde hatt korte armer. Flaks for dem at de er aper.

                    Kommentar

                    Working...