Hvem bør få æren av å spille i trøye nummer 10?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

Opprinnelig skrevet av Stan
    Kan ikke helt se hva BBS har gjort for å få 10'ern i motsetning til Nosa.
    10'ern bør tildeles en som er i startoppstillinga til enhver tid. Ergo Nosa og ikke BBS.
    Det er ingen automatikk at Nosa blir lenge i LSK, og heller i talentkategorien enn Hærførerkategorien. Hærføreren har vi ikke i stallen per i dag, og da bør heller 10'ern gis til en potensiell superstjerne som kan bli værende i klubben en stund.

Bjørn har i mye større grad enn Nosa hærføreropptreden på banen - en viktig faktor for en 10er.
    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• kimmern
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2005
      • 1174

Man bør gjøre seg fortjent til å spille med trøye nr 10, som Koren og som Riise.
      Ergo den kan få hvile til noen er verdig.

Kommentar

• Roll75
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2007
        • 834

Nr. 10 bør man vente med å dele ut til det dukker opp noen som virkelig kan fylle den drakta. Tror vi må komme tilbake til dette nærmere seriestart 2010.

Kommentar

• Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

Nå må vi kutte off topic her. Hold dere til tema, som er hvem som bør få æren av spille med nr. 10. Digresjoner til Argentinas lag i 1978 er ikke relevant....
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• sparwasser
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3185

Opprinnelig skrevet av jerven
            Litt Off-Topic: Er det noen som vet hvem som hadde drakta i de årene som mangler på oversikten? 1987-1988 og 1990-1996. Dette var årganger med gode midtbanespillere/angripere, og jeg regner med at drakta var i bruk.
            Stuart McManus spilte vel i trøye nr. 10 både i 92 og i 93, eller husker jeg feil?

Kommentar

• ChriZza
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 4265

Drop off-topic nå og hold dere til tema: LSKs' nr 10, 2010. Som jeg selv mener, som flere andre burde få hvile. Den skal tilhøre en storspiller, med authoritet og ferdigheter som skremmer vannet av motstanderne. Vi har ingen slike i stallen pr. idag. Mulig noen utvikler ser i den retningen iløpet av sesongen, men da kan man heller gjøre seg fortjent til den et år og bli belønnet med den i 2011.

Kommentar

• Sem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2005
                • 1626

Opprinnelig skrevet av sparwasser
                Stuart McManus spilte vel i trøye nr. 10 både i 92 og i 93, eller husker jeg feil?
                Jeg mener du har rett. Jeg husker også McManus som tier'n!

Kommentar

• ChriZza
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 4265

Moderatormelding: En del meldinger er fjernet da de var off-topic.

Kommentar

• mr.Jordbakke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3845

Avstemning i denne tråden
                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                    Mr.Jordbakke

Kommentar

• Robban
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • May 2006
                      • 56

I min bok er Arild uten tvil den spilleren som fortjener å få 10ern.

Om han heller ønsker å fullføre sin karriere med nr 18 er en annen sak.
                      Robban

Mr Owl ate my metal worm

Kommentar

• Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

Hvordan går det an å si at vi ikke har spillere som skremmer vannet av motspillere med ferdighetene sine? Nosa må da vitterlig kunne betegnes som en slik spiller. Jeg mener han har vokst betraktelig i løpet av sesongen, og de to siste kampene har han vært så å si umulig å ta fra ballen(mot Brann fikk dessverre bølla Austin lov å sparke ham ned hver gang han var i nærheten av ballen, men sånn er det jo gjerne i dommernorge). Jeg tror Nosa vil være en av de ledende spillerne i TL neste år, og kan ikke se noen grunn til at han ikke skal få tieren. Med stor sannsynlighet det aller største talentet i Norge. Edwin er også en slik spiller, når han har dagen er han rett og slett et helvete å ha med å gjøre, for rent bortsett fra å sentre til medspillere som ikke er svarte kan han finne på hva som helst.
                        Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7131

Som vanlig enig med GrusomB. Eneste haken ved Nosa er at han bare har vært her en drøy sesong - og er vi uheldige kan han kjapt forsvinne i neste overgangsvindu. Og drakt nummer 10 er en æresbevisning man kanskje trenger litt lengre fartstid i klubben for å fortjene.

Håper vi får beholdt Nosa i det minste ut neste sesong. Fortsetter han fremskrittet er vi sjanseløse på å beholde ham i klubben stort lenger.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• 10.09.50
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 1410

Opprinnelig skrevet av Sem
                            Jeg mener du har rett. Jeg husker også McManus som tier'n!
                            Men var ikke det mens man fortsatt spilte med nr. 1-11? Da måtte noen ha drakt nr. 10, og derfor ble det mange pussige 10-ere. Det var f.eks. noen andre som hadde 10-er'n når Tommy var skada. Tenke seg til. Med 2009-brillene på er det nærmest en overgrep. Men det var da. Nå kan vi velge fritt, og da må den gå til en som fortjener den. Det aller, aller viktigste er at vedkommende er 100 % bankers på laget. 10-er'n til Sportsklubben skal bæres av banen, ellers skal han stå i 90 minutter. Da Magnus Powell hadde æren, hendte det titt og ofte at vi byttet INN spiller nr. 10. Sånt sømmer seg faen ikke. Den slags ukultur må vi aldri akseptere igjen.

Kommentar

• ChriZza
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 4265

Grusom, man må være fryktet i flere enn 2 kamper for å være nr 10 verdig. Når Nosa har vært en selvfølge i startelleveren i 1 sesong og fremdeles briljerer og supportere av andre lag vet hvem han er kan han få 10-ern. Edwin har alt for store forskjeller på dagsform, enten er han suveren eller helt ræva. Også er han litt for egoistisk (noe Nosa også har tendenser til å være). Når han blir mer stabil kan selvsagt han også være en konkurrent om den drakta.
                              Last edited by ChriZza; 28.10.2009, 16:26.

Kommentar

• sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                Men var ikke det mens man fortsatt spilte med nr. 1-11? Da måtte noen ha drakt nr. 10, og derfor ble det mange pussige 10-ere. Det var f.eks. noen andre som hadde 10-er'n når Tommy var skada. Tenke seg til. Med 2009-brillene på er det nærmest en overgrep.
                                Til og med "super-reserven" Rolf Nordberg fikk jo noen kamper i trøye nr.10. Smått utrolig.

Men i 1992 spilte McManus 20 av 22 seriekamper med nr . 10 på ryggen i følge Fagerli-boka, samt 6 og 7 cupkamper - også i cupfinalen. Sjekk ca. 7 min. 15 sek inn på videoen:

I 1993 var det mer blandet kost.

Kommentar

• Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

Nosa har vært en av våre viktigste spillere hele sesongen, ikke bare i to kamper. Jeg ser på det å få tieren, i alle fall om Nosa får den, som en stor oppmuntring til å utvikle seg og bli mer bevisst sitt ansvar i laget. Nosa kan trenge det, med tanke på ryktene om nykker. På den andre siden kan tieren forsterke nykkene, men jeg håper på det første. Jeg står dermed på at Nosa bør få den.

Jeg mente ikke at Edwin var en kandidat(han er nok mer moden for nieren, det passer fox in the box typen), jeg bare påpekte at han er en spiller som motstandere ikke gleder seg til å møte.
                                  Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Xavi
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 1275

Synes fortsatt det er litt tidlig at Nosa får den, I tillegg må jeg også evt bytte fra nr 16 til nr 10 på Nosa drakta mi!
                                    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                    Anders, Tidligere styremedlem KFL

Kommentar

• Fugl1970
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • May 2008
                                      • 99

Man gir ikke nr.10 til hvem som helst. KFL bør ha den i 2010.
                                      Ingen andre er i nærheten pr i dag.

Kommentar

• mr.Jordbakke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3845

Opprinnelig skrevet av Fugl1970
                                        Man gir ikke nr.10 til hvem som helst. KFL bør ha den i 2010.
                                        Ingen andre er i nærheten pr i dag.
                                        Å gi KFL nr.10 er å overvurdere vår egen evne til å avgjøre kampene. KFL fortjener ikke drakta.
                                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                                        Mr.Jordbakke

Kommentar

• Fugl1970
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • May 2008
                                          • 99

Poenget mitt var at ingen spillere fortjener å spille i den pr i dag.

Kommentar

Working...