10'ern til Sead
Hvem bør få æren av å spille i trøye nummer 10?
Collapse
X
-
8 er det eneste nummeret under 12 som ikke er et skikkelig nummer. Den første klassespilleren i trøye nummer 8 er jo Bjørn. Alle vet hvem 7'ern, 4'ern og 10'ern er, men nr 8? Før Bjørn, uten unntak akslet av kjipe typer med begrensede sjelsevner, dårlige alkoholvaner og mangel på trofeer.Kommentar
-
Nåja...masse store 8-ere rundt omkring. Jeg kan jo f.eks nevne noen som du kanskje har hørt om....Steven Gerrard, Frank Lampard, Hristo Stoichkov, Andres Iniesta, Paul Gascoigne, Kaka, David Platt, Paul Ince, Juninho Pernambucano (frisparkkongen til Lyon) og Christian Eriksen i Ajax er ihvertfall navn som ramlet ned i hodet mitt umiddelbart. Siden du nevnte dårlige alkoholvaner var kanskje Gazza mannen du tenkte på, men du finner ihvertfall greit med trofeer blant en del av de andre her.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Nåja...masse store 8-ere rundt omkring. Jeg kan jo f.eks nevne noen som du kanskje har hørt om....Steven Gerrard, Frank Lampard, Hristo Stoichkov, Andres Iniesta, Paul Gascoigne, Kaka, David Platt, Paul Ince, Juninho Pernambucano (frisparkkongen til Lyon) og Christian Eriksen i Ajax er ihvertfall navn som ramlet ned i hodet mitt umiddelbart. Siden du nevnte dårlige alkoholvaner var kanskje Gazza mannen du tenkte på, men du finner ihvertfall greit med trofeer blant en del av de andre her.Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Bjørn starter 8'er tradisjonene, så Bjørn er han!Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339Kommentar
-
Nummer 4 hadde en viss symbolikk frem til Bjarmann la opp. Etter det har drakta mistet sin status totalt. Holder å nevne storheter som Thomas Bjerk, Eirik Bertheussen og Mads Dahm... Nummer 7 kan jeg ikke se at har noen spesiell status i LSK.Kommentar
-
8jörnPetter Ø - Kreativ Kanaris
http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401Kommentar
-
Trøye nummer 10 synes jeg vel egentlig er den eneste som har en viss status i Lillestrøm. Se for øvrig Lars sitt svar rundt trøye nummer 7 og 4.Kommentar
-
At vi ikke har hatt en stor firer siden Bjarmann betyr nada. Den drakta er stor å fylle.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Björn trenger ikke tieren for å være Banens Beste Spiller. Det er heller ingen grunn til å legge mer press på han enn han allerede har i egenskap å være vår suverent viktigste spiller. For all del, han fortjener tieren, men det passer ikke nå. Dessuten har han allerede et ordentlig nummer. Det var litt annerledes med Koren og Nosa (som fortjente drakta da han fikk den...), som hadde henholdsvis 25 og 16, som er tullenummer. Det er vel kun Legenden som har klart å gjøre en drakt over 11 til noe spesielt. For min del kan tieren hvile denne sesongen.
Johan A kan kanskje bli en tier, Björn gjerne en 9'er. Et midt-anker er en 6'er for meg, engelsk gammel standard tilsier 4'er. Løper'n på midten en 7'er eller 8'er. Venstre ving en 11'er.
Forøvrig interessant innspill av reka.Kommentar
-
Denne diskusjonen har vi vel hatt en del ganger her inne, men jeg skriver det igjen. Nummernes rekkefølge stammer fra 2-3-5-formasjonen, og ble stilt opp slik:
11-10-9-8-7
6-5-4
3-2
1
I 4-4-2 er konvensjonen slik:
10-9
11-8-6-7
3-5-4-2
1
Her er tieren tilretteleggeren, nieren målscoreren, åtteren den mest offensive av de to sentralt. Jeg kommer ikke til å svare på innlegg som motstrider dette oppsettet - dette er fasiten. Søk gjerne opp tidligere diskusjoner om temaet.Kommentar
-
Jeg registrerer at du ikke vil diskutere dette mer, Lars. Jeg kjenner deg heldigvis godt nok til å vite at dette er det lengste du er i stand til strekke deg i å innrømme at du tar feilIngen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Og har jeg NOE sted påstått at åtteren har tradisjon i LSK? Nei. Jeg har bare sagt at det er et fornuftig fotballnummer (det er mellom 1 og 11) og at tieren medfører ekstra press, og at det av disse to grunnene ikke er noe must at Björn får tieren, selv om han åpenbart fortjener den.
Dette kan jeg diskutere. Derimot vil jeg ikke diskutere de opprinnelige posisjonene for de ulike nummerne. Og nei, jeg har ikke tatt feil noe sted i denne debatten.Kommentar
Kommentar