Hvem bør få æren av å spille i trøye nummer 10?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2431

10'ern til Sead

Kommentar

• Stan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 1094

10 ern til Kippe!

Kommentar

• nebbjævel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2009
        • 511

Kunne ikke Kippe heller fått 4 ? ( Bjerkeland, Bjarmann, Rolf Boffen Wahl på slutten 50-tallet etc...). 13 er liksom litt stusselig.
        Last edited by nebbjævel; 04.01.2012, 09:07. Begrunnelse: tillegg

Kommentar

• Bukkenbruse
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 515

Opprinnelig skrevet av superbøffel
          8 er det eneste nummeret under 12 som ikke er et skikkelig nummer. Den første klassespilleren i trøye nummer 8 er jo Bjørn. Alle vet hvem 7'ern, 4'ern og 10'ern er, men nr 8? Før Bjørn, uten unntak akslet av kjipe typer med begrensede sjelsevner, dårlige alkoholvaner og mangel på trofeer.
          Nåja...masse store 8-ere rundt omkring. Jeg kan jo f.eks nevne noen som du kanskje har hørt om....Steven Gerrard, Frank Lampard, Hristo Stoichkov, Andres Iniesta, Paul Gascoigne, Kaka, David Platt, Paul Ince, Juninho Pernambucano (frisparkkongen til Lyon) og Christian Eriksen i Ajax er ihvertfall navn som ramlet ned i hodet mitt umiddelbart. Siden du nevnte dårlige alkoholvaner var kanskje Gazza mannen du tenkte på, men du finner ihvertfall greit med trofeer blant en del av de andre her.

Kommentar

• Herman
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2010
            • 1101

Opprinnelig skrevet av nebbjævel
            Kunne ikke Kippe heller fått 4 ? ( Bjerkeland, Bjarmann, Rolf Boffen Wahl på slutten 50-tallet etc...). 13 er liksom litt stusselig.
            NEI! Kippe ER nr 13. Akkurat som Sundgot er 18.
            Twitter

Kommentar

• superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
              Nåja...masse store 8-ere rundt omkring. Jeg kan jo f.eks nevne noen som du kanskje har hørt om....Steven Gerrard, Frank Lampard, Hristo Stoichkov, Andres Iniesta, Paul Gascoigne, Kaka, David Platt, Paul Ince, Juninho Pernambucano (frisparkkongen til Lyon) og Christian Eriksen i Ajax er ihvertfall navn som ramlet ned i hodet mitt umiddelbart. Siden du nevnte dårlige alkoholvaner var kanskje Gazza mannen du tenkte på, men du finner ihvertfall greit med trofeer blant en del av de andre her.
              Legg den lista ved siden av listene av store 7'ere og 10'ere så blir det rimelig blekt. Siden du nevnte Steven "Phil Collins" Gerrard først regner jeg med du er rimelig farget av byen Thatcher ville legge ned. Det er vel strengt tatt det eneste stedet 8'eren blir gitt til "stjerna" og ikke til en kjip spiller som må ta til takke med det nummeret som blir ledig.
              Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

Hvem får nr 77 og 88?!

Kommentar

• Fridtjof
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2005
                  • 2120

Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                  Fin liste, absolutt, men hvor mange av disse har spilt for Fugla? Numrene superbøffel nevner, 4, 7 og 10, har tradisjoner hos oss. Hvilke åttere har vi hatt?
                  Last edited by Fridtjof; 04.01.2012, 10:54. Begrunnelse: lol, tegnsettingsfeil
                  Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• Robiwan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2006
                    • 603

Bjørn starter 8'er tradisjonene, så Bjørn er han!
                    Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

Kommentar

• Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                      Fin liste, absolutt, men hvor mange av disse har spilt for Fugla? Numrene superbøffel nevner, 4, 7 og 10, har tradisjoner hos oss. Hvilke åttere har vi hatt?
                      Nummer 4 hadde en viss symbolikk frem til Bjarmann la opp. Etter det har drakta mistet sin status totalt. Holder å nevne storheter som Thomas Bjerk, Eirik Bertheussen og Mads Dahm... Nummer 7 kan jeg ikke se at har noen spesiell status i LSK.

Kommentar

• Petter Ø
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3008

8jörn
                        Petter Ø - Kreativ Kanaris
                        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                          8jørn
                          Nesten perfekt. Men Björn skrives ikke med Ø...

Kommentar

• Bukkenbruse
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 515

Jeg er enig at ihvertfall de siste 10-12 årene har ikke 8eren vært noe særlig. Vi har til tider til og med ikke hatt en 8er. De jeg kommer på i farten er vel Sveinung Fjellstad, Martin Husar....Indridi Sigurdsson? og innbiller meg også at Mouelhi hadde 8eren i en sesong....hvem som hadde 8eren på 90-tallet husker jeg faktisk ikke...og heller ikke 80-tallet - så jeg er enig at hvis vi ser Lillestrøm isolert har ikke 8eren hatt noen stor stjerne...det betyr ikke at vi ikke kan la den få det med Bjørn.

Trøye nummer 10 synes jeg vel egentlig er den eneste som har en viss status i Lillestrøm. Se for øvrig Lars sitt svar rundt trøye nummer 7 og 4.

Kommentar

• superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

Opprinnelig skrevet av Lars
                              Nummer 4 hadde en viss symbolikk frem til Bjarmann la opp. Etter det har drakta mistet sin status totalt. Holder å nevne storheter som Thomas Bjerk, Eirik Bertheussen og Mads Dahm... Nummer 7 kan jeg ikke se at har noen spesiell status i LSK.
                              Espen Søgård?

At vi ikke har hatt en stor firer siden Bjarmann betyr nada. Den drakta er stor å fylle.
                              Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Yellow-not-jella
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2009
                                • 1606

Björn trenger ikke tieren for å være Banens Beste Spiller. Det er heller ingen grunn til å legge mer press på han enn han allerede har i egenskap å være vår suverent viktigste spiller. For all del, han fortjener tieren, men det passer ikke nå. Dessuten har han allerede et ordentlig nummer. Det var litt annerledes med Koren og Nosa (som fortjente drakta da han fikk den...), som hadde henholdsvis 25 og 16, som er tullenummer. Det er vel kun Legenden som har klart å gjøre en drakt over 11 til noe spesielt. For min del kan tieren hvile denne sesongen.
                                Og hvilket draktnummer hadde Johann Crujff igjen?

Johan A kan kanskje bli en tier, Björn gjerne en 9'er. Et midt-anker er en 6'er for meg, engelsk gammel standard tilsier 4'er. Løper'n på midten en 7'er eller 8'er. Venstre ving en 11'er.
                                Forøvrig interessant innspill av reka.

Kommentar

• Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

Denne diskusjonen har vi vel hatt en del ganger her inne, men jeg skriver det igjen. Nummernes rekkefølge stammer fra 2-3-5-formasjonen, og ble stilt opp slik:

11-10-9-8-7
                                  6-5-4
                                  3-2
                                  1

I 4-4-2 er konvensjonen slik:

10-9
                                  11-8-6-7
                                  3-5-4-2
                                  1

Her er tieren tilretteleggeren, nieren målscoreren, åtteren den mest offensive av de to sentralt. Jeg kommer ikke til å svare på innlegg som motstrider dette oppsettet - dette er fasiten. Søk gjerne opp tidligere diskusjoner om temaet.

Kommentar

• Kanariz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2005
                                    • 2507

Per dags dato bør ingen ha trøye nr 10. Kankje KFL burde få den igjen..

Kommentar

• Fridtjof
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2005
                                      • 2120

Det du egentlig skriver her er at fireren heller burde vært fredet, i stedet for å bli gitt til stallfyll. Det får så være, men det endrer ikke nummerets historie, og hvilke spillere som har akslet den. Syveren har så vidt jeg kan komme på blitt båret av spillere som Søgård, Kihlberg, Gulbrandsen og Osvold. Dette oser mer kvalitet åtterene våre, før Björn.

Jeg registrerer at du ikke vil diskutere dette mer, Lars. Jeg kjenner deg heldigvis godt nok til å vite at dette er det lengste du er i stand til strekke deg i å innrømme at du tar feil
                                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

nr 7 var vell Kjetil Osvold også.

Kommentar

• Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

Det du egentlig skriver her er at fireren heller burde vært fredet, i stedet for å bli gitt til stallfyll. Det får så være, men det endrer ikke nummerets historie, og hvilke spillere som har akslet den.
                                          Nei, fireren burde ikke vært fredet. Ingen draktnummer bør fredes. Drakta til Tom Lund ble ikke fredet, ergo fredes ikke drakter i LSK. Det jeg sier er at fireren - som på det tidspunktet Bjarmann la opp var en statustrøye - burde blitt gitt til en mer verdig arvtaker, på det tiden Pål Steffen eller Kippe.

Syveren har så vidt jeg kan komme på blitt båret av spillere som Søgård, Kihlberg, Gulbrandsen og Osvold. Dette oser mer kvalitet åtterene våre, før Björn.
                                          Søgård og Kihlberg? To middelmådigheter. Bukken og Osvold var gode, men langt fra de beste i LSK-historien. LSKs syvere har ikke vært markant bedre enn gjennomsnittet, det er det som er poenget her. Gode spillere har vi hatt på så godt som alle nummer mellom 1 og 25. Jeg setter firerne og syverne (som ble nevnt i samme åndedrag som tieren) i samme bås som nierne. Gode spillere, men det er bare én helt spesiell trøye i LSK, nemlig nummer 10.

Og har jeg NOE sted påstått at åtteren har tradisjon i LSK? Nei. Jeg har bare sagt at det er et fornuftig fotballnummer (det er mellom 1 og 11) og at tieren medfører ekstra press, og at det av disse to grunnene ikke er noe must at Björn får tieren, selv om han åpenbart fortjener den.

Jeg registrerer at du ikke vil diskutere dette mer, Lars. Jeg kjenner deg heldigvis godt nok til å vite at dette er det lengste du er i stand til strekke deg i å innrømme at du tar feil
                                          Dette kan jeg diskutere. Derimot vil jeg ikke diskutere de opprinnelige posisjonene for de ulike nummerne. Og nei, jeg har ikke tatt feil noe sted i denne debatten.

Kommentar

Working...