Hvem bør få æren av å spille i trøye nummer 10?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rabbi
    Medlem
    Møteplager
    • Mar 2004
    • 78

    #61
    Opprinnelig skrevet av sparwasser
    Til og med "super-reserven" Rolf Nordberg fikk jo noen kamper i trøye nr.10. Smått utrolig.

    Men i 1992 spilte McManus 20 av 22 seriekamper med nr . 10 på ryggen i følge Fagerli-boka, samt 6 og 7 cupkamper - også i cupfinalen. Sjekk ca. 7 min. 15 sek inn på videoen:



    I 1993 var det mer blandet kost.
    [OT]
    Tordarsson: "Jeg synes lillestrøm har hatt et visst overtak i kampen, men Rosenborg er jo farlige på kontringer". Det Oppsummerer vel spillet til bartene under hele Eggen perioden. At de var så offensive av legning er en drøy feilvurdering, men de var ekstreme på kontringer.

    Forøvrig gøy å se Schiller sine ekstremt gode server. :-)
    [/OT]

    Etter min mening er Kippe den eneste spilleren i dagens tropp som har noe som ligner et internasjonalt snitt. Vi har spillere som kan vokse til å bli den #10 vi alle ønsker oss (Nosa, Sigurdarsson), men per i dag er de ikke verdige...

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9453

      #62
      Nå var det mye rart i denna tråden...

      Det er jo bare ei drakt lagd av barnehender i Asia med tallet 10 på. Historisk sett har den en "betydning", men hva faen?

      Regner med at Berg fixer biffen og gir den til en spiller han har tro på.

      Kommentar

      • ragnarrock
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 937

        #63
        drømmen hadde vel å hatt en spiller med nr 10 på ryggen som hadde talentet til Nosa, hjertet til søgård, plasseringsevnen til legenden, styrken til Kippe, metern til metern, ivern til Riise, sjarmen til schiller og gudommligheten til Ståle

        men, må vel kanskje lete litt lengere etter den.
        vil ikke ha Nosa i nr 10 før han blir litt mere fotball klok, litt mindre egoistisk og sluttet å ligge og vri seg hver gang noen bare ser på han.

        men, uansett hvor mye vi diskuterer dette, så tipper jeg og at Berg gjør som han selv vil....
        *Kjempe gutta fighte gutta!!*

        -RagnarRock-

        Kommentar

        • KimFL
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 1410

          #64
          Opprinnelig skrevet av knut
          Nå var det mye rart i denna tråden...

          Det er jo bare ei drakt lagd av barnehender i Asia med tallet 10 på. Historisk sett har den en "betydning", men hva faen?

          Regner med at Berg fixer biffen og gir den til en spiller han har tro på.
          Helt enig. Synes maset om denna 10'ern grenser til hysteri. Snakk om freding av nr, synes jeg er helt på bærtur. Hvem som skal ha hvilket nr, burde bestemmes utifra hvor på banen de speller, og om de er førstevalg på plassen eller ikke. Egentlig ganske enkelt; 1'ern går til han i mål, 2-5 går til forsvarsrekka, 6-9 for midtbanen, og 10'ern og 11'ern til de 2 på topp. Så kan resten av gutta gjøre opp seg i mellom om resten, kanskje bortsett fra reservekeepern, da....han har reservert nr 12

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            #65
            Strengt tatt skal vel 9 og 10 spille spiss og 11 på flanken.
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • Lars2
              Medlem
              Møteplager
              • Jul 2009
              • 89

              #66
              Opprinnelig skrevet av ragnarrock
              drømmen hadde vel å hatt en spiller med nr 10 på ryggen som hadde talentet til Nosa, hjertet til søgård, plasseringsevnen til legenden, styrken til Kippe, metern til metern, ivern til Riise, sjarmen til schiller og gudommligheten til Ståle

              men, må vel kanskje lete litt lengere etter den.
              vil ikke ha Nosa i nr 10 før han blir litt mere fotball klok, litt mindre egoistisk og sluttet å ligge og vri seg hver gang noen bare ser på han.

              men, uansett hvor mye vi diskuterer dette, så tipper jeg og at Berg gjør som han selv vil....
              Tror du ikke Berg går inn å sjekker avstemninga på forumet før han deler ut 10'ern?
              "Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad"

              Kommentar

              • sparwasser
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3185

                #67
                Opprinnelig skrevet av knut
                Nå var det mye rart i denna tråden...

                Det er jo bare ei drakt lagd av barnehender i Asia med tallet 10 på. .
                Made in Moldova står det på merkelappen i mine gule trøye. Kanskje ingen garanti for at du har rett likevel.

                Opprinnelig skrevet av knut
                Historisk sett har den en "betydning", men hva faen?
                Trøye nummer 10 er den ENESTE med virkelig historisk betydning i vår klubb. Synes ikke du skal bagatilisere dette. Uten mannen fra furuskauen, den store spilleren i trøye nummer 10, ville LSK svært trolig ikke ha vært den toppklubben den er i dag.

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  #68
                  Synes Nosa som spillertype er av eksakt rett format for å väre nr. 10. Alle ser at den gutten kommer til å bli sjeeeef, og da kan man ikke gå rundt å väre redd for å gi ham tröya. Riise var vel heller ikke helt ferdigutvikla da han fikk nummeret, men den sesongen etablerte han seg som en av TL's aller beste spillere. Gi gutten 10ern, så kommer han til å fylle rollen glatt. Det kommer han forövrig å gjöre uten også, men den kan kanskje fungere som en motivasjon.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • Lars2
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Jul 2009
                    • 89

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av andersmm
                    Synes Nosa som spillertype er av eksakt rett format for å väre nr. 10. Alle ser at den gutten kommer til å bli sjeeeef, og da kan man ikke gå rundt å väre redd for å gi ham tröya. Riise var vel heller ikke helt ferdigutvikla da han fikk nummeret, men den sesongen etablerte han seg som en av TL's aller beste spillere. Gi gutten 10ern, så kommer han til å fylle rollen glatt. Det kommer han forövrig å gjöre uten også, men den kan kanskje fungere som en motivasjon.
                    Tror man skal være forsiktig med å spå at å gi en spiller 10'ern vil gjøre han ti hakk bedre neste sesong, og at vi bare må finne rett mann, slik at vi får mest ut av det. Det som faktisk er noe å ta vare på er tradisjonene nummeret innehar, og jeg mener at en spiller skal gis nummeret på bakgrunn av tradisjonene, ikke potensialet.
                    "Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad"

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9453

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av sparwasser
                      Trøye nummer 10 er den ENESTE med virkelig historisk betydning i vår klubb. Synes ikke du skal bagatilisere dette. Uten mannen fra furuskauen, den store spilleren i trøye nummer 10, ville LSK svært trolig ikke ha vært den toppklubben den er i dag.
                      Ingen bagatallisering, men en innrømmelse. Jeg aldri har sett Tom Lund spille, men jeg har hørt at han var go.

                      Kommentar

                      • Canário
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1471

                        #71
                        Playmaker

                        Nosa er det mest åpenbare alternativet vi har hatt på lang tid, som det kreative bindeleddet mellom midtbane og angrep og som servitør og avslutter. En tilpassa og opplagt Nosa med nummer 10 blir definitivt en profil og artist neste år, om han ikke er det fra før. Det kan bli en ekstremt god kombinasjon, men jeg synes det ikke haster med å gi ut nummeret. Skal noen imidlertid få den passer han den utvilsomt best. Han får fram glansen i spillet. Jeg kjenner det kribler i beina når jeg ser han med ballen. Herlig spiller.

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #72
                          som andre har sagt; troa på Nosa er veldig stor, og han får ett kjempegjennombrudd neste år. Tviler sterkt på om vi beholder han ut 2011, så og gi han 10rn blir skivebom.
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • Ted Nugent
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2004
                            • 851

                            #73
                            Hvorfor er det skivebom å gi han 10'ern fordi han kanskje blir solgt?

                            Kommentar

                            • iL
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 10771

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Ted Nugent
                              Hvorfor er det skivebom å gi han 10'ern fordi han kanskje blir solgt?
                              I mine øyne skal 10rn være en bauta vi har i mange sesonger.

                              Og er 99.99% sikker på at Nosa blir solgt.
                              Kanarifugla flyr høyt i år!

                              Kommentar

                              • fuglestaten
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Sep 2006
                                • 58

                                #75
                                Syntes en som har vært i klubben en stund, å viser at han prøver å gi alt vært kamp. Tror ikke vi har noen i klubben som fortjener drakt nr 10 enda. Sungodt er vell den eneste jeg tenker at kan bære den hvis noen skulle hatt den.

                                Kommentar

                                • jonnern
                                  Juniormedlem
                                  Ferskenpels
                                  • Nov 2009
                                  • 3

                                  #76
                                  Enten Nosa eller ingen.
                                  Last edited by jonnern; 07.11.2009, 23:15. Begrunnelse: Skriveleif
                                  Lillestrøm Sportsklubb i mitt hjerte foralltid !

                                  Kommentar

                                  • veiron
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6267

                                    #77
                                    INGEN!! Drakt nr. 10 i LSK skal man gjøre seg fortjent til! Se på de tidligere navnene som har akslet trøya. Vi snakker Tommy, Sundbye, Solbakken, Kristinsson, Koren... Ingen av dagens spillere fortjener den ennå. Nosa KAN bli en nr. 10. Jeg håper og tror det, men det får bli i 2011 i såfall. Nr. 10 i LSK er en playmaker og en definitiv nr. 1 på banen.
                                    Last edited by veiron; 08.11.2009, 03:03. Begrunnelse: leif

                                    Kommentar

                                    • Udyret
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Oct 2008
                                      • 47

                                      #78
                                      Hvor lenge

                                      Hvor lenge hadde de forrige ti`erne vært i klubben før de fikk den???

                                      Kommentar

                                      • Xavi
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 1275

                                        #79
                                        Da var de klart at Nosa blir den nye nummer 10, er forsåvidt enig i det. Nosa trur jeg kan leve opp til 10'rn og litt til..


                                        Men nå har drakten min med Nosa bak feil nummer. :|

                                        HB om utgivelsen


                                        Nosa selv
                                        Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                        Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                        Kommentar

                                        • mr.Jordbakke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3845

                                          #80
                                          Har noen tukla med denne tråden? (avstemningstråden) grynt, grynt...
                                          [CODE=IRONI]Administrator må gå![/CODE]

                                          Dette er en gledens dag! Vel fortjent, NOSA!
                                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                          Mvh
                                          Mr.Jordbakke

                                          Kommentar

                                          Working...