Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Søgård-samtaler i dag
Espen Søgård er den av bosman-spillerne som har fått kontraktstilbud, men midtbanespilleren har foreløpig ikke svart.
Søgård møter Bjarmann til den første samtalen om kontraktstilbudet i dag.
Erik Bertheussen er en av LSK-spillere som har vært på utlån denne sesongen. Midtstopperen som har spilt for Tromsdalen i Adeccoligaen skal denne uka vise seg fram i naboklubben Tromsø.
Den gode høstsesongen i LSK har gjort Karim Essidiri interessant for flere klubber
Åråsen: Essidiri vil etter all sansynlighet få et kontraktstilbud denne uka, men om det er nok til at han blir på Åråsen er usikkert. Det er nemlig flere som har vist intreresse for Bosman-spilleren.
Gamleklubben Tromsø er en av dem. Men agent Stig Lillejord forteller at de ikke er alene.
-Karim venter på et utspill fra LSK. Tromsø ønsker også å snakke med han. I tilegg er det flere andre klubber i Tippeligaen so har vist intresse, sier Lillejord. -Annerledes i 2007
Det betyr ikke at Essidiri kan velge og vrake i lukrativt tilbud, men
30 åringen er definitivt i en gunstig forhandlingssituasjon enn det så ut til for et halvt år siden.
-sesongen Karim har gjort i LSK er blitt lagt merke til, og det kan gjøre det enklere for han å få en ny klubb, sier agenten.
Men det er ikke dermed sagt at at Essidiri kan regne med å få en like god avtale som han har hatt med LSK de tre siste sesongnene.
-Det er selvfølgelig en fordel for spilleren dersom mer enn en klubb er intressert, men det er ikke lenger slik at klubbene byr over evne for å få en spiller. Markedet er definitivt annerledes enn det var i 2007, fastslår Lillejord. -Et regnestykke
på Åråsen vil man i utgangspunktet ha med Essidiri videre, men sportsdirektør Torgeir Bjarmann kan ikke garantere at de vil gi ham et kontraktsforslag.
-Vi er posetive til den jobben Karim har gjort for oss, og er derfor fornøyd med ham. Men om vi pr. dags dato har mulighet til å tilby ham kontrakt, vet vi ikke. Det blir et regnestykke. Vi vil snakke med både Krim og Magnus om fratida før de reiser på ferie.
I går ble han presentert som fremtidig landslagssjef – nå overrasker Ståle Solbakken (41) igjen og gjør comeback for Lillestrøm.
Fredag 18. desember tar han på seg den gule drakta når Lillestrøm ”old stars” møter dagens lag i LSK-hallen.
- Jeg satte ett krav for å bli med, og det var at 10’ern var ledig, sier Solbakken til NRK. Gamlestjernene kommer
- Selvsagt får han den drakta, men han får ikke være kaptein. Det blir meg, sier LSKs sportsdirektør Torgeir Bjarmann.
Det er han som er initiativtager til showkampen der inntektene går til følgende ”veldedige” formål: Sportslig satsing for Lillestrøm i 2010…
- Alle de mest profilerte spillerne fra slutten av 80-tallet og fram til jeg la opp blir med, sier Bjarmann – og ramser opp en imponerende navnerekke utover Solbakken og seg selv:
- Bård Bjerkeland, Arne Erlandsen, Dennis Schiller, Tom Gulbranden, Gunnar Halle, Frode Grodås, Kjetil Osvold, Jan Ove Pedersen, Henning Berg, Geir Frigård, Andre Bergdølmo, Kenneth Nysæther, Uwe Rösler, Runar Kristinsson og Mamadou Diallo.
ÅRÅSEN: Magnus Myklebust vil ikke få tilbud om ny kontrakt med LSK etter at sesongen er over.
Magnus Myklebust vil ikke få noe tilbud om ny LSK-kontrakt. – Vi vurderer Magnus som spiss, og per i dag har vi seks spisser på kontrakt. Det betyr at vi ikke har plass til en spiss til, og Magnus vil derfor ikke bli tilbudt ny kontrakt, sier sportsdirektør Torgeir Bjarmann i LSK. Var forberedt
Magnus Myklebust sier til rb.no at han var forberedt på at han ikke ville få ny kontrakt.
– Siden klubben har så mange spisser, så var jeg egentlig forberedt på at det ikke ville bli kontrakt. Jeg blir i LSK ut året, og er åpen for alt, sier Magnus Myklebust. Før sesongen fikk han få sjansen som kantspiller. Den sjansen føler ikke Myklebust at han tok godt nok vare på.
– Og når de satset på meg som spiss igjen fikk jeg ikke nok kamper til å vise det jeg er god for, mener Myklebust. Søgård i kontraktsdialog
Espen Søgård og LSKs sportsdirektør Torgeir Bjarmann møttes i går for første gang siden Søgård fikk kontraktstilbudet fra LSK. Partene ble ikke enige, men er enige om å snakke videre. – Vi er i dialog. Særlig mer er det ikke å si nå, sier Espen Søgård.
– Vi hadde en god samtale og dialogen fortsetter, sier Torgeir Bjarmann. Essidiri får tilbud
LSKs sportsdirektør Torgeir Bjarmann forteller at Karim Essidiri vil få et tilbud om ny LSK-kontrakt før laget reiser på ferie. – Vi har bestemt oss for å tilby Karim ny kontrakt. Han får tilbudet denne uka, sier Bjarmann.
VIGERNES: Leiraveien, ved Skedsmo sentralverksted. Det er rådmann Torstein Leiros anbefaling for plassering av ny fotballstadion – dersom Norge og Sverige får fotball-EM i 2016.
I MÅL: Kommunens planavdeling er i mål, den vil ha et eventuelt EM-stadion til Leiraveien. Prosjektleder for EM-søknaden i Skedsmo kommune Thor Sandness (t.v.), her sammen med fotballpresident Sondre Kåfjord, ordfører Anita Orlund og LSKs Frank Grønlund, mener valget er klokt.
Innstillingen fra rådmannen og teknisk avdeling i Skedsmo kommune var rykende fersk i går kveld. Nå skal saken behandles av politikerne, og det skal fattes et endelig vedtak om plassering i kommunestyret 2. desember.
Fordi blekket knapt er tørt på saksdokumentet fra rådmannen, vil ikke ordfører Anita Orlund (Ap) si så mye om innstillingen foreløpig. Men litt meddelsom er hun:
– Klokt valg
– Jeg har ikke fått lest innstillingen grundig ennå. Umiddelbart ser imidlertid dette ut for å være et klokt valg både i forhold til framdrift og utforming. En ny fotballarena her, kan bli den drivkraft, den motoren for utvikling av denne delen av Lillestrøm som vi ønsker oss.
Ny togstasjon
I alt sju områder, to på Kjeller, tre i Vigernes-området og to i Nesa-området har blitt vurdert. Spektakulære ideer om en ny stadion plassert over Nitelva, som det ble lagt fram en skisse for på byutviklingskonferansen i februar i år, er dermed kullkastet. Vraket ble også tidlig ideen om å legge stadion til Måsan eller flyplassen, da det er uforenlig med flyvirksomheten til forsvaret på Kjeller.
Når valget har falt på Vigernes, betyr det at både det kommunale sentralverkstedet og bilbergingen som holder til her nå, må flyttes. Det mener ordfører Anita Orlund vil være uproblematisk.
Den anbefalte tomta er heleid av kommunen. Det regnes også som et klart pluss. Fordeler som ellers listes opp er;
Kan skape ny byport nord-øst og bli kollektivknutepunkt for kollektivtransport.
Kan realisere ny togstasjon på Åråsen
Vil markerer byens akse Stortorvet – byens sentrum langs Alex. Kiellands gate
Godt potensial for næringsutvikling rundt stadion.
– Gir seg selv
Etter at alle de sju alternative tomtene er vurdert, er konklusjonen fra teknisk sjef Tor Inge Guttelvik og rådmann Torstein Leiro krystallklar: konklusjonen, altså stedsvalget Vigernes gir seg nærmest selv, skriver de i innstillingen.
Men et nytt arenaanlegg her vil også kreve opprydding. Blant annet blir det behov for en ny adkomstvei fra Rolf Olsensvei mot både stadion og industriområdet nord for stadion. I tillegg må arealer langs jernbanen bevares, for å få til et eventuelt nytt spor for ny togstasjon på Åråsen.
En slik ny togstasjon står høyt på ønskelista i Skedsmo kommune.
Prosjektleder for EM-søknaden i Skedsmo kommune, Thor Sandness sier han mener Leiraveien er et godt valg. – Nesa har vært førsteønske hos en del i idretten. Blir dette politikernes endelige beslutning, blir vel også noen skuffet nå?
– Jo, men vi snakker om et EM i 2016 her, og da er det noe med tidsaspektet og muligheten for å levere innen de frister som gjelder nå, svarer Sandness, som viser til at utbygging av Nesa-området nok ligger flere tiår fram i tid.
Sommeren 2010 vil det bli klart om Norge og Sverige faktisk får tildelt fotball-EM i 2016. Dersom dette ikke skjer, mener rådmannen at hvis LSK uansett ønsker å bygge ny stadion, så må plasseringen av denne vurderes i sin helhet på nytt.
Diallo og gutta gjør comeback for LSK
Fredag 18. desember gjør flere gamle LSK-profiler comeback mot årets a-lagsstall i en showkamp i LSK-hallen.
Av: Ole Kristian Bakkene
Foto: Scanpix
Lynraske Mathis Bolly er nest raskest i Eliteserien, bare slått av Vålerengas Luton Shelton. ( Foto: Digitalsport )
Av: André Almløv
Publisert: 05.11.2009 kl. 15:24 , endret: 05.11.2009 kl. 15:31
Lillestrøms Mathis Bolly ble klokket inn til supertid.
Unggutten Mathis Bolly fikk med seg ti kamper for Lillestrøm denne sesongen, men viste i dag at han har mer inne. LSK-spillerne ble testet på Toppidrettssenteret, og 18-åringen fra Oslo sprintet inn til 4,61 sekunder på 40-meteren.
Det er bare Vålerengas jamaicanske spiss Luton Shelton som har løpt raskere av eliteseriespillerne. Han klinte til med 4,47 sekunder i en test tidligere i år.
Med dagens tid legger Bolly seg helt i norgestoppen. Ifølge Aftenposten.nos opplysninger hadde Erling Knudtzon den tidligere rekorden på 4,62 sekunder. Lagkameraten i Lyn, Kim Holmen, er også et hurtigtog og tredje raskest med 4,63 sekunder.
Til sammenligning er John Carews bestetid 4,68. - Jeg visste at jeg kunne nå opp mot den tiden, og det er alltid morsomt å få bekreftelse på at jeg virkelig er så rask. Dette var utrolig kult, sier Mathis Bolly til LSK.NO.
Høyt nivå
I Lillestrøm hadde midtstopper Pål Steffen Andresen den gamle rekorden med 4,77. I tillegg til Bolly var både Fredrik Gulbrandsen (17), Björn Bergmann Sigurdarson (18) og Edwin Eziyodawe (21) under den gamle rekorden.
- Det er topp klasse. Vi har en gjeng som er unge og fremadstormende. I tillegg hadde vi en generell framgang på alle. De som ble testet i fjor var opptil to tideler raskere. Vi har fått mye igjen for den treningen vi har gjort i år i forhold til testene, sier fysisk trener Geir Kåsene, som også kan fortelle om stor fremgang også på testene for styrke og spenst.
Andresen klar i desember Åråsen: Pål Steffen Andresen har opplevd god framgang etter kneoperasjonen. Fysisk trener Geir Kåsene forteller at midtstopperen etter planen skal være med på trening igjen fra desember.
-Han vil gradvis bli med når vi starter opp igjen i desember, så vil utviklingen avgjøre hvor mye han får være med. Men han løper allerede for fult uten ball, sier Kåsene.
Fra Aftenposten:
(utdrag)
Essediri selv utelukker ikke en retur til Tromsø. Men har allerede fått et nytt tilbud fra Lillestrøm å tenke på.
– Alle klubber er aktuelle. Det som er viktig for meg er spilletid. Mange tror at som Bosman-spiller er økonomi avgjørende, men jeg skjønner at det er vanskelige tider for klubbene. Selvfølgelig betyr kontrakten litt, men det viktigste er spilletid, uttaler Essediri. – Når regner du med å ta en avgjørelse?
– Jeg reiser på ferie lørdag. Torsdag fikk jeg et tilbud fra Lillestrøm, og jeg skal bruke ferien til å tenke litt. Jeg vil ha en rask avklaring om min egen fremtid, så det vil ikke ta så lang tid, sier 30-åringen.
– Men TIL må selv få bestemme hva de vil eller ikke. Det legger ikke jeg meg borti, legger Essediri til.
Cupfinalen er siste kamp Team Strømmen spiller før de skifter navn til Lillestrøm. Men Kanarifansen stiller ikke opp. Se Tippeligaen gratis på din iPhone!Last ned i App Store her!
- Nå i cupfinalen har vi ikke registrert at Lillestrøm har noe lag, så da skal vi holde oss langt vekk fra Oslo. Lillestrøms damelag oppstår først neste år. Nå er vi i puste-ut-fasen etter en vanskelig sesong. Så må vi bruke fasen videre nå på hvordan vi kan organisere oss i forhold til vårt nye damelag til neste år, sier talsmann for Kanarifansen, Vidar Evje.
Han understreker at Kanarifansen er glad for at Team Strømmen blir Lillestrøms damelag til neste år.
- Det er jo noe vi synes er spennende, sier han. Ikke dårlig samvittighet
Men han er usikker på hvordan de skal stille opp for laget.
- Det er vanskelig å si, for vi har ikke prøvd. Det er ikke overraskende om fokuset fortsatt blir på A-laget på herresiden, men alle som er i LSK-familien er hjertelig velkommen. Og trolig vil det bli en kjerne som også følger jentene, fortsetter han.
- Har dere ikke dårlig samvittighet for ikke å være på cupfinalen?
- Nei, det tar vi helt med ro. De fleste vil unngå hovedstadens områder i helga så lenge vi ikke er en del av cupfinalen hverken på lørdag eller søndag, svarer Evje.
Kåsene: - Veldig imponerende
LSKs fysiske trener kunne reise hjem fra Toppidrettssenteret med meget gode resultater da LSK-spillerne ble testet. http://www.lsk.no/?did=9118254
Et helsidesoppslag i RB (papir) fredag 6. november utdyper dette, med detaljer for flere spillere: Mathis Bolly og Edwin Eziyodawe fikk altså 4,61 og 4,62, og også Fredrik Gulbrandsen og Bjørn Bergmann Sigurdarson (!) løp under Steffis (og Edwins) tidligere klubbrekord på 4,77 sekunder på 40 meter. RB opplyser at Stian Ringstad hadde 4,78 og Kristoffer Tokstad 4,80! Snittet for hele stallen er godt under 5,00, på linje med det Kåsene hadde i Lyn. Da var Lyn best i landet.
Ikke bare ungdommen fikk gode resultater. Lagets eldste, Steinar Pedersen (34 år), fikk 4,92, hans beste resultat siden 1994. I følge Kåsene har han jobbet med hurtighet i hele år; da er det gøy med resultater, også sett på banen. Pedersen var også best på kondisjon, målt med torsdagens "beep-test" (intervall), som han var i vinter. I sommer, da Steinar var utleid, vant Kristoffer Tokstad, som denne gangen var likt med veteranen.
(Satsinga på ungdom med fart, og på spenst, styrke og meningsfylt kondisjonstrening (intervall) ser dermed ut til å gi resultater, som attpåtil er forbedra i løpet av en slitsom og knallhard sesong.)
- Ferie, hva er det?
Til tross for ferietid på Åråsen har flere av ungguttene nok å gjøre. Kristoffer Tokstad og Stian Ringstad dro mandag på landslagsoppdrag.
- Vi har gode muligheter til avansement
Tirsdag morgen forlot Stian Ringstad og Kristoffer Tokstad moderlandet. Nå er det EM-kvalifisering som gjelder.
Kommentar