Nyheter november 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

RB.no

Ny trening – flere skader

LILLESTRØM: Sterkere, raskere og mer utholdende mener LSK er fasiten av høstens tester av spillerne. Men aldri har skaderekken vært lengre enn i 2009-sesongen

Annerledes trening kan være en årsak til at spillerne løper fortere og er sterkere i kroppen enn før. Det er imponerende når 34-årige Steinar Pedersen aldri har løpt raskere på en 40 meters test, og spillerne setter personlige rekorder i fleng.
    Men det er foruroligende når en mann med langdistansekropp som Espen Søgård blir satt utenfor i flere uker med strekk i låret, noe han har vært ukjent med så langt i karrieren.
    Fysioterapeut og fysisk trener Geir Kåsene sa i et RB-intervju 24. juni at han ikke var bekymret over skadesituasjonen. Det burde han være. Skaderekken, og spesielt strekkskadene, har vært for mange i år.
    Håpet er at spillerne vil tåle treningen bedre neste år. Gjør de det, vil det gi seg positive utslag på banen. Er det noen norske spillere trenger, er det mer fart på beina.

Utholdenhet

LSK har tapt altfor mange poeng i sluttminuttene denne sesongen. Derfor er det grunn til å spørre om utholdenheten har vært så god som den burde være, selv om også de testresultatene skal være meget gode.
    Er det ikke orken det har stått på fra det 80. til det 90. minutt pluss tilleggstid, må det være det mentale. Dårlige resultater gir mindre tro på egne ferdigheter.
    Problemer som sitter i hodet forplanter seg og går ut over selvtilliten. Negative tanker gjør at laget trekker bakover på banen og lar motstanderne angripe.
    Det er godt mulig det har vært tilfelle i mange av de kampene LSK har tapt poeng i denne sesongen.
    Må gi utslag

Sesongen 2009 er historie. Da er det betryggende å høre at testresultatene minst er på høyde med det som er forventet.
    Derfor skal en også forvente at LSK presterer på et helt annet og høyere nivå enn det de har gjort i år.
    Med sterkere spillere med større fart som løper mer og er mindre skadet, må det være håp om at det skjer.
    Dagens spillerstall med små forandringer er også den samme som når en kommer til januar har trent et helt år med Henning Berg og hans assistenter.
    Skal vi endelig ha realistiske forhåpninger om et LSK som kjemper i den andre enden av

Kommentar

• KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

Gundersen og KIL i heftig flørt

FORLATER SUNDET?: Tore Andreas Gundersen og KIL har kontakt...

Tore Andreas Gundersen har et stort ønske for kommende sesong: å bli toppscorer i eliteserien – for Kongsvinger.

Styreleder i KIL toppfotball, Henrik Mohn bekrefter overfor Østlendingen at Tore Andreas Gundersen er et svært hett alternativ for rødtrøyene kommende sesong.
      – Han er god, og han er lokal. Vi har alltid tenkt på ham som en KIL-gutt. Gundersen står høyt opp på lista over navn vi jobber med, sier Mohn.

– Får ikke spille i LSK

Gundersen selv snakker svært varmt om sin tidligere klubb. Etter exiten fra KIL i 2006, har Flisa-gutten vært innom et mindre vellykket Lillestrøm-opphold, før han ble utleid til Nybergsund i april i år.

23-åringen har fått klar beskjed fra Henning Berg om at det ikke vil bli mer spilletid i Lillestrøm kommende sesong, og dermed seiler KIL opp som et glohett alternativ.

– Jeg har fulgt nøye med Kongsvinger, og ser at klubben har utviklet seg veldig. Spesielt det siste året har det skjedd veldig mye bra der, og det virker som om hele KIL seiler på en positiv bølge, sier Gundersen.

Til tross for en noe spesiell exit fra Gjemselund, der det ble ment mye og mangt om Flisa-gutten, er han ikke bekymret for mottakelsen om comebacken skulle bli en realitet:

– På ingen måte. De som sto bak styret den gangen var kun to eller tre personer. Jeg har alltid hatt et godt forhold til klubben. Jeg hadde det veldig bra da jeg spilte der, og tror ikke det vil bli noe problem.

– Lokal tilhørighet

Kongsvinger vil måtte operere med et «minibudsjett» i eliteseriesammenheng, men Mohn har likevel tro på at klubben skal greie å hente kvalitetsspillere til Gjemselund.

– Vi vil ha et budsjett på mellom 20 og 23 millioner kroner, men med tanke på den trange situasjonen de fleste klubber befinner seg i om dagen, vil det være mulig å presse pris når det gjelder spillere. Det er alltid håp i trange tider, sier styrelederen.

Per dags dato er det kun Martin Linnes og Kai Olav Ryen som er lokale innslag i KILs stall. Det ønsker Mohn å gjøre noe med.
      – Vi må først og fremst se etter kvalitetsspillere. Kan vi kombinere det med lokal tilhørighet, er det selvfølgelig det aller beste. I så tilfelle er Tore Andreas Gundersen en som oppfyller begge kriterier, sier Kongsvinger-sjefen.

P. S: Gundersen har denne uka vært på prøvespill i eliteserieklubben Sandefjord, men sier til Østlendingen at han ikke fikk vist seg fra sin beste side der. – Jeg har ikke hørt noe fra dem, så jeg er veldig usikker på hva som kom ut av det oppholdet, sier Flisa-gutten.

Publisert fredag 13. november 2009 kl. 03:00.
      Sist oppdatert torsdag 12. november 2009 kl. 23:26.

http://www.ostlendingen.no/article/2...PORT/116405618

Kommentar

• hoyt
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 2850

TROMSØ VIL HA ESSEDIRI

ØNSKER ESSEDIRI: Karim Essediri er ønsket av Tromsø-trener Per-Mathias Høgmo.

TIL har nemlig gitt et tilbud til den nåværende Lillestrøm-spilleren. Det vet Bladet Tromsø fra sikkert hold.

- Jeg vil ikke si noe om dette. Jeg kan kun bekrefte at vi har gitt en tredje spiller en avtale. Det er det ingen grunn til å holde hemmelig, sier sportsdirektør i TIL, Morten Kræmer til "Tromsø".

Karim Essediri hadde en stor sesong under trener Per-Mathias Høgmo i 2004. Det året sto Essediri for tre mål og ni målgivende pasninger. Høgmo hentet også Essediri til Rosenborg i 2006 for 3,5 millioner kroner da han trente trønderklubben.

Les også:

Høgmo spent på Braaten
        "Tromsø" avslørte i vinter at TIL prøvde å hente Essediri i januar før overgangsvinduet stengte. Etter det "Tromsø" kjenner til var det også planen å gjøre et nytt forsøk i august dersom TIL hadde kvalifisert seg til gruppespillet i Europaligaen. Da ville TIL fått kapital til å hente kantspilleren, som i år også har spilt back i Lillestrøm.

Men TIL har altså fortsatt ikke gitt seg i jakten på 30-åringen.

Men det er ikke sikkert Essediri vil flytte på seg siden Lillestrøm har gitt han et nytt tilbud. Etter en god høstsesong vil de beholde spilleren som hadde flest målgivende i klubben med seks.

"Tromsø" prøvde gjentatte ganger å komme i kontakt med Essediri som er på ferie. Men han svarte ikke i går. Essediri utelukket ikke en retur til TIL da han ble intervjuet i "Tromsø" fredag.

– Alle klubber er aktuelle. Det som er viktig for meg er spilletid. Mange tror at som Bosman-spiller er økonomi avgjørende, men jeg skjønner at det er vanskelige tider for klubbene. Selvfølgelig betyr kontrakten litt, men det viktigste er spilletid, uttaler Essediri.

"A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
        - Nosa

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

lsk.no

Møter Fredrikstad og Strømsgodset

LSK har avtalt to nye treningskamper i februar neste år

Kommentar

• KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

LSK.no

Norge slo Kasakhstan
            Kristoffer Tokstad startet da Norge vant 2-0 over Kasakhstan

Kommentar

• KrisB
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2008
              • 2923

LSK.no

- EM 2016 er allerede et år nærmere
              Det jobbes hardt med å få EM i 2016 til Sverige og Norge. LSK-leder Per Mathisen gir deg en ny blogg.

Men dette handler også om en ny stadion for LSK. Les derfor Per Mathisens blogg på LSKblogg.no
              Trykk her for å gå vider til LSKblogg.no og innlegget til LSK-lederen

Kommentar

• KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

SF dropper Gundersen

Tore Andreas Gundersen får ikke kontrakt med Sandefjord Fotball. FOTO: DIGITALSPORT

Den tidligere Lillestrøm- og Kongsvinger-spissen klarte ikke å overbevise Patrick Walker og Arne Dokken om at han er en spiller å satse på i framtida, selv om han i år har scoret bra med mål for Nybergsund i 1. divisjon.

– Vi har informert agenten hans om at vi arbeider med andre spillere, og ønsker ham lykke til videre i karrieren, sier sportslig leder Arne Dokken i Sandefjord Fotball.

Avisen Østlendingen melder imidlertid at nyopprykkede Kongsvinger er i heftig flørt med 23-åringen.

– Han er god, han er lokal og vi har alltid tenkt på ham som en KIL-gutt, sier styreleder i KIL Toppfotball, Henrik Mohn til avisen.

Selv sier Tore Andreas Gundersen at Kongsvinger er et spennende alternativ.

– Jeg har alltid hatt et godt forhold til klubben, og hadde det veldig bra da jeg spilte der, sier han.

Kommentar

• sparwasser
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3185

Stian Ringstad med "kjempescoring" for G-18 landslaget

G18-landslaget banket Andorra

Norges G18-landslag tok sin andre strake seier i EM-kvaliken da Andorra ble slått 5-0 søndag kveld.

Tekst: Christer Madsen
                  Publisert: 15. november 2009

Fredag ble det 2-0 over Kasakhstan. Søndag hadde G18-landslaget full kontroll mot Andorra og vant 5-0. De norske guttene står dermed med seks poeng, og er med stor sannsynlighet videre.
                  - Vi vant klart, men kampen var ikke noe mer enn sånn middels bra. Andorra la seg langt bak på banen og forsvarte seg. Vi slet en stund, men etter at vi fikk 1-0 så hadde vi kontroll, sier G18-landslagstrener Nils Johan Semb til fotball.no.

Fem fine scoringer

Det berømte hullet på byllen kom etter 23 minutter da Thomas Lehne Olsen scoret på en pasning fra Stefan Johansen. Like før pause sørget Markus Henriksen for å roe nervene ytterligere da han sørget for 2-0 etter et gjennomspill fra Espen Knudsen.

I andreomgang fortsatte enveiskjøringen og 3-0 var en kjempescoring signert Flamur Kastrati. Simen Wangberg headet inn kampens fjerde, før Stian Ringstad satte punktum med en kjempescoring til 5-0.

- Alle de fem målene var klassescoringer og det er jeg fornøyd med. I tillegg hadde vi full kontroll defensivt. Det var en grei gjennomført kamp, men også litt ujevnt, sier Semb.

Finale mot Belgia

Treneren synes flere av spillerne imponerte i denne kampen.
                  - Markus Henriksen var god på midtbanen og jeg synes Flamur Kastrati hadde et bra innhopp. I tillegg var Vegar Eggen Hedenstad solid igjen, vurderer han.
                  Med seieren er Norge med all sannsynlighet videre til mellomspillet. Dersom Belgia tar poeng mot Kasakhstan søndag kveld, noe det er stor sannsynlig for, så er Norge helt sikre. Da blir det en ren finale mot Belgia om gruppeseieren.

- Belgia er gode og har imponert meg. De var enda mer overlegne mot Andorra enn det vi var og virker sterke. Det blir nok en tøff kamp for oss, avslutter Semb.

Kampfakta:
                  Norge - Andorra 5-0 (2-0)
                  Sted: FC WW Hamme, Belgia
                  Tilskuere: 100
                  Dommer: Lasha Silagava, Georgia.
                  Gule kort: Espen Knudsen, Norge - Albert Acosta, Cristopher Pousa Braganza og Joseph Vall, Andorra.
                  Mål: 1-0 Thomas Lehne Olsen (23.min), 2-0 Markus Henriksen (45.min), 3-0 Flamur Kastrati (65.min), 4-0 Simen Wangberg (85.min), 5-0 Stian Ringstad (90.min).

Norge (4-3-3): Arild Østbø - Vegar Eggen Hedenstad, Simen Wangberg, Espen Knudsen (Krister Wemberg 77.min), Stian Ringstad - Markus Henriksen, Abdissalam Ibrahim (Joakim Våge Nilsen 64.min), Omar Elabdellaoui - Stefan Johansen (Flamur Kastrati 46.min), Thomas Lehne Olsen, Jørgen Skjelvik.

Kommentar

• KrisB
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2008
                    • 2923

RB.no

André blir juniorsjef
                    ... og Magnus er tilbudt assistentjobben

ÅRÅSEN: André Bergdølmo blir ny trener for LSKs juniorlag. Den nåværende assistenten på a-laget har sagt ja til det han mener er et opprykk som trener.

I 2009 har Bergdølmo vært assistent for Henning Berg på a-laget.

Fra kommende sesong skal han ha hovedansvaret for LSKs juniorlag på heltid.

Ønsket det selv

38-åringen ser ikke på det som en degradering.

– Jeg ville dette selv. Først og fremst fordi jeg mener det vil være veldig bra for min egen utvikling som trener. Jeg har i år fått muligheten til å jobbe med enkeltspillere på a-laget. I den nye jobben skal jeg jobbe med et lag på heltid. Det ser jeg fram til, sier André Bergdølmo.

Den tidligere landslagsspilleren skal ha kampansvaret for juniorlaget i interkretsserien, og han skal også lede klubbens andrelag i 3. divisjon.

– Det betyr at jeg får å jobbe videre med mange av de spillerne som jeg er blitt kjent med på andrelaget denne sesongen, sier Bergdølmo.

– Flere må trene unge

Romerikingen ser fram til å starte jobben med LSK-juniorene.

Han mener generelt at flere tidligere toppspillere burde tatt trenerjobber i aldersbestemte klasser i starten av sin trenerkarriere.

– Det er for få som synes det er interessant å trene unge spillere i Norge. Noen starter på toppen og lykkes, men for andre kan det være en fordel å starte med unge spillere. Jeg var selv i Ajax og så flere tidligere toppspillere som trente både junior- og guttelag. Blant annet Marco van Basten, forteller Bergdølmo.

På Åråsen er man veldig fornøyd med å få på plass Bergdølmo som juniortrener.

– Vi er glad for at vi har fått en juniortrener som brenner slik for jobben som André gjør. Han overtar kanskje den viktigste trenerjobben i klubben etter hovedtrenerjobben på a-laget. Med sin erfaring fra norsk, nederlandsk, tysk og dansk fotball, er vi helt sikker på at han vil bidra positivt til å løfte de mange lovende juniorspillerne vi har i klubben, sier sportsdirektør Torgeir Bjarmann.

Powell svarer snart

Bergdølmo får mest sannsynlig med seg den tidligere LSK-spissen Magnus Powell som assistent på juniorlaget.

– Magnus er tilbudt jobben, og vi venter på svar fra ham. Får vi ham på plass i tillegg til André, har vi et trenerteam på juniorlaget som ikke står tilbake for noe, mener Bjarmann.

Powell har denne sesongen vært assistent-trener for GIF Sundsvall i Superettan i Sverige, men familien til den tidligere LSK-spilleren bor fortsatt i Rælingen.

– Jeg er i dialog med LSK og kommer til å ta en avgjørelse i nær framtid, sier Powell som for tiden gjennomfører trenerkurs i Sverige.

Assistent-jobben i LSK er en 50 prosentstilling. I tillegg kan Powell etter det RB-sporten kjenner til også være aktuell for den nylig utlyste stillingen som trenerutvikler på Åråsen. Det vil i tilfelle bety at svensken blir engasjert på heltid i klubben han spilte for i seks sesonger fra 2000 til 2005.

PS! Bergdølmo blir ikke erstattet som assistent på a-laget. Det betyr at LSK sparer inn en hel stilling i sitt sportslige støtteapparat.

Last edited by KrisB; 16.11.2009, 07:22.

Kommentar

• KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

LSK.no

Birkeland til Drøbak/Frogn
                      Juniortrener Frode Birkeland forlater LSK og blir hovedtrener for Drøbak/Frogn.

Kommentar

• KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923

LSK.no

Bergdølmo ny juniortrener
                        André Bergdølmo blir LSKs nye juniortrener. - Veldig positivt at en så stor trenerkapasitet ønsker denne jobben, sier Torgeir Bjarmann.

Kommentar

• KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

LSK.no

Bergdølmo: - Gleder meg til å trene morgendagens helter
                          Etter eget ønske tar nå André Bergdølmo over jobben som LSKs
                          juniortrener.

Kommentar

• KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

LSK.no

Bache til Bærum
                            Juniortrener Lars Richard Bache forlater også LSK. Han skal trene Bærums juniorlag

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

RB

FORNØYD: LSK-formann Per Mathisen er glad for at LSK ikke vil få nevneverdig trøbbel med lisensnemda. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Lisenstrøbbel for 17 klubber

OSLO: Hele 17 klubber må kunne dokumentere positiv egenkapital innen 31. desember for å få lisens.

Kristian Torvik
                              Publisert 16.11.2009 kl 16:43 Oppdatert 16.11.2009 kl 18:44

17 klubber har bare fått betinget lisens av Klubblisensnemnda.
                              Det gjelder blant annet halvparten av lagene i neste års eliteserie for menn, fem av lagene fra årets sesong og alle de tre som rykket opp.
                              Tromsø, Strømsgodset, Start, Stabæk, Kongsvinger, Haugesund og Hønefoss har alle en jobb å gjøre om de vil spille eliteseriefotball i 2010. Lyn Oslo sliter også med sin lisens til neste års 1. divisjon.

LSK berget
                              – Jeg er glad for at vi har kommet så langt som vi har. Men vi kan ikke lene oss tilbake. Mye hard jobbing gjenstår. Jeg unner ingen av de 17 å være i den situasjonen de er. Det er ingenting å spøke med.
                              Heller ikke kravet om handlingsplan må LSK levere.
                              – Det var som forventet, selv om vi ikke kunne være trygge på hvor lista ville ligge. Vi styrer i riktig retning, men er forberedt på tøffe tak også neste år.
                              – Er du overrasket over at så mange har fått krav om positiv egenkapital til nyttår?
                              – Det var flere enn jeg hadde regnet med. Det er jo ikke noe sunnhetstegn for norsk fotball. Det er viktig at vi virkelig tar tak i det nå.

Kommentar

• KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

RB-papir

Ikke enige med Søgård
                                Åråsen: Espen Søgård (30) godtk ikke LSKs seneste kontraktstilbud. Midtbanekrigeren forlot gårsdagens møte med LSK-ledelsen uten å underskrive på en ny kontrakt.
                                Sportsdirektør Torgeir Bjarmann karakteriserer samtalene som postive. Derfor kommer det også til å bli flere møter, men LSK er også klare på at det må bli en avklaring snart.
                                God Tone
                                -Vi er ikke kommet til enighet, men vi er i god dialog og jeg oppfatter begge parter som lønningsorienterte. Tonen er foreløpig god og derfor er det også grunnlag for flere samtaler, sier Bjarmann.
                                Han har ikke satt noe endelig frist for når Søgård må bestemme seg.
                                -Vi har allerede brukt ganske lang tid. Vi skal nok prate sammen litt hyppigere i tiden framover.
                                -Begge parter mener det er grunnlag for fortsatt samtaler,sier Bjarmann

Uklart om Essediri
                                Når det gjelder Kontraktstilbudet til Karim Essediri er det heller ikke kommet noen avklaring rundt dette. Tunisieren er for tiden på ferie i Frankrike.
                                Bjarmann opplyser at det foreløpig at det ikke er nye spillere på vei inn i klubben.
                                -Nei det er ting som må falle på plass før vi eventuelt begynner med det.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

lsk.no

LSK med flest på regionssamlingen

Denne helgen var LSK best representert da det ble avholdt regionssamling i Østfoldhallen for de 22 beste spillerne fra Oslo, Akershus, Østfold og Indre Østland.

Kommentar

• Håkon Henriksen
                                    Administrator
                                    • Nov 2003
                                    • 6411

LSK-hallen enda bedre
                                    Denne uken har det blitt byttet topplag på kunstgresset i LSK-hallen.

Av: Ole Kristian Bakkene

Håkon Henriksen
                                    -
                                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                    -
                                    ALT FOR FUGLA

Kommentar

• gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

Ny klubb for Myklebust

Er i tvil om det er riktig å poste denne "nyheten" siden det dreier seg om en spiller som er ferdig i LSK. Men jeg tar sjansen:

RB papir har en liten notis på at Magnus Myklebust regner med å være klar for en ny eliteserieklubb i løpet av en ukes tid. Det står ikke noe om hvilken...

Mitt tips: Hønefoss, Sandefjord eller Godset.
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Emil B
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 5921

Aftenposten.no

Lillestrøm krever svar fra Essediri.

Utålmodigheten brer seg på Åråsen.

Lillestrøm setter press på TIL-aktuelle Karim Essediri. Både Lillestrøm og TIL har gitt kontraktsforslag til fransk-tunisieren.
                                        – Vi forventer en avgjørelse i nærmeste fremtid. Karim driver ennå og tygger på tilbudet, men han får ikke så veldig mye mer tid på seg, sier LSKs sportssjef Torgeir Bjarmann til Bladet Tromsø.
                                        Essediri er for tiden på ferie i Frankrike og må snart bestemme seg for hvilken klubb han velger å spille for i 2010.
                                        – Vi har en god dialog med han og er i kontinuerlig dialog via telefon. Vi er ikke så opptatt av at Tromsø kommer på banen, til syvende og sist er det opp ti Karim selv hva han velger. Vi har i hvert fall gitt han det tilbudet vi kan klare å gi, sier Bjarmann.

Kommentar

• Håkon Henriksen
                                          Administrator
                                          • Nov 2003
                                          • 6411

- 36 år og rekorden står
                                          Dagen da LSK sikret fortsatt spill i Tippeligaen skjedde det noe spesielt.

Av: Ole Kristian Bakkene

Håkon Henriksen
                                          -
                                          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                          -
                                          ALT FOR FUGLA

Kommentar

Working...