Nyheter november 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Nyhetstråd Nyheter november 2009

Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden.

Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

Vi ønsker mer av dette:
    - TV-klipp
    - Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    - Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    - Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    - Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    - Faktainformasjon som angår alle

Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

Nyhetstråden modereres etter § 12 i forumreglementet (finnes under FAQ):

Sitat:
    Nyhetstråden modereres strengt. Reglene for nyhetstråden er som følger:

1. Nyheter skal alltid først publiseres i nyhetstråden, deretter i andre tråder hvis det er interessant.
    2. Nyheter skal limes inn i sin helhet. Hvis bare en liten del av nyhetssaken angår LSK, er det imidlertid nok å lime inn denne delen.
    3. Nyheter fra lsk.no skal kun klippes og limes inn med overskrift, ingress og lenke til den aktuelle artikkelen på lsk.no.
    4. Alle nyheter skal ha lenker til originalsaken, eventuelt med informasjon om hvilken avis som siteres.
    5. Er det oppgitt en forfatter på nettsiden der nyheten hentes fra, skal artikkelforfatters navn komme med i innlegget.
    6. Chatting og kommentarer er strengt forbudt i nyhetstråden.
    7. Nyheter som ikke oppfattes som viktige, publiseres i tråden "Nyheter uten nyhetsinteresse" på LSK-backstage.
    8. Nyheter som omhandler rykter om LSK og LSKs spillere skal publiseres i ryktetråden frem til LSK offisielt kommenterer den aktuelle saken.
    Søstertråden (FAQ og diskusjon):

http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=3758
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Folkebladet

Vil kapre sjetteplassen

Av: André Almløv Publisert: 01.11.2009 kl. 13:00 , endret: 01.11.2009 kl. 13:02

- Vi har mye å spille for, sier Arild Sundgot.

Lillestrøm har ikke vunnet i Molde siden laget kjempet med Rosenborg om seriegull i 2001, men nå håper de på seier i serieavslutningen for å kunne kapre sjetteplassen på tabellen.
    - Vinner vi i Molde kan vi klatre på tabellen, så vi har mye å spille for, sier toppscorer Arild Sundgot, som sto for ett av målene da Lillestrøm vant 2-1 for åtte år siden.

Målet i sikte
    Med seier i Molde kan Lillestrøm klatre til sjetteplass på tabellen. Da må i tillegg Stabæk vinne i Sandefjord, Start slå Vålerenga hjemme, og Tromsø tape i Stavanger. Klarer Lillestrøm sjetteplass vil de ikke være langt unna målsetningen om å være i nærheten av lag nummer fire, til tross for klubbens krisestart med fire poeng på de første ni kampene.
    - Målet vårt før sesongen var å være i nærheten av lag nummer fire på tabellen. Men vi har vært under et voldsomt press hele sesongen, og et annet lag ville ha bukket under fullstendig. Men vi reiste oss, og det viser hva som bor i denne klubben, sier trener Henning Berg.

Ikke nedrykk
    Berg mener klubben hører hjemme høyere på tabellen enn de har vært i år, og tror neste sesong vil gi bedre resultater enn årets.
    - Jeg mener Lillestrøm hører hjemme i toppen av norsk fotball. Vi kan kanskje ikke utfordre Rosenborg allerede neste år, men jeg tror i hvert fall sannsynligheten er veldig liten for at vi kjemper mot nedrykk i 2010, sier Berg.

LSK-treneren vil trolig ikke gjøre de store forandringene fra laget som slo Brann 3-1 på Åråsen forrige søndag. Espen Søgård soner karantene. Hassane Dosso er en mulig erstatter, men også Khaled Mouelhi kan trekkes inn fra sin kantrolle.

Kommentar

• KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

RB.no

FIRE SPILLERE ? ETT KONTINENT: Samtlige spillere på LSKs midtbane mot Molde er afrikanere. Karim Essediri (t. v.), Hassane Dosso, Nosa Igiebor og Khaled Mouelhi er kvartetten som skal stoppe sølvvinneren i Rosenes by. BEGGE FOTO: LISBETH ANDRESEN

Helafrikansk midtbane

ÅRÅSEN: For første gang i historien stiller LSK med en helafrikansk midtbane. Aller gladest for det er utvilsomt Hassane Dosso (19).

Sammen med tunisierne Karim Essediri og Khaled Mouelhi samt nigerianeren Nosa Igiebor skal ivorianeren stoppe blant annet holde tritt med Magne Hoseth og Moldes fryktede afrikanske offensiv.

Men for Hassane Dosse blir ikke kampen bare 90 harde minutter for tre poeng.
      Oppgjøret blir også en mulighet til å gå ut fra den han mener har vært en dårlig sesong, med en god følelse.
      For i motsetning til Nosa Igiebor og Edwin Eziyodawe har ikke Dosso glitret denne sesongen.

Brutt ned mentalt

Og mye av forklaringen legger han i skadesituasjonen. I vår tråkket han først over. Da han var på full fart tilbake smalt det i den andre.
      – Det har vært en veldig tung sesong for min del med altfor mye skader. Det har også brutt meg ned mentalt. Derfor er jeg veldig tent på å vise hva jeg duger til søndag, sier Dosso.
      For i Espen Søgårds karantenefravær ble han et naturlig valg som Nosa Igiebors makker sentralt på midten. Og det er nettopp Igiebor, Søgård og samboer Edwin Eziyodawe som får mye av æren for at det første året i Norge ikke er blitt altfor tungt.
      – Jeg har aldri hatt hjemlengsel, selv da jeg var lengst unna å kunne spille fotball. Brødrene mine har hjulpet meg, Espen, Nosa og Edwin. De har klappet meg på skuldra og muntret meg opp. Også resten av laget har vært fantastiske.
      Men i vinter så det ut som det skulle være Dosso som kom til å få mest spilletid av LSKs nykommere.

– Fin utvikling

Han spilte så godt som alle treningskampene og også de to første seriekampene – fra start.
      Deretter kom motgangen. Siden forrige kamp mot Molde 25. juni har ikke Dosso spilt fra start.
      – Med tanke på at det er så lenge til neste kamp, er det veldig viktig for meg å gjøre det bra i Molde. Det vil bety mye for selvtilliten min.
      Trener Henning Berg mener at ivorianeren ikke har så mye å bekymre seg for. For han er langt fra å ha gitt ham opp.
      – Vi ser de nye afrikanerne i et mye lengre perspektiv enn en sesong. Dosso startet bra i vinter, men fikk seg en trykk da det nærmet seg sommer. Men den siste tiden har han vist en fin utvikling, både på andrelaget og på trening, mener han.
      At Igiebor og Eziyodawe har vært langt mer synlige, mener han bare er naturlig.
      – Det er alltid individuelle forskjeller. Noen tar det veldig raskt, mens andre trenger tid. I tillegg har han slitt med ankelskadene. Det har satt ham tilbake. Men mot Molde spiller han fordi vi mener han er det beste alternativet i den rollen, med Espen Søgård ute, forklarer treneren.

Ikke kopi

Berg tror ikke på noe kopi av fjoråret hvor LSK leverte en elendig sesongavslutning med 0-3 tap mot Aalesund etter å ha sikret fornyet kontrakt kampen før.
      – Nei, denne kampen er alle tent på å vinne. Og vi har helt andre forutsetninger enn i fjor, da det var mange som var på vei ut og inn. Denne gruppen har jobbet sammen hele sesongen. Samtidig er det muligheter å klatre på tabellen. Denne kampen er veldig viktig for oss.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

RB

Imponert over Molde

MOLDE:
        (Molde – LSK 3-0). ... men LSK-trener Henning Berg var skuffet over eget lag.

Martin Holterhuset
        Publisert 01.11.2009 kl 20:46 Oppdatert 01.11.2009 kl 20:47

LSK-trener Henning Berg lot seg imponere over årets sølvvinnere i Tippeligaen. Molde vant en fullt fortjent 3-0-seier over LSK i sesongens siste kamp.

Samtidig var han skuffet over hva hans eget lag preserte på Aker stadion.
        – Vi spiller ikke som et kollektiv, samtidig som vi blir straffet for de feilene vi gjør. Prestasjonen vår var skuffende i denne kampen, mener Berg.

Trøblete sesong
        Åråsen-klubben hadde muligheten til å klarte helt opp til sjetteplass, men med tap i kveld raste de isteden nedover på tabellen. 11. plassen er langt unna målsettingen klubben hadde før sesongstart.
        – Det er viktig å se at det ligger mye bak tabellplasseringen. Vi har slitt ekstremt med skader, sier LSK-treneren.

Han håper og tror at det samme ikke blir tilfellet fram og inn i neste års sesong.

Bedring å spore
        Siden 1-1-kampen mot Odd 16. mai mener Berg at laget har prestert greit. Han spår at mange av konkurrentene må gjennom den samme økonomiske ryddejobben som er blitt gjennomført på Åråsen i år.
        – Da har vi gjort de grepene allerede og det kan være en fordel for oss, mener Berg.

Han sier også at den spillergruppa de nå innehar kommer til være stort sett den samme neste sesong.

Målløs avslutning
        LSK hadde ikke mye å by på offensivt i kveld. Khaled Mouelhis sjanse halvannet minutt ut i kampen var det nærmeste gjestene kom scoring på Aker stadion. Innlegg fra landsmann Karim Essediri var perfekt, men Mouelhis avslutning sto i stil til resten av hans sesong. Den var svak.

Innbytter Edwin Eziyodawe var frisk da han kom inn, men heller ikke han klarte å sette ballen i mål. Det klarte der imot vertene som fant veien til nettmaskene hele tre ganger. Mame Biram Diouf banket inn 1-0 i krysset like før pause, før Magne Hoseth knallet et frispark i mål ti minutter etter hvilen.

Keeper Stefan Logi Magnussons kjempetabbe på 3-0-scoringen til Vergard Forren gjorde at alt håp om å avslutte med seier forsvant for LSK.
        – Jeg er utrolig skuffa nå. Hva som skjedde og hvorfor ting ble som de ble har jeg ingen god forklaring på, sier kaptein Frode Kippe.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

lsk.no

Kippe: - Vi var veike

Frode Kippe var ikke nådig mot seg selv og lagkameratene etter 3-0-tapet for Molde

Kommentar

• Håkon Henriksen
            Administrator
            • Nov 2003
            • 6411

Sundgot: - Vi må bygge videre
            Selv om det ble tap i siste serierunde er det forrige helgs oppgjør mot Brann som huskes best.

Av: Ole Kristian Bakkene

Håkon Henriksen
            -
            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
            -
            ALT FOR FUGLA

Kommentar

• Håkon Henriksen
              Administrator
              • Nov 2003
              • 6411

Stefan Logi: - Jeg beklager
              Det var en meget trist sisteskanse som LSK.NO pratet med etter tapet for Molde.

Håkon Henriksen
              -
              -
              ALT FOR FUGLA

Kommentar

• Håkon Henriksen
                Administrator
                • Nov 2003
                • 6411

LSK sjette best i høstsesongen
                Oppløftende høst for Henning Berg og co.

Av Trygve Lie

Håkon Henriksen
                -
                -
                ALT FOR FUGLA

Kommentar

• KrisB
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2008
                  • 2923

- Molde spilte oss til tider ut

Molde - LSK 3-0: Lillestrøms sunnmøring, Magnus Myklebust, var ikke fornøyd med besøket på hjemlige trakter.

Etter en førsteomgang der LSK hang bra med, ble det etter hvert vanskelig for gjestene å henge med på MFKs gode spill.
                  - Molde var et bedre lag enn oss i dag, og det var en fortjent seier. Det som vi skapte av sjanser kom etter dødballer i 1. omgang. Til tider ble vi spilt ut, og det er dumt at vi ikke klarer å gi dem mer motstand, sier Magnus Myklebust.

Er åpen for tilbud

Spissen er i ferd med å avslutte kontrakten Lillestrøm, og på det nåværende tidspunktet vet han ikke hvor han spiller neste sesong.
                  - Lillestrøm har signalisert at de er usikre på om de vil satse på meg videre, så hva som vil skje med meg er mye opp til klubben. I desember er jeg fri og frank, men det er ikke den beste tiden å være Bosman-spiller nå. Så alle klubber er velkommen til å ta kontakt, sier Myklebust.
                  - Hva med AaFK?
                  - Jeg er jo fra Sunnmøre.
                  - Har klubben tatt kontakt med deg?
                  - Ingen kommentar.

Kommentar

• KrisB
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2008
                    • 2923

RB-papir

Essediri vil bli
                    Molde: Karim Essediri leverte ikke den beste søknaden for fornyet kontrakt i går, men tunisieren som startet de 17 siste kampene håper fortsatt på å være LSK spiller neste år.
                    -Jeg har hatt fokus på denne kampen, men nå håper jeg det kommer en avklaring. jeg trives veldig godt i klubben og har lyst til å bli, sier mannen som sto med rundt 1,5 mill i lønn på skattelistene.
                    Trener Henning Berg sier det hele er et økonomisk spørsmål. -Men Karim har vist at han både takler rollen som back og kant, mener han.
                    Last edited by KrisB; 02.11.2009, 07:12.

Kommentar

• KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

RB-papri

Kontraktsavklaring denne uka
                      Molde: Magnus Myklebust håper han vil få en avklaring rundt framtiden sin på Åråsen denne uken. Og det vil sportsdirektør Torgeir Bjarmann gi ham.
                      -Planen er at alle skal få en tilbakeelding før de tar ferie torsdag, sa Bjarmann til RB fredag.
                      Det setter Myklebust, som spilte sin svakeste kamp som spiss for året, stor pris på.
                      -For så vidt greit nok å vente, siden vi skulle lade opp til denne kampen. Men jeg har ikke noe lyst til å ha dette hengende over meg i ferien. Jeg kan tross alt være klubbløs i Januar.
                      Myklebust har ikke fått konkrete henvendelser fra andre klubber.
                      -Jeg har en agent som jobber for meg, men jeg håper det løsner seg med LSK.

Kommentar

• KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923

RB-papir

Fredrikson takket fansen
                        Molde: Otto Fredrikson tok turen bort til de frammøtte kanarifansene etter kampen og kastet både lue og keeperhandsker opp på tribunen. På spørsmålet om det var "takk for i år" eller "takk for alltid" svarer han følgende: -Det var vel for å takke dem for denne sesongen. De har vært helt fantastiske for laget. Jeg har også fått mye hjelp av dem gjennom motgangen, sier han. Finnen vil ikke si noe om hvordan han ser for seg framtida. -Det er ikke riktig tid og sted for det nå.

Kommentar

• hoyt
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 2850

Andrè Hansen er med i U21-troppen som skal ut i EM-kvalik mot Serbia.

"A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                          - Nosa

Kommentar

• KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

RB.no

Børsen: Molde-LSK

Molde – Lillestrøm 3-0 (1-0)
                            Aker stadion.
                            Mål: 1-0 (39) Mame Biram Diouf, 2-0 (53) Magne Hoseth, 3-0 (69) Vegard Forren.
                            Gult kort: Frode Kippe og Hassane Dosso, LSK.
                            Tilskuere: 7.383
                            Målsjanser: Molde 9, LSK 2.
                            Cornere: Molde 7, LSK 2.
                            Stadionstemning: 5
                            Kampkarakter: 5
                            LSK (4-4-2):
                            STEFAN LOGI MAGNUSSON 3
                            Sto der han skulle da Hoseth fyrte av fra 22 meter. En feltglipp var den eneste store feilen før pause. Sjanseløs på den første scoringen. Hoseth frispark var langt fra utagbart. Alle keepertabbers mor på Forrens 3-0-scoring. Et par gode redninger da LSK gikk opp liminga. Varierende utspillkvalitet.
                            STEINAR PEDERSEN 4
                            Ny kamp på favorittplassen. Ble utfordret på hurtighet fra start og ble overspilt flere ganger. Fikk seg en smell i beinet og byttet plass med Essidiri før han ble tatt av banen i pausen.
                            MARIUS JOHNSEN 4
                            Slet med farten til Molde-angriperne, men en veldig viktig blokkering da Forren fyrte løs fra kort hold. God sikringsjobb i flere situasjoner. Flere upresise pasninger. En svært vanskelig kamp.
                            FRODE KIPPE 4
                            Satt tidlig på prøve i duell med M.B. Diouf. Også han flink til å ta ut sikring. Suveren i luftrommet. Skikkelig "kompis-tilbakespill" i hodehøyde til Magnusson. Sov da P.P. Diouf slapp bak ham og kom alene med keeper. Kom ikke opp i afrikaneren før han la opp til ledermålet. Pådro seg gult tidlig i andreomgangen. Også han med noen uvanlige store problemer.
                            LARS KRISTIAN ERIKSEN 4
                            Fikk merke raske Molde-angripere i starten. Posisjonerte seg bedre utover i omgangen. Men helt usynlig offensivt. Samme trend etter pause. Men ble ikke satt på de helt store prøvene. Det som kom løste han greit. Ikke noe mer.
                            KARIM ESSIDIRI 3
                            Tunisierens 17. strake kamp fra start. Står likevel uten kontrakt for neste sesong. Glimrende innlegg til Mouelhis tidlige sjanse. Ikke like gode dødballer i starten. Heller ikke mulighet til å utfordre Rindarøy på fart offensivt. Flyttet ned som back da Pedersen ble skadet. Slapp 2. omgang.
                            HASSANE DOSSO 3
                            Gjeninntreden på laget i Søgårds karantenefravær. Ankerrolle i spann med offensive Igiebor. Noen farlige balltap, men også flere gode inngripener. Selger seg imidlertid for lett i en del situasjoner og blir litt vill. Det ble han straffet for da han laget frisparket i forkant av Moldes 2-0-scoring. Tøff førstesesong i LSK-drakta.
                            NOSA IGIEBOR 4
                            Strålende den siste tiden. Flink til å holde på ballen, slik at LSK fikk flyttet fram laget da vertene presset hardt i starten. Hans defensive mangler kom tydelig til syne da han først laget et unødvendig frispark i farlig posisjon. Minuttet etter var han rundingsbøye i forkant av Forrens sjanse. Noen gode kombinasjoner med Edwin etter han kom inn, men preget aldri kampen.
                            KHALED MOUELHI 3
                            Kunne satt inn ledermålet før to minutter var spilt, men headingen traff ikke mål. Kun synlig ved dødballer før pause. Ikke mer med det første kvarteret etter hvilen heller og ble tatt av banen. Årets siste seriekamp ble et speilbilde av sesongen til Mouelhi. Svak.
                            ARILD SUNDGOT 3
                            Mye brukt som oppspillspunkt i starten. Kom godt ut av duellene med Molde-stopperne i starten, men ble for lite bevegelig. Kom kun til én avslutning på LSKs mange dødballer før hvilen. Utover i kampen ble han mer puslete i duellspillet. Byttet ut.
                            MAGNUS MYKLEBUST 3
                            Har lagt inn veldig gode søknader om fornyet kontrakt etter to sterke kamper som spiss. Løp mye uten ball, men ble ikke involvert mye i spillet før pause. Flyttet ut som kant etter Eziyodawe kom på banen. Ble ikke mer synlig der.
                            SUM 11 MANN: 38
                            INNBYTTERE
                            KRISTOFFER TOKSTAD 3
                            (45 min. for Pedersen).
                            Ingen lett kamp å komme inn i. Ble sjelden involvert i spillet. Det han var borti, løste han greit, men må ta sjansen på å utfordre mer.
                            EDWIN EZIYODAWE 5
                            (35 min. for Mouelhi).
                            Friskt innhopp og så ut som den eneste LSK-spilleren som var i stand til å skape noe i vanlig spill. Centimetere fra å score etter en Nosa-kombinasjon. Ble for ego i noen situasjoner.
                            BJØRN BERGMANN SIGURDARSSON
                            (8 min. for Sundgot).
                            Kom i et par gode posisjoner der han burde fått ballen uten å få den. Umulig kamp å vise seg fram i, men har mye av det LSK trenger offensivt neste år.
                            SUM 13 MANN: 46
                            DOMMER
                            SVEIN ODDVAR MOEN 7
                            Prikkfri kampledelse før pause. Frisparklinja var helt gjennomført og fair for begge lagene. Korrekte kort og meget god bruk av fordelsparagrafen. Mye bedre enn samtlige LSK-spillere.
                            ANALYSEN
                            Selv om plassen var sikret og Europa langt utenfor rekkevidde, var kampen svært viktig for LSK. Forskjellen mellom 6.- og 11. plass er ikke bare stor økonomisk, men betyr også mye for inngangen til 2010.
                            LSK kom ikke til en eneste sjanse i hjemmemøtet, men brukte bare snaut to minutter på å skape en farlighet på Aker stadion. Deretter handlet det meste om Molde før pause, og ledermålet var vakkert.
                            LSK klarte aldri å etablere noe spill og avstanden mellom midtbanen og angriperne ble veldig lang.
                            Etter at Hoseth dundret inn 2-0-målet gikk LSK mer eller mindre opp i liminga. At resultatet ikke ble styggere, skyldes like mye at Molde ikke la all verden i avslutningene.
                            Vurdert av Per Morten Sødal og Per Kristian Torvik

Kommentar

• sparwasser
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3185

Treningskamp: LSK møter GAIS, dato ikke bestemt?

Sakset fra GAIS.se:

Självfallet ska ett antal träningsmatcher spelas under vintern och våren 2010.
                              - Alla matcher är inte helt klara ännu men några är det. Vi kommer bland annat att möta Malmö FF, Jönköpings Södra och Lilleströms SK, berättar Matti Demegård.
                              Den senare matchen av de tre är intressant eftersom den matchen kommer att spelas på bortaplan det vill säga i Norge och Lilleström som är beläget cirka tre mil öster om den norska huvudstaden Oslo.
                              - Lilleström har tillgång till en inomhushall. Det är därför som vi ska spela matchen där, förklarar Matti Demegård.

Kommentar

• ChriZza
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 4265

TIL-retur for Essediri?

Se og sammenlign ulike VPN-tjenester. Sikker, kryptert, rask og stabil streaming. 30 dagers pengene tilbake garantier.

Erik Hoås - 02/11 22:40

Lillestrøms Karim Essediri kan være på vei tilbake til Tromsø.
                                30-åringen står bokført med 80 seriekamper for Tromsø i perioden 2001-05. Nå kan fransk-tunisieren være på vei tilbake til Alfheim. Det bekrefter Essediri selv til NRK.
                                - Ja, det har vært kontakt. Både jeg og agenten min har pratet med ledelsen i Tromsø Idrettslag. Vi får se hva som skjer. Jeg er åpen for å vurdere et konkret tilbud fra Tromsø hvis det kommer. Jeg kjenner Tromsø Idrettslag og byen godt, og jeg trivdes der før. Så får vi se om tilbudet kommer, sier han og fortsetter:
                                – Det har gått bra både som kant og back, og vært veldig mye involvert i scoringer. Jeg har fått beskjed om at jeg kommer til å få et nytt tilbud fra Lillestrøm i løpet av de nærmeste dagene.
                                Tromsøs sportsdirektør Morten Kræmer ville ikke kommentere saken overfor NRK.
                                Essediri var også en tur innom Rosenborg, uten at det ble noen suksess.

Kommentar

• KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

TIL vil teste fire TUIL-spillere

Tromsø IL intensiverer jakten på nye spillere. Og starter på andre side av Tromsøbrua. TIL ønsker å teste fire av Tromsdalens mest framtredende spillere denne sesongen.

Det gjelder midtstopper Eirik Bertheussen (som er Lillestrøms eiendom), venstreback Jo Nymo Matland, keeper Eirik Sørensenog kant/back Hans Norbye.
                                  TILs sportsdirektør Morten Kræmer bekrefter interessen for TUIL-kvartetten:

– Vi har snakket med TUIL og sendt en henvendelse til Lillestrøm angående Bertheussen. Dette er spillere vi har sett i kamp i år, mange av dem har tatt store steg i Tromsdalen. Vi ønsker å se dem sammen med våre spillere før vi tar ferie i slutten av neste uke. Så får vi se om dette lar seg løse i praksis, sier Kræmer til NRK.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

Folkebladet

Berg: - Vi ligger i forkant

Av: André Almløv
                                    Publisert: 03.11.2009 kl. 14:11 , endret: 03.11.2009 kl. 14:12

Lillestrøm-trener Henning Berg mener klubben er godt rustet til å bli en toppklubb i løpet av de kommende sesongene.

Ledelsen på Åråsen tok før denne sesongen konsekvensen av finanskrise og økonomisk underskudd ved å satse på unge spillere fremfor godt betalte veteraner. Ut forsvant spillere som Simen Brenne, Lars Ivar Moldskred, Jon Midttun Lie, John Anders Bjørkøy og Vidar Riseth.

Inn kom tenåringene Ruben Gabrielsen, Kristoffer Tokstad, Stian Ringstad, André Hansen, Mathis Bolly, Bjørn Sigurdarson, Fredrik Guldbrandsen, og afrikanerne Nosa Igiebor og Hassane Dosso.
                                    - Det er trange tider, men det er det i alle klubber. I Lillestrøm ligger vi i forkant ved å ta signalene tidligere enn mange andre, mener Berg.

Perfekt utgangspunkt
                                    Det er nå åtte sesonger siden Lillestrøm var i nærheten av seriegull. Tom Nordlie førte klubben til cupgull i 2007, men de to siste sesongene har klubben kjempet mot nedrykk. Berg mener likevel Lillestrøm kan bli et etablert topplag igjen i løpet av få sesonger.
                                    - Lillestrøm hører hjemme i toppen av norsk fotball. Det er kanskje ikke realistisk at vi kan utfordre Rosenborg allerede neste år, men jeg tror det er mulig om noen år. Jeg mener vi har et perfekt utgangspunkt. Vi har en stall med mye erfaring og talent, vi har engasjerte eiere og investorer, et trofast publikum og en solid klubbhistorie, sier LSK-treneren.

Ingen forsterkninger
                                    Lillestrøm-treneren tror også de to siste sesongers kamp mot nedrykk er et avsluttet kapittel, selv om han ikke har tro på at klubben kommer til å hente inn ytterligere forsterkninger foran den kommende sesongen. Samtidig fikk han en grusom påminnelse i søndagens serieavslutning mot Molde om at dagens lag ikke er i nærheten av å holde ønsket nivå.
                                    - Molde viste oss hvor lista ligger i forhold til hvilken kvalitet vi ønsker å ha i spillet vårt neste sesong, avslutter Berg.

Kommentar

• Håkon Henriksen
                                      Administrator
                                      • Nov 2003
                                      • 6411

Her er sesongoppkjøringen 2010
                                      Torgeir Bjarmann og LSK jobber fortsatt med planene rundt sesongoppkjøringen 2010. Her er den foreløpige planen.

Håkon Henriksen
                                      -
                                      -
                                      ALT FOR FUGLA

Kommentar

• sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

Årets spiller: Frode Kippe
                                        LSK.NOs lesere har talt. Frode Kippe er årets spiller.

Kommentar

Working...